Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość marslaw5

Zagraniczna gwarancja - czy działa w Polsce?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marslaw5

Witam

Zastanawiam się na zakupem Casio w Wielkiej Brytanie.

No i mam pytanie - czy zegarek kupiony w UK, w normalnym sklepie i z przez nich wystawioną gwarancją jest "naprawialny" w Polsce w ramach tej gwarancji, tzn. za darmo?

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Zastanawiam się na zakupem Casio w Wielkiej Brytanie.

No i mam pytanie - czy zegarek kupiony w UK, w normalnym sklepie i z przez nich wystawioną gwarancją jest "naprawialny" w Polsce w ramach tej gwarancji, tzn. za darmo?

 

pozdrawiam

 

wg.mnie nie


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie działa... ale na 100% będziesz pewien jak NETRUNNER sie wypowie...


// Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marslaw5

dzięki za odpowiedź.

trudno , postanowiłem zaryzykować i jednak kupić w UK.

tylko trochę to wkurzające, że casio jest dwukrotnie tańsze w Anglii.

Ja rozumiem wszystko, że tańsze są w Singapurze czy już nawet w USA, ale i w Anglii i u Niemca nawet casio są sporo tańsze. To co? Oni tam nie mają Vatów, ceł, podatków?

Oj pazerność polska...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg procedur ktorymi ja mam sie kierowac w przypadku zegarkow japonskich zakupionych poza granicami jest miedzynarodowa gwarancja lub eurepojska dokładnie wypełmiona posiadajaca pieczatke sklepu.

Z praktyki wyglada to tak ze bardzo czesto klienci zakupujac poza granicami kraju towar w bardzo atrakcyjnej cenie zapominaja o wyegzekwowaniu od sprzedawcy miedzynarodowej gwarancji na ktorej musza byc wyszczególnione głowne centrale serwisowe ( w przypadkiu Polski ZibI oraz Apollo oczywiscie w przypadku Casio)

natomiast bardzo wiele sklepów prowadzi sprzedaz wyrobów z gwarancja tylko w obrebie kraj sprzedazy lub wrecz oferujac dodatkowy upust jej nie wydaje

niestety rozczrowanie bywa wtedy brutalne z racji pdziału rynku i braku dostepnosci czesci np. w polsce po drugie w przypadku zegarkow z seri-pro trek i Vave-ceptor usuniecie odpłatne usterek niestety pociaga za sobą duze koszta.

Zdazylo sie to u nas szczególnie po okresie bozonarodzeniowym zalala nas wresz fala

nowych zegarkow Casio Pulsar Seiko posiadajacych niby gwarancje.

Coz atrakcyjnosc cenowa produktu brak modeli na polskim rynku powoduje nierozwazne podejmowanie decyzji o zakupie.

Jezeli juz zdecydujecie panstwo zegarka to miedzynarodowa gwarancja z wyrazna pieszatka sprzedawcy


zegarmistrz norbert żukowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość walzur

przedewszystkim musisz mieć dowód sprzedaży bo to od daty na nim zawartej zaczyna biec termin gwarancji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Norbercie nie zgodzę sie z Tobą bo nawet podbita międzynarodowa gwarancja w przypadku Casio nic nie daje...musi być ZIBI i koniec...data jest na gwarancji wcale nie musi być paragonu...


// Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomku .zapewniam cie ze podbita miedzynarodowa gwarancja jest wystarczajaca dla nas takie zegarki bezproblemowo przyjmuje naprawiajac je lub w przypadku braku czesci na miejscu wysyłajac je do centrali.Zibi przyjmuje je i ja również

Niestety nie moge tego udostepnic na forum ale mam pisemne wytyczne dotyczace przyjmowania miedzynarodowych reklamacji


zegarmistrz norbert żukowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziwne ale oki...jak będą coś miał na gwarancje to ich pomęczę...


// Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gwarancja miedzynarodowa obowiazuje tez w polsce. tzn. jak kupisz tam i masz prawidlowa gwarancje i dobrze wypelniona, to zibi naprawi ci. Takie Zibi ma zobowiazania bedac przedstwaicielem Casio w Polsce.

