Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
EDwatchMaker

Reanimacja! ponowne narodziny! czyli zegarki przed i po "odpicowaniu"

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety muszę wszystkich zmartwić tarczy nie udało się doczyścić z nie chciałem jej uszkodzić czy zetrzeć.:-(

post-80460-0-34671000-1508584152_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojtas, jaki to jest numer tego czerwonego Humbrola? Czy on tak bardziej pod bordowy podchodzi?

 

Dobra robota, fajnie wyszło i udało się kolejnego uratować. Czym tarcze czyściłeś? :) Ode mnie plusik, bo uwielbiam takie reanimacje ;)

Ten czerwony to Ferrari Red nr 220. Wygląda fajnie ale jest dużo ciemniejszy niż np datownik w Slavie.

post-98656-0-85859900-1508873733_thumb.jpg

post-98656-0-28988300-1508873629_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsza reanimacja może nie jest bardzo spektakularna gdyż kiedyś jako mniej doświadczony naprawiałem ten stoper. A teraz chce dokonać bardziej profesjonalnego czyszczenia

post-80460-0-21197400-1509306277_thumb.jpg

Mowa o takim Agacie

post-80460-0-89371200-1509306456_thumb.jpg

I mechanizm

Rozbieranie zaczynam od tarczy

post-80460-0-22959800-1509306557_thumb.jpg

post-80460-0-93742800-1509306587_thumb.jpg

Jak widać wskazówki nie oddzielałem od mocowań gdyż te mocowania często pękają i bez odpowiedniego ściągacza do tego rodzaju wskazówek lepiej ich nie ściągać a pozatym są one fabrycznie i równo nabite więc po co się potem mordować z powrotnym nabijaniem. Następnie dla bezpieczeństwa demontuje balans

post-80460-0-79389300-1509306877_thumb.jpg

Jak widać duży i ciezki wieniec a cienkie czopy dodać do tego stałe łożyska równa się brak jakiejkolwiek odporności na wstrząsy. Nadmienię że oś była wymieniana na nową, gdyż jak w większości były uwalone obydwa czopy, więc nie ma mowy o jakimś wytarciu czy zużyciu

post-80460-0-32690500-1509307757_thumb.jpg

I rozebrany od strony mechanizmu

post-80460-0-89222700-1509307833_thumb.jpg

I ta ciekawsza strona

post-80460-0-42426200-1509307882_thumb.jpg

I jeszcze ciekawsza część resetująca stoper

post-80460-0-51015300-1509307958_thumb.jpg

W sumie nie tak dużo części

post-80460-0-75352700-1509308127_thumb.jpg

Część zatrzymująca balans

post-80460-0-84030500-1509308183_thumb.jpg

Oraz koło które steruję położeniem wszystkich dźwigni układu stopera

To teraz składanie

post-80460-0-08032900-1509308300_thumb.jpg

post-80460-0-25124200-1509308346_thumb.jpg

Dla bezpieczeństwa balansu a raczej jego czopów wkładam mechanizm w koperte

post-80460-0-41564500-1509308448_thumb.jpg

post-80460-0-75782000-1509308488_thumb.jpg

post-80460-0-70645400-1509308528_thumb.jpg

post-80460-0-07828800-1509308560_thumb.jpg

post-80460-0-32946100-1509308588_thumb.jpg

I finito z zakładaniem tarczy jest udogodnienie że nie trzeba wyjmować mechanizmu z koperty aby ja założyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super robota.

Gratuluję!

 

Dzięki za zdjęcia i opis.

Stopera jeszcze nie robiłem ;)

Może kiedyś się przyda.


