Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Miałem touarega czyli suva ,a używałem go do normalnej jazdy.Nie rozumiem negowania użytkowania suva bez terenu.Mam 192cm wzrostu,samo wsiadanie i wysiadanie z takiego auta to wygoda,jazda po autostradzie,cóż 8,5s do setki to niezły wynik(tdi 3.0 V6),ekonomia spoko,tryb mieszany 12-13 l ,trasa 8-9l.Bezpieczeństwo na dużo wyższym poziomie niż limuzyny,waga 2,5 t siedzisz wysoko,widoczność super,do tego zawieszenie pneumatyczne tryb komfort ,sport .Nie trzeba jeździć w terenie by docenić suva..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są SUWy z napędem tylko na przednią oś. ;):lol:


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Również są wersje z napędem tylko na tylną. Kiedyś chciałem kupić Lincolna Aviatora, ale odstąpiłem, gdy stwierdziłem, że ma napęd tylko na tył... :wacko:


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Również są wersje z napędem tylko na tylną. Kiedyś chciałem kupić Lincolna Aviatora, ale odstąpiłem, gdy stwierdziłem, że ma napęd tylko na tył... :wacko:

W USA to zapewne odpowiednik samochodu klasy średniej w Polsce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saaby  kojarzą  mi się ze stacyjką między fotelami i możliwością wyłączenia podświetlenia  deski, a  pozostaje  podświetlony prędkościomierz.

 

Zawalidrogą to są nastoletnie niedoinwestowanie gruzy Pajero, Defender, Patrol majace osiągi na poziomie  dostawczaka. Podobnie stare Grand Cherokee  z …V8,  mimo mocy i momentu,  toczą się 80-90, bo wyprzedzanie, kick down  podwyższa spalanie.  Tak bywa, gdy kupowane są na pokaz, przez ludzi, których nie stać na ich utrzymanie.

 

Natomiast  crossovery np. Sross 1.6, CX5 2.0 mają osiągi jak osobówki,  odpowiednio Auris 1.6, Accord 2.0. Patrząc dalej na  3 litrowe  td w  Q5 czy X3, dynamika jest wiecej niż wystarczająca. B)

 

 Wiele zależy od kierowcy. Na nic pod masą koni kupa czy też napędy/reduktory jak z kierowcy .... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie chcę sobie takiego gruza sprawić do zabawy, by wkurzać buców w nowych crossoverach czy innych badziewiach, o których piszesz...

Myślę o Pajero z 1996... dobry będzie?


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczytaj wyżej co napisałem ze zrozumieniem. Kup nawet w kolorach tęczy, a jeśli musisz innym cokolwiek udowadniać to  o czym to świadczy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj pozalowalem, ze nie jechalem suvem, nawet z napedem na jedno kolo ;). pier**lony maraton, rondo grzegorzeckie zamkniete, skrot od g. Kazimierz do starej Grzegorzeckiej i al. Pokoju przez wertepy kilkaset metrow. Po ulewie prawdziwy offroad i zerwalem oslone podwozia i jaja ;), bo chwile ja wloklem, u musialem jechac na pelnym ogniu, bo bym stanal.

Uwazam, ze jak kogos stac na suva, a raczej na utrzymanie np. kola, to moze sie w miescie czesciej przydac niz na wiosce

Edited by pablo122

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczytaj wyżej co napisałem ze zrozumieniem. Kup nawet w kolorach tęczy, a jeśli musisz innym cokolwiek udowadniać to  o czym to świadczy?

No ale czy będzie dobry?


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiniol i Iceberg - jak dzieci, ku..., jak dzieci ;)

Edited by Osiem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Gump

C

 

Kiniol i Iceberg - jak dzieci, ku..., jak dzieci ;)

Czepiasz się... ja tam idę po popcorn :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie chcę sobie takiego gruza sprawić do zabawy, by wkurzać buców w nowych crossoverach czy innych badziewiach, o których piszesz...

Myślę o Pajero z 1996... dobry będzie?

 

Ja mam 95. Robi co chce  wydmuszkami typu Sx4 czy q5. 

A i na trasie 150 zł to nie problem. Choć na Atkach trochę buja ;)

Najśmieszniejsze jest jak w polerowanych kredensach hamują do zera przed zwalniaczami ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miszowie prostej,  jadą 150 mimo, że niestabilne :lol: , jakm.in. ten w filmiku wyżej.  Jeśli taki się zabije na drodze to nie strata, ale może spowodować wypadek z innymi uczestnikami. Analogicznie ci jeżdżący pod prąd takze na autostradzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałem kupić egzemplarz z Danii z motorem benzynowym 3,0 24V i nie zdążyłem... a taki fajny był :( i kosztował całe 1500E...

