Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Nazywam rzeczy po imieniu :)

 

Marceli - długo szukałeś żony czy może "hodowałeś" sobie ją od kołyski? To takie pytanie w nawiązaniu do obrzydzenia ze względów higienicznych...

Chyba sobie wziol z hodowli Specjalnie dobranej , do jego potrzeb , to pewnie PO domu w kombinezonie chodzi zeby czasem cie czyms nie skazic. Hehe dobre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba sobie wziol z hodowli Specjalnie dobranej , do jego potrzeb , to pewnie PO domu w kombinezonie chodzi zeby czasem cie czyms nie skazic. Hehe dobre

 

Eh.....szkoda słów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest romseyman

Orientujesz się ile musiałbym wydać na Silver Shadow z 67' w wersji 2door/coupe, ten sam model, którym jeździł Steve McQueen w Thomas Crown Affair? Strasznie spodobał mi się ten model RR, a z tego co widzę Shadow był najpopularniejszym RR i przez to najtańszym w czasach obecnych ;)

Mysle, ze w miare dobry egzemplarz mozna kupic w granicach £15 000 do £20 000, ale jezeli mial ciekawa historie to cena idzie w gore znacznie  ;) . Sa i tansze ale trzeba troche pracy wlozyc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie lepiej kupić np. S6 Avant :-)

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Nie wiem dlaczego ale Audi mnie nie rusza - taki jakiś techniczny bez polotu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukam teraz E klasy W211 w wersji 500 lub AMG - ktoś coś wie? Ktoś chce się pozbyć?  :)

 

A jeździłeś takim W211 ?

Pytam, bo wiele osób jeżdżących wcześniej bmw nie może sie przestawić na czucie auta w MBenz, pomimo pozytywnego nastawienia i doceniania tej marki....

 

 

Matt2485 na którym track day'u scigałeś się z tym m5 bo jakoś nie kojarzę białego sl'a?

No właśnie po tym sie odróżnia dzieciarnie czytającą kolorową prase i rojącą o dwutonowych mastodontach mknących po torze ;)

 

 

Zawieszenie z przodu jest w 540i takie samo jak w 530i. Tył w kombi NIVO - też to samo. 

Z ciekawości podpytam gdzie są różnice? A nie jest czasem tak, że coś bliższego M było montowane w SportPakiecie?

Niemniej - zawieszenie nie jest aż tak drogie, jakby sie można było spodziewać... ;)

M5 ma inne sprężyny chyba tylko w porównaniu do 540, reszta ta sama, amorki chyba też. Youngtimer M5 e34 ma zawieszenie droższe, przy zawieszeniu z EDC amorki kosztują po 4tys za sztuke i zamienników nie ma.

 

 

 

 

To nie lepiej kupić np. S6 Avant :-)

 

 

Przy całej sympatii dla Audi, S6 to totalny niewypał.... silnik V10 z kosztami mocno premium, a prowadzenie, osiągi beznadziejne... Auto pomimo 430KM jedzie jak niespełne 300KM bmw, pali bardzo dużo, ma beznadziejny tiptronic i silnik wystawiający korbowody przez obudowe bez przyczyny. To najbardziej porażkowy samochód w całej gamie Audi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Szukam teraz E klasy W211 w wersji 500 lub AMG - ktoś coś wie? Ktoś chce się pozbyć? :)

 

Jak mój kolega informatyk z pracy będzie chciał się swojej E500 pozbyć to dam znać. :) Ostatnio coś przebąkiwał, że szuka wersji AMG, więc niedługo będzie chciał szukać kupca na obecnego Mercedesa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://otomoto.pl/mercedes-benz-w124-500-e-124-036-C32567819.html

 

Znam to auto, bo to kolega z klubu MB  w ktorym i ja jestem. Auto ma "ciekawą" historię w sensie nie dzwon, ale wlasciciel.., a samo auto.... prowadziłem to.. i .. myslalem ze do czasu az je wystawi bedzie mnie stac na niego heh. Więcej nie chce mowic, mysle ze Przemek własciciel jak go znam to opowie wszystko dokaldnie :) dodam ze na zdjeciach to on i tak nie robi tego wow co w realu

Edited by Frytejro

  

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niestety.. :/  ale z mojej strony , naprawde gdybym mial $$ to chetnie bym ja przygarnął. 


  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomek, cena to okazja jeżeli samochód jest stanie dobrym. Ideały z przebiegiem do 100tys km chodzą po 25tys EUR!

 

Co do Merca - jeździłęm S klasą W220 - pasuje mi taka snuja :)

 

A zawieszenie w 540 - na 100% w moim kombi przednie zawieszenie było zbieżne z tym z 530i, nie wiem czy z innymi, mniejszymi motorami też. Tył było NIVO więc też było takie same jak w innych kombi. Czym się więc różni zawieszenie w M? Może to tylko szczegóły. Ja piszę o zbieżności tych części co wymieniałem, czyli chyba kompletu tulei i dolnych wahaczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

po co wymienialeś ten "super" układ SBC skoro taki wspaniały?

