Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Krzysiek_W

czy to oryginał czy składak/podróbka?

Recommended Posts

Nie czerwone idą nieco w inny odcień brązu i pod ząbkami pozostają, albo i nie pozostają czerwone ślady. Różnica jest dość subtelna w odcieniu brązu, ale jak się przyłoży 2 zegarki obok siebie z kiedyś błękitnym ringiem i kiedyś czerwonym, to widać te niuanse. Musiałbym wyjąć ring, a to zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem, że spadnie wodzik i trzeba ściągać tarczę więc jak nie muszę, to tego nie robię:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeden z największych kolekcjonerów kirowskich (były, udzielał się jeszcze niedawno na forum) pisał mi, że czerwony, ciekawe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba wyjąć z koperty, pod zębami powinien być kolor, jeśli tarcza nie leżała gdzieś luzem bez koperty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Mislavo napisał(-a):

Musiałbym wyjąć ring, a to zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem, że spadnie wodzik i trzeba ściągać tarczę więc jak nie muszę, to tego nie robię:)

Nie trzeba zdejmować cyferblatu. Wystarczy odkręcić trzy śrubki mocujące mostek naciągu plus śrubkę mocującą koło bębna i zdjąć mostek a następnie mając przygotowane specjalistyczne narzędzie albo i nie ustawić wszystko jak trzeba i po założeniu mostka czyli jakieś 7min. później cieszyć się sprawnym zegareczkiem.


Nie noszę zegarków do zegarmistrza, to takie staroświeckie. Psuję je sam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem takie porównanie:). Oczywiście jest jeszcze kwestia śiatła, ale mniej więcej widać odcień ringu i wnioski mam następujące:

kirowskie.thumb.png.2f03d0beb416c29d6102783054952da2.png

W środku zegarek o którym mowa, po bokach moje. Z lewej i w środku ring kiedyś był czerwony. Z prawej niebieski. Początkowo się pomyliłem, bo ring środkowego zegarka jest w dalszym ciągu dość jasny, ale jak się spojrzy na kilka zegarków to widać, że kolor jest aktualnie oliwkowy, a to bez wątpienia sugeruje, że jednak był kiedyś czerwony. Nie wiem czy w moim z prawej strony ktoś kiedyś podmienił ring, czy też tak wyszedł z fabryki, faktem jest że jest jednak nieco inny. Taki kupiłem i nie zamierzam zmieniać:). Więc proponuję nie wyciągać z kopert, bo Ameryki nie odkryjemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Ritter napisał(-a):

Nie trzeba zdejmować cyferblatu. Wystarczy odkręcić trzy śrubki mocujące mostek naciągu plus śrubkę mocującą koło bębna i zdjąć mostek a następnie mając przygotowane specjalistyczne narzędzie albo i nie ustawić wszystko jak trzeba i po założeniu mostka czyli jakieś 7min. później cieszyć się sprawnym zegareczkiem.

Dzięki. Będę musiał spróbować:)

Edited by Mislavo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi na początek nie pasuje ten sekundnik + koperta wymagająca naprawdę sporej renowacji.


Nie noszę zegarków do zegarmistrza, to takie staroświeckie. Psuję je sam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarcza i wskazówki radzieckie. Koperta ze stałymi teleskopami? Do tego integralnymi, a nie drucikami (a może nadinterpretuję)? Są jakieś inne zdjęcia? Daj link do aukcji (chyba, że licytujesz :P).

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, JanekTheFizyk napisał(-a):

Tarcza i wskazówki radzieckie. Koperta ze stałymi teleskopami? Do tego integralnymi, a nie drucikami (a może nadinterpretuję)? Są jakieś inne zdjęcia? Daj link do aukcji (chyba, że licytujesz :P).

Spróbuję odszukać i podrzucę link. Ale czy Sportivne pakowali do takich kopert? Jeśli nie to od czego ta koperta? To jest jako Kup Teraz za ponad $1000 😑

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, kchrapek napisał(-a):

Toż to jakiś totalny ulep :)

Od razu tak pomyślałem ale moją uwagę przykuła wyżej wspomniana cena więc już zacząłem się zastanawiać czy to aby napewno składak czy jakiś extra biały kruk. Z czego to może być koperta? Wygląda jak jakiś diver.

Edited by Progfan_87

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mój pierwszy post więc witam wszystkich serdecznie. Mam pytanie do znawców tematu. Czy w Poljotach 55G występował mechanizm P.2616, czy 2616.2H jest jedynym właściwym? Na zdjęciach znalezionych w sieci spotkałem się tylko z 2616.2H a różny był tylko napis na wahniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.