Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Audi wogóle ma jakieś dziwne normy - kolega ma A4 jeden z nowszych jakis dokładnie nie wiem ten z duzym niedzielonym grilem - ostatnio jechalismy nad Soline (Rzeszów)   tam i spowrotem + na miejscu zrobilismy 2000km  ja nic nie dolewałem on 1.5 butelki czyli 1,5litra - samochód chyba 5-6letni tylko on benzyna 2.0  a ja diesel też 2.0

Podobno to cecha/przypadłość * luźno spasowanych silników ;)

Jako fan Alfy Romeo z rozrzewnieniem wspominam wspaniałe silniki V6 tej firmy one także miały apetyt olejowy , tam norma była nawet 1l/1000km także w Audi to już mamy postęp ;) No cóż , hasło reklamowe ,,Przewaga dzięki technice'' zobowiązuje .

 

 

 

* niepotrzebne skreślić :D

Edited by Drake

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mówiłam o tuningu, mówiłam o fabrycznych zmianach, które Honda sama z siebie wprowadziła. A tłumik owszem mam dwururowy i jest piękny!

 

Ja ci się zaraz zaczaję. Zadzwonię zaraz do adwokata żeby mi pozew wypisał, bo mnie tu zastraszają! :D

 

Em na silnikach się nie znam... wiem tylko, że mam nie zatrzeć i tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mówiłam o tuningu, mówiłam o fabrycznych zmianach, które Honda sama z siebie wprowadziła. A tłumik owszem mam dwururowy i jest piękny!

 

Ja ci się zaraz zaczaję. Zadzwonię zaraz do adwokata żeby mi pozew wypisał, bo mnie tu zastraszają! :D

 

Em na silnikach się nie znam... wiem tylko, że mam nie zatrzeć i tyle.

Dwururowy tłumik i jest piękny :wub:  :wub:  :wub:

Nic juz nie pisze nie chce zostac pozwany :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdzie znalazłeś taką normę?? To co ile zalecają wymianę?

1l na 1000km to daje 15 litrów  na 15tys. km to co tu wymieniać jak cały czas na świeżym jedziesz ? :) Filtr chyba tylko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1l na 1000km to daje 15 litrów  na 15tys. km to co tu wymieniać jak cały czas na świeżym jedziesz ? :) Filtr chyba tylko?

Przy nowych samochodach pewnych marek tak jest niestety - potem sie uspokaja zanim podzespoły sie nie dotrą

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PawełBury jadę sobie dzisiaj do pracy i nagle zaczęłam wszystkie znaki drogowe widzieć :D

 

Eee no ja olej wymieniam tak co 10-12 tyś, czyli raz do roku, bo góry, góry i góry! Naprawdę panowie u nas jest całkiem inna jazda niż w innych częściach Polski. I błagam nie pchać się tu na letnich oponach w zimie tylko dlatego, że gdzie indziej nie ma śniegu już, bo nie raz widziałam samochody spadające sobie w dół na tory kolejowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Początkowo każdy nowy samochód pali olej - potem zuzycie spada tylko nieraz na początku zużywa litr na 10.000km a w innych modelach 1litr na 1000km 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Początkowo każdy nowy samochód pali olej - potem zuzycie spada tylko nieraz na początku zużywa litr na 10.000km a w innych modelach 1litr na 1000km

Raczej na odwrót


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej na odwrót

No własnie nie - jak nowy zanim się nie dotrze silnik to bierze - ja pisałem juz na przykładzie swojego kilka postów temu ale wkleje jeszcze raz

 

- Nowa skoda superb brała litr oleju na 2000km - trafiła do serwisu tam wymienili  olej na jakis castrol slx   potem zuzycie spadło ale tylko troche - przy nastepnej wymianie 15000km pózniej wlali olej castrol TXT - po kolejnych 15tyś dali castrol 5W/40 - zuzycie cały czas sie zmniejszało - po jakis 30000km zuzycie spadło do 0.5litra na 10000km serwis przywrócił poczatkowy olej castrol edge 5w/30 - do dzis dnia na nim jeżdze w ciagu roku robie 20000 i olej zmieniam raz na  rok przed zimą w tym czasie doleje jakieś 0,5litra ale to turbo tyle zużywa

Dane spisałem z książki serwisowej

 

 

Zgodze się że po 15-20 latach dożynania samochodu zużycie oleju spowrotem zacznie wzrastać z powodu wychechłania sie silnika,pierścieni uszczelniaczy itp....

