Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
News will be here
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Mam dalej 2014 GS350, tzn dzieci mają. 

I za każdym razem jak wsiadam do środka i patrze na tablice to mi się oczy śmieją. 

Pomijam.ekran z Atari z lat '80, ale deska rozdzielcza jest kapitalna 

2013-lexus-gs350-interior-photo-447580-s-986x603.jpg

Myślę ze cenzura forumowa nie przepuściła by mojego zdania na temat ekranów w samochodach. 

Robią to tylko żeby zaoszczędzić, ale trzeba być....🤔, żeby wybrać ekran zamiast fajnych zegarów analogowych 🤷

Taka jest moja opinie w każdym badz razie 😜


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Co Ty pierdzielisz? BMW ma konsolę płaską, a w AM idzie ku kierowcy. Dwa zupełnie inne auta. Serio AM był podobny do BMW? Chyba kuśwa w snach...
EDIT: Jeszcze jedno Panie Michale, byłbym rad; gdyby łaskawy Kolega udostępnił F430 do albumu.
Mówię o tym jak się prowadzi. A jeżeli między rodzinnym sedanem a GT nie widać różnicy to po co przepłacać. Oczywiście to tak z przymrużeniem oka xD

Co do samego wykonania itp nie ma się do czego przyczepić. Czuć pinionc
A o "konsoli" mówiłem o starym Vantage vs nowy.

Jakiego znowu albumu?

Wysłane z mojego NE2213 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

@irekm bo ta deska w gs jest świetna, ja im dłużej patrze na te nowe auta tym czwsciej przeglądam ogłoszenia z grami

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Krakus1 napisał(-a):

@Autor1984 czekam na fotki ambientu Twojej 7er 🙂 

co do Audi , mam prośbę  , wskażcie proszę  ktore wnetrze bardziej Wam się podoba ? :

 

 

 

z A6 ten był najładniejszy:

spacer.png

 

O estetyce nowych wnętrz była ostatnio szersza dyskusja i swoje zdanie wówczas wyraziłem :) 

 

W dniu 25.11.2023 o 16:16, StaryWilk napisał(-a):

 

Mojego komentarza nie kieruję bezpośrednio do Ciebie, jedynie posłużyłem się tym postem, bo pasuje częściowo do moich przemyśleń.

 

Od dziecka interesuję się motoryzacją, szczególnie tą premium - bo tam "się dzieje" oraz są wyznaczane trendy na kolejne lata dla niższych segmentów.
Ostatnio jednak noszę się z myślą zaprzestaniu śledzenia premier. 
Na moje poczucie estetyki, to "coś", co mnie w motoryzacji kręci zakończyło się jakiś czas temu, a osiągnęło szczyt tak gdzieś w poprzednich wypustach szlagierów premium (mam tu na myśli beemki, merce, audi czy inne Lexusy, czy inne tego typu auta). Teraz co jedna premiera to "lepsza" - kastracja, atrapizacja, tabletyzacja, udziwnianie i komplikowanie na siłę, opasłość, plus cięcie kosztów i windowanie cen...
Brak rur wydechowych (tzn ukryte, a na zewnątrz atrapy), atrapy wlotów powietrza, atrapa dźwięku silnika: z głośników coś leci, mnóstwo plastiku piano black itd.
Stopień komplikacji technicznej tych nowych  spalinówek, ze względu na ekologię, dochodzi do granic absurdu, chyba to wszystko po 8-10 latach pójdzie na śmietnik? Kto kupi taką 5-kę, czy 7-mkę jako auto 10 letnie, z przebiegiem ponad 200 kkm i będzie w stanie zadbać o jej nienaganną kondycję i maintenance? Atrapy skóry (ach ta weganza 🥴), wyświetlacze dla pasażera - może gdyby smartfona z domu zapomniał 🤔
Tak wygląda wnętrze nowej e-klasy (majstersztyk?):
spacer.png
A np. tak było jeszcze parę lat temu:
spacer.png
naturalne drewno, skóra, ekran wkomponowany lub chowany w deskę, pokrętła, przyciski, zapach i dźwięk...
 
I jeszcze przykładowa recenzja i wpadki jakościowe jakie zostały pokazane w tej recenzji nie napawają mnie optymizmem na przyszłość:
 
Jestem za postępem w motoryzacji - bo widać jaki postęp się dokonał na przestrzeni lat (fajne porównanie passata B1 vs B9 w aktualnym "Motorze"). Jednak dzisiejszy rozwój przypomina mi zdanie, które przeczytałem na temat stylu barokowego - "ślepa uliczka, z której można tylko się wycofać". Takie same zdanie mam o nowej i7, m.in. po obejrzeniu tego testu:
A podobnie jak interesują mnie zegarki mechaniczne, tak smartwache wcale, smartcary też nie bardzo...
 
