Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Gratulacje!! zrób proszę więcej zdjęć bo łezka mi się w oku kręci ;) Miałem 114 2,7l na solex'ie


kupię doxę sub...zawsze i każdą :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primabaleron fantastyczny ten w114. coupe chyba nie łamały się tak jak 115? ;) śliczna sztuka!

 

a ja kiedyś śmigałem kanciakiem - saab 9000 aero (na rynek włoski czyli 2.0T zamiast 2.3T, ale krótsza skrzynia)

img0194cf.th.jpg img0207tt.th.jpg

 

a obecnie R129 - seria 3, SL500 (m113)

4279349707xv6.th.jpg 4279349701lx3.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

W oczekiwaniu na nową mazdę 6 w kombi dalej służy mi niezawodny i poczciwy civic `98

Po zakupie mazdy civic przejdzie we władanie żony ;)

post-43544-0-80633100-1322739966_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś miałem okazję pobawić się chwilę SL 500 z 2005r. Całkiem fajny :D :D

 

OT: co to za ogrodzenie w tle na tym foto http://imageshack.us/photo/my-images/129/dsc08328nl2.jpg/ Możesz dać mi namiar wykonawcy na PW? chciałbym się rozeznać w temacie.

 

 

2005 też fajny :D ja w ogóle mam słabość do gwiazdy.

 

co do ogrodzenia to nie moje. zdjęcia u poprzedniego właściciela w dniu zakupu. mam gdzieś namiar do niego, spróbuję podpytać

 

 

pozdrawiam

Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żółte blachy to tylko problem w samochodzie tak naprawdę. Jedyny plus to brak przeglądów oraz niższe OC.

 

No To akurat bardzo pozytywne opcje, do tego jakby nie było to taka "kropka nad i" w tym aucie. Bo do w126 to juz nie pasują :D A reszta problemów to nie problem.. sprzedac sie da, watrosc swoją ma, a przeciez nikt o tuningu nie mysli. Zreszta u nas w Polsce to i auta z LPG sa na zoltych wiec tak naprawde wszystko wciąz mozna :D


  

Share this post


Link to post
Share on other sites

No To akurat bardzo pozytywne opcje, do tego jakby nie było to taka "kropka nad i" w tym aucie. Bo do w126 to juz nie pasują :D A reszta problemów to nie problem.. sprzedac sie da, watrosc swoją ma, a przeciez nikt o tuningu nie mysli. Zreszta u nas w Polsce to i auta z LPG sa na zoltych wiec tak naprawde wszystko wciąz mozna :D

A czy kolega wie że samochód na żółtych blachach podlega pod konserwatora zabytków tak samo jak inne zabytki? Teoretycznie to potrzeba jego zgody na każdy wyjazd z garażu czy zastąpienie wymienionej części inną.


Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Artykuł dla tych, co kwestionują dominację Fiata w zakresie silników diesla.

http://www.autoflesz...ika_Diesla.html

 

Zapomniałeś napisać, ze artykuł jest materiałem reklamowy Fiat Auto Poland :D

 

Generalnie rodzą się tylko pytanie o czym już pisałem ....

- skoro Fiat był prekursorem TDI [przyjmujemy, że chodzi o diesle z bezpośrednim wtryskiem na pompie] to co robił z dieslami miedzy 1986 a 1997 ? :D

- w 1989 roku I TDI z grupy VAG już był seryjnie produkowane 100/115KM i zrobienie 150KM zajęło im kilka lat [już na PD], Fiat dalej nic nie miał posiłkując się gównami od VM :D

 

Zapytaj się dowolnego tunera co można zrobić z 1.9TDI na VP dokładając FIMC i dobrą dmuchawkę. Podwojenie mocy nie jest problemem.

Spróbuj to zrobić z dowolnym silnikiem FIATA :D

 

Nie neguję, że silniki Fiata są ok., mało palą, są zaawansowane technologicznie mają EURO 98765 i kupuje je OPEL. Ale nie obrażając to nie jest wyznacznik. :D

 

Pomijam już, że Fiat technologicznie nie był w stanie robić silników CR i finalnie sprzedał wszytsko Boschowi :D

Tak, że IMO nie mają ani się czym pochwalić, ani się czym popisać.

