Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Rekomendowane odpowiedzi

Gość xylog

Największym problemem jest "czyszczenie tarczy". Te wszystkie firmy, które oferują renowację, robia to wten sposób, że ździerają doblachy tarczę, malują i lakierują od nowa. I to JUŻ NIE JEST STARY ZEGAREK.

 

Dlatego, praktycznie każdy osobno robi sobie spa, próbując umyć tarczę. To żmudne, ryzykowne, ale praktycznie, jedyna możliwość.

 

Polerowanie szkiełka możesz spokojnie sam wykonać, polerując kolejno coraz mniejszymi papierami o gradacji od 1000 do 2500 (3000) i na koniec pasta polerska do lakierów.

Początkowa gradacja papieru zależy od głębokości największych rys. A może po prostu najlepiej wymienić szkiełko, które pewnie też oryginalne nie jest, choć może "z epoki".

 

Koronka kiedys była chromowana, pewnie kiedyś z literą "A". Myślę, że pozostaje ci sie przyzwyczaić, bo koronki takiej raczej nie dostaniesz. A jej chromowanie może byc trudne, choć możesz popytać.

 

Wskazówek też nie ruszałbym, bo jeśli ktoś ci je "pozłoci" to wśród "niezłoconych" indeksów będą wygladały dziwnie.

 

tak więc podsumowując: jesli koperta naprawdę wymaga tego, to oddaj ja do chromowania. Co do mycia tarczy, to zacznij od polerowania/wymiany szkiełka. Może to wystarczy?

Ale na pewno nie rób renowacji !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co myślicie natomiast o położeniu nowej masy świecącej na wskazówki i markery godzinne? Mam taki zamiar, ale nie jestem pewny efektu. Pominąwszy delikatne czyszczenie tarczy i wskazówek (była odrobina rdzy) nic więcej nie będzie restaurowane. Z jednej strony korci, z drugiej nie chcę zepsuć ładnego, postarzonego stanu.


Bez komercyjnych www :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Największym problemem jest "czyszczenie tarczy". Te wszystkie firmy, które oferują renowację, robia to wten sposób, że ździerają doblachy tarczę, malują i lakierują od nowa. I to JUŻ NIE JEST STARY ZEGAREK.

 

Dlatego, praktycznie każdy osobno robi sobie spa, próbując umyć tarczę. To żmudne, ryzykowne, ale praktycznie, jedyna możliwość.

 

Polerowanie szkiełka możesz spokojnie sam wykonać, polerując kolejno coraz mniejszymi papierami o gradacji od 1000 do 2500 (3000) i na koniec pasta polerska do lakierów.

Początkowa gradacja papieru zależy od głębokości największych rys. A może po prostu najlepiej wymienić szkiełko, które pewnie też oryginalne nie jest, choć może "z epoki".

 

Koronka kiedys była chromowana, pewnie kiedyś z literą "A". Myślę, że pozostaje ci sie przyzwyczaić, bo koronki takiej raczej nie dostaniesz. A jej chromowanie może byc trudne, choć możesz popytać.

 

Wskazówek też nie ruszałbym, bo jeśli ktoś ci je "pozłoci" to wśród "niezłoconych" indeksów będą wygladały dziwnie.

 

tak więc podsumowując: jesli koperta naprawdę wymaga tego, to oddaj ja do chromowania. Co do mycia tarczy, to zacznij od polerowania/wymiany szkiełka. Może to wystarczy?

Ale na pewno nie rób renowacji !!!

 

Dziękuję za szybką i rzeczową odpowiedź. Zdecyduję się na ponowne chromowanie, zapytam przy okazji o możliwość chromowania koronki. Tarczę spróbuję samodzielnie wyczyścić. Mam mydło roślinne bez detergentów, używam go m.in. do prania odzieży technicznej (gore-tex), choć z tego co czytałem na forum niektórzy używają z powodzeniem płynów do naczyń bez uszczerbku na tarczy. Zapytam jeszcze kolegę po konserwacji zabytków, może on będzie miał jakiś patent, którym chętnie się podzielę. Mam jeszcze pytanie odnośnie widocznych na mojej tarczy promieniście rozchodzących się kreseczek. To farba, czy specjalnie nanoszony jakiś rodzaj metalu? Czytałem, że po myciu zaleca się naniesienie wosku (lepszy efekt) lub lakieru (bardziej trwały). Czy mają to być preparaty używane do drewna? Co do wskazówek, czy pierwotnie były one w Atlanticach pozłacane, czy to sam mosiądz? Sekundnik ma widocznie inny odcień od reszty wskazówek ale ciężko mi na oko stwierdzić jaki to metal. Zastanawiałem się nad ewentualnym pozłoceniem wskazówek i indeksów oraz ponownym naniesieniem, w odpowiednie miejsca, powłoki fluorescencyjnej ale chcę uniknąć efektu spojlera na oplu kadecie...Co do polerowania szkiełka, czy samodzielne jego wykonanie wynika z oszczędności czy zapewni lepszy efekt niż pozostawienie to zegarmistrzowi? Nie wiem ile kosztuje taka usługa ale biorąc pod uwagę, że będę musiał kupić papiery i pastę może lepiej zlecić to fachowcowi?

