Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

IMO. To czołg który zgubił lufę.  :D


Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie wcześniej tego nie zauważyłem

 

Sent from my SM-G950W using Tapatalk


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Norwegii nawet jakby wszystkie auta były zajechanymi ropniakami to i tak byłoby czystsze powietrze niż w PL, bo gęstość zabudowy jest tam niewielka a miasta w większości malutkie. Dla Polski to jednak powinno być must have , takie ulgi bo naprawdę w aglomeracjach powyżej 100tys mieszkańców cięzko się żyje pod dyktando terrorystów z kopcących ropniaków 3 razy kręconych.

Edited by QuadrifoglioVerde

Share this post


Link to post
Share on other sites

No różnica jest ogromna, moja wersja Tekna czyli Top tutaj kosztuje 310k Nok. U mnie robi za główne auto, w weekend trasa po górach 900 km w dwa dni, sieć stacji ładowania na trasie to odległości max 40 km, w mieście max 2 km, czas ładowania od 20 do 80% ok 10 min.

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka


PAM 005

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli na szybkiej trasie co jakieś 50 km postój około kwadrans, ze zjazdem, wyjazdem itp. Koszmar. Dziękuję, postoję.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli na szybkiej trasie co jakieś 50 km postój około kwadrans, ze zjazdem, wyjazdem itp. Koszmar. Dziękuję, postoję.

Skąd masz takie wyliczenia, autostrada, prędkość 120 km/h bo limit jest 110 :-D, ładowanie średnio co 180 km, 10 min, koszt 20Nok czyli niecałe 10 PLN.

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Edited by sabuniek

PAM 005

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne, masz 30 kWh ( a nie KW ) czyli od 20 do 80% to jest 18 kWh. Na 18 kWh chcesz przejechać 180 km? Poza tym zjazd, wysiadanie, podłączanie kabla, placenie, wsiadanie, wyjazd - to też trwa.

 

Łatwiej byłoby mnie wkręcić gdyby nie fakt, że sam jeżdżę hybrydą plug in.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aż chciałoby się powiedzieć, przebij to swoim passatem w dieslu :-D

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Jasne, masz 30 kWh ( a nie KW ) czyli od 20 do 80% to jest 18 kWh. Na 18 kWh chcesz przejechać 180 km? Poza tym zjazd, wysiadanie, podłączanie kabla, placenie, wsiadanie, wyjazd - to też trwa.

 

Łatwiej byłoby mnie wkręcić gdyby nie fakt, że sam jeżdżę hybrydą plug in.

Placisz aplikacja, trwa to max 10 sec, nie wiem ile zajmuje Tobie wysiadanie i wsiadanie ale u mnie to moment, może to kwestia masy ciała :-P, podłączenie wtyczki tez max 10 sec, średnio co 1,5h i tak zatrzymuje się na fajeczke więc różnicy nie czuję. Co do hybryd, miałem firmowego aurisa rocznik 2016, ani to nie jechalo, paliło 7 litrów więc ekonomi wielkiej nie widzę, wykonane słabo, szklany dach pękł przy przebiegu ok 3000km.

Co do reszty Twojej teorii, najpierw się tym przejdź, a potem wydawaj opinie :-D

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka


PAM 005

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Norwegii nawet jakby wszystkie auta były zajechanymi ropniakami to i tak byłoby czystsze powietrze niż w PL, bo gęstość zabudowy jest tam niewielka a miasta w większości malutkie. Dla Polski to jednak powinno być must have , takie ulgi bo naprawdę w aglomeracjach powyżej 100tys mieszkańców cięzko się żyje pod dyktando terrorystów z kopcących ropniaków 3 razy kręconych.

 

"Terorysta" to wybór. Świadomy lub spranego umysłu. Kręcony diesel za grosze to dla wielu jedyna opcja bo na lepsze go nie stać. Nasz kraj skazany jest na ten syf przez wiele lat bo socjalistyczne państwo w jakim żyjemy rozdaje bez sensu na prawo i lewo pieniądze, które nie nalezą do niego. By auta elektryczne pojawiły się na szeroka skale to państwo musiałoby wydać krocie. Skąd wziąć wtedy pińcet plus, emerytura plus, defilada plus, ZUS i dziesiątki innych w tym idiotycznych celów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sabuniek.

:D

Tak to jest jak się innych ma za głupków, "Januszy" i teoretyków.

Jeżdżę BMW 330e.

 

Adrian, klekot nigdy nie jest jedyną opcją. W osobówce zawsze masz do wyboru i benzynę i gaz - pierwsze czystsze od Diesla a drugie czystsze i tańsze w eksploatacji.

Edited by gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

,

Edited by 70'

Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem, w trasie póki auto nie robi 500 km na max 20 minutowym ładowaniu to nie ma sensu. No może 30 min uznałbym za sensowne bo połączyć z odpoczynkiem można. 

A na dziś to chyba 270 km zasięgu TEsli w 30 min na ładowarce Supercharger.

W Leaf chyba nie tak różowo jak kolega pisze - czytałem, że: Technicznie CHAdeMO są w stanie uzupełnić 120 km zasięgu w ciągu pół godziny (moc do 62,5 kW) - chyba, że coś się  w ostatnich 3-4 miesiącach zmieniło.