Robią średnie auta na średnim poziomie. Jak zresztą każdy producent w tej chwili.

 

Nie zmienia to faktu, że np.: AR 166 czy coś w tym stylu bym kupił, bo mi się podoba.

Ale nie z dieslem.


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

- skoro Fiat był prekursorem TDI [przyjmujemy, że chodzi o diesle z bezpośrednim wtryskiem na pompie] to co robił z dieslami miedzy 1986 a 1997 ? :D

- w 1989 roku I TDI z grupy VAG już był seryjnie produkowane 100/115KM i zrobienie 150KM zajęło im kilka lat [już na PD], Fiat dalej nic nie miał posiłkując się gównami od VM :D

Jaki jest wyznacznik silnika z 1989 r grupy VAG który ma 100 lub 115 KM?

 

Zapytaj się dowolnego tunera co można zrobić z 1.9TDI na VP dokładając FIMC i dobrą dmuchawkę. Podwojenie mocy nie jest problemem.

Spróbuj to zrobić z dowolnym silnikiem FIATA :D

Kto w pełni normalny tuninguje diesla?

 

Nie neguję, że silniki Fiata są ok., mało palą, są zaawansowane technologicznie mają EURO 98765 i kupuje je OPEL. Ale nie obrażając to nie jest wyznacznik. :D

Co w takim razie jest wyznacznikiem skoro nie zaawansowana technologia, niskie spalanie, niska emisja i niska awaryjność?

 

Pomijam już, że Fiat technologicznie nie był w stanie robić silników CR i finalnie sprzedał wszytsko Boschowi :D

Tak, że IMO nie mają ani się czym pochwalić, ani się czym popisać.

Rozumiem że wg Ciebie grupa VAG sama produkuje swoje silniki i ich osprzęt a to że na pompach i wtryskiwaczach jest napisane Bosch to czysty przypadek.

 

To wszystko i tak nie zmienia faktu który jest niezaprzeczalny. Pierwszym autem z common rail była Alfa 156, drugim Mercedes Benz.


Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

dodam jeszcze, że alfa 1,9 jest jednym z łatwiejszych do tuningowania dieseli i bez większych problemów softem zwiąksza się moc z 140/150 (w zależności od kraju pochodzenia) do 180

 

Lawnowerman user_popup.png

Napisano dziś, 09:29

 

Zapomniałeś napisać, ze artykuł jest materiałem reklamowy Fiat Auto Poland :D

a Ty przypadkiem nie jeździsz samochodem z grupy VW? :D

 

(ja z góry napiszę, że nie miałem nigdy samochodu z grupy fiata prócz pierwszego malucha 600ccm w wieku 17 lat )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki jest wyznacznik silnika z 1989 r grupy VAG który ma 100 lub 115 KM?

 

No jak jaki?

Fiat przez 11 lat nie umiał zrobić normalnego diesla gdzie VAG produkował go seryjnie

 

 

Kto w pełni normalny tuninguje diesla?

 

 

Każdy kto chce, żeby jego auto odpychało się mocniej spalając mniej albo tyle samo.

Wejdz na jakiekolwiek forum motoryzacyjne.

 

Co w takim razie jest wyznacznikiem skoro nie zaawansowana technologia, niskie spalanie, niska emisja i niska awaryjność?

 

 

to co napisałem ja i ty napisałeś.

Rozpatrujemy innowacyjność Fiata na przestrzeni lat, gdzie Ci udowodniłem pisząc f-ty, że nie było takowej.

Fiat był 10 kat za VAG i dopiero w 21wieku zaczął robić coś porządnego.

Gdzie takie samo porządne jest też z grupy VAG.

Wiec gloryfikowanie Fiata jest IMO bez sensu.

 

 

Rozumiem że wg Ciebie grupa VAG sama produkuje swoje silniki i ich osprzęt a to że na pompach i wtryskiwaczach jest napisane Bosch to czysty przypadek.

 

Pewnie, ze nie - podałem tylko, ze Fiat - jak go gloryfikujesz - nie był w stanie sam tego robić.

VAG przynajmniej nie ściemniał, tylko od razu oddał to w ręce specjalistów.

