Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
News will be here
Guest Marcin99

Motocykle

Recommended Posts

51 minut temu, nav napisał(-a):

 

Rozumiem , ale nie każdy może lub chce jechać na dwókólkach, te cudaki dają możliwość doświadczyć jazdy prawie jak na motorze bez obawy wywrotki.... 

Jak widać mają powodzenie na rynku. 


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, irekm napisał(-a):

Rozumiem , ale nie każdy może lub chce jechać na dwókólkach, te cudaki dają możliwość doświadczyć jazdy prawie jak na motorze bez obawy wywrotki.... 

Jak widać mają powodzenie na rynku. 

Ponoć o wiele ciężej o uślizg przodu, ale ja się nie znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajna sprawa takie coś. Zalet jest nawet dużo:

- lepsza ochrona przed warunkami atmosferycznymi niż w przeciętnym motocyklu

Ogromne turystyki mają dobrą ochronę ale jeździj nimi po mieście w korkach...

- duże schowki

- automat - nie trzeba na krótkich dystansach w mieście dziesiątki/setki razy katować sprzęgła

- przyczepność powinna być i myślę że jest o wiele lepsza niż w normalnym motocyklu. Fizyki nie oszukasz. Niezależne zawieszenie każdego koła, dwa miejsca podparcia, jak w samochodzie.

- szerokie nie są, za lusterka nic nie wystaje, minimum rozstaw to 460mm wymóg homologacji, na skrzyżowaniu stają be z zdejmowania nóg z podłogi i parkują bez nóżek bocznych....

 

Wiadomo że jakieś wady są. Ale ja widzę więcej zalet. Gdybym mógł to bym brał jako drugi miejski do uniwersalnego turystyka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie ujedziesz między autami, nie zaparkujesz boczkiem na chodniku w cieniu drzewka w mieście,  spali więcej (tak, wiem - to nie argument), zestaw opon co najmniej 30% droższy, pozycja- dla.mnie na minus- skuter śnieżny, czy wodny, lokej, ale jeździdło drogowe? 

Jakoś chyba - podobnie jak do kładów - mam negatywny stosunek.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
8 godzin temu, zadra napisał(-a):

nie ujedziesz między autami, nie zaparkujesz boczkiem na chodniku w cieniu drzewka w mieście,  spali więcej (tak, wiem - to nie argument), zestaw opon co najmniej 30% droższy, pozycja- dla.mnie na minus- skuter śnieżny, czy wodny, lokej, ale jeździdło drogowe? 

Jakoś chyba - podobnie jak do kładów - mam negatywny stosunek.. 

Nie są szersze niż standardowy motocykl , szerokość kierownicy lub lusterek .

Jak bym miał garaż, to bym coś takiego kupił, mi to się podoba ,do pracy latem, na przejażdżkę poza miasto a i myślę że na autostradzie też nie był by zawalidrogą.

IMG_20240509_070551.jpg

To jest 500

IMG_20240509_071625.jpg

IMG_20240509_071602.jpg

Edited by TomcioMiki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Szerokość kierownicy to nie wszystko, o wiele ważniejsze jest to, że "normalne" moto ma jedno koło z przodu i to bardzo ułatwia manewrowanie w korkach, przy krawężnikach, etc. O uślizg w nowoczesnych motocyklach, gdzie już w standardzie większość firm montuje abs, kontrole trakcji naprawdę trzeba się postarać. Jeżeli mówicie o szerokości to te przerośnięte skutery faktycznie nie są zbyt duże ale ale trójkołowiec rozmiarów przeciętnego motocykla np. Yamaha Niken to już kawał sprzętu. Niemal wszystkie skutery to automaty, są tak niskie, że nikt od przecietnego wzrostu nie ma problemu z dotykaniem ziemi a to, że nie trzeba tego robić przy trójkołowcu np. na światłach to moim zdaniem szukanie plusów na siłę, trochę jak przekonanie siebie, że potrzebujemy kolejny zegarek 😉

Edited by artooro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie widzę problemu. Jeśli komuś odpowiada, to jego sprawa. Nie wypowiem się bo nie jeździłem takim wynalazkiem.... Osiołek w ciągłym użyciu.

mooto.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, egzo18 napisał(-a):

Miałem wczoraj chwilę grozy 

 

Krawężnik? Bo raczej nie uślizg - nie ta część opony, za głęboko


TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otóż uślizg :)

Zakręt i końskie łajno.

Ale wyratowane cudem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, egzo18 napisał(-a):

Otóż uślizg :)

Zakręt i końskie łajno.

Ale wyratowane cudem.

 

Ajajaj... Aż dziwne, że dupsko nie uciekło. To chyba jednak kwestia niskiej masy, prędkości o nowych opon. Przy masie np mojego motocykla (280 kg) szans by nie było


TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, mkoch napisał(-a):

Ajajaj... Aż dziwne, że dupsko nie uciekło. To chyba jednak kwestia niskiej masy, prędkości o nowych opon. Przy masie np mojego motocykla (280 kg) szans by nie było

Też tak myślę.