mercedes skończył się na modelu W123 ew W124

Nie rozumiesz - nie wymieniłem na inny tylko wymieniłem na nowy tak jak zmienia się np. koło dwu-masowe czy inne podzespoły które kończą żywot. SBC ma zaprogramowaną konkretną liczbę cykli hamowania. Jak zbliżasz się do granicy to informuje o tym i masz sporo czasu żeby się pojawić w ASO i za darmo wymienić na nowe. Pokaż mi inną markę, która wzięła "na klatę" wymianę tak drogiego podzespołu ?? Co ci przeszkadza raz, na średnio 5-7 lat wymienić ten podzespół ?? A jest to bardzo wygodna zabawka bo np. w aucie z automatem po zatrzymaniu np. na światłach lekko dociskasz hamulec i zdejmujesz nogę - auto samo trzyma hamulec. Nie musisz deptać w pedał cały czas. Jak masz distronic to auto samo utrzymuje stała odległość od auta przed tobą (np. w korku), samo rusza i zatrzymuje się właśnie m.in. dzięki SBC. Jak wjedziesz w kałuże czy jedziesz w deszczu to SBC dba o to byś miał suche tarcze hamulcowe co daje większą skuteczność hamowania - w końcu chyba to jest najważniejsze. Jak hamujesz awaryjnie to SBC podnosi siłę hamowania do wartości których w klasycznym układzie "nie wydepczesz" i robi to szybciej. Pod względem bezpieczeństwa jazdy jest to naprawę super pomysł tyle tylko że drogo MB kosztuje :)

Edited by Lemax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z Twojego opisu wynika, że miałęm to w W220. Możliwe? Wszystkie te funkcje miałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba sobie wziol z hodowli Specjalnie dobranej , do jego potrzeb , to pewnie PO domu w kombinezonie chodzi zeby czasem cie czyms nie skazic. Hehe dobre

Zbysiu. Jeszcze nie spotkałem na tym forum Twojej wypowiedzi, która coś by wynosiła. W zasadzie, mało która nie wzbudza politowania. Weź może coś zmień w życiu, albo chociaż zastanów się zanim coś napiszesz. Kij w komentowanie moich decyzji, ale te bzdety w innych tematach.....

 

Hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z Twojego opisu wynika, że miałęm to w W220. Możliwe? Wszystkie te funkcje miałem.

Z tego co wiem to chyba nie - ale pewności nie mam. Na pewno SBC występuje w modelach W211 i S211 (Klasa E sedan i kombi do 2006(lift)) a także w C219 (CLS do 2011)  oraz R230 (SL)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tylko pytam. Ale też miała radar i "holda" przy postoju. Rocznik 2003 a na szybach 4- fajna była :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo Hold i funkcję aktywnego tempomatu można spokojnie realizować bez SBC. Mam i jedno i drugie już w drugim samochodzie bez mercedesowskich wynalazków.

I nikt mi nie wmówi, że SBC to najlepsze hamulce pod słońcem. Swego czasu interesowałem się tematem i wiem, że w samych Niemczech były udokumentowane przypadki, potwierdzone przez Mercedesa spektakularnych awarii układu hamulcowego (brak funkcji hamowania w czasie jazdy). Ja sam byłem 2-krotnie wzywany na akcje serwisowe związane z układem hamulcowym. 

Mercedes się z niego wycofał, a jeśli byłaby to wyłącznie kwestia ceny to zostałby w klasie S, a tam nawet nie próbowano go wprowadzić. 

Ale mi też w serwisie sprzedawano taką marketingową papkę, tylko, że ja nie jestem na nią podatny...

 

Pozdrawiam

Tomek

Share this post


Link to post
Share on other sites

W E- Klasie przejechałem z SBC 300kkm. Faktycznie, po ok 170kkm został wymieniony w ASO z darmo. Za darmo, bo się tam serwisowałem od początku, a wymieniony z uwagi na ilość cykli hamowania które przeżył. W sumie nie zauważałem żadnych objawów dysfunkcji, ale też słyszałem o niebezpiecznych awariach tego systemu. I pewnie dlatego, a nie z uwagi na koszty, Mercedes się z tego systemu wycofał. Rada: serwisować SBC i da radę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetna ta gwiazda. Wogóle stare Mercedesy to było to - 190D czy "trzysetki", ależ się tym jeździło! Jedno z moich marzeń to odrestaurować sobie kiedyś takie cacko. A drugi "vintadż", który przyśpiesza u mnie krążenie krwi to BMW 850, jak na tamte czasy to był potężny wyskok w przyszłość, do dzisiaj te auta osiągami zadziwiają. Problem to trafić na dobry egzemplarz.

 

bmw-850ci-06.jpg

A ja właśnie posiadam MB 124 tzw.baleron z silnikiem 250 d,bez turbiny z 1991 roku.Taki właśnie dziadek dla dziadka. Jego klekot jest tylko odrobinę mniej przyjemny dla ucha niż  Cztery pory roku Vivaldiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest romseyman

Kiedys, bardzo dawno temu mialem W123 300D. Jasno niebieski metalik ( fabryczny kolor ), fabrycznie przyciemnione szyby ( oryginalne MB bez folii ) i tapicerka rodem z W126 lub bliznaczo podobna. Nie spotykana czesto w W123.  Do tej pory uwazam, ze to byl jeden z najlepszych samochodow jakie mialem w zyciu. A mialem ich naprawde duzo z roznych polek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcin sprzedaje takie, które będą Ci lepiej pasowały do terenówki :D

 

DSC01088.jpg

Edited by Jash

*** DOXA Sub 300 Professional ***

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.