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardzo duże normy zużycia oleju auta mają zapisane od zawsze. Każdy silnik zużywa olej ale jeśli jest sprawny i ma fabryczne tolerancje to zużywa go mało i głównie na gładziach cylindrów i w głowicy na uszczelniaczach zaworów ponieważ ani uszczelniacze ani pierścienie nie zbierają go w 100 procentach, i dobrze bo jak by zbierały w 100 procentach to by sie szybko zużywały. W tych miejscach olej sie normalnie spala trafia do komór spalania albo w strughe gorących spalin i się spala.

 

Drugim źródłem zużycia oleju jest jego odparowanie, tym większe im olej starszy (bo się łańcuchy węglowodorów rozpadają z wiekiem) W nowszych autach z cyklami wymiany oleju nawet do 30 000 km olej ma "więcej czasu" na odparowanie ale z drugiej strony nowsze olej na bazie syntetycznej mniej znikają niż starsze na bazach mineralnych. - to kolejny powód dlaczego bardziej dostrzegamy zużycie oleju niż w silnikach z lat 90. Do tego dochodzi, montowana w stosunkowo wielu samochodach turbosprężarka która pomimo małych rozmiarów zużywa praktycznie tyle samo oleju jak duży silnik (jeśli jest sprawna), do tego bardzo obciąża olej termicznie.

 

Z drugiej strony mamy też szanse na zwiększanie poziomu oleju - dotyczy to szczególnie diesli gdzie sadza i inne produkty spalania zwiększają jego objętość do tego Olej napędowy może mieszać sie z olejem a nawet uzupełniać jego bardziej lotne frakcji które już sobie odparowały. To jest powód "niebrania" oleju sygnalizowany przez niektórych - jak widać takie "niebranie" oleju czasami może być wręcz spowodowane jakaś nieprawidłowością w silniku (np lejące wtryski lub eksploatacji an krótkich odcinkach). Na szczęście większość "niebiorących" oleju aut nie bierze go tylko w wyobraźni i właściciela niewyedukowanego na tyle aby wiedzieć że niewielkie ubytki oleju nie są oznaką niesprawności a wręcz przeciwnie.


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest romseyman

Olej olejem a ja Wam w sobotni wieczor pokaze klakson z mosiadzu   ;) czyli najprawdziwsza trabke. 

 

8hek.jpg

 

qyhy.jpg

 

buhz.jpg

Edited by romseyman

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardzo duże normy zużycia oleju auta mają zapisane od zawsze. Każdy silnik zużywa olej ale jeśli jest sprawny i ma fabryczne tolerancje to zużywa go mało i głównie na gładziach cylindrów i w głowicy na uszczelniaczach zaworów ponieważ ani uszczelniacze ani pierścienie nie zbierają go w 100 procentach, i dobrze bo jak by zbierały w 100 procentach to by sie szybko zużywały. W tych miejscach olej sie normalnie spala trafia do komór spalania albo w strughe gorących spalin i się spala.

 

Drugim źródłem zużycia oleju jest jego odparowanie, tym większe im olej starszy (bo się łańcuchy węglowodorów rozpadają z wiekiem) W nowszych autach z cyklami wymiany oleju nawet do 30 000 km olej ma "więcej czasu" na odparowanie ale z drugiej strony nowsze olej na bazie syntetycznej mniej znikają niż starsze na bazach mineralnych. - to kolejny powód dlaczego bardziej dostrzegamy zużycie oleju niż w silnikach z lat 90. Do tego dochodzi, montowana w stosunkowo wielu samochodach turbosprężarka która pomimo małych rozmiarów zużywa praktycznie tyle samo oleju jak duży silnik (jeśli jest sprawna), do tego bardzo obciąża olej termicznie.