Ja osobiście nie odnajduję w tym kokpicie ascezy: 
spacer.png
spacer.png
 
dlatego pomnikami motoryzacji, w klasie sedanów, moich czasów pozostają bentley flying spur, czy rolls royce ghost - ten styl i smak właśnie mi pasuje jako TOP lux. 
 
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu wchodzi w grę porównanie tylko aktualnego i nadchodzącego modelu A6 , patrząc na wnętrze Q6 E-tron , to ewidentnie widać że Audi idzie śladami BMW i MB jeśli chodzi o design i pewnie jakość , a na to drugie najbardziej mi zależy , gdzie podejrzewam - jak w nowej 5er i E - nie tylko nieestetyczne ekrany  do których można się przyzwyczaić jak wspominał @Tommaso  , ale pojawienie się kiepskiej jakości materiałów w kabinie , oraz usunięcie z konfiguratora opcje wyposażenia które były do tej pory w tej klasie,  i definiowały auta klasy premium . czyli degradacja klasy samochodu z premium, na entry level premium , w imię ekologii oczywiście 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, zielony.m napisał(-a):

Mówię o tym jak się prowadzi. A jeżeli między rodzinnym sedanem a GT nie widać różnicy to po co przepłacać. Oczywiście to tak z przymrużeniem oka xD

Co do samego wykonania itp nie ma się do czego przyczepić. Czuć pinionc
A o "konsoli" mówiłem o starym Vantage vs nowy.

Jakiego znowu albumu?

Wysłane z mojego NE2213 przy użyciu Tapatalka
 

No mógłbyś częściej wstawiać czerwoną rakietę. W moim przekonaniu to jeden z najpiękniejszych modeli jaki został wypuszczony z Maranello. I do tego ten dźwięk...

A z tym Astonem to trochę Cię poniosło ;)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, Autor1984 napisał(-a):

No mógłbyś częściej wstawiać czerwoną rakietę. W moim przekonaniu to jeden z najpiękniejszych modeli jaki został wypuszczony z Maranello. I do tego ten dźwięk...

A z tym Astonem to trochę Cię poniosło ;)

 

Przejedź się to zobaczysz, ja tylko napisałem subiektywnie po jeździe po mieście i autostradzie :)

Ta sama skrzynia, 0-100 różnica 0,2s, 0-200 różnica 1s - na korzyść DB12. 

Ja nie mówię, że to jest złe auto - żeby nie było. Tylko nie mój styl samochodu. 

 

418597295_1142380476921701_4282163010719952207_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=NpcBxyYwJjIAX9ZLwSo&_nc_ad=z-m&_nc_cid=0&_nc_ht=scontent.xx&oh=03_AdRSkvSues1l7Q1toqnM9qgMkTNiFdxQbyo2k24Coo8XBQ&oe=662898F0

 

 

F430 zaraz jedzie na SPA i będzie moża się chwalić, na razie nie ma czym;)

Edited by zielony.m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Michała rozumiem, klient przewiózł mnie Continentalem GT i to auto nie zrobiło na mnie wielkiego wrażenia. Jednak oczekuję od jazdy samochodem trochę więcej emocji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, zielony.m napisał(-a):

 

Przejedź się to zobaczysz, ja tylko napisałem subiektywnie po jeździe po mieście i autostradzie :)

Ta sama skrzynia, 0-100 różnica 0,2s, 0-200 różnica 1s - na korzyść DB12. 

Ja nie mówię, że to jest złe auto - żeby nie było. Tylko nie mój styl samochodu. 

 

418597295_1142380476921701_4282163010719952207_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=NpcBxyYwJjIAX9ZLwSo&_nc_ad=z-m&_nc_cid=0&_nc_ht=scontent.xx&oh=03_AdRSkvSues1l7Q1toqnM9qgMkTNiFdxQbyo2k24Coo8XBQ&oe=662898F0

 

 

F430 zaraz jedzie na SPA i będzie moża się chwalić, na razie nie ma czym;)

Aby nie było, że mądruję za dużo...

Dane, danymi.

Ale zarówno Ty jak Tomasz wiecie. że inaczej na plecach czuje się przyśpieszenie piekielnie mocnego tylnonapędowca, a inaczej mocnego sedana, który startuje z czterech kapci :) Ciężko to zestawić. Same gabaryty auta, takie jak szerokość i wysokość znacząco się różnią.

 

48 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Ja Michała rozumiem, klient przewiózł mnie Continentalem GT i to auto nie zrobiło na mnie wielkiego wrażenia. Jednak oczekuję od jazdy samochodem trochę więcej emocji.