 

To wszystko i tak nie zmienia faktu który jest niezaprzeczalny. Pierwszym autem z common rail była Alfa 156, drugim Mercedes Benz.

 

Ale ja tego nie zaprzeczam.

Tylko co z tego skoro wtedy od 8 lat VAG robił porównywalny a nawet lepszy diesel [osiągi/spalanie] o mocach sięgających 150KM


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dodam jeszcze, że alfa 1,9 jest jednym z łatwiejszych do tuningowania dieseli i bez większych problemów softem zwiąksza się moc z 140/150 (w zależności od kraju pochodzenia) do 180

 

 

Bazowo z jakiego silnika?

Co to znaczy z łatwiejszych?

 

1.9 TDI z VAG np.: ASV jest jednym z trudniejszych? Tak samo robisz 140 KM

z ARL 150 KM 180-200 też programem zrobisz

 

IMO każdy nowoczesny diesel jest łatwy.

 

 

weż ten silnik Alfa Romeo 156 z 1997 (105 PS (77 kW; 104 hp)) i zrób z niego jeżdżące powiedzmy 180 KM :D

a weż dowolny 90/110 KM od VAG i zrobienie z niego 180 to zero problemu - taki projektów są tysiące w PL

 

a Ty przypadkiem nie jeździsz samochodem z grupy VW? :D

 

 

Broń Cię Panie Boże.

Nie chce tego G .... :D


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

bazowo silnik 1.9 16V w alfie ma 140KM (w Niemczech - normy spalin) i 150KM (na resztę Europy) i samym softem robi się najprostszy i najtańszy tuning ze wzrostem 20-30% mocy

te silniki oczywiście wyszły już z oferty ze względu na "zieloną naklejkę" i są zastąpione silnikami 2.0 170KM, które bazowo mają taką moc i także łatwo je tuningować, niestety co do bezawaryjności tych ostatnich nie mogę się wypowiedzieć, gdyż są to nowe prdukty, natomiast 1.9 16V i 2,4 V5 przejeżdżają po pół miliona niczym stare beczki bezawaryjnie, żwawo, cicho i przyjemnie (przy czym silnik 2,4 jest sporo mniej oszczędny niż 1,9)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy kolega wie że samochód na żółtych blachach podlega pod konserwatora zabytków tak samo jak inne zabytki? Teoretycznie to potrzeba jego zgody na każdy wyjazd z garażu czy zastąpienie wymienionej części inną.

 

Wiem wiem. Ale to nie jest do konca tak. Chłopaki z klubu w którym jestem maja 123 i 107/108 na zoltych, 126 tez maja na zoltych i wcale tak "dramatycznie" w realu nie ma jak kazdy to opisuje. Tez do jeszcze niedawna miałem takie przeswiadczenie o tym co piszesz, ale teraz znam osobiscie chlopaków ktorzy to mają takie rzeczy w garazach i jezdza nimi normlanie. Z czesciami to jest tak ze np do koloru sie czepią, ale np wymiana zuzytego drązka kierowniczego nie podlega takiemu wgladowi i to mozesz smiało robic. Jezeli nie ingerujesz w zmiany konstrukcyjne to spoko. Jedynie sprzedaz autra poza granice kraju moze byc mega problemem :D zreszta cytat kolegi z klubu:

 

by marpie:

 

"Ja mam na "żółtych papierach" zarejestrowane W107.

 

Zalety:

1. Przegląd dożywotni (ale i tak wiadomo że Księżniczka ma być w stanie idealnym, więc na pewno w każdym momencie przejdzie przegląd)

2. Ubezpieczenie (za 3,8 litra pojemności płacę w Gdyni w PZU 275 zł OC za cały rok)

3. W przypadku importu spoza UE niepodważalne zalety (brak haraczy: akcyza, cło; VAT 7% zamiast 22%, ale teraz auto musi mieć więcej niż 30 lat)

4. Prestiż (?) w poruszaniu się autem na "żółtych"

5. Np. w DE nie obowiązuję Cię ekologiczne zakazy wjazdu do miast

 

Wady:

1. W obecnych warunkach prawnych praktycznie niesprzedawalne za granicę (ale przynajmniej w stosunku do UE ma się zmienić o ile już się nie zmieniło).