 

Z drugiej strony mamy też szanse na zwiększanie poziomu oleju - dotyczy to szczególnie diesli gdzie sadza i inne produkty spalania zwiększają jego objętość do tego Olej napędowy może mieszać sie z olejem a nawet uzupełniać jego bardziej lotne frakcji które już sobie odparowały. To jest powód "niebrania" oleju sygnalizowany przez niektórych - jak widać takie "niebranie" oleju czasami może być wręcz spowodowane jakaś nieprawidłowością w silniku (np lejące wtryski lub eksploatacji an krótkich odcinkach). Na szczęście większość "niebiorących" oleju aut nie bierze go tylko w wyobraźni i właściciela niewyedukowanego na tyle aby wiedzieć że niewielkie ubytki oleju nie są oznaką niesprawności a wręcz przeciwnie.

Spisane z mądrych ksiąg ale prawdziwe :)

Zgadzam się w 100%

Amen w temacie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Norbert York UK

Witam.

Na forum pisaliśmy już o kobietach, fotografii, audiofiliźmie, no to teraz czas na samochody http://zegarkiclub.pl/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.gif. Fajnie by było żeby ten wątek nie był całkowicie oderwany od tematyki naszego Forum dlatego może spróbujmy to powiązać z zegarkami. Mianowicie, zegarki jakich firm pasują do określonych marek aut :?:. Ja na początek polecę samochodem moich marzeń... Bentleyem http://zegarkiclub.pl/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/sad.gif.

 

bentley7wc.jpg

 

Hmm, do takiego auta to wstyd wsiadać z zegarkiem innym niż IWC :wink:, najlepiej z kolekcji Da Vinci (bo ekskluzywnie) albo Ingenieur (bo kojarzy się z czymś lekko sportowym i świetnym jakościowo (technologia wykonania)). A jakie Wy lubicie marki no i z jakimi zegarkami je utożsamiacie :?:.

Ja mam taki samochod tylko inny kolor nie przesadzaj a chodze albo w rolku a najczesciej w Omega

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam taki samochod tylko inny kolor nie przesadzaj a chodze albo w rolku a najczesciej w Omega

Dawaj fotke wozu bo jestem ciekaw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Norbert York UK

Dawaj fotke wozu bo jestem ciekaw

Ok Wkleje fote

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Norbert York UK

Dawaj fotke wozu bo jestem ciekaw

Specjalnie dla pawla Edited by Norbert York UK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Norbert York UK

Ok

Edited by Norbert York UK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Norbert York UK

Dawaj fotke wozu bo jestem ciekaw

Moim pierwszym samochodem w wieku 19 lat bylo BMW Z3 Edited by Norbert York UK

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja jak miałem 18lat to kupiłem se za swoje fiata 126P z przerobionym gaznikiem - palił 9-10 litrów i kopyto miał jak cholera - dodam że jak kupowałem to łepek mi powiedział że pali 4-5l - miesiąc pózniej zmieniłem gażnik na normalny (prawidłowy) i spalał wtedy 5 literków ale moc spadła o połowe

- Napisałeś 5 postów a Betlejema jak nie ma tak nie ma - UKRADLi ???  :rolleyes:

Edited by Paweł Bury.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też miałem malucha, zbierałem na niego prawie całą zawodówkę i technikum...po czym wzięli mnie do wojska i sprzedałem :/


Cytryn i Gumiak naprawiają co kto nie umiał

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Norbert York UK

A ja jak miałem 18lat to kupiłem se za swoje fiata 126P z przerobionym gaznikiem - palił 9-10 litrów i kopyto miał jak cholera - dodam że jak kupowałem to łepek mi powiedział że pali 4-5l - miesiąc pózniej zmieniłem gażnik na normalny (prawidłowy) i spalał wtedy 5 literków ale moc spadła o połowe

- Napisałeś 5 postów a Betlejema jak nie ma tak nie ma - UKRADLi ??? :rolleyes:

Uu ukradli mi musze kupic nowego sory Pawel. Edited by Norbert York UK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.