Continental GT to w sumie taki kredens z mocarzem w środku ;)

17 godzin temu, TomcioMiki napisał(-a):

Jak dla mnie za dużo tego wszystkiego , to jest samochód a nie F-35

z9tejhhbg6931.jpg

Albo tak kokpit wahadłowca 😁😁😁

27697.jpg_378x370m0.jpg

Tomek przytłoczyły Cię ekrany, ale od tego się nie ucieknie.

Moim zdaniem nowa 7mka jest ascetyczna.

Poniżej zestawienie z samochodem francuskich Prezydentów.

bmw7series_103.jpg

C67.png


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
22 godziny temu, beniowski napisał(-a):

To ja jednak wolę to co robi Volvo, tj. zachowuje umiar we wnętrzach. Jak patrzę na te Audi czy BMW, to

mam wrażenie że siedzę w pokoju dilerów walutowych w banku, a nie w samochodzie. 
 

image.thumb.png.f7aab507df5d00fbaf3842b2faea639b.png

Nowe elektryczne Volvo są tak tandetne w środku, że aż szkoda silić się na pisanie czegokolwiek o tej marce. Czekam na EX90. bo EX30 wygląda w środku tragicznie. Sądziłem, że C40 jest fatalne, o jak bardzo się myliłem. Jak pójdą tym torem i przerzucą tą szmirę do swoich spalinówek to nie widzę przyszłości...

Małe zestawienie konstrukcji do dziś produkowanej w sumie już 10 lat i najnowsze wcielenie Volvo...

20230509_083207.jpg

ecx30.jpg

Edited by Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Aby nie było, że mądruję za dużo...

Dane, danymi.

Ale zarówno Ty jak Tomasz wiecie. że inaczej na plecach czuje się przyśpieszenie piekielnie mocnego tylnonapędowca, a inaczej mocnego sedana, który startuje z czterech kapci :) Ciężko to zestawić. Same gabaryty auta, takie jak szerokość i wysokość znacząco się różnią.

 

Continental GT to w sumie taki kredens z mocarzem w środku ;)

Tomek przytłoczyły Cię ekrany, ale od tego się nie ucieknie.

Moim zdaniem nowa 7mka jest ascetyczna.

Poniżej zestawienie z samochodem francuskich Prezydentów.

bmw7series_103.jpg

C67.png

Ja wiem że się nie ucieknie, ale może można zrobić to ładniej, i jedna jeszcze kwestia czy my tego chcemy i czy aby producenci nam tego nie narzucają, ale ja jestem skromny chłopek i może się nie znam 🤔🤔🤔

27 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Aby nie było, że mądruję za dużo...

Dane, danymi.

Ale zarówno Ty jak Tomasz wiecie. że inaczej na plecach czuje się przyśpieszenie piekielnie mocnego tylnonapędowca, a inaczej mocnego sedana, który startuje z czterech kapci :) Ciężko to zestawić. Same gabaryty auta, takie jak szerokość i wysokość znacząco się różnią.

 

Continental GT to w sumie taki kredens z mocarzem w środku ;)

Tomek przytłoczyły Cię ekrany, ale od tego się nie ucieknie.

Moim zdaniem nowa 7mka jest ascetyczna.

Poniżej zestawienie z samochodem francuskich Prezydentów.

bmw7series_103.jpg

C67.png

W takim czymś czułbym się lepiej 🤗🤗🤗

review-2009-spyker-c8.jpg

im0fwa5vprf61.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, TomcioMiki napisał(-a):

Ja wiem że się nie ucieknie, ale może można zrobić to ładniej, i jedna jeszcze kwestia czy my tego chcemy i czy aby producenci nam tego nie narzucają, ale ja jestem skromny chłopek i może się nie znam 🤔🤔🤔

To są względy ekonomiczne. Tablety produkowane w Chinach są znacznie tańsze, aniżeli standardowy zestaw wskaźników.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Autor1984 napisał(-a):

To są względy ekonomiczne. Tablety produkowane w Chinach są znacznie tańsze, aniżeli standardowy zestaw wskaźników.

🥺🥺🥺

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
11 minut temu, TomcioMiki napisał(-a):

Ja wiem że się nie ucieknie, ale może można zrobić to ładniej, i jedna jeszcze kwestia czy my tego chcemy i czy aby producenci nam tego nie narzucają, ale ja jestem skromny chłopek i może się nie znam 🤔🤔🤔

W takim czymś czułbym się lepiej 🤗🤗🤗

review-2009-spyker-c8.jpg

im0fwa5vprf61.jpg

To Spyker chyba :)

Każdy motomaniak woli standardowe rozwiązania. Tak samo jak silniki najlepiej od V8 wzwyż; choć i dobre V6 też ujdzie. Niestety to nie złota era samochodów czyli wspaniałe lata 90 i takie produkcje jak W140, D2 od audi czy LS 1 generacji tylko parszywe wyliczenia i ekoterror. Niestety...