Ostatnie pytanie, czy mistrz zegarmistrzowski do konserwacji i ewentualnej naprawy potrzebuje zegarka w całości, czy może dokonać tego bez koperty? Kopertę i ewentualnie koronkę chciałbym wysłać do chromowania a mechanizm zostawić do przeglądu. Przepraszam za mnogość pytań ale nie chciałbym zrobić nieodwracalnego błędu. Może dla niektórych to śmieszne, że chcę się tak cackać z zegarkiem bez większej wartości ale wartość emocjonalna tego sprzętu jest dla mnie ogromna. Ś.P. dziadek, świeżo upieczony inż. spawalnictwa, kupił go starym zwyczajem za całą pierwszą wypłatę (podobno istniał też drugi zwyczaj-przepijanie pierwszego zarobku;). Ojca w dzieciństwie prawie nie miałem, zastępował go dziadek. Stąd też pomimo, że nie jestem (jeszcze?:rolleyes: osobą zamożną, koszty związane z przywróceniem świetności zegarkowi to sprawa drugorzędna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słoneczko u mnie, poza wznowionym art deco

oczywiście zostaje jak jest bo wyjątkowo dobrze się zachował :angry:

20120121210730.jpg

 

20120121210841.jpg

Edytowane przez sbender

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

całkiem niezle zachowany - niech sie dobrze nosi!


Omega Speedmaster 105.002, Rolex GMT 1675, Zenith El Primero A384, Tag Heuer Monaco cal12, Heuer Montreal cal12, Breitling Long Playing, Certina Chronolympic cal234, Zenith Defy Subsea 600mt, Breitling Chronomatic... parę, ...i sam nie wiem kiedy to się skończy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co myślicie natomiast o położeniu nowej masy świecącej na wskazówki i markery godzinne? Mam taki zamiar, ale nie jestem pewny efektu. Pominąwszy delikatne czyszczenie tarczy i wskazówek (była odrobina rdzy) nic więcej nie będzie restaurowane. Z jednej strony korci, z drugiej nie chcę zepsuć ładnego, postarzonego stanu.

 

Za kilka dni wkleję zdjęcia po odświeżeniu mojego zegarka, m.in. wskazówki dostały nową masę fosforową. Efekt będziesz mógł sam ocenić. Niestety wykonawca nie podjął się nałożenia fosofru przy indeksach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

super, czekam na fotki. Dlaczego nie chciał położyć farby na markerach godzinowych?


Bez komercyjnych www :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odebrałem Atlantica od "doktora".

Przed renowacją:

p4180457.jpg

I po:

p1251075.jpg

p1251078.jpg

p1251081.jpg

 

Podczas renowacji zostało wykonane:

- chromowanie koperty

- czyszczenie mechanizmu + regulacja

- wymiana szkiełka

- wymiana koronki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xylog

Przypuszczam, że poprzednia koronka była oryginalna. Te były mniejsze od współczesnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xylog

Dwa "nowe":

 

ten dość rzadki, bo 21 kamyków ma

 

dsc00220js.jpg

 

A i ten też niezbyt popularny:

 

dsc00199jh.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy piękny :rolleyes: Drugi też całkiem ładny.


Pod Napięciem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw pokaż tarczę, czy kwalifikuje się już do malowania...

Dziękuje za dobre chęci. Już odebrałem. Zegarek po reinkarnacji, praca przy krawędziach koperty to klasa sama w sobie. Szczerze polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mozecie polecic jakiegos zaufanego zegarmistrza w Warszawie gdzie moge naprawic Worldmastera??


..,.,..,...♫♪♫♪♪♪♫♫♪..,.,,.,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po krótkim pobycie w poznańskim SPA ...

 

w cenie pobytu:

- chromowanie koperty z montażem i nową koronką 60pln

- "stare" złoto na wskazówki 60pln

 

img0285bm.jpg

 

img0283r.jpg

 

img0279d.jpg

 

img0280ct.jpg

 

img0281cq.jpg

 

 

a tak przed wypoczynkiem:

 

1922207526.jpg

Edytowane przez sneer

Omega Speedmaster 105.002, Rolex GMT 1675, Zenith El Primero A384, Tag Heuer Monaco cal12, Heuer Montreal cal12, Breitling Long Playing, Certina Chronolympic cal234, Zenith Defy Subsea 600mt, Breitling Chronomatic... parę, ...i sam nie wiem kiedy to się skończy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xylog

Chyba kątów za bardzo ci nie zjechali. :)

 

Zresztą sam porównaj, bo na tych zdjęciach nie da się.

 

Coś ostatnio cicho o tobie, sneer.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Renowacja koperty bardzo fajnie zrobiona, za tą cene polecam w ciemno. Kąty dobrze zachowane.


Omega Speedmaster 105.002, Rolex GMT 1675, Zenith El Primero A384, Tag Heuer Monaco cal12, Heuer Montreal cal12, Breitling Long Playing, Certina Chronolympic cal234, Zenith Defy Subsea 600mt, Breitling Chronomatic... parę, ...i sam nie wiem kiedy to się skończy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładnie. A gdzież to SPA?

 

Pozdrawiam

Iko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podaje adres:

 

renowacja koperty - bardzo fajnie zachowane kąty a cena wyśmienita

Bilicki Janusz. Szwajcarskie zegarki mechaniczne i antyki

60-816 Poznań, Sienkiewicza 9a

 

renowacja wskazówek - bardzo fajne złocenie na "stare złoto", idealnie dopasowane do tarczy

http://renowacjatarcz.pl/ Poznan

Edytowane przez sneer

Omega Speedmaster 105.002, Rolex GMT 1675, Zenith El Primero A384, Tag Heuer Monaco cal12, Heuer Montreal cal12, Breitling Long Playing, Certina Chronolympic cal234, Zenith Defy Subsea 600mt, Breitling Chronomatic... parę, ...i sam nie wiem kiedy to się skończy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko Bilicki tego nie robi. Kiedyś robiła galwanizernia parędziesiąt metrów dalej, ale teraz nie jestem pewien.

 

Pozdrawiam

Iko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.