I teraz uwagi:

- nie obowiazuje gdy kupisz u polskiego nieoficjalnego sprzedawcy, ktory podbije ci polska pieczatka

- miedzynarodowa gwarancja dziala tylko rok. (Zibi daje 3+3 lata)

- z niektorymi modelami dostepnosc czesci bedzie malo dla was zadowalajaca, bo czesci dla produktow z poza oferty EU sa drogie i dlugo sprowadzane.

- Apollo nie pomoze bo nie moze bo nie chce. Apollo nie ma nic wspolnego juz z Casio od paru lat i nie jest ani dystrybutorem ani serwisantem zegarkow Casio. Przynajmniej w oficjalnym znaczeniu, czyli takim na jakie Casio jako producent sie godzi.

 

co do taniosci to sie nie zgodze. w polsce ustalane sa ceny troche ponizej tych sugerowanych na europe. owszem sprzedajacy zanizaja ceny, ale tak samo tez jest u nas (w internecie jest tylko dosc restrykcyjna polityka). Poza tym podatki u nas sa jedne z wyzszych w europie i juz na samym vacie mamy czesto kilkadziesiat zlotych drozsze zegarki casio, bo panstwo musi sie wyzywic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie działa w Polsce i na całym świecie Ałmaty. :lol:


Kobiety! Zwłaszcza te z Electra Luminescent Backlight...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tyr

Witam.

Kupiłem wczoraj zegarek casio (jak w podpisie) w U.K. "NETRUNNER" to nie wina vatu bo w anglii też jest 22% a zegarek mój kosztował 150zł taniej ale zostawmy sprawę ceny po prostu w polsce sprzedawcy wolom sprzedać mniej za wyszą cenę a na zachodzie bardziej liczy się obrut czyli wolom sprzedać więcej za mniejszą cenom.

Sprawa gwaranci też wydaję się prosta każdy autoryzowany przedstawiciel danej firmy musi respektować dowód zakupu z innego kraju.

 

Ale do rzeczy mam w.w. zegarek i po jawił się problem jak go kupiłem no to działał i wskazywał godzinę poprawnie ale puźniej zaczełem się nim bawić i coś się przestawiło i teraz nie chce się ustawić poprawnie zegarek późni się o 35minut. I z wzionzku z tym mam pytanie czy ktoś z was wie co się kryje pod menu (trzymając cały czas górny lewy przycisk wskazówka sekundnika przesówa się na literkę N trzymając dałej na R trzymając dłuszej na jeszcze jedno menu ale w instrukci nic nie ma o nim napisane przynajmniej nie zlalazłem ale ja mam angielskom może w w polskiej instrukcji jest napisane czy mogli byście sprawdzić w swojej będę wdzięczny nr. instrukcj 4798) i ręczne nastawianie chyba nie pomaga aczkolwiek nie wiem czy dobrze robie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie wiem czy dobrze robisz. Natomiast wiem co na pewno robisz źle, mianowicie bardzo źle piszesz po polsku :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie sprzedawcy windują cenę to dystrybutor na Polskę...ceny w Zibi są odgórnie narzucone...tak żeby oni nie stracili... :twisted: :twisted: :twisted:


// Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ceny w Zibi sa rzeczywiscie odgornie narzucone, ale przez Casio. Czasem cos sie uda zmienic ale to przypadki a nie regula. Generalnie Casio wyznacza cene oficjalna na przyklad na caly rynek europejski. Potem zaczyna sie kombinowanie i zanizanie. W Polsce pomimo wysokich podatkow ceny te sa ciut nizsze niz te wyznaczane przez Casio. A co robia indywidualni sprzedajacy to juz schodzenie z ich marzy i ich decyzje. Zibi wyznacza ceny tak samo jak casio spain, czy fast w czechach czy fortima w szwajcarii itd. a kupujecie nie u zibi czy casio UK, tylko u ich partnerow handlowych, ktorzy miewaja ceny wyzsze albo nizsze.

