Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Guest German76

@German76

Przyjechałeś działającym samochodem?

A może fachowcy coś zepsuli.

Laguna 2004? To nie ten najsłynniejszy ze względu na awaryjność model?

Przyjechałem niedziałającym samochodem. Tak już mam. Przemieszczenie sie niedziałającymi środkami lokomocji daje mi poczucie władzy nad materią.

 

Laguna II miała premierę w 2001 z początku były duże problemy z elektroniką i silnikami disla. Potem sukcesywnie usuwano wady i modele z 2004/2005 są już całkiem dopracowane.

 

Samochodem jeździłem 3 tygodnie, zrobiłem ok 1 tys. km, bez najmniejszego zgrzytu.

Edited by German76

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest German76

Na codzień ML, dla przyjemności Mesia pieszczoszka moja:

 

Pięknotka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka sytuacja. 3 marca zawiozłem samochód na zainstalowanie gazu. Po założeniu instalacji samochód nie odpalił i został na warsztacie, gdzie fachowcy od gazu korzystając ze wsparcia i wożąc go lawetami po fachurach starają się ustalić o co chodzi. Ostatnia diagnoza ( z pt.) przerwana wiązka. Samochód pojechał na specjalistyczną obczajkę, który przewód przerwany. Spokojnie zakładam, że instalacja, która powinna trwać w porywach 8 ha, w sumie przeciągnie się do dwóch tygodni. Gazowniki przebąkują coś o rabacie na usługę.

 

Czego można oczekiwać w takiej sytuacji w ramach zadośćuczynienia?

Klasyka z indyka. Typowe dla tej znamienitej, słynącej z legendarnej niezawodności marki.:)

 

Prawdopodobnie immobilizer.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest German76

Klasyka z indyka. Typowe dla tej znamienitej, słynącej z legendarnej niezawodności marki. :)

 

Prawdopodobnie immobilizer.

Gdyby gazownik przewiercił wiązkę w BWM, albo w Mercedesie, to samochód oczywiście jeździłyby bez problemu, przełączyłby się na zasilanie awaryjne jak Arnie w Terminatorze. Francuski badziew tak nie potrafi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpowiedz im ten immobilizer. Znam taki przypadek z autopsji w Renault Scenic.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli to immo to powinna się palić na liczniku czerwona dioda na stale. Swoja droga bardzo mnie ciekawi fakt że jeździ to 2 tygodnie na lawecie po mechanikach i nikt nie może tego rozgryźć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój kolega miał taką Lag 2,2dci. Dlugo nie mógł jej sprzedać bo co wyjeżdżał na giełdę to nie dojeżdżał i wracał na lawecie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z Renault i Alfą jest tak, że na forach marki piszą "jak dbasz tak masz" ale jak ktos chce zmienić na inna markę to wyraża się mocno niepochlebnie.

 

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka


Obecnie na nadgarstku Orient Star SDK05003W0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest German76

Nie wiedziałem, że fuszerka gazowników posłuży za pretekst do linczu na marce :)  

 

Mam megankę z 2000 roku, w ciągu 4 lat zrobiłem 100 tys. bez najmniejszego problemu (z tego 80 tys. na gazie), śmiga jak marzenie, leję pełen syntetyk (0 ubytków miedzy wymianami oleju), spala średnio 8 l LPG. Oczywisćie wszystkie wymiany w terminie. Renault ma teść i szwagier. Też złego słowa nie powiedzą.

 

Gdyby nie internet uważałbym Renault za świetną i niezawodną markę :)

Edited by German76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na samochody trzeba patrzeć nie z punktu widzenia marek tylko konkretnych modeli albo nawet konkretnych konfiguracji (silnik, skrzynia, zawieszenie etc). Inna sprawa że niektóre marki (jak alfa) mają nieudanych szrotów więcej na koncie niż inne.


1dFQTya.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja miałem Safrane 3,0 - nie psuł się wcale i co z tego?

Opiniując daną markę, tutaj Renault - robię to patrząc przez pryzmat 80 czy 100 egzemplarzy które każdego roku pojawiają się u nas w firmie.

I na takiej podstawie wysnuwam wnioski, które z grubsza i nie tylko tak potwierdzają statystyki niezawodności.

Renault to niestety mocno awaryjne śmietniki.

Gdyby nie przystępna cena zakupu plus potężna utrata wartości ( co czyni je jeszcze atrakcyjniejszymi cenowo jako używane) to mało kto by na to spojrzał.

