Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

9 minut temu, Londek napisał(-a):

Poważnie?… to ja myślałem że będę miał problem bo dosłownie nigdzie nie było modelu do mojego auta, aż tu znalazłem i zamówiłem belki od sprzedawcy we Francji. 

Tak twierdzą

image.thumb.png.c759dcd29d2a80d2a5dacc99e80833f2.png

 

10 minut temu, Londek napisał(-a):

Jeżeli już rozmyślasz na poważnie tylko nad tymi dwoma modelami, to ja wybrałbym Areo bez zastanowienia się. 

Ja też, ale jednak trochę mnie powstrzymuje to co zaznaczyli w opisie, że nie każde obejmy dadzą radę taką belkę objąć. Chyba że to wydumany problem i większość nie będzie miała problemu, ale trochę nie chcę się bawić w zamawianie i odsyłanie, gdyby jednak był problem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że bagażniki montowane na obejmy już trochę odeszły w przeszłość i raczej montaż na szpilki jest teraz standardem.
Miałem kiedyś takie Aero. Nazywały się Whispbars i w użytkowaniu miały jeszcze dwie wady. Były zbyt krótkie (nie wystawały poza uchwyty montażowe) i można było przewozić maksymalnie trzy rowery. Były też zbyt nisko zamontowane i jak już udało się zamontować obejmę to końcówki lekko rysowały lakier na dachu. Ten model z Twoich zdjęć nie ma tych wad, więc bym się nie przejmował.
Z drugiej strony to i tak bajer bo z ładunkiem na dachu, to nie belki hałasują i psują aerodynamikę. Chyba że zamierzasz jeździć z tymi belkami dłuższy czas, nawet bez ładunku i bez ściągania. Wtedy to ma sens. Ale tego nie polecam, bo korozja zrobi swoje. Same belki są z aluminium, ale inne elementy będą rdzewieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak duży jest bak w RX'ie i na jakim poziomie kształtuje się spalanie? Dołożenie do 450h jest ekonomicznie uzasadnione?

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, Keniutek napisał(-a):

Jak duży jest bak w RX'ie i na jakim poziomie kształtuje się spalanie? Dołożenie do 450h jest ekonomicznie uzasadnione?

https://www.auto-data.net/pl/lexus-rx-v-generation-9128

350h - 65l,

450h - 55l,

500h - 65l.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta

Godzinę temu, Keniutek napisał(-a):

Jak duży jest bak w RX'ie i na jakim poziomie kształtuje się spalanie? Dołożenie do 450h jest ekonomicznie uzasadnione?

 

Pojemności już masz. RX350h pali od 5-6,5l w mieście do 8-9l gdy szybko jedziesz S-ką lub autostradą

A czy jest ekonomicznie uzasadnione opłacanie do 450h+? Raczej nie, chociaż ciężko jest ustalić ile z tej różnicy w cenie jesteś w stanie odzyskać przy odsprzedaży. Obecnie w promocjach różnica w cenie to 25-30k w zależności od wersji wyposażenia. Zakładając optymistycznie, że rocznie zrobisz ok. 10.000 km na samym prądzie, zaoszczędzisz rocznie ok. 2500 zł. na paliwie.

RX450h+ ma dodatkowy bonus w postaci minimalnie lepszych osiągów i komforcie jazdy na samym prądzie, ale akurat przy tak dobrze wyciszonym aucie nie ma prawie żadnej różnicy w komforcie akustycznym pomiędzy jazdą elektryczną i spalinową. Nie ma też, jak w innych markach, bonusu związanego z klimatyzacją postojową w pluginach, bo w RX350h ta funkcja też jest dostępna.

Ja chciałem dopłacić mimo wszystko, ale nie znalazłem żadnego auta w odpowiadającej mi kolorystyce, które będzie w Polsce dostępne do końca roku. 

Edited by Tommaso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję bardzo. Nie pali się i raczej wezmę coś "ze stocku"/lekką używkę żeby zmieścić sie w 350-360k. Niestety na etacie jest jak jest😏

Edited by Keniutek

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Keniutek napisał(-a):

Dziękuję bardzo. Nie pali się i raczej wezmę coś "ze stocku"/lekką używkę żeby zmieścić sie w 350-360k. Niestety na etacie jest jak jest😏

Z rabatem spokojnie wyrwiesz nówkę, a na wyprzedaży rocznika to i w 300 się zmieścisz bez ziewki.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekaj na promocje Lexusa, czasem pod koniec roku się trafiają ofert specjalne. Bo dealer ma już niewielkie pole manewru, od promocyjnych cen na stronie dostaniesz jeszcze jakieś 10k max

Czyli na dzisiaj RX350h kosztuje ok. 280k za podstawową wersję, a za 330k można mieć prestige z pakietem technology, która ma już praktycznie wszystko 

 