Cierpię na chroniczny brak czasu... dlatego kupiłem stary zegar, żeby łapać każdą jego chwilę...
Arkadiusz K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opis się przyda, gdyż i mnie czeka taki agat. Gdzie można znaleźć do niego oś balansu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem u znajomego majstra A on kupuję od jakiegoś Ukrainca. Tylko jakość tych teraźniejszych osi nie powala i czasem trzeba je samemu nieco obrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na warsztat trafia nieco zmęczona życiem sława

 

post-80460-0-45643800-1510266848_thumb.jpg

Fajny pancerniak z fajnym grawerem na deklu

post-80460-0-37486800-1510266899_thumb.jpg

Mechanizm no cóż nie powala: uszkodzone koła automatu (normalka), uszkodzona oś balansu, uszkodzona kotwica a pozatym brudny

post-80460-0-22206300-1510266940_thumb.jpg

post-80460-0-74911000-1510267116_thumb.jpg

post-80460-0-33455900-1510267150_thumb.jpg

post-80460-0-06578100-1510267223_thumb.jpg

Jeśli chodzi o koła automatu to musiałem się za sprawnymi trochę porozglądać ale udało się znaleźć

Do mechanizmu był dołączony dodatkowy kamień

Oglądając wszystkie kamienie nie zauważyłem nigdzie uszkodzeń więc nie wiem skąd się wziął ☺

No więc czyszczenie

post-80460-0-92830000-1510267712_thumb.jpg

I po czyszczeniu

Jako że mechanizm sławy już pokazywalem więc tak wygląda już zrobiony

post-80460-0-32527200-1510267806_thumb.jpg

A tak wygląda zrobiony cały zegarek już po umyciu koperty i wypolerowaniu pleksi

post-80460-0-73599700-1510267841_thumb.jpg

post-80460-0-97361300-1510267920_thumb.jpg

Stan tarczy i ringu z podziałka pozostawia wiele do zyczenia ale zegarek i tak cieszy.☺

post-80460-0-89003100-1510267325_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super, że udało się uratować kolejny zegarek , bo całkiem fajne są te modele Slavy. :) Fajna relacja :)

Edytowane przez Qba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na alle kupiłem trupa slawe i okazało się że są sprawnę oczywiście takie kupowanie to ryzyk fizyk albo będą dobre albo złe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakończyłem właśnie reanimację Slavy na werku 2428 (opisywanym już przez Wempiełqr). Zegarek od ojca, ponad 20 lat intensywnie używany bez serwisu, spieszył ok 20 minut na dobę, a stan zewnętrzny można określić jako mocno kiepski – ogólnie nie zdatny do użytkowania i spisany na starty. Poniżej Slava przed i po.

post-98656-0-30530900-1511281364_thumb.jpg

post-98656-0-81529200-1511281389_thumb.jpg

post-98656-0-12793500-1511281419_thumb.jpg

post-98656-0-72606700-1511281467_thumb.jpg

post-98656-0-76120200-1511281494_thumb.jpg

post-98656-0-84628300-1511281518_thumb.jpg

post-98656-0-98955900-1511281589_thumb.jpg

Koperta poza przetarciami ma już mocne ubytki materiału, niestety musiała zostać wymieniona na nową, tak samo oczywiście koronka. Nowa koperta była już z szybką, także i ta została w zegarku wymieniona. Niestety koperta NOS nie jest bez wad (ma małe ryski), a "nowa" szybka i tak musiała przejść polerkę

post-98656-0-23654700-1511281695_thumb.jpg

 

W mechanizmie został wymieniony zespół balansu, który jak się okazało odpowiadał za spieszenie. Podczas rozkładania werka ukręciłem jedną śrubkę mocującą tarczę, to zmusiło mnie do wymiany ringu, zablokowaną tarczę udało się uratować. Widać, że szwankują koła automatu, ale na razie zostały gdyż nie mam dobrych na wymianę. Całość wyczyszczona i naoliwiona – po regulacji spieszy ok 5s na 24h. Tak już zostanie.

post-98656-0-85988500-1511281784_thumb.jpg

post-98656-0-38096500-1511281800_thumb.jpg

 

Wskazówki zostały wypolerowane i podmalowane, wyszły ładnie.

post-98656-0-08364000-1511281824_thumb.jpg

 

Tarcza umyta, ma nieusuwalne przebarwienia od światła (tam gdzie była przysłonięta przez kopertę kolor jest ciemniejszy – oryginalny). Jednak przebarwienia są na szczęście zupełnie niewidoczne po złożeniu całości.

post-98656-0-73240700-1511282329_thumb.jpg

 

Bransoleta wyczyszczona (kilka razy) i wypolerowana. Z polerką dużo roboty, ułatwia sprawę Dremel.

post-98656-0-19665100-1511282339_thumb.jpg

post-98656-0-59415300-1511282347_thumb.jpg

 

I na rękę. Choć finalnie wróci do ojca.

post-98656-0-82294100-1511282181_thumb.jpg

post-98656-0-10056500-1511282225_thumb.jpg

Edytowane przez Wojtas79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zostało Ci to stare szkiełko to z chęcią bym je odkupił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super zmiana! Teraz wygląda prawie jak nówka :) Gratuluję efektu i wytrwałości :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świetna robota!

