Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Godzinę temu mi się właśnie przypomniało, Irek jak pokazywałeś dokumenty z badań z których wynikało, że oleje były bardzo nierzetelnie przyporządkowane do klas API i olej z wyższej klasy lepkości był nie tyle minimalnie bardziej tylko lepki co wręcz rzadszy!

Edited by gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godzinę temu mi się właśnie przypomniało, Irek jak pokazywałeś dokumenty z badań z których wynikało, że oleje były bardzo nierzetelnie przyporządkowane do klas API i olej z wyższej klasy lepkości był nie tyle minimalnie bardziej tylko lepki co wręcz rzadszy!

Pamiętasz laborki z fizyki?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Lepko%C5%9Bciomierz_H%C3%B6pplera

A nie jest tak, że producent okresla wymagania oleju?

Jak silnik pije olej to nie przechodzi się na minerał tylko remontuje pierscienie, albo uszczelniacze.

Jak się remontuje pierścienie?


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

gustaw wiadomo że są silniki do których są dedykowane takie oleje. Do e46 M3 czy e39 M5 fabrycznie był lany Castrol TWS 10W60. Ale pamiętajmy też - silnik np z w/w M3 generował przeszło 107KM z litra - bez doładowania. To nawet na dzisiejsze czasy (czyli blisko 20 lat od jego premiery) silnik wyczynowy z m.in. mechaniczną regulacją luzów zaworowych. Nie bez powodu w M zamiast ekonomizera były wskaźniki temp oleju ale umówmy się - to nie są oleje na całoroczne turlanie się po drodze. Taki olej pracuje jak należy przy wysokich temperaturach, na zimno chroni silnik często gorzej niż "zwykły" olej dlatego często ludzie, którzy używali taki olejów stosują wymiany na olej "letni" i "zimowy" lub zalewają inny olej na latanie po torze a inny na drogę. Silnik N/A rzadko kiedy zagrzeje olej przy zwykłej jeździe powyżej 100kilku stopni. Ci co latają po torze i mają wskaźniki temperatury często widzą po 120-130 (w w/w M3 skala kończy się na 150st). Taki 5W30 wtedy jest już jak woda.

Teraz nieco sytuacja się skomplikowała bo mamy masę silników doładowanych i turbina lubi grzać olej ale pomimo tego - tak jak wyżej wspomniano najlepiej stosować oleje wg rekomendacji producenta silnika a do olejów typu 5W50 czy 10W60 podchodzić z dystansem, szczególnie zimą. 

Ja mam e46 z 2000r, od kilku wymian zalewam Fuchsa 5W40 GT1 spełniającego normę BMW LL04 więc bardziej restrykcyjną niż wtedy, kiedy wyprodukowali moje auto. Raz miałem Valvo 5W50 ale dopiero jak je zalałem, to zacząłem nieco czytać i każde odpalanie silnika zimą przy -20 to był ból psychiczny. Kumple jeżdżą na 10W60 ale w autach z pomodzonymi silnikami, zimą stoją w garażu i czekają na wiosnę 

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu są na siatkę nałożone jakim testom podlegają oleje żeby spełniły wymagania nałóż prze producentów silników. To są jedne z lepszych czy też bardziej wymagających specyfikacji

MB 229.5-ten inny
Porsche A40-jasno szary
BMW long life 04-niebieski kolor 0888e46b6a1fe51bf126fcbdb912fbd8.jpg

Sent from my SM-G950W using Tapatalk

 

Z tej siatki jednoznacznie wynika że jeżeli ktoś nie posiada diesla z pdf i add blue   to specyfikacja MB dla benzyniakow 229.5 jest najbardziej wymagająca dla producentów środków smarnych 

Edited by irekm

Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ależ jaki ból psychiczny zimą przy 5W50 lub oczekiwanie na wiosnę w garażu przy 10W60 ?? Przecież o przydatności zimą decyduje w tym przypadku 5W a nie 50. 5W50 na zimno jest przecież rzadszy niż 10W30.

 

Krzysiek, tak jest :)

Edited by gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

no właśnie to jest mocno ogólne "5w jest rzadszy od 10w". 10W40 to półsyntetyk lany głównie do starszych samochodów ale 10W60 to już pełny syntetyk chociaż ma 10 z przodu.

Spójrz w karty olejów - dla przykładu - lepkość dynamiczna w -30st dl Valvo 5W50 - 6600 mPas, Fuchs 5W40 - 5700 i Fuchs (w -25st) 10W40 -6300. Wniosek - 5W50 zimą rano płynie gorzej niż 10w40, zanim olej dotrze do wszystkich punktów mija więcej czasu, masz film olejowy po wieczornym zgaszeniu silnika ale tak na prawdę odpalasz na sucho 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz, że chodziło mi o wymianę  B)

Nie chwytaj za słówka  ;)

Ale wiesz jak to jest z wymianą pierścieni... Wywalasz wszystko na wierzch, głowice, miskę olejową, masz nowiutkie pierścienie na stole , a tu na bank okazuje sie, że kanałki są wyklepane i tłoki zamawiasz... a jak już tłoki będą z pierścieniami nowe, to panewki korbowodowe trzeba wymienić, bo na 100% wkrótce padną... I robi się remont silnika... ;) Więc co jest lepsze, szukać silnik czy bawić się w remonty...ech...

