Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Czy ktoś się orientuje czy jakościowo (chodzi o zawieszenie) np. taka Honda Civic VIII sedan jest mniej awaryjna od np. Octavii II czy Zafiry, lub C4 Picasso, czy są to porównywalne modele?

Zastanawiam się czy brać takiego Civica z 2009 r., Octavię 2010 lub 2011, Zafirę, C4 Picasso 2009, 10, czy choćby nowsza Skodę Rapid czy Peugoeota 301-  2014,15?

Edited by johndeacon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja Picasso miała bardzo trwałe zawieszenie. Porównaj ceny części tak na wszelki wypadek. Będziesz mieć orientację. Nie wiem jak jest w przypadku Hondy, ale Toyoty które miałem serwisowałem tylko na oryginalnych częściach, bo jakość zamienników była za słaba. A oryginały kosztują...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś się wypowie nt Seata Leona? W porównaniu do Octavii

 

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś z kolegów jeździ tutaj na oponach całorocznych? Mam na myśli opony całoroczne typu Michelin CrossClimate - wprawdzie wg specyfikacji są to opony letnie, ale mają również homologację zimową.

Pytam w kontekście łagodnych zim, które bywają w Polsce. Śniegu jest stosunkowo mało. Jak już, to zwykle objawia się to siarczystymi mrozami, które nie mają raczej charakteru ciągłego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sk... ciekawe czy będzie można odblokować?

Tak, kierowca zdecyduje

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś z kolegów jeździ tutaj na oponach całorocznych? Mam na myśli opony całoroczne typu Michelin CrossClimate - wprawdzie wg specyfikacji są to opony letnie, ale mają również homologację zimową.

Pytam w kontekście łagodnych zim, które bywają w Polsce. Śniegu jest stosunkowo mało. Jak już, to zwykle objawia się to siarczystymi mrozami, które nie mają raczej charakteru ciągłego.

Mam u siebie MCC (235/60/18). Na gdańką zimę to aż nadto. 2-3x byłem na Kaszubach, trochę śniegu - żaden problem. Edited by Keniutek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś z kolegów jeździ tutaj na oponach całorocznych? Mam na myśli opony całoroczne typu Michelin CrossClimate - wprawdzie wg specyfikacji są to opony letnie, ale mają również homologację zimową.

Pytam w kontekście łagodnych zim, które bywają w Polsce. Śniegu jest stosunkowo mało. Jak już, to zwykle objawia się to siarczystymi mrozami, które nie mają raczej charakteru ciągłego.

Od wielu lat GY 4s

dwie uwagi - całoroczna z racji otwartego bieżnika będzie ząbkować przy wielowahaczu i nie nadaje się do agresywnej jazdy mocnym autem.

To znaczy nadaje się ale ją zużyjesz bardzo szybko.


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś się wypowie nt Seata Leona? W porównaniu do Octavii

 

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

 

Kupiłem Leona swojej lepszej połowie. 1.4, 150KM benzyna w automacie. Fantastyczny samochodzik. Porównania do Oktawki nie mam, ale wybieraliśmy pomiędzy Leonem a Megane. Renówka, pomimo że z zewnątrz MZ ładniejsza, niestety nie miała startu do Seata. Wyposażenie, jakość materiałów, silnik, spalanie. Wszystko na korzyść Leona. Sam łapię się na tym, że kiedy mam gdzieś jechać, a pod ręka mam dwa komplety kluczyków, zostawiam swojego "francuza" i zabieram Leona na przejażdżkę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś z kolegów jeździ tutaj na oponach całorocznych? Mam na myśli opony całoroczne typu Michelin CrossClimate - wprawdzie wg specyfikacji są to opony letnie, ale mają również homologację zimową.

Pytam w kontekście łagodnych zim, które bywają w Polsce. Śniegu jest stosunkowo mało. Jak już, to zwykle objawia się to siarczystymi mrozami, które nie mają raczej charakteru ciągłego.

mam te MCC+ 225/55/17, drugi sezon skończą w październiku tego roku i jakieś 33kkm za nimi.

Co do jazdy wiosną/latem/jesienią brak zastrzeżeń, co do zimy, kiedy przyszło jechać po śniegu dają radę, choć w moim odczuciu to jest średnio. Stosunkowo szybko włącza się ABS/ASR, a w nieco szybszych łukach, przód ma ochotę wyjechać z zakrętu (podsterowność) - zapewne to efekt specyficznego bieżnika.

Natomiast z racji profilu użytkowania (miasto, główne drogi) i mało śnieżnych zim w moim regionie gumki wypadają nieźle (choć nie chciałbym awaryjnie hamować na śniegu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przejezdzilem zime na tych oponach, nie odebral bym im tego znaczka zimowego, swietnie sie spisywaly na sniegu, zatykaly sie te pory w oponie sniegiem i auto z przednim napedem zawsze sie wygrzebywalo ze sniegu, z wad to troche szumia na asfalcie i kazdy pozna po sladach twoje auto ;)


To forum na trzezwo jest nie do przyjecia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś z kolegów jeździ tutaj na oponach całorocznych? Mam na myśli opony całoroczne typu Michelin CrossClimate - wprawdzie wg specyfikacji są to opony letnie, ale mają również homologację zimową.

Pytam w kontekście łagodnych zim, które bywają w Polsce. Śniegu jest stosunkowo mało. Jak już, to zwykle objawia się to siarczystymi mrozami, które nie mają raczej charakteru ciągłego.