Edited by gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa też strasznie traci na wartości. Kiedyś mi kolega pokazywał oferty 3-4 letnich aut do wzięcia za 1/3 salonowej ceny. I to modele z topowymi silnikami. No ale jak właściciel ze 3 razy w roku jest w serwisie bo coś padło i za każdym razem zapyta "ile by to kosztowało po gwarancji" to dochodzi do wniosku że lepiej stracić raz tanio odsprzedając auto. Jeszcze Alfy są śliczne a Renault to chyba tylko tanie i małe modele mają rozsądne wyposażenie w standardzie.


Obecnie na nadgarstku Orient Star SDK05003W0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj tj. w piątek znów miałem przyjemność obcować z płodem tego genialnego producenta wyrobów samochodopodobnych - Megane 3, 3d, 2,0 turbo. Jadę stroić, myślę: "nawet ładny" , silnik zajadły jak Niesiołowski podczas rozmowy z Brudzińskim... Oczywiście nie zawiódł i tym razem - przy trzecim, średniointensywnym hamowaniu robił już to wyczuwalnie słabiej, przy piątym kopcił już z klocków na niebiesko a po wjechaniu zaraz potem na warsztat - trzeba było firmę niemal wietrzyć. A ja naprawdę nie męczę aut klientów.

Jeśli chodzi o podatność hamulców na fading - kunszt ich twórców jest porównywalny z geniuszami z Fiata.

Edited by gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to nie wina klocków? Może ktoś włożył jakiś kiepski zamiennik. BTW, ja powoli szukam godnego zastępcy BMW e39 528 i obecnie mocno wpadł mi w oko Subary Legacy IV z silnikiem H6. Najchętniej wersja Spec B w kombi i z manualem. Szkoda że tak mało popularne jest to auto w PL ale jak by się trafiła dobra sztuka to wygląda na prawdę obiecująco.


Obecnie na nadgarstku Orient Star SDK05003W0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj tj. w piątek znów miałem przyjemność obcować z płodem tego genialnego producenta wyrobów samochodopodobnych - Megane 3, 3d, 2,0 turbo. Jadę stroić, myślę: "nawet ładny" , silnik zajadły jak Niesiołowski podczas rozmowy z Brudzińskim... Oczywiście nie zawiódł i tym razem - przy trzecim, średniointensywnym hamowaniu robił już to wyczuwalnie słabiej, przy piątym kopcił już z klocków na niebiesko a po wjechaniu zaraz potem na warsztat - trzeba było firmę niemal wietrzyć. A ja naprawdę nie męczę aut klientów.

Jeśli chodzi o podatność hamulców na fading - kunszt ich twórców jest porównywalny z geniuszami z Fiata.

Słuchaj, ja już ze dwa razy pytałem gdzie masz warsztat, bo chciałem podjechać, a tu tajemnica... Żadnej odpowiedzi... 


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cyrhla

W Poznaniu pewnie... Trzeba obserwować gdzie będzie się dymić to zapewne tam właśnie testuje Renault :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest German76

 małe modele mają rozsądne wyposażenie w standardzie.

No Renault nie są ani ładne ani solidne, tylko dlaczego tylko małe modele mają rozsądne wyposażenie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwintesencja piękna :wub:


*** DOXA Sub 300 Professional ***

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem kiedyś 120d coupe czyli poprzedniczkę tej dwójeczki. Bardzo mile ja wspominam ale do stylistyki nowego modelu nie mogę się jakoś przyzwyczaić.

 

Z katalogu wspomnień. Az łezka się w oku kreci:814cef0c8cba55a11c57c71d8816ee5a.jpg

Edited by mati7811

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Poznaniu pewnie... Trzeba obserwować gdzie będzie się dymić to zapewne tam właśnie testuje Renault :)

No tyle to udało mi się "wykminić"...  nic to, pozostanę chyba przy warsztacie, w którym dotychczas gazowałem auta... :P


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa też strasznie traci na wartości. Kiedyś mi kolega pokazywał oferty 3-4 letnich aut do wzięcia za 1/3 salonowej ceny.

To jakieś ulepy musiały być . Jedno jest pewne dealerzy Alfy chętnie dają wysokie rabaty . Dam przykład , kupiłem Alfę 159 w salonie , auto zamawiane pode mnie a nie stockowe , cena finalna po doposażeniu 128 kpln , po rabacie do zapłacenia 108 kpln . Auto wystawiłem na sprzedaż po 3 latach użytkowania i 53 tys. przebiegu za 63 kpln , Alfe kupił drugi oglądający po 4 dniach od wystawienia na otoMoto za 60 kpln . Po 3 latach zadzwonił do mnie i podziękował bo podobno tak bezawaryjnego auta jeszcze nie miał :D I to na tyle miejskich legend .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przypadek potwierdzający regułę...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.