Edited by kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale wiesz jak to jest z wymianą pierścieni... Wywalasz wszystko na wierzch, głowice, miskę olejową, masz nowiutkie pierścienie na stole , a tu na bank okazuje sie, że kanałki są wyklepane i tłoki zamawiasz... a jak już tłoki będą z pierścieniami nowe, to panewki korbowodowe trzeba wymienić, bo na 100% wkrótce padną... I robi się remont silnika... ;) Więc co jest lepsze, szukać silnik czy bawić się w remonty...ech...

 

 

Nie do końca, bo kwestia tak na prawdę co się dzieje.

Miałem tak kilka razy po wymianie uszczelniaczy i pierścieni wróciło do normy.

Nie wszystko zużywa się niestety równomiernie.


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spalanie oleju na poziomie 0.5litra na 1000km... Przy czym na analizatorze wychodza weglowodory aromatyczne na poziomie 1.6, więc w miarę... Zmierzyłem kompresję i ma po 11 atm na każdym z sześciu garów. Motor Chrysler 4.0... Wkurza mnie ten olej, ale silnik ma przejechane 330.000km... Co byś zrobił?

Edited by kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spalanie oleju na poziomie 0.5litra na 1000km... Przy czym na analizatorze wychodza weglowodory aromatyczne na poziomie 1.6, więc w miarę... Zmierzyłem kompresję i ma po 11 atm na każdym z sześciu garów. Motor Chrysler 4.0... Wkurza mnie ten olej, ale silnik ma przejechane 330.000km... Co byś zrobił?

Moim zdaniem spalanie oleju jeszcze na poziomie,popatrz na to z innej strony-to tylko dwie szklanki! :) .

A na poważnie,może skończyły się uszczelniacze zaworów cy cuś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pierścienie nie muszą być uszkodzone, wystarczy, że są źle zaprojektowane  ;)

dla przykładu e39 M5 - przedlifty paliły olej mniejwięcej też 1L/1000km przy normalnej jeździe, przy pałowaniu więcej. Po lifcie BMW oficjalnie nie mówiło nic o zmianach w silniku ale nr części na pozycji pierścieni się zmieniły. Wtedy spalanie spadło do litra na 10 tyskm. Mój M52 oleju nie bierze, nowszy M54 miał przeprojektowane pierścienie i tam już olej znikał. 

Jeśli to wina konstrukcji to pierścień zgarniający jest zbyt mały. Może być tak, że się zapiekł i nie zbiera jak powinien. Warto przyjrzeć się odmie bo przez nią czasami silnik lubi ciągnąć olej, zależy od konstrukcji 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie kolektor ssący jest cały zaolejony, ale zawór PCV wymieniłem na nowy i nic to nie dało...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak kolektor jest zafajdany to z odmą musi być coś nie tak. Wszystko drożne? Nie wiem jak mocno jest tam rozbudowana odma ale trzeba sprawdzić i udrożnić/wymienić wszystko 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ręki opadają na rodzimych majstrów... jakieś trzy tygodnie temu samochód zaczął mi szarpać. Zajrzałem do świec, na jednej olej. Zaprowadziłem, wymienił uszczelkę pod pokrywą zaworów - prosta sprawa. Tylko, że po chwili znowu szarpie. Wkurw. Ojciec zawsze powtarza: „robić samemu, bo inaczej albo cię oszukają, albo coś spieprzą”. Raczej traktuję to z przymrużeniem oka, chociaż kiedyś faktycznie robiłem sam, ale teraz i czasu brak i narzędzia nie zawsze pod ręką, więc...

No ale wk**wiłem się na tą uszczelkę, a że to niewielka robota, to korzystając z urlopu rozebrałem.

ff3e6c32a9bc12155cb8c70865c8e4f8.jpg

Pajac źle włożył, docisnął tak, że uszczelka została przecięta. Do tego ani grama uszczelniacza. Nawet w newralgicznych miejscach. Traediaaaa, panie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie było to samo. Wymienili uszczelkę pod pokrywą a rok później robiłem to sam - uszczelka zagnieciona w 2 miejscach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro kolo południa ruszam na rajd.

Bede jechał w takiej ladej grupie  :
 
volvo-amazon-kombi-estate-car-1967-green 
1031-940x627.jpg
1Q9A9483G-1180x787.jpg
 
I jeszcze dwa od nas z roboty jada, ale jeszcze nie wiem jakie. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amazon, p1800, pagoda, rewelacyjne trio B) .

 

 

No nie najgorsze  B)

Jak sie dowiem jakie sa pozostale 2 to tez wrzuce. Oczywiscie zdjecia sa pogladowe bo to nie dokladnie te egzemplarze. 

Z 2-3 zdjecia z raju postaram sie wrzucic :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poznań? Kiedyś to współorganizowałem...daaawno


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poznań? Kiedyś to współorganizowałem...daaawno

 

 

Okolice Rosenheim

Edited by Szymon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaa tyż piknie...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.