Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Klapy w kolektorze to popularny problem tych silnikow.,,już sie o tym boleśnie przekonałem. Wracam chyba do Mazdy po wakacjach

 

O jaki model i jaki silnik chodzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gdi to nie diesle ?

Gdzieś oglądałem a potem czytałem test Mazdy 6 vs i40 i szóstka wygrała odnośnie precyzji prowadzenia i ogólnie zawieszenia.

Gdi to chyba bezposredni wtrysk paliwa.


" tylko Seiko " Damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

O jaki model i jaki silnik chodzi?

Fiatowski szeroko montowany 1,9 jtd lub w oplu cdti, a w Alfie i Saabie nie pamietam oznaczeń...


Omega Speedmaster 105.002, Rolex GMT 1675, Zenith El Primero A384, Tag Heuer Monaco cal12, Heuer Montreal cal12, Breitling Long Playing, Certina Chronolympic cal234, Zenith Defy Subsea 600mt, Breitling Chronomatic... parę, ...i sam nie wiem kiedy to się skończy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa ma ten sam silnik diesla jak Fiat, czyli JTD. Saab ma TiD chyba, czyli turbo diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa ma ten sam silnik diesla jak Fiat, czyli JTD. Saab ma TiD chyba, czyli turbo diesel.

 

Dokładnie tak , ten silnik miał oznaczenie w Alfie  1.9 JTDM 16V i był montowany w markach koncernów  FIAT i GM 

 

- Alfa Romeo 

- Lancia

- Fiat 

- Opel 

- Saab

- Cadillac 

 

Oczywiście oznaczenia w koncernie GM były inne .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dzisiaj się przejechałem nową bmw 3 kombi 320i, czyli 2L w turbo 184km. Zawiodłem się  :/ Niby wszystko pięknie (linia nadwozia itp.), ale materiały we wnętrzu są takie sobie i silnik też muł... To była wersja Sport Line i we wnętrzu miała listwy niby piano black. Ale to jest zwykły błyszczący plastik, nie lakierowany, za to twardy, piszący pod naciskiem i niesamowicie się rysujący. Automat świetny, działa bez zarzutu, ale sam silnik ma mega turbodziurę i na trybie eco, gdzie zmiana biegu jest przy około 2 tys na wyższy muli niesamowicie. Na trybie sport jest super, ale wtedy hałas przeszkadza a sam silnik brzmi tak dziwnie metalicznie i nieprzyjemnie. Zawieszenie twarde jak na Wrocław ale to chyba wina opon RunOnFlat i rozmiaru felgi 18'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plastik (zazwyczaj) jest twardy.

Piszczy pod naciskiem? Mozliwe, ale po co go naciskac?

Turbodziura - no coz...2 litry - ale to mozna, choc troche, poprawic jakims programem.

Jesli jakis 2.0 silnik, to diesel 184KM, czy ile on tam ma.

Edited by JED

Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dzisiaj się przejechałem nową bmw 3 kombi 320i, czyli 2L w turbo 184km. Zawiodłem się  :/ Niby wszystko pięknie (linia nadwozia itp.), ale materiały we wnętrzu są takie sobie i silnik też muł... To była wersja Sport Line i we wnętrzu miała listwy niby piano black. Ale to jest zwykły błyszczący plastik, nie lakierowany, za to twardy, piszący pod naciskiem i niesamowicie się rysujący. Automat świetny, działa bez zarzutu, ale sam silnik ma mega turbodziurę i na trybie eco, gdzie zmiana biegu jest przy około 2 tys na wyższy muli niesamowicie. Na trybie sport jest super, ale wtedy hałas przeszkadza a sam silnik brzmi tak dziwnie metalicznie i nieprzyjemnie. Zawieszenie twarde jak na Wrocław ale to chyba wina opon RunOnFlat i rozmiaru felgi 18'.

 

ale w BMW masz tyle silników do wyboru , np. 2.0 turbo 245KM ( to już naprawdę jedzie ) i konfiguracji wnętrza i jego materiałów że zawsze można coś dla siebie podpasować . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedzie i halasuje (troche) - jezdzilem 528xi - szkoda, ze dzisiejsze 528 nawet nie stalo obok prawdziwego "28"...


Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedzie i halasuje (troche) - jezdzilem 528xi - szkoda, ze dzisiejsze 528 nawet nie stalo obok prawdziwego "28"...

 

dałnsajzing panie Jed  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, ze dalnsajzing - przez jakies kretynskie normy.


Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale w BMW masz tyle silników do wyboru , np. 2.0 turbo 245KM ( to już naprawdę jedzie ) i konfiguracji wnętrza i jego materiałów że zawsze można coś dla siebie podpasować . 

Tyle tylko, ze za to wszystko trzeba slono placic ;) A BMW wyjsciowo tanie nie jest i golas jak sw. Antoni ;) Przymierzalem sie do tych samochodow 5 i 2 lata temu i wlasnie odpadly z tych powodow. W koncowej mojej konfiguracji bezposrednia konkurencja wypadala lepiej. Co nie znaczy, ze kolejne nie bedzie BMW :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezposrednia konkurencja, czyli co?

Bo u mnie miala byc nowa C-klasa, a skonczylo sie na nowej X1-nce, bo za te same pieniadze bylo duzo wiecej + 4x4.


Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyle tylko, ze za to wszystko trzeba slono placic ;) A BMW wyjsciowo tanie nie jest i golas jak sw. Antoni ;) Przymierzalem sie do tych samochodow 5 i 2 lata temu i wlasnie odpadly z tych powodow. W koncowej mojej konfiguracji bezposrednia konkurencja wypadala lepiej. Co nie znaczy, ze kolejne nie bedzie BMW :)

 

Nikt nie mówił przecież że ma być tanio :D

 

No własnie też jestem ciekaw co było tą bezpośrednią konkurencją   .

Edited by Drake

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dzisiaj się przejechałem nową bmw 3 kombi 320i, czyli 2L w turbo 184km. Zawiodłem się  :/ Niby wszystko pięknie (linia nadwozia itp.), ale materiały we wnętrzu są takie sobie i silnik też muł... To była wersja Sport Line i we wnętrzu miała listwy niby piano black. Ale to jest zwykły błyszczący plastik, nie lakierowany, za to twardy, piszący pod naciskiem i niesamowicie się rysujący. Automat świetny, działa bez zarzutu, ale sam silnik ma mega turbodziurę i na trybie eco, gdzie zmiana biegu jest przy około 2 tys na wyższy muli niesamowicie. Na trybie sport jest super, ale wtedy hałas przeszkadza a sam silnik brzmi tak dziwnie metalicznie i nieprzyjemnie. Zawieszenie twarde jak na Wrocław ale to chyba wina opon RunOnFlat i rozmiaru felgi 18'.

 

Znajomy niedawno kupil BMW 318i w kombi, 2L silnik bez turbo, koni coś około 140. Mi osobiście w tym samochodzie to spalanie się tylko podobało, w mieście 8, na trasie 5.5. Co do tych plastików/materiałów w środku to przyznaję rację, też jakość nie powala. Lipa trochę w nowym samochodzie oprzeć się o podłokietnik i wysłuchiwać trzeszczeń... 

 

Ja osobiście jeżdżę starymi Saabami, ale rodzice jeżdżą samochodami Audi i bardzo sobie zachwalają, może to będzie dobra alternatywa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pacz Pan - a ja sie opieram (125kg) i nie czeszczy...


Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plastik (zazwyczaj) jest twardy.

Piszczy pod naciskiem? Mozliwe, ale po co go naciskac?

Turbodziura - no coz...2 litry - ale to mozna, choc troche, poprawic jakims programem.

Jesli jakis 2.0 silnik, to diesel 184KM, czy ile on tam ma.

Jak się oprzesz o podłokietnik to go słychać :) Nie używasz podłokietnika u siebie? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale w BMW masz tyle silników do wyboru , np. 2.0 turbo 245KM ( to już naprawdę jedzie ) i konfiguracji wnętrza i jego materiałów że zawsze można coś dla siebie podpasować . 

To ten sam silnik tylko z większym turbo i dodali mu sztuczny głos silnika puszczany z głośników :D nie strawił bym tego :) A do tego +20 tys katalogowo w stosunku do 320i...

Edited by Mikołaj N

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pacz Pan - a ja sie opieram (125kg) i nie czeszczy...

 

Trzeszczy.... No ale tu nie chodzi o ten w drzwiach bynajmniej tylko o ten między fotelami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opieram sie i napisalem - nie czeszczy.

Co prawda, pokryty jest skora i ma debilny patent, bo sie przesuwa, ale NIE czeszczy.


Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No troche slabo jesli czeszsczy ;) Wierzyc mi sie nie chce. Moze i sa tam twarde plastki ale raczej jest to dobrze spasowane. Moze wy macie sluch absolutny  ? :)

No własnie też jestem ciekaw co było tą bezpośrednią konkurencją   .

No moze zeby bylo jasne - bezposrednia konkurencja w moim wyborze :) Bralem pod uwage kilka samochodow Range evoque (maly i swierzak) Lexus is220 (maly) volvo xc60 i s60(2.4 i tylko 160KM). Dlatego jakby do drugiej rundy zakwalifikowaly sie audi Q5 i A6 i jaguar XF i BMW X3. Wiem ze z roznej bajki ale nie moglem zdecydowac sie miedzy SUVem do ktorego mialem sentymet, a praktycznoscia, w moim przypadku, sedana. Powiedzmy, ze sa to auta z podobnego segmentu.

Konfigurujac sobie te samochody do moich minmalnych wymagan to X3 wychodzilo najdrozej (+5k CHF nawet bez skory), a najtaniej Jaguar (-2k CHF full opcja) w stosunku do A6 i Q5, ktore wychodzily identycznie (gdybym zrezygnowal ze skory w Q5). Stad moja opinia, ze wyjsciowo BMW jest najubozsze i trzeba najwiecej doplacic za opcje. A opcje wybieramy jak kto lubi mocniejszy silnik i szyberdach a ktos inny postawi na skore i szyby na korbke. Najlepiej byloby miec full tylko portfel troche skromny, a domowa ksiegowa z budzetu mojego samochodu kroila na swoj ;)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najdrozej wychodzi Mercedes - ale go nie uwzgledniales...


Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stary jestem ale nie az tak zeby kupowac mercedesa ;) A tak na powaznie to jakos nigdy nie bylo miedzy nami tej chemii dlatego jakby z definicji nigdy nie biore go pod uwage :) Co nie znaczy, ze uwazam, ze sa to zle samochody.


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najsmieszniejsze sa te historie o starosci.

Jaguar XF jest, definitywnie, dla mlodych gniewnych! :lol:


Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.