Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

tadek32

Citizen Eco-drive

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam zegarek Citizen Eco-Driver stwierdzono że jest wyczerpany akumulator po prostu pod światłem chodzi ale gdy brak to się zatrzymuje. Mam pytanie czy jest gdzieś do zdobycia taki akumulator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[email protected]

Tylko podaj w mailu nr ref. zegarka (symbol).

I raczej jest uszkodzony, nie wyczerpany, bo wtedy po naładowaniu chodził by dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zegarek leży na świetle przez cały dzień i chodzi a wieczorem się zatrzymuje

nie wiem o jaki symbol chodzi

zegarek ma CITIZEN nr 5080-K12355CK 9N1303

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nr ref to symbol modelu zegarka (na paragonie, albo karcie gwarancyjnej).

Spróbuj więc inaczej - podaj w mailu symbol mechanizmu - 5080.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może byc wyczerpany,

pracuje tylko przy ładowaniu, to typowe zachowanie dla padającego akumulatora.

Tak czy siak , ja płaciłem 200 PLN za nowy cal. B877


Jedyne czego nie można zrobić, to nie można myśleć, że czegoś nie można zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi wysłałem maile do serwisu zobaczymy co odpiszą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz koledzy, przymierzam się do zakupu Eco-driva z myślą że będę miał spokój z wymianą baterii na dziesięciolecia a tu jakieś takie problemy? jak szybko zużywają się te niby ekologiczne akumulatory? Stare kalkulatory na słońce chodzą po kilkanaście lat lub więcej i nic im nie dolega więc jak to jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że tak samo jak z kalkulatorami... Kilkanaście lat powinny wytrzymać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kalkulatory działają trochę inaczej mają cały czas zasilanie słoneczne lub kondensatory podtrzymujące napięcie lub baterie podtrzymujące pamięć a wyłączają się przy świetle a mój zegarek ma już trochę lat nie wiem dokładnie ile bo go dostałem właśnie z powodu uszkodzenia. a ile może wytrzymać taki akumulator może 6 do 10 lat. Powinien prędzej się zepsuć się mechanicznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten nowy akumulator o którym pisałem powyżej musiałem kupić do rocznego zegarka,

wszędzie zdażają się bubelki ;).

 

edyta:

dużo zależy od tego jak był użykowany,

chowanie go do szuflady na dłuższy okres to zły pomysł.


Jedyne czego nie można zrobić, to nie można myśleć, że czegoś nie można zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz koledzy, przymierzam się do zakupu Eco-driva z myślą że będę miał spokój z wymianą baterii na dziesięciolecia a tu jakieś takie problemy?

Było już chyba trochę wątków na forum na temat ekodrajwowej ściemy. Te akumulatory też nie są wieczne. Dynks polega na tym, że ludzie i tak zazwyczaj nie używają tych zegarków dłużej niż 5-8 lat. Potem się nudzi, na rynku pojawiają się nowe modele, lepsze, atrakcyjniejsze, bardziej modne.. więc stary ląduje w koszu, czy w szufladzie i kupuje się następny...

Równie dobrze można kupić zegarek z dziesięcioletnią, zwykłą baterią (bo takie istnieją) i efekt będzie ten sam, a ewentualna wymiana nie będzie tak boleć finansowo.

 

 

jak szybko zużywają się te niby ekologiczne akumulatory?

Trudno powiedzieć. Większość powinna wytrzymać więcej niż 10 lat, chociaż będą się zdarzać takie, które wytrzymają mniej. Generalnie wytrzymują więcej niż w komórkach, bo zegarek dużo mniej eksploatuje akumulator niż komórka. Gdyby wymyślono akumulatory, które mogłyby wytrzymać w zegarku 30 lat, to w komórki wytrzymywałyby powiedzmy 10 lat, a tak przecież nie jest.

 

Stare kalkulatory na słońce chodzą po kilkanaście lat lub więcej i nic im nie dolega więc jak to jest?