Poczułem jak on zatańczył.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Pojechalem sobie na kawę, mam do domu normlanie 90km, ale jakiś chłopak ma paskudny dzień i przywalił na drodze w betonowe barierki. Droga zamknięta będzie na dlugo. Teraz mam taką najszybszą opcje powrotu do domu. 

 

Oby tylko był połamany ale śmigłowiec ściągnęli wiec paskudnie sie to zanosi.... 

W dniu 8.05.2024 o 08:51, nav napisał(-a):

 

Screenshot_20240510_130607_Waze.jpg

Forum mi wariuje, nie wiem czemu tak wyszedł moj post 🤔


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi się jutro w końcu uda odebrać moto z 'zimowania', nowe oponki założone, zobaczymy czy wroci chemia do jazdy bo ostatnio myślałem o sprzedaży, ale chyba nie mam sumienia

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wczoraj zrobiłem przegląd na "ernim" - jest chęć na sprzedaż, a dzisiaj wymieniłem oliwę w NC 750 i zaczynam sezon na nowym oleju i nowym napędzie. ABS już sprawny - miałem drobny problem.. 

Jutro z rana może do roboty "pyknę" .. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
15 godzin temu, egzo18 napisał(-a):

Otóż uślizg :)

Zakręt i końskie łajno.

Ale wyratowane cudem.

 

 Końskie łajno 😁

Ja kiedyś kurna na moście za hamowałem akurat w momencie jak najechałem na leżący na zakręcie sheet of plywood. ( nie wiem jak sie to ponpolsku nazywa) 

Kurcze pojechałem se prosto razem z tym "czymś" całe szczęście że nikt z przeciwka nie jechał bo była by czołówka 😬

Edited by irekm

Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irek,

Podobno rzuciłeś motory.


rXQHFG4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jeździłem przez kilka lat, ale niestety wciągnęło mnie znowu 


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To uważaj na siebie bo sporo przygód pamiętam miałeś.


rXQHFG4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki 

 

No niestety trochę mi pamiątek po tych przygodach w ciele zostało 🥴


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, irekm napisał(-a):

Dzieki 

 

No niestety trochę mi pamiątek po tych przygodach w ciele zostało 🥴

Z mojego krotkiego doświadczenia wynika, że 70% "przygód" to niestety wina innych uczestników ruchu i trochę braku świadomości jednośladu.

Sam czasem łapie się ja tym, że jadę jakbym w aucie siedział, a jednak mniej mnie widać, szybciej jadę, ostrzejsze manewry "wchodzą", mniej mnie chroni, a czuję się .... super... 

Wciągająca gra, ale można dużo przegrać..  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę to moje zimowanie trwało, ale udało się odebrać, do zobaczenia na drogach ;)88e1050e44dde0b62583a298a10ca2fb.jpg

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem dziś trochę luźniejszy dzień i wybrałem się na jazdę testową Multistradą V2s i Tracerem 9GT. Technikaliów nie znam, ale to zdaje się dość podobne "mocowo" sprzęty. Tracer podręcznikowy, skrętny, dobrze się go czuje, w mieście można się sprawnie poruszać, szybki motocykl, fajna ochrona przed wiatrem, świetny quickshifter góra/dół. Ducati trochę jak traktor, wibruje, telepie, V2 ma zupełnie inną charakterystykę niż rzędowa czwórka, którą jeżdzę na co dzień, czy nawet trzy cylindry jak w Yamasze. Sprzęgło ostro bierze od samego początku, quickshifter też góra/dół ale poniżej 4tys. obrotów działa zdecydowanie bardziej "surowo" niż w Yamasze, sam motocykl bardzo zwrotny, w mieście idzie się sprawnie poruszać, jeśli zaś idzie o dynamikę, to po prostu rakieta, brak mi słów, żeby opisać jak ten motocykl przyspiesza. Miałem ogromną frajdę z jazdy Multistradą i jestem oczarowany tym motocyklem.

IMG20240514112430.jpg

IMG20240514123026.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 9.05.2024 o 08:04, artooro napisał(-a):

[...] szukanie plusów na siłę, trochę jak przekonanie siebie, że potrzebujemy kolejny zegarek 😉

 Kompletnie nie trafiony argument, kompletnie. Przecież wiadomo, że potrzebujemy i nikt nie musi nas do tego przekonywać.

W dniu 11.05.2024 o 01:34, irekm napisał(-a):

 Końskie łajno 😁

 za hamowałem (piszemy łącznie) [...] sheet of plywood. ( nie wiem jak sie to ponpolsku nazywa) 

 

 Ponpolsku nazywa się to albo płyta osb albo płyta wiórowa.  😋


Prawda. Ludzie ją cenią, łakną jej, są nawet gotowi oddać za nią własne życie. Pod warunkiem, że nie dotyczy ich samych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.