Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

RUSKI

Tag Heuer Autavia

Rekomendowane odpowiedzi

Historia marki Tag Heuer sięga już ponad 150lat. Marka praktycznie od samego początku była powiązana ze sportem a szczególnie ze sportem motorowym, w którym niezwykle ważnym był prawidłowy i precyzyjny pomiar czasu.

 

W 1911roku opatentowany został 12-sto godzinny stoper o nazwie ?Time of trip?. Zegarek ten oprócz czasu odmierzał długość podróży, dzięki czemu często montowany był na pokładach samolotów czy też sterowców(Graf Zeppelin, R34)

 

10x56l4.jpg

 

 

AUTAVIA-był stoperem montowanym na tablicy rozdzielczej samochodów oraz w samolotach. Nazwa wywodzi się z połączenia dwóch wyrazów AUTomobile i AVIAtion. Stoper ten powstał w 1933roku.

 

2u8e8p1.jpg

 

 

Montowany był razem z zegarkiem Hervue, który miał ośmiodniową rezerwę chodu. Zegarki te montowane były na wspólnej płycie.

 

25tw94j.jpg

 

 

We wczesnych stoperach zastosowano mechanizm Valjoux59 a dopiero później Valjoux340.

 

i3yk5y.jpg

 

 

Wiele lat później bo dopiero w 1958roku wznowiono produkcję modelu Autavia. Zegarek montowany był również w desce rozdzielczej.

 

35ba1wj.jpg

 

 

Jednocześnie powstał stoper o nazwie ?Super Autavia?

 

sq5sa8.jpg

 

 

2hovbie.jpg

 

 

który był napędzany ręcznie nakręcanym mechanizmem Valjoux 76 i dokonywał pomiaru z dokładnością 1/5 sekundy.

 

15whqgk.jpg


Rafał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 1962roku Autavia powrócił jako zegarek naręczny.

 

6swh8w.jpg

 

Zegarek miał czarna tarczę z białymi sub tarczami, które wskazywały odczyt chronografu i napędzany był mechanizmem Valjoux 72

 

a1ra76.jpg

 

i Valjoux 92

 

e0nzl.jpg

 

oraz późniejsze wersje Valjoux 773X

 

309ok5d.jpg

 

Zegarek w takiej wersji produkowany był do 1969roku.

 

W Polowie lat 60-tych ubiegłego stulecia firma Heuer wzięła udział w ściśle tajnym przedsięwzięciu o kryptonimie ?Projekt 99?. Projekt zakładał powstanie pierwszego zegarka z chronografem o automatycznym naciągu o nazwie ?Chronomatic?. Bliżej tą kwestie opisał kolega Wasyl w tym wątku:

 

http://zegarkiclub.pl/forum/topic/58125-automatyczne-chronografy-jak-to-z-nimi-bylo/page__p__635658__fromsearch__1?do=findComment&comment=635658

 

Na pierwszych tarczach modelu Autavia pojawiła się nazwa Chronomatic Heuer

 

xgk4dv.jpg

 

ale na prośbę Williego Breitlinga, który postanowił, że tak będą nazywać się jego zegarki, z tarcz Heuerów usunięto napis Chronomatic i zamiast niego nad logo marki pojawił się napis Autavia.

 

sltity.jpg

 

W 2003roku rozpoczęto produkcję reedycji modelu Autavia.

 

wb4djn.jpg

 

Zegarek napędza mechanizm o naciągu automatycznym Caliber 11 - ETA 2892 z modułem chronografu Dubois Depraz.

 

155sc92.jpg


Rafał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że opracowanie pozostało bez echa.

Dzięki Rafał za ten "krótki rys historyczny" i jeszcze raz gratuluję nowego nabytku :o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że opracowanie pozostało bez echa.

Dzięki Rafał za ten "krótki rys historyczny" i jeszcze raz gratuluję nowego nabytku :o

Dzięki serdeczne :)

 

Mam nadzieję, że chociaż kilka osób zaczerpnie coś nowego z tego opracowania :) A właśnie. Moda proszę o przeniesienie tematu do opracowań.


Rafał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo dziękuję. Dzięki takim opracowaniom wzrasta moja miłość do tej marki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle super opracowanie! Dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A cos o Autavii "Viceroy"?


Zadna praca nie hanbi, ale kazda meczy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za "dawkę histori"- dużo innych firm czerpało (już nie garściami ale łapami) z tag-a( układ/ kolorystyka totków etc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajne opracowanie i ciekawa historia marki :)


Robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy zauważyliście,ale w tym opracowaniu,w historii Heuera Autavii,pojawiła się ,obecnie "modowa" firma

 

Abercrombie&Fitch ,...

 

jak dla mnie,niezła ciekawostka..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam, ze pierwsza reedycja Autavii ukazala sie w 1980 roku na rynku niemieckim

 

 

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedzieć coś więcej o tym modelu, jest naprawdę niezły :) dzięki.

 

 

W Polowie lat 60-tych ubiegłego stulecia firma Heuer wzięła udział w ściśle tajnym przedsięwzięciu o kryptonimie ?Projekt 99?. Projekt zakładał powstanie pierwszego zegarka z chronografem o automatycznym naciągu o nazwie ?Chronomatic?. Bliżej tą kwestie opisał kolega Wasyl w tym wątku:

 

http://zegarkiclub.p...__1?do=findComment&comment=635658

 

 

W drugim poście nie działa (mi) ten link.


(...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

W drugim poście nie działa (mi) ten link.

 

Poprawione. Teraz powinno być już wszystko dobrze :)


Rafał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale na prośbę Williego Breitlinga, który postanowił, że tak będą nazywać się jego zegarki, z tarcz Heuerów usunięto napis Chronomatic i zamiast niego nad logo marki pojawił się napis Autavia.

 

 

Dzieki za opracowanie!! Ciekawił mnie ten model a Ty podałeś mi go na talerzu :-) Dzieki

Myślisz, że to była prośba czy może Breitling miał większy wpływ na powstanie mechanizmu i dlatego przejął nazwę. Nie wierzę w prośby w biznesie.....:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za opracowanie!! Ciekawił mnie ten model a Ty podałeś mi go na talerzu :-) Dzieki

Myślisz, że to była prośba czy może Breitling miał większy wpływ na powstanie mechanizmu i dlatego przejął nazwę. Nie wierzę w prośby w biznesie.....:-)

 

Bardzo proszę ;)

Myślę, że im większy wpływ tym łagodniejsza prośba ;)


Rafał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rafale, bardzo ciekawe opracowanie, podane jak zwykle rzeczowo i konkretnie. Czyta się i ogląda z dużą przyjemnością.

 

Przy okazji gratuluję Autavii. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobre opracowanie ;)

 

A ja mam inne pytanie - nie wiecie jak rozmiarowo wyglądała ta autavia wypuszczona w 63?

36mm czy więcej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja 73363 ma 41,5mm bez koronki i 44mm z koronka

 

2446, bo domyslam sie ze o nia pytasz, ma troszke inna koperte, prawdopodobnie mniejsza i pewnie bedzie miala kolo 40mm bez koronki

 

 

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.