Edited by kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nadzieję, że prawa jazdy zostaną zatrzymane...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do SUV-ów czy jak im tam;)

 

Chodziło mi o tą dziwną modę, kiedy Kowalski nie mający żadnego pojęcia o motoryzacji (albo co gorsza mający jakiekolwiek pojęcie) kupuje nowego "SUV-a" z napędem na jedną oś (wspomniana przeze mnie "ośka", przeważnie przednia w nowych cudakach), mieszka na osiedlu nowych "apartamentowców", które są po prostu blokowiskiem, dojeżdża do pracy 30-40 km w obie strony po równym asfalcie, a poza tym jeździ służbowo po krajówkach, ekspresówkach i autostradach. A w wakacje jedzie nad polskie albo chorwackie morze. Jakie korzyści daje mu taki samochód? Nie za wiele. Przecież za podobne pieniądze lepiej kupić coś z wypasionych kompaktów z lepszym odejściem i trakcją, mniejszym zużyciem paliwa i niższymi kosztami serwisu. Skoro jeździ się tam, gdzie jeździ.

 

Co do Patroli, Pajero, Defenderów itp. - nawet, jeśli jak ktoś tu napisał, są to często niedoinwestowane monstra, to jeżeli są świadomie używane przez swoich właścicieli do pracy lub hobby lub po prostu dla fanu, to zupełnie co innego. Bo ich właściciele są zazwyczaj (podkreślam, zazwyczaj) w 100% świadomi swojego wyboru i związanych z nim korzyści, ale też kompromisów i kosztów. Te klasyczne samochody terenowe (zauważcie, że pojęcie SUV powstało nie tak dawno) to zazwyczaj nie są mistrzowie autostrady czy krętej drogi, ale jak napisał Adi, z "wydmuszkami" robią co chcą.

 

I dla mnie to jest sedno sprawy. Jeżeli ktoś wybiera samochód w pełni świadomie, znając jego możliwości i ograniczenia i dopasowuje ten wybór do swoich realnych potrzeb, to chwała mu za to. Ale jeżeli ten wybór jest podyktowany wyłącznie modą i tym, co ma sąsiad, to z takimi "kierowcami" na blokowym parkingu wolę pogadać o pogodzie, a nie o samochodach, nawet jeżeli sami zaczynają ten temat... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto, które wspominam z niejakim rozrzewnieniem... zrobiłem nim ze 100.000km w trzy lata...

 

post-27317-0-10716200-1476732637_thumb.jpg

 

Niestety posiadają wadę konstrukcyjną silnika...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miszowie prostej,  jadą 150 mimo, że niestabilne :lol: , jakm.in. ten w filmiku wyżej.  Jeśli taki się zabije na drodze to nie strata, ale może spowodować wypadek z innymi uczestnikami. Analogicznie ci jeżdżący pod prąd takze na autostradzie.

 

Miszowie może tak - ja staram się tyle cisną ć w lesie............... Zawsze jakiś dzik pod koła w padnie i tydzień żarcia dla całej ulicy. A jak bałwan z lakierka wpadnie to żadna strata.

Explorer fajny. 4.0?

Edited by Adi

Share this post


Link to post
Share on other sites

No pewnie  ;) . To był pierwszy rok produkcji silnika 4,0 SOHC w którym występował nader często problem pękających prowadnic przedniego łańcucha rozrządu... a wtedy bummm...i po silniku...

Edited by kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako ten co korzystal z tego typu "taksowki " ( lights and sirens)  3 razy powiem tak...... Powinni baranom pozabierac prawa jazdy.  

A tak z ciekawosci, uwas jednymi pasami na autostradzie jezdzi sie w dwoch kierunkach?   :)

Edited by irekm

Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś mi mechanik opowiadał o takim znajomym co ciągał właście a6-tką lawetę z autami. Dobrze był przeciążony bo sama laweta to najmarniej 700kg ale silnik miał mocny to dawał radę. Podobno auto zrobiło się dłuższe o kilka cm, szpary w drzwiach miały po 2-3 cm. Nie szło tego naprawić, rzucało się w oczy koszmarnie i nie mógł potem tego sprzedać. No ale tak się kończą głupie pomysły.


Obecnie na nadgarstku Orient Star SDK05003W0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.