Edited by Adi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skąd masz takie wyliczenia, autostrada, prędkość 120 km/h bo limit jest 110 :-D, ładowanie średnio co 180 km, 10 min, koszt 20Nok czyli niecałe 10 PLN.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Ladowanie co 180 km lub 1,5 godziny to jednak upierdliwa zabawa. Tobie pasuje, ale co maja powiedziec ci ktorzy maja do przejechania 1000 km i nie pala papierosow ? Jak dla mnie taki samochod to nadal zabawka na zakupy do miasta oddalonego od domu o 30 km :)

Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ladowanie co 180 km lub 1,5 godziny to jednak upierdliwa zabawa. Tobie pasuje, ale co maja powiedziec ci ktorzy maja do przejechania 1000 km i nie pala papierosow ? Jak dla mnie taki samochod to nadal zabawka na zakupy do miasta oddalonego od domu o 30 km :)

Z tym akurat jak najbardziej się zgadzam, mi z natury się nie spieszy więc jest ok, auta el nie sa dla flot, dam diesel lub benzyna spisuje się doskonale.

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Moim zdaniem, w trasie póki auto nie robi 500 km na max 20 minutowym ładowaniu to nie ma sensu. No może 30 min uznałbym za sensowne bo połączyć z odpoczynkiem można.

A na dziś to chyba 270 km zasięgu TEsli w 30 min na ładowarce Supercharger.

W Leaf chyba nie tak różowo jak kolega pisze - czytałem, że: Technicznie CHAdeMO są w stanie uzupełnić 120 km zasięgu w ciągu pół godziny (moc do 62,5 kW) - chyba, że coś się w ostatnich 3-4 miesiącach zmieniło.

Masz wybór, jednak tutaj decyduje cena, Leaf za 310k, lub Tesla za 800k, po środku masz Ampere za 420k, tak więc Cena Czyni Cuda :-D

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Ja dziennie do pracy, i okolicach robię ok 80 km, i pozwala mi to na ładowanie co dwa dni z gniazdka w domu, trwa to ok 12h i kosztuje ok 15 Nok, czyli jakieś 7 PLN, prąd w Norge kosztuje 0,45 Nok za kwh

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka


PAM 005

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie 180 km? Żeby tyle przejechać na 30 kWh to trzeba by się kulać 70 kph z wyłączona klimatyzacją i ogrzewaniem. I zużyć całość czyli potem ładować nie 10 minut tylko kilkakrotnie dłużej.

Edited by gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkie ładowarki maja 120A, i 50Kwh

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Jakie 180 km? Żeby tyle przejechać na 30 kWh to trzeba by się kulać 60 kph z wyłączona klimatyzacją i ogrzewaniem. I zużyć całość czyli potem ładować nie 10 minut tylko kilkakrotnie dłużej.

Gustaw, ja Cie proponuję jazdę próbna, albo w salonie w Pl, albo ugoszcze Cie z małżonka jeśli taką posiadacz w Norge :-D

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka


PAM 005

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czego mają 50 kWh? Nie ma takiej jednostki jak Kwh.

 

Ja również zapraszam na testy ale posiadam auto z baterią zaledwie 7,3 kWh.

Edited by gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie też nie rozumiem, niby dyskusja o samochodach, a głównie jest negacja wszystkiego co inne, kończąc temat Elektryk w Norge ma sens.

 

Gustaw, testu hybrydy nie potrzebuję bo znam je dość dobrze na przykładzie aurisa, i zdecydowanie uważam to to rozwiązanie dla mnie jest pozbawione sensu :-D

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka


PAM 005

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkie ładowarki maja 120A, i 50Kwh

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Gustaw, ja Cie proponuję jazdę próbna, albo w salonie w Pl, albo ugoszcze Cie z małżonka jeśli taką posiadacz w Norge :-D

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

 

Sabuniek - ale pisałem - te szybkie ładowarki mają nawet 62,5 kW - a i tak potrzeba 30- minut by naładować tyle by przejechać 120 km, a Ty piszesz, że 10 min i 180 km. No i oczywiście do miasta czy na krótkie trasy to bardzo dobra opcja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli Twoją bazą do dyskusji nt. hybryd są doświadczenia li tylko z Aurisem to nie tędy droga.

 

Przy obecnym stanie techniki produkowanych aut elektrycznych, nawet przy hipotetycznie obniżonej o 1/3 cenie i gęstej sieci szybkiego ładowania - auta te mają wg. mnie sens tylko jako miejskie i podmiejskie. Zgadzam się z Adrianem.

Edited by gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sabuniek - ale pisałem - te szybkie ładowarki mają nawet 62,5 kW - a i tak potrzeba 30- minut by naładować tyle by przejechać 120 km, a Ty piszesz, że 10 min i 180 km. No i oczywiście do miasta czy na krótkie trasy to bardzo dobra opcja.

Dobra, nie przekonam Was, macie rację jestem w błędzie bo niedzielna trasa z narzeczoną 440 km, i dwa ładowania na trasie po 10 lub 12 min to był tylko mój sen, zwyczajnie mi się tylko wydawało, a tak naprawdę to nie mam tego auta i siedziałem na kanapie przed TV :-D

Tyle w temacie, więcej się nie odzywam, i tak macie rację, diesel jest najlepszy, oczywiście w 10 letnim aucie z przebiegiem 150k km, kupionym od lekarza z Niemiec który tylko do kościoła jeździł.

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Edited by sabuniek

PAM 005

Share this post


Link to post
Share on other sites

f6e284f7d5bb3cabfd8c867a6a8b9213.jpg45a8a67b6bf09bb30d6fdc8f02d66151.jpg

 

A ja ostatnio jeździlem takim gównem na prawojazdy B1 co to wazy 300 kg ma to ci automat i diesla chyba jednotłokowego - jakby sie na motopompoe siedzialo. Ale pali 1,5 litra - takie eko ;-))))

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.