Edited by Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Autor1984 napisał(-a):

To są względy ekonomiczne. Tablety produkowane w Chinach są znacznie tańsze, aniżeli standardowy zestaw wskaźników.

Tych samochód nikt nie naprawi za 50 lat ,ciekaw jestem czy nasze wnuki zobaczą coś z tego na żółtych tablicach 🤔🤔🤔

Teraz, Autor1984 napisał(-a):

To Spyker chyba :)

👍👍👍

12 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

To Spyker chyba :)

Każdy motomaniak woli standardowe rozwiązania. Tak samo jak silniki najlepiej od V8 wzwyż; choć i dobre V6 też ujdzie. Niestety to nie złota era samochodów czyli wspaniałe lata 90 i takie produkcje jak W140, D2 od audi czy LS 1 generacji tylko parszywe wyliczenia i ekoterror. Niestety...

Zrezygnowałbym z  wodotrysków, kamer, podświetlenia ambilight i tym podobnych cudów na po prostu ładne wnętrze, nie dają wyboru i to jest straszne i smutne 🥺🥺🥺  Ja się wychowałem na takich albumach 🤗🤗🤗

IMG_20240325_121044.jpg

IMG20240325120155.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, TomcioMiki napisał(-a):

To nie jest takie straszne 🤔🤔🤔

Peugeot-508-SW-5-2.jpg

Ładnie, tylko to tworzywo. Wiem, bo Mamie niedawno wziąłem 5008. Ogólnie kokpit nawiązuje do Lambo, ale materiały lipa straszna...


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Tommaso napisał(-a):

Continentalem GT i to auto nie zrobiło na mnie wielkiego wrażenia. Jednak oczekuję od jazdy samochodem trochę więcej emocji.

 

😉 Okazuje się, że miałeś prawidłowe odczucia, bo taka jest polityka firmy:

"na tle innych innych aut z najwyższej półki samochody Bentleya wpisują się w „cichy luksus”, którego kluczowym elementem jest elegancki, dyskretny design bez ostentacji. Odróżnia to Bentleye od samochodów takich marek jak na przykład Lamborghini czy Ferrari. Klientom Bentleya nie zależy, aby ich auto zwracało na siebie uwagę i budziło zazdrość." -  prezes Bentley Motors, Adrian Hallmark

Źródło: https://sukces.rp.pl/samochody/art40056701-luksus-kluje-w-oczy-prezes-bentleya-nasi-klienci-stali-sie-wrazliwi-spolecznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jak będę miał 65 lat i będę bogaty, to sobie kupię.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

To są względy ekonomiczne. Tablety produkowane w Chinach są znacznie tańsze, aniżeli standardowy zestaw wskaźników.

Jeżeli mówimy o aucie za 100 tyś to może i prawda. Choć i tak wiem, że rżną nas. Ale jak kupujesz samochód za pół bańki to klasyczne liczniki "zmieściłyby" się w tej cenie. 


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, Dorian06 napisał(-a):

Jeżeli mówimy o aucie za 100 tyś to może i prawda. Choć i tak wiem, że rżną nas. Ale jak kupujesz samochód za pół bańki to klasyczne liczniki "zmieściłyby" się w tej cenie. 

Też tak myślę, to tylko ułamek ceny za całość 🤗🤗🤗

Share this post


Link to post
Share on other sites
Też tak myślę, to tylko ułamek ceny za całość

same zegary tak;
natomiast idzie za tym konieczność zmodyfikowania systemu pod te zegary, utrzymywania stanów magazynowych, kolejnego dostawcy w portfolio, przygotowania innych wytycznych montażowych i serwisowych dla tego modelu, i pewnie całej masy innych dupereli, których koszt jednostkowy jest niewielki, ale z perspektywy koncernu pociąga za sobą całą masę kosztownych aktywności niezgodnych z wytycznymi optymalizacji kosztów.

Z drugiej strony - z sentymentem wspominamy to https://images.app.goo.gl/t6cbds7ysp3fJkHd6 czy to https://francuskie.pl/wp-content/uploads/2022/11/20221029_105700-scaled.jpg czy choćby to https://preview.redd.it/5qoy4pb6uoz01.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=5c9bf7a457bf008a7f4142a11352feb25d188c5a

a jednocześnie narzekamy na ekranoze:-)

Myślę, że różnica polega na tym, że kiedyś wyświetlacze były jakoś wkomponowane w deskę, ktoś się starał żeby to jakoś wyglądało; dziś przylepiają ekran i wszyscy mają być zadowoleni.
Dla mnie bylejakość i droga na skróty, przede wszystkim w celu osiągnięcia lepszej marży. Cała reszta to bullshit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No własnie tablet na desce ...

Mam i wk55wia mnie. wolałem słabszy wyświetlacz w Fordzie niż ten "super" w Audi...


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.