2. W przypadku wyjazdu za granicę musisz mieć pozwolenie konserwatora (kosztuje 40 zł na 3 lata i w Gdańsku w pół dnia masz dokument)

 

Co do zgody konserwatora na prace w aucie to mój konserwator jak dotąd się nie zmaterializował. Ale owszem, ma zdjęcia z okresu przyznawania papierów, więc jak np. będziesz występował o pozwolenie wyjazdu za granicę a w międzyczasie zmienisz kolor albo obniżysz auto to może (ale tylko może jak mu się będzie chciało) sprawiać problemy. Jak masz auto zawsze zgodne z VIN to IMHO nigdy konserwator ci się nie przyczepi (nawet jak będziesz miał połowę części jako podróby). "

 

Najlepszą zaletą jest nr 5 jak dla mnie .. !!

 

tutaj jeszcze taki bajerek : http://weteranszos.pl/zolte-tablice

 

oczywiscie nie zebym sie chcial klucic - wyrazilem tylko opinie ze to autko fajnie by na zoltych wygladalo i sadze ze jego przeznaczenie jest na tyle pasujace by spokojnie w zolte blachy sie wstrzelic :D

Edited by Frytejro

  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytając o wyznacznik silnika chodziło mi o model i jego wyznacznik katalogowy. Pytam bo po prostu nie pamiętam takiego silnika o takiej mocy z tamtych lat.

Imo sam tuning diesla nadal pozostaje dla mnie wielką zagadką. Wiem że ludzie to robią jednak podane argumenty mnie nie przekonują.

Nie pisz proszę że podczas wymienionych przez Ciebie operacji można uzyskać wzrost mocy i spadek zużycia paliwa (podmiana turbiny czy chiptuning +30/40%), to trochę śmieszne.

W pracy często spotykałem motory Vag o podniesionej mocy (właściwie w 99% tylko te motory), czy to dziwny zbieg okoliczności że właśnie one częściej padają niż seryjne? Najlepszym przykładem jest 115 konny BKE podniesiony do coś około 140. Akurat mam ten sam silnik w A4 ale o seryjnej mocy.

I nie wymyślam Ci tu teorii wyczytanych w Auto Świecie, od lat zajmuję się serwisem samochodów i nie są to jakieś warsztaty w "garażu pana Wieśka".

Co do słabych możliwości tuningu fiata wynika to moim zdaniem z braku popularności tych samochodów wśród tunerów. Brak popularności=brak zysków przy produkcji chipów itp. To samo jest z Renault, Cytryną, silnikami HDi, DB i wieloma innymi.

A Stilo JTD mojego sąsiada o mocy 200 KM i 400 NM to zapewne pryszcz (seryjnie 115) i to bez większych przeróbek mechanicznych (także jakiś chip i turbina).

Ale nie powiem z czystym sumieniem że ten samochód mniej pali, on żre jak smok, kopci jak kominy elektrowni.


Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytając o wyznacznik silnika chodziło mi o model i jego wyznacznik katalogowy. Pytam bo po prostu nie pamiętam takiego silnika o takiej mocy z tamtych lat.

Imo sam tuning diesla nadal pozostaje dla mnie wielką zagadką. Wiem że ludzie to robią jednak podane argumenty mnie nie przekonują.

 

Poczytaj fora, popytaj tunerów

 

 

Nie pisz proszę że podczas wymienionych przez Ciebie operacji można uzyskać wzrost mocy i spadek zużycia paliwa (podmiana turbiny czy chiptuning +30/40%), to trochę śmieszne.

 

Gdybyś trochę siedział w temacie to wiedziałbyś, że jest to jak najbardziej realne.

 

W pracy często spotykałem motory Vag o podniesionej mocy (właściwie w 99% tylko te motory), czy to dziwny zbieg okoliczności że właśnie one częściej padają niż seryjne?

 

Zajechać można każdy silnik.

Nawet 1.0 45KM z Saxo :D

Taki autem trzeba umieć jeździć.

 

 

Najlepszym przykładem jest 115 konny BKE podniesiony do coś około 140. Akurat mam ten sam silnik w A4 ale o seryjnej mocy.