Nie warto brać demo, bo zaoszczędzisz góra 20k, a nigdy nie wiesz, czy ktoś nie szalał tym po dziurawych drogach, żeby zobaczyć jak wybiera zawieszenie. Bo Lexus bezproblemowo pożycza auta na weekendy

Edited by Tommaso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za cenne porady. Pozostaje spokojne czekać... no i wziąć auto na weekend ;)

Specjalnego parcia nie ma, a w rozliczeniu zostaje albo xc60 albo v90cc. Tak czy siak... Lexem dzielić się nie zamierzam 🤭

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Keniutek napisał(-a):

Dziękuję za cenne porady. Pozostaje spokojne czekać... no i wziąć auto na weekend ;)

Specjalnego parcia nie ma, a w rozliczeniu zostaje albo xc60 albo v90cc. Tak czy siak... Lexem dzielić się nie zamierzam 🤭

Widzę, że "wolwiarzy" na forum mnogo :D


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli próbujesz jeździć sportowo, czyli z gazem w podłodze, to słychać tak samo w 350 jak i w 450, czyli wyje. Ale w codziennym użytkowaniu to kompletnie nie przeszkadza, szczególnie jak się trochę jej nauczysz i odpowiednio operując gazem, nadal masz znakomite osiągi, ale silnik nie wbija na 6000 obrotów. 500h ma normalną skrzynię, więc tam zupełnie nie ma tego efektu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

auto oddane do serwisu,  trzymam kciuki za udaną naprawę,  podobno temat im znany z tym trzeszczeniem 

 

 

20241105_074342.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, Krakus1 napisał(-a):

auto oddane do serwisu,  trzymam kciuki za udaną naprawę,  podobno temat im znany z tym trzeszczeniem 

 

 

20241105_074342.jpg

Jerzy dużo cierpliwości Ci życzę, oby serwisanci rozwiązali problem.

Wózek Audi, świetna sprawa; ciekawe czy quattro ? 😆 

 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, mandaryn44 napisał(-a):

No a jak skrzynia w lexie? Słychać ją? Bo ponoć w 350 głośna, 450 też. Dopiero 500 jakoś takos.

W 500 jest normalna skrzynia automatyczna a nie CVT więc w zasadzie jest normalnie, tak jak w innych markach, czyli prawdziwe biegi zmienia:). Ze swojej strony moge powiedzieć, że 500h jest ogólnie za***istym wozem, szybki, wygodny i nie buja jak wóz plandekowy na prerii, jak poprzednie generacje. To chyba zalęzy od preferencji ale ja bym samochodu ze skrzynią CVT nie kupił, jeżeli taki rozważasz to koniecznie sie przejedz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie to cvt mnie odrzuca całkowice od lexusa. I zupełnie nie wiem co kupić. Jeżdżę Q5, teraz jest nowe ale silnik ma lichy, słabszy niż mam. Ponoć ma być po nowym roku mocniejszy. XC60 też fajne ale nie zmieniło się od 6 lat. Ciągle takie samo. Nowe X3 wygląda jak niemiecki czołg z I wojny, d*pa ciężka .... No i nie wiem co kupić. NX jakiś taki kobiecy, wąski i ciasny. Osiołkowi w żłoby dano....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weź sobie RX-a na weekend. Ja też byłem przeciwnikiem skrzyni CVT do czasu jak pojeździłem 3 dni RX-em. Płynność napędu i reakcja na gaz jak w elektryku IMO rekompensuje niedostatki przy gwałtownym przyspieszaniu. Ale to każdy sam musi sprawdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, mandaryn44 napisał(-a):

No właśnie to cvt mnie odrzuca całkowice od lexusa. I zupełnie nie wiem co kupić. Jeżdżę Q5, teraz jest nowe ale silnik ma lichy, słabszy niż mam. Ponoć ma być po nowym roku mocniejszy. XC60 też fajne ale nie zmieniło się od 6 lat. Ciągle takie samo. Nowe X3 wygląda jak niemiecki czołg z I wojny, d*pa ciężka .... No i nie wiem co kupić. NX jakiś taki kobiecy, wąski i ciasny. Osiołkowi w żłoby dano....

Uzywanego Macana bierz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Używki nie chcę. Nie wiadomo jak kto jeździł, jak traktował skrzynię. Coś zabrzęczy i nie będę spał co to było.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Weź sobie RX-a na weekend. Ja też byłem przeciwnikiem skrzyni CVT do czasu jak pojeździłem 3 dni RX-em. Płynność napędu i reakcja na gaz jak w elektryku IMO rekompensuje niedostatki przy gwałtownym przyspieszaniu. Ale to każdy sam musi sprawdzić.

Nauczyłeś się dozować gaz w M3 po mieście, to i skrzynia ujdzie ;) 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Autor1984 napisał(-a):

Nauczyłeś się dozować gaz w M3 po mieście, to i skrzynia ujdzie ;) 

I przez prawie 2 lata nie wyłapałem żadnego mandatu. Łatwo nie było, ale dałem radę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.