Ojciec już widział?

Jaka reakcja?


Cierpię na chroniczny brak czasu... dlatego kupiłem stary zegar, żeby łapać każdą jego chwilę...
Arkadiusz K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zazdroszczę umiejętności. Ja już kilka mechanizmów rozebrałem do czyszczenia ale nigdy nie udało mi się ich złożyć :( a tu super kompletna reanimacja.


Lepiej umrzeć na zawał w pełnym słońcu, niż z powodu braku tlenu wciemnej d*pie, w którą się ochoczo wchodziło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pięknie, gratuluję efektu i determinacji

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za miłe słowa!

Sam jestem bardzo zadaowlony z efektu, ubolewam tylko nad koniecznością wymiany koperty, ale taki problem jak kopera nie jest stalowa. Oczywiście dekiel i ring zkręcejący został oryginalny.

 

Jeśli zostało Ci to stare szkiełko to z chęcią bym je odkupił.


Normalnie bym Ci je odstąpił za darmo, ale mam do tego zegarka duży sentyment bo to jedyny zegarek rodzinny, to co zostało z jego naprawy będe chciał zachować, uzdatnić i kiedyś może wmontowac spowrotem (szkiełko, ring, koło balansu, mostek)- także niestety musze odmówić.
 

Nie no super wyszło ☺☺
A co z tymi kołami automatu ?


Jak kręcę wahnikiem w różne strony, to raz w obie strony nakręca, ale niekiedy się przycina i w jedną stronę nakręca, a w drugą "odkręca" sprężynę. Podejrzewam koła automatu, ale jeszcze musze to sprawdzić. Robię teraz testy automatu podczas noszenia i w międzyczasie szukam jakiegoś dawcy.
 

Świetna robota!
Ojciec już widział?
Jaka reakcja?


Ojciec jeszcze nie widział, planuje mu go dać na święta. Na pewno mu się przypomną młode lata :). Jednak najpierw muszę jeszcze przetestować automat, nie chcę żadnej fuszerki, wszystko musi chodzić "jak w zegarku" :)  
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy oliwiłeś te koła i czy porządnie je wyczysciles czasami to jest przyczyną niesprawności

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyściełem standardowo jak inne koła, nafta, benzyna, pędzelek, nie skupiałem sie na elementach wewnętrznych tylko na wieńcu - nie rozkładałem ich.

No i nie smarowałem wogóle, myslisz że to dobry pomysł? Cześć ich pracy chyba opiera się na tarciu wewnątrz. Doradź proszę bo widziałem że je rozkładałeś.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozkładałem je żeby poznać ich budowę przy czyszczeniu nie trzeba rozbierać tych kół. Ale MUSZĄ!być oliwione, zresztą jak każde koła automatu, tylko nie dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

post-68064-0-77576900-1511708985_thumb.jpg

Szybka, prosta naprawa :) założyć wskazówki i przepłukać kopertę ;) .

 

Ha, w tym zegarku nic nie jest proste. Wskazówki każda od czego innego, tarcza przyklejona, bez nóżek, została w kopercie a werk wyszedł z deklem i był do tego dekla przyrośnięty.

post-68064-0-96997500-1511709054_thumb.jpgpost-68064-0-28680000-1511709275_thumb.jpg

 

Urwana sprężyna, musiałem wymienić, remotuar także uszkodzony; jeden element wymagał wymiany a drugi naprawy. Dodatkowo wszystko oczywiście wymagało mycia, tak mnie te niespodziewane usterki zaabsorbowały, że zapomniałem zrobić fotki.

Ostatecznie wszystko udało się naprawić. Trzeba jeszcze znaleźć jakiś ładny pasek :)

post-68064-0-94204600-1511709394_thumb.jpgpost-68064-0-69662600-1511709422_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.