W kalkulatorze liczy się tylko ogniwo słoneczne. Nie akumuluje się energii w taki sposób, żeby kalkulator działał non stop. Jest światło, kalkulator działa, nie ma światła, nie działa. Człowiek nie ma problemu z przetwarzaniem energii słonecznej na elektryczną. Człowiek ma problem z przechowywaniem/akumulowaniem energii. Dlaczego nikt nie zrobi takiego laptopa, który po pełnym naładowaniu działałby przez cały dzień? Bo taki akumulator trzeba by było nosić w dużym plecaku i mocno się przy tym nadźwigać.


Użytkownik Sylwek, pewnego dnia, zupełnie niechcąco, trafnie ocenił współczesny trend w zegarmistrzostwie:

"Ważne by wytrzymał przynajmniej 6 lat zanim rozdyndają się w nim wskazówki."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że Eco-drive nie ma nic wspólnego z ekologią to było dla mnie jasne od początku ;)

"W kalkulatorze liczy się tylko ogniwo słoneczne. Nie akumuluje się energii w taki sposób, żeby kalkulator działał non stop" Ręki sobie uciąć nie dam ale kumpel w pracy ma taki który oprócz ogniwa ma też jakiś akumulator i nie przerywa pracy po zasłonięciu ręką ogniwa.

10 lat to nie byłoby już tak źle, ostatecznie po tym czasie będzie już pewnie trochę porysowany.

A jakie są zalecenia co do postępowania z takim zegarkiem, żeby wydłużyć żywotność baterii?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że Eco-drive nie ma nic wspólnego z ekologią to było dla mnie jasne od początku ;)

"W kalkulatorze liczy się tylko ogniwo słoneczne. Nie akumuluje się energii w taki sposób, żeby kalkulator działał non stop" Ręki sobie uciąć nie dam ale kumpel w pracy ma taki który oprócz ogniwa ma też jakiś akumulator i nie przerywa pracy po zasłonięciu ręką ogniwa.(...)

 

Ale akumulator w tym kalkulatorze na 99% nie jest ładowany energią słoneczną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 witam, widze ze watek jest stary,ale pozwole sobie na pare uwag w/w problemu z zegarkami eco-drive. Otoz posiadam od blisko dwoch lat  dwa citizeny, jeden meski E101-S006597 001031828 GN-4-S i damski E011 S034922 GN-0-S-5 z numerem seryjnym 171030524. Ten damski jest bardzo ladny w zlotym kolorze z bransoletka...no i powiem moze tylko tyle damski padl juz rok temu byl reklamowany u sprzedawcy, wrocil po naprawie i ponownie padl teraz po paru miesiacach..brak reakcji na jakiekolwiek swiatlo. Namomiast moj powoli zaczyna padac,a objawia sie to spowolnieniem chodu sekundnika /przeskakuje po dwie sekundy/..i po calodniowym lezakowaniu na parapecie niewiele pomoglo. Szkoda,bo obydwa byly ulubionymi czasomierzami. Powiem na koniec jedno dla mnie ten typ napedu przestaje istniec,bo wymiana  elementu ktory gromadzi w tych zegarkach energie kosztuje  zbyt drogo w stosunku do ceny zakupu nowego zegarka..ps. oba ida do sprzedawcy,ale nie bardzo wierze w skutecznosc ich dzialan i  na koniec oba citizeny pewnie wyladuja w smieciach. Citizen mocno rozczarowal i cale szczescie,ze nie kupilem  drozszych modeli.Poza nimi mamy jeszcze inne zegarki i te nie sprawiaja zadnych klopotow..tradycyjna bateria lub wersje 'long live'. Lorus, Sekonda, Casio.pozdr. starzec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 witam, widze ze watek jest stary,ale pozwole sobie na pare uwag w/w problemu z zegarkami eco-drive. Otoz posiadam od blisko dwoch lat  dwa citizeny, jeden meski E101-S006597 001031828 GN-4-S i damski E011 S034922 GN-0-S-5 z numerem seryjnym 171030524. Ten damski jest bardzo ladny w zlotym kolorze z bransoletka...no i powiem moze tylko tyle damski padl juz rok temu byl reklamowany u sprzedawcy, wrocil po naprawie i ponownie padl teraz po paru miesiacach..brak reakcji na jakiekolwiek swiatlo. Namomiast moj powoli zaczyna padac,a objawia sie to spowolnieniem chodu sekundnika /przeskakuje po dwie sekundy/..i po calodniowym lezakowaniu na parapecie niewiele pomoglo. Szkoda,bo obydwa byly ulubionymi czasomierzami. Powiem na koniec jedno dla mnie ten typ napedu przestaje istniec,bo wymiana  elementu ktory gromadzi w tych zegarkach energie kosztuje  zbyt drogo w stosunku do ceny zakupu nowego zegarka..ps. oba ida do sprzedawcy,ale nie bardzo wierze w skutecznosc ich dzialan i  na koniec oba citizeny pewnie wyladuja w smieciach. Citizen mocno rozczarowal i cale szczescie,ze nie kupilem  drozszych modeli.Poza nimi mamy jeszcze inne zegarki i te nie sprawiaja zadnych klopotow..tradycyjna bateria lub wersje 'long live'. Lorus, Sekonda, Casio.pozdr. starzec.

 

 

 a..a  i zapomnialbym o jeszcze jednym Timexie ten wlasnie ma beterie 10-cio letnia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi że machanizm eco-drive wcale nie jest taki super . Chyba już lepsza "bateryjka okrąglutka"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie "wychodzi", takie przypadki zdarzają się niezmiernie rzadko i przeważnie nie bez przyczyny, a ponadto związane są nie z samym zegarkiem, a akumulatorem zewnętrznego producenta (na ogół Panasonic albo Maxell). Wymiana akumulatora droga jest tylko w serwisie, cena samego ogniwa nie jest aż taka duża. Eco-Drive to sprawdzona technologia, Citizen jest pionierem w produkcji zegarków z takim źródłem zasilania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem również jednego z pierwszych citkow z eko u mnie akumulator padł po jakiś 3 latach być może współczesne wersje są bardziej żywotne ale osobiście uważam ze najlepsza jest zwykła bateria tanio i bezproblemowo :) Takie napędy jak eko-drive to czysty wymysł marketingu bo żadnej korzyści z tego nie widzę .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie "wychodzi", takie przypadki zdarzają się niezmiernie rzadko i przeważnie nie bez przyczyny, a ponadto związane są nie z samym zegarkiem, a akumulatorem zewnętrznego producenta (na ogół Panasonic albo Maxell). Wymiana akumulatora droga jest tylko w serwisie, cena samego ogniwa nie jest aż taka duża. Eco-Drive to sprawdzona technologia, Citizen jest pionierem w produkcji zegarków z takim źródłem zasilania.

  

 byc moze,ze czesc winy lezy i po mojej stronie,bo fakt faktem przyznaje nasze  oba zegarki czesciej lezaly w szufladzie niz byly noszone. A to z racji  dosyc duzego stanu posiadania roznych czasomierzy. Czyli nie mialy zbyt wielu okazji do czestego zasilania energia..I nie chcialbym zniechecac nikogo komu bliska jest ta przeciez bardzo zacna i renomowana marka. Pozyjemy to zobaczymy co bedzie dalej, jak pisalem powyzej oba pojda do sprzedawcy. Za jakis czas podam co wyniklo z tej procedury.pozdr. starzec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chowanie zegarka typu eco-drive do szuflady i trzymanie go tam przez dłuższy okres czasu to najgorsza rzecz jaką można takiemu zegarkowi zrobić i znacząco skraca żywotność jego akumulatora. Stosowane w elektronice akumulatory nie lubią być mocno rozładowywane(to nie są akumulatory typu deep-cycle). Mam w domu 2 notebooki - jeden ma 3 lata i jest używany w 90% podłączony do zasilacza i jego bateria ma po 3 latach wciąż 85% pojemności. Drugi lżejszy notebook częściej zabieram poza dom i jest regularnie rozładowywany do końca albo prawie do końca i po 1 roku jego bateria zachowała tylko 50% pojemności. Idealnie dla zegarków eco-drive jest gdy mają zawsze naładowane akumulatory w 80-100%, a gdy regularnie ich naładowanie spada poniżej 50% to ich żywotność też drastycznie spada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:) kupować zegarek żeby wrzucić go do szuflady ? To można ewentualnie zrobić tak z mechanikiem za kilkadziesiąt tysi - wsadzić za szkiełko i podziwiać codziennie ;)

Ja mam obecnie 5 Citków Eco-drive z czego najstarszemu stuknie z tego co widzę 10 lat... kolejnemu 7 lat... w sezonie letnim wystawiam zegarki na pięknie oświetlony balkon - parę razy po parę godzin i nie ma problemu. Obecnie leżą w pudełku z szybką gdzieś na szafie - nie ma problemu tymbardziej, że tego 7 latka praktycznie nie zakładam ;) i kiedyś faktycznie zatrzymał się, bo go wrzuciłem do szuflady i trochę o nim zapomniałem, ale operacja ładowania światłem słonecznym wystarczyła.

 

Moim zdaniem - całkowicie subiektywnym - system EcoDrive jest rewelacyjny.

 

> tadek32 - jeszcze spróbowałbym go wystawić na światło słoneczne przez dłuższy czas - zgodnie np. z tą tabelką

post-63084-0-83713500-1388957635.png

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam problem z ecodrivem(zegarek kupiony jakieś 6lat temu-cały czas na półce ew. w pudełku z szybką)-i nagle się zatrzymał.Od dwóch dni leży na parapecie,trochę doswietliłem go lampką i nic-co ciekawe stoper pracuje NORMALNIE.Macie koledzy jakąś koncepcję?


GW 9110 , DW 5600c 901 , GW 9400 1er , DW 9052 1659 , GS 1050 B , GS 1150 , Casio 31 QR-12 ,GS 1200 B , DW 9000 1659 , Atlantic Worldmaster ,Tissot Antimagnetique , Zenith 28800 ,Orient patelnia, Orient tristar , Orient Ray 2 blue , DW 6900 x 2 , Orient Chrono Ace , Orient quartz ,Orient Triton I .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam problem z ecodrivem(zegarek kupiony jakieś 6lat temu-cały czas na półce ew. w pudełku z szybką)-i nagle się zatrzymał.Od dwóch dni leży na parapecie,trochę doswietliłem go lampką i nic-co ciekawe stoper pracuje NORMALNIE.Macie koledzy jakąś koncepcję?

Wiesz co, tak patrzę z ciekawości na jakąś instrukcję Citka i jest napisane:

 
CAUTION:
When recharging the watch after it is completely in the stop state, be sure to pull out the
crown to the time setting position.
After recharging, set the time and push the crown firmly back into its normal position.
 
także zrobiłbym tak i poczekał jeszcze... co do naświetlania, przyklej do szyby okna np. pasek taśmą klejącą ;) niech się ładuje - wg. tabelki nawet kilkadziesiąt godzin może potrzebować. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, tak sobie czytam i myślę, czy zakup używanej "Orki" był najszczęśliwszym pomysłem... A może wiecie, jaki typ aku w niej siedzi - to może zawczasu dokupię sobie taki na zapas?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, tak sobie czytam i myślę, czy zakup używanej "Orki" był najszczęśliwszym pomysłem... A może wiecie, jaki typ aku w niej siedzi - to może zawczasu dokupię sobie taki na zapas?

 

ja tam nie narzekam na Eco-drive. W kilku postach widziałem że ludziom akumulatory odżyły po dłuższym ładowaniu, ale co się dziwić jak wrzucą do szuflady na miesiące :) ... także całkowite pady są raczej marginalne - tak mi się wydaje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.