Ja mam całą zimę na całorocznych Goodyeara. Złego słowa nie powiem, nie widzę różnicy dla zimówek. Według testów powinno być gorzej i nie mam powodu w nie nie wierzyć. Ale jeździło mi się bez różnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eliasz. Podane Micheliny to jedne z najlepszych gum całorocznych. Moje pytanie maja 22 tys km i mają się świetnie. W Alpach były i specjalnie po śniegu sobie pojezdzilem i lepiej się spisywały niż zimowe barumy Polaris 3.Do miasta to optymalny wybór. zdecydowanie lepszy niż jazda na letnich po listopadowym nagłym opadzie kiedy na wymianę opon czeka się 3 dni, a zaraz po wymianie nagle robi się drugie lato..

Poza tym częściej się jeździ po mokrym podczas zimy w mieście, a na mokrym Ta opona będzie lepsza od każdej zimowej. Nie zastanawiaj się i zakładaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdzi ktos jeep cherokee albo grand? Interesuje mnie rocznik 2016-2018 w zaleznosci co kolega znajdzie ciekawego do sprowadzenia. Wersja 3 litry. Jakieś pozytywne opinie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim aucie ten silnik się dobrze sprawdzi

 

Pewnie tak, trochę mnie martwi spalanie, to że automat wiadomo trzeba liczyć minimum litr więcej, ale zastanawiające jest, że /przynajmniej według producenta/, ten 1,5 TSI  pali ponad 2 litry więcej niż poprzednik 1,4 w Octavii. Co do rabatu udało się wytargować 5,5%, pierwszy przegląd w cenie, zobaczymy co dalej. Ostateczna decyzja zapadnie bo przejechaniu się, tyle dobrego, że w przypadku niezdecydowania jest zwrot zaliczki, która nie stanowi zadatku. Bagażnik też jest kluczowy, wiadomo, nie odda tego co mam obecnie w C4 GP, ale też i potrzeby już nie są tak duże jak kilka lat temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkie pytanko, potrzebuję do budowy modelu. Jaka jest typowa różnica pomiędzy średnicą wewnętrzną opony a średnicą zewnetrzną felgi. Chodzi o ten rant, dzięki któremu opona nie spada z felgi. Dokładnie chodzi mi o wielkosc tego rantu, kumacie zapewne o co mi chodzi? Nie chce mo się zdejmować opony by to sprawdzić w internecie niema tej wielkości, znaczy nie znalazłem jej a chce już rysować koła w Lotusie 7.

Edited by albiNOS 01

Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkie pytanko, potrzebuję do budowy modelu. Jaka jest typowa różnica pomiędzy średnicą wewnętrzną opony a średnicą zewnetrzną felgi. Chodzi o ten rant, dzięki któremu opona nie spada z felgi. Dokładnie chodzi mi o wielkosc tego rantu, kumacie zapewne o co mi chodzi? Nie chce mo się zdejmować opony by to sprawdzić w internecie niema tej wielkości, znaczy nie znalazłem jej a chce już rysować koła w Lotusie 7.

 

Proszę:

 

post-87540-0-87500400-1554315549.png

Edited by Wacor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdzi ktos jeep cherokee albo grand? Interesuje mnie rocznik 2016-2018 w zaleznosci co kolega znajdzie ciekawego do sprowadzenia. Wersja 3 litry. Jakieś pozytywne opinie?

Ja jeździłem grand - duże auto i całkiem wygodne do przemieszczania z punktu A do B. 3 litry w dieslu dość dobrze się zbiera. Słaby info - system który niestety odstaje funkcjonalnością od konkurencji. Generalnie Ok. Piszę Ok bo to nie mój typ pojazdu ale znam użytkowników zachwalających pojazd. Zaleta - ciągnie duże przyczepy z tego powodu często widywany u mnie ciągnący konie.


nie spiesz się ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie tak, trochę mnie martwi spalanie, to że automat wiadomo trzeba liczyć minimum litr więcej, ale zastanawiające jest, że /przynajmniej według producenta/, ten 1,5 TSI  pali ponad 2 litry więcej niż poprzednik 1,4 w Octavii. Co do rabatu udało się wytargować 5,5%, pierwszy przegląd w cenie, zobaczymy co dalej. Ostateczna decyzja zapadnie bo przejechaniu się, tyle dobrego, że w przypadku niezdecydowania jest zwrot zaliczki, która nie stanowi zadatku. Bagażnik też jest kluczowy, wiadomo, nie odda tego co mam obecnie w C4 GP, ale też i potrzeby już nie są tak duże jak kilka lat temu.

Po prostu może mniej kłamią w danych ;), coś się może w przepisach ostatnio zmienilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po prostu może mniej kłamią w danych ;), coś się może w przepisach ostatnio zmienilo.

Kłamią nadal na potęgę. :(

A najgorsze, że ludzie w to wierzą, że dany pojazd może w mieście spalić 5L benzyny na 100 km.


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym spalaniem w automacie w praktyce zwykle okazuje się, że różnica jest niezauwazalna, czasem na plus automatu. Ludzie nie zawsze wiedzą kiedy dokładnie zmienić bieg.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spalanie jak wiadomo w głownie zalezy od stylu jazdy. DSG ( i nie tylko) adaptuje sie / ''uczy sie'' stylu jazdy. Na D zamulajac w miescie zmienienia biegi przy niższych obrotach niż  jadac dynamiczniej, szybciej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.