Oczywiscie ze jest tak zeby kazdy mogl zarobic i casio i casio europe i zibi i sprzedawcy detaliczni. Niby po co to robia. Trzeba wlozyc kupe pracy zeby to sie krecilo, wiec chca na tym zarobic. Wy tez za darmo nie pracujecie.

 

a gwarancja dziala wszedzie byle miedzynarodowa, tyle ze nie jest wtedy 3-letnia jaka daje Zibi tylko krotsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W Polsce pomimo wysokich podatkow ceny te sa ciut nizsze niz te wyznaczane przez Casio.

 

Zawsze mnie zastanawiały owe "wysokie podatki" uzasadniające ceny zegarków w RP. Cło wynosi 3 zł i jest chyba takie same wszędzie, VAT jest faktycznie wyższy od Europy Zachodniej, ale tylko o kilka punktów procentowych. Wynagrodzenie personelu: chyba dużo niższe niż w Europie Zachodniej (np. we Francji płaca minimalna to ca. 1100 euro). Czynsze - niedawno "Rzeczpospolita" pisała, że w Paryżu i Londynie są nawet sześciokrotnie większe niż w Warszawie, a mimo to, towary lusksusowe są tam tańsze.

 

Może jednak istnieje jakieś inne uzasadnienie takiego stanu rzeczy, np. polityka "mały obrót - duży zysk" :smile:


pozdrawiam - Bartek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.... np. polityka "mały obrót - duży zysk" :smile:

 

Tzw. PAZERNOŚĆ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawa gwaranci też wydaję się prosta każdy autoryzowany przedstawiciel danej firmy musi respektować dowód zakupu z innego kraju.
Nie zupełnie. Są umowy dystrybutorskie które określają zakres obowiazków serwisowych

Pozdrawiam
Piotrek
 

imageproxy1.jpg.39195932474b734d12bdf1ef8370670e.jpg 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jeżeli posiadasz dowód zakupu i podbitą gwarancję w UK to na 100 % działa ta gwarancja też w Polsce ale tylko 2 lata.

Też kupiłem zegarek UK (zresztą o 35% taniej niż w Polsce) i byłem w serwisie autoryzowanym przez ZIBI i mi to potwierdzili.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświerzę nieco temat, bo nie wiem, czy wcześniejsze informacje z wątku są nadal aktualne.

Zakupiłem ostatnio dwa Casio w sklepie WatchShop.pl. Każdy z nich przyszedł z podbitą, ale niewypełnioną kartą gwarancyjną. Do przesyłki nie był dołączony dowód zakupu, tylko jedynie kartka z informacją o dacie i numerze zamówienia, która może stanowić formularz zwrotu.

 

Zadałem pytanie o możliwość naprawy gwarancyjnej przez formularz na stronie serwisu ZIBI i taką otrzymałem odpowiedź:

"W celu dokonania naprawy gwarancyjnej zegarka proszę kontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą."

 

Jak to w końcu jest z tymi naprawami gwarancyjnymi w serwisie ZIBI?


Jurek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta karta (etykieta - naklejka) z WS jest dowodem zakupu, a w lewym górnym rogu masz wyrywane okienko, które w razie "W" naklejasz na karcie gwarancyjnej.

Takie dokumenty uprawniają do 2 letniej gwarancji serwisowej w serwisie centralnym ZIBI w Sochaczewie.

 

A za odkopanie tematu należy się :D

post-33253-0-13023700-1541439984.png


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź i szczególne wyróżnienie w postaci Złotej Łopaty :)


Jurek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź i szczególne wyróżnienie w postaci Złotej Łopaty :)

W pełni zasłużona. 10 lat w kij nie dmuchał :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i nie dmuchał, ale co miał zakładać kolejny podobny temat... :) Łopatą się nie przejmuj, na działce, czy gdzie indziej zawsze się przyda ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że jak kupiłeś za granicą Casio to w PL nie uwzględnią gwarancji tylko właśnie odeślą Cię do miejsca gdzie kupiłeś.
Z innymi markami jest różnie, czasami uznają.


"Każdy ma swój wehikuł czasu -wspomnienia cofają w przeszłość, a marzenia przenoszą w przyszłość."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.