Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

enzo

Tag vs. Omega

  

49 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie oraz wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Naszlo mnie ostatnio na zakup chronografu. Nigdy jeszcze nie mialem zegarka z ta jakze potrzebna i czesto wykorzystywana funkcja ( :D ) wiec najwyzszy czas to zmienic. Ale do rzeczy - Speedie zawsze mi sie podobal i kiedys mocno sie nad nim zastanawialem wybierajac jednak finalnie PO. Nie do zaprzeczenia jest takze historia i pochodzenie tego modelu i fajny, vintydzowy klimat jaki ze soba niesie. Przez swoj, klasyczny juz styl zapewne nie zestarzeje sie nigdy. Niestety podchodzac do zakupu mam pewien problem - mianowicie dotyka mnie nieodparte wrazenie, ze to ile kaze sobie Omega placic za ten model wynika wlasnie ze wspomnianych atrybutow tego zegarka i nie przystaje to tego co otrzymujemy w zamian, czyli jakosci, precyzji wykonania, dbalosci o detale i tego wszystkiego czego oczekujemy w zegarkach za spore juz pieniadze. Nie dosc tego ,ze wrazenie organoleptyczne jest takie sobie ("plaska", malowana tarcza, "telepiaca sie na boki bransoleta itp.) to czare goryczy przelewaja nagminne ostatnio wpadki i niedorobki w poszczegolnych egzemplarzach ( nie tylko Speediego, ale generalnie w roznych modelach Omegi) - krzywo naklejone indeksy, nierowno zamontowane bezele a nawet krzywo zamontowana tarcza (tu akurat wlasnie w jednym egzemplarzu Speedmastera). Cisnie sie na usta pytanie: "O co chodzi?" Czy za takie pieniadze, jakie trzeba zaplacic aktualnie za Omegi dopuszczalne sa takie jazdy? Ok, moge w koncu wybrac ( mam przynajmniej taka nadzieje :) ) egzemplarz bez niedorobek, ale taka sytuacja nie zacheca mnie do zakupu...

 

Wracajac jednak do tematu: W zwiazku z ta sytuacja rzucilem okiem na Taga, firma moze i troche mnie prestizowa, ale w koncu nie jest to az tak istotne, za to ciekawa i oferujaca calkiem fajna game modeli. Dla mnie jednak, jako osobie lubiacej motoryzacje licza sie przede wszystkim dwie kolekcje - Monaco i Carrera. Monaco niestety odpada, mimo ,ze bardzo podoba mi sie wersja z niebieska tarcza i bialymi totalizatorami to zupelnie nie moge zlapac kontaktu z tym zegarkiem majac go na rece. Zostaje wiec Carrera z mnogoscia wersji: od nowej 1887 z kalibrem od Seiko :) , tez nowa serie Heritage po klasyczne chronografy na Valjoux, czyli Cv2010 i 2014. Najbardziej sklaniam sie do Carrery z zalaczonego obrazka lub tez jej wersji z czerwonymi wskazowkami, jako, ze maja chyba najwiecej z DNA linii Carrera.

 

Podsumowujac stanalem przed dylematem: klasyk, historia i ponadczasowosc za troche za duze pieniadze i irytacja zwiazana z niedorobkami czy cos bardziej wspolczesnego i mniej klasycznego, ale zrobionego pozadniej? A moze macie jakies inne propozycje?

 

PS: A mial byc tym razem jakis klasyczny, w miare elegancki zegarek do garnituru a skonczylo sie jak zwykle :P

post-1676-0-42233000-1325249135_thumb.jpg

post-1676-0-38759300-1325249156_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie TAG, Omega mimo wszystko jest nudna i raczej mało uniwersalna.


Lubię małe zegarki…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Jak są wątpliwości to nie ma wątpliwości" - jeśli masz zastrzeżenia do jakości wykonania Omegi to jest obawa że nosząc ją na ręku ciągle "będziesz slyszał" skrzypiącą bransoletę i piszczącą wskazowkę. Ja głosuję na Omege ale dla Ciebie chyba jednak będzie lepszy Tag. (natomiast z Tag-ów - niebieskie Monaco jest nie do pobicia dla mnie)

Ale pomogłem :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz się źle czuć i masz taki uraz do Omegi to bierz Taga.

Ja nawet bym się nie zastanawiał co z tej dwójki wybrać :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Speedmaster. Kropka. Chyba, ze Daytona :P

(pozbylem sie wszystkich Omeg, ale Speediego sobie zostawilem - cos w nim jest...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

edit:

[zdublowany post. cos silnik forum ostatnio kuleje...]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Speedy :P ale żeby jeszcze bardziej pomóc to może Chronoswiss Pacyfic

 

chronoswiss-pacific-4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TAG goni Omegę b szybko

jakościowo p nie ma różnicy

za Omegą przemawia prestiż

jest droższa przez to mniej dostępna

za to się płaci - patrz Rolex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pedeka

tag heuer carrera HERITAGE <3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku brałbym Speedmastera - ten zegarek ma w sobie historie, co lubię.


"Nikt nie wymaga od Was samych zwycięstw. Czasem i przegrać przychodzi. Ale każdy ma prawo żądać od Was ambitnej i nieustającej walki. Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali Was za niegodnych podania ręki" - Henryk Reyman.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie Tag. Szkoda,że nowa serie Heritage jest na werku Valjou, a nie na jakimś ich własnym. Heritage bardzo mi się podoba szczególnie z białą tarczą i niebieskimi wskazówkami.(lubię cyfry na cyferblacie)

 

Moje typy:

Tag,

Chronoswiss Pacyfic (chociaż nie widziałem na żywo)

Omega (jakoś nie przemawia do mnie ten model)


Robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem, ze Omega mi sie nie podoba. Takze cenie sobie historie i pochodzenie tego modelu, ale zwyczajnie Speedie lezacy obok rzeczonej Carrery wyglada "bidnie" :P No i te niedorobki...

 

Seria Carrera Heritage jest bardzo ladna, ale Carrera kojarzy mi sie z motoryzacja a Heritage, przez swoj design troche dryfuje w kierunku klasycznego, eleganckiego chronografu nie zegarka powiazanego tak mocno ze sportami samochodowymi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Omega - za ponadczasowