Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość Marcin99

Motocykle

Rekomendowane odpowiedzi

Umów się na jazdę testową u dealera i będziesz miał jakiekolwiek własne odczucia/wrażenia. Im lżejszy motocykl w teren, tym łatwiej. Każdy z nas jest inny (wzrost, masa, proporcje ciała, umiejętności) więc lepiej samemu wypróbować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Stierlitz napisał(-a):

Używa ktoś z Was jakiegoś małego ADV?

Ostatnio dotarło do mnie, że mam/miałem motocykle, na które lubię patrzeć, ale średnio mi się na nich jeździ - pełnoletnie, wagowo 200+ bez żadnej ochrony przed wiatrem. Przemieszczam się głównie bocznymi drogami po Roztoczu, zwykle niespiesznie po kiepskim asfalcie, z którego czasami chciałbym zjechać.

Tak sobie pomyślałem, że lekkie ADV mogłoby być rozsądnym wyborem. Rozważam Kawasaki Versys x-300, Hondę CB500x i tym podobne maszyny. Przymierzałem się do większych i mocniejszych motocykli (np. stosunkowo lekki f800gs), ale jestem jeszcze niedoświadczonym motocyklistą i poza asfaltem z taką mocą nie czułem się komfortowo.

Również myślę o czymś mniejszym. Aktualny mój motocykl ma ok. 250kg bez załadowanych kufrów. Czasami męczy bo człowiek nie jeździ turystycznie tylko asfaltami. I na rybki by się przydał i na drogach gorszych w trakcie wycieczek.

Jak napisał przedmówca: im lżejszy tym lepiej. Łatwiej opanować, podnieść po glebie itp.

Fakt jest taki że mniejszym lżejszym motocyklem wjedziesz prawie wszędzie (wolniej ale jednak), ciężkim, załadowanym już nie.

Są jeszcze gs310, benelli trk250, v-strom 250...

Moja uwagę przykuwa royal enfield himalayan 400. Ma przednie koło 21cali.

Napotykałem w trudniejszych terenach same125-250. Jak niżej. 

Z wędkami wędkarz przewodnik na Ukrainie. 

Nic większego nie chce. 

Na wschodzie, tym dalekim też 90procent jeździ na takich motorkach.

Lekki tuning i w drogę 😉

IMG_20210728_121048237.jpg

IMG_20210726_130720706.jpg

IMG_20210726_101823941.jpg

Edytowane przez markali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stierlitz a szukasz małego ADV  bardziej na szosę czy w teren?

Jak na szosę to KTM ADV 390 (w terenie też daje radę, ale coś z przednim kołem 21' lepiej się sprawdzi).

Jak w teren to może Honda CRF 300L lub 300 Rally, albo o ile Ci się nie spieszy to w przyszłym roku ma wyjść KTM ADV 490. Z zapowiedzi może namieszać w świecie ADV.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Druga przejażdżka sezonu, extra było się przewietrzyć. Mam 3miesiace na nadrobienie strat 😁

20220812_112908.jpg


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Stierlitz@Stierlitz co to według Ciebie oznacza "małe" - 250? 300? 500? 700? - gdyż między nimi przepaść jest, oraz jaki budżet zakładasz. Niestety, wbrew pozorom pojęcia teren i daleka turystyka słabo pasują do siebie. Dwusuwowe enduro 300 jeśli tylko będziesz umaił je opanować dowiezie Cię w miejsce gdzie trudno wejść nawet pieszo ;) natomiast nie nadaje się na asfalt, za to GS800 dojedziesz komfortowo na koniec świata, ale ma swoje ograniczenia jeśli chodzi o jazdę terenową (masa). Moim zdaniem najlepszym kompromisem na obecną chwilę jest KTM 690 ADV - ma niewielką masę jak na tą pojemność, doskonałe zawieszenie i moc  pozwalającą zapomnieć o jego masie, jak również pozwala sprawnie przemieszczać się po asfalcie i daje możliwość montażu kufrów. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam miłe wspomnienia z BMW GS 650. Zanim przesiadłem się na RT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało się wyskoczyć za miasto
2ba0b64e3830ebe650fa87c64f28b0c4.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.08.2022 o 03:58, irekm napisał(-a):

Druga przejażdżka sezonu, extra było się przewietrzyć. Mam 3miesiace na nadrobienie strat 😁

20220812_112908.jpg

A propos strat rekomendujemy prędkości spacerowe na drogach bez skrzyżowań z wydzielonymi pasami ruchu dla przeciwnych kierunków   😉 szerokości i przyczepności !

Edytowane przez desmo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gorąco polecam ten film, wielu zna temat, jeśli lata temu czytali ŚM.

 


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niedługo dołączę do grona posiaczy moto

Co prawda 125.. Ale nie byle co :)

Jak na razie motorek jest w warsztacie i jest nieco modowany.

Miał być duke 125, trafił się rc 125

received_4948769498585575.jpeg

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, desmo napisał(-a):

A propos strat rekomendujemy prędkości spacerowe na drogach bez skrzyżowań z wydzielonymi pasami ruchu dla przeciwnych kierunków   😉 szerokości i przyczepności !

Tak właśnie jeżdżę 😁

I dzięki 

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.08.2022 o 11:39, Stierlitz napisał(-a):

Używa ktoś z Was jakiegoś małego ADV?

Ostatnio dotarło do mnie, że mam/miałem motocykle, na które lubię patrzeć, ale średnio mi się na nich jeździ - pełnoletnie, wagowo 200+ bez żadnej ochrony przed wiatrem. Przemieszczam się głównie bocznymi drogami po Roztoczu, zwykle niespiesznie po kiepskim asfalcie, z którego czasami chciałbym zjechać.

Tak sobie pomyślałem, że lekkie ADV mogłoby być rozsądnym wyborem. Rozważam Kawasaki Versys x-300, Hondę CB500x i tym podobne maszyny. Przymierzałem się do większych i mocniejszych motocykli (np. stosunkowo lekki f800gs), ale jestem jeszcze niedoświadczonym motocyklistą i poza asfaltem z taką mocą nie czułem się komfortowo.

Miałem podobne ciągoty gdy jeździłem R6, tyle dróg szutrowych, na które chciałoby się wjechać i poeksplorować, skończyło się na idealnym kompromisie KTM 690SMC - w zakrętach tak szybki jak R6, trasy ponad 600km/dziennie do zrobienia bez problemu, nawierzchnia złej jakości nie robiła na nim wrażenia, drogi szutrowe wszystkie możliwe objechane. Polecam serdecznie supermoto

ktm690smc.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie sugestie.

[mention=38562]Stierlitz[/mention]@Stierlitz co to według Ciebie oznacza "małe" - 250? 300? 500? 700? - gdyż między nimi przepaść jest, oraz jaki budżet zakładasz.


Myślę, że pojemność do 500. Budżet to najchętniej do 30k za maksymalnie 3-4 letni motocykl.

Stierlitz a szukasz małego ADV  bardziej na szosę czy w teren?


Zdecydowanie więcej szosy - drogi o bardzo zniszczonej nawierzchni, jednak ciągle asfalt/beton. Okazjonalnie szuter i jakieś "polne" dukty - bardziej z kategorii tych zadbanych i uczęszczanych niż jakieś krzaki

Jak pojedzie 140 bez stresu i walki po równym to mi wystarczy. Szukam lekkiego, wdzięcznego motocykla, takiego wszędołaza, że tak to obrazowo ujmę - czegoś na kształt sprzętu dla wiejskiego listonosza na głębokiej, szwajcarskiej prowincji.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może suzuki DL650? Do Twojego planowanego użytku nada się bez problemu, tylko za tę kwotę nie będzie 3 letni, a pewnie 5 letni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skorzystam z jazd testowych, ewentualnie wypożyczalni i zobaczę co mi podejdzie.

Rozważałem dl 650, czy versysa o tej samej pojemności.

Dla porównania na dobrym asfalcie taki np. er-6f jest super - mały, zwinny, niski, choć wcale nie taki lekki. Ale versys z tym samym silnikiem to już wysoki motocykl z wysoko położonym środkiem ciężkości, na luźnej nawierzchni dla mnie za duży i za mocny.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stierlitz jeśli ma być zniszczony asfalt i opcjonalnie ładne szutry to myślę, że taka Honda CB500X spełni Twoje oczekiwania w 100%.

Nową możesz mieć za 32400.