I nie wymyślam Ci tu teorii wyczytanych w Auto Świecie, od lat zajmuję się serwisem samochodów i nie są to jakieś warsztaty w "garażu pana Wieśka".

 

Ale co ma ten silnik BKE do naszej dyskusji?

 

 

Co do słabych możliwości tuningu fiata wynika to moim zdaniem z braku popularności tych samochodów wśród tunerów.

 

Na prawdę poczytaj branżowe fora.

Ich nietuningowalność wynika z ich gównianości.

Sorry. :D

 

 

Brak popularności=brak zysków przy produkcji chipów itp.

 

Nie obraź się Marcin, ale nie masz pojęcia o czym piszesz.

Nie ma to nic wspólnego z produkcją "chipów".

 

 

A Stilo JTD mojego sąsiada o mocy 200 KM i 400 NM to zapewne pryszcz (seryjnie 115) i to bez większych przeróbek mechanicznych (także jakiś chip i turbina).

 

W życiu nie zrobi z takiego silnika tyle KM/Nm. Okłamał Cię.

 

Ale nie powiem z czystym sumieniem że ten samochód mniej pali, on żre jak smok, kopci jak kominy elektrowni.

 

Prawdopodobnie ma założony box rozkręcony na maxa.

Zabójstwo dla silnika.

Sorry.


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kończę temat bo robi się to żałosne.

Ciągle odsyłasz mnie na fora, sąsiad mnie okłamał, zapewne jego wydruk z hamowni także mnie oszukuje.

Moje doświadczenie to nic a najlepszym wyznacznikiem wiedzy są samochodowe fora internetowe.

To nie jest dyskusja, Ty po prostu wiesz lepiej kolego. Dzięki za rozmowę.

 

P.S.Sam chip i usunięcie blokady antytuningowej w Stilo 115KM daje 150 KM beż jakiejkolwiek innej ingerencji w samochód.

P.S.2 Jeżeli ja napisałbym że w 1989 roku VW produkował seryjnie silniki diesla o mocy 100/115 KM to potrafiłbym podać ci model tego silnika. Jeśli coś zacząłeś to dokończ.

Edited by Marcinkowski

Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kończę temat bo robi się to żałosne.

 

Bo co nie masz argumentów? :D

 

Ciągle odsyłasz mnie na fora, sąsiad mnie okłamał, zapewne jego wydruk z hamowni także mnie oszukuje.

 

A gdzie Cię mam odesłać?

Na politechnikę?

Jeżeli coś Ci się wydaje, ze jest niemożliwe to nie znaczy, ze takie coś nie istnieje.

Wydruk z hamowni to ja tez mogę zrobić, ale ok.

Pokaż mi te Stilo zrobione na 200KM ze 115 KM

 

Moje doświadczenie to nic

 

Tu sie zgodzę

 

 

a najlepszym wyznacznikiem wiedzy są samochodowe fora internetowe.

 

Dokładnie tak.

Branżowe fora dadzą Ci najlepszy obraz.

Nie Auto Swiat ... :D Sorry.

 

To nie jest dyskusja, Ty po prostu wiesz lepiej kolego. Dzięki za rozmowę.

 

Jak się nauczysz dyskutować na argumenty to wróć.

 

 

P.S.Sam chip i usunięcie blokady antytuningowej w Stilo 115KM daje 150 KM beż jakiejkolwiek innej ingerencji w samochód.

 

czip?

blokady antytuningowej?

 

Matko .... :D

Tylne fartuchy do kół tez wzmocnił ?

 

 

P.S.2 Jeżeli ja napisałbym że w 1989 roku VW produkował seryjnie silniki diesla o mocy 100/115 KM to potrafiłbym podać ci model tego silnika. Jeśli coś zacząłeś to dokończ.

 

http://en.wikipedia....irect_Injection

 

The first Volkswagen Group TDI engine was the Audi-developed 2.5 litre R5 TDI ? an inline five-cylinder engine (R5), introduced in the Audi 100 in 1989 ? and this variant is still used today in Volkswagen Marine applications.

 

Kod silnika to 1T

 

 

Happy :D ?


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.