Specyfikacja – CB500X – Adventure – Modele – Motocykle – Honda

W modelu na 2022 dali lepsze zawieszenie typu upside-down, a od chyba 2018 z przodu jest koło 19 cali. Bez problemu założysz opony dualowe i jak bedziesz miał ochotę poszwędać się np. po mazurskich czy podlaskich szutrach to sprzęt da radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy podanych założeniach wskazana powyżej Honda CB500X będzie chyba najlepszym wyborem. Z tej pojemności jest jeszcze SWM RS500R na bazie Huski, ale to już hard i w miejsca, które opisałeś byłby to przerost formy nad treścią ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.08.2022 o 10:37, pechagto napisał(-a):

Miałem podobne ciągoty gdy jeździłem R6, tyle dróg szutrowych, na które chciałoby się wjechać i poeksplorować, skończyło się na idealnym kompromisie KTM 690SMC - w zakrętach tak szybki jak R6, trasy ponad 600km/dziennie do zrobienia bez problemu, nawierzchnia złej jakości nie robiła na nim wrażenia, drogi szutrowe wszystkie możliwe objechane. Polecam serdecznie supermoto

ktm690smc.jpg

Kurde,  podoba mi się jak opowiadasz o tych szutrowych drogach.. fz6 już mam tyle lat że mi się znudziła.. przerzucił bym się na tego ktma.. ile trzeba wydać na przyzwoity egzemplarz?  W jaki rok celować?  Ktoś chętny na zamianę? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Amator87 napisał(-a):

Kurde,  podoba mi się jak opowiadasz o tych szutrowych drogach.. fz6 już mam tyle lat że mi się znudziła.. przerzucił bym się na tego ktma.. ile trzeba wydać na przyzwoity egzemplarz?  W jaki rok celować?  Ktoś chętny na zamianę? :)

cb500x to dobry wybór.

Optymalnie w dalekie mieszane trasy to fajna pojemność.

Jeśli chcesz dalej wygodniej jeździć to przymierz się do motocykla. Nie ma się co napalać. 

Jest strona cycle-ergo.com Można się wirtualnie przymierzyć, stopy na podnóżkach, na drodze...

Ustaw dwa motocykle, swój wzrost i porównaj. Zobaczysz jaka jest różnica.

 

Sorki!!! To miało być do Stierlitza oczywiście.

 

 

Edytowane przez markali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Spędzam następny weekend w Krakowie, mają tam cb500x w wypożyczalni, empirycznie sprawdzę jak to jeździ.

Jaka fz6?

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stierlitz zrób tak jak napisałeś, podtrzymuję, to co już mówiłem- najlepiej się przejechać i sprawdzić, wiadomo, że wszystkiego w trakcie 1,5godzinnej jazdy nie wyłapiesz, ale ja dzięki temu uniknąłem chybionych decyzji zakupowych.

 

I z innej beczki: Słowacja też piękna.

 

1.thumb.jpg.016ee76fc266a32da99ceaf688ec01f3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słowacja ładna. Również polecam! Trzeba uważać na policję. Uczulona na Polaków. Raz zawrócili za nami ale w tym czasie zjechaliśmy akurat żeby zdjęcie cyknąć.

Jest trochę zamków, polecam Orawski, Spiski, okolice Żyliny. Byłem kilka razy na TDM. Zdjęcie akurat z Niedzicy. Później okolice Żyliny, rzeka Wag, Lietawa i Zamek Spiski. Ogromne ruiny. 25 hektarów. Jeden z największych w środkowej Europie.

Akurat planuję wycieczkę do Wyszehradu przez Trenczyn. Dwie ładne miejscowości.

814a4e4745f7c8f197f673661cd8f5be.jpeg

49ebe624773a3dd72a8e0ddc23ae0af7.jpg

5fc56ce8754fd31d2d0afe24b7199e11.jpg

72492470c454473f5d092750ea3686c2.jpg

1bfa96fd3571e3c7c91e7ef22c38d5fd.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, Amator87 napisał(-a):

Kurde,  podoba mi się jak opowiadasz o tych szutrowych drogach.. fz6 już mam tyle lat że mi się znudziła.. przerzucił bym się na tego ktma.. ile trzeba wydać na przyzwoity egzemplarz?  W jaki rok celować?  Ktoś chętny na zamianę? :)

one wyszły w 2008r, interwały serwisowe jak w zwykłym moto ulicznym, ja nakręciłem ponad 30K km swoim z jedyną większą awarią pompy paliwa - wymieniona samemu

moto nadaje się zarówno do całodniowego popylania asfaltem najlepiej krętym

ktm2.jpg.d8e1540f4f0a99902e741ed73e324e21.jpg

 

jak i do jeżdzenia po lasach

 

ktm4.jpg.65b0c5937a5df4b20cf297634f8fca14.jpg

 

czy innych pustyniach / szutrach

 

ktm3.jpg.224356e29c873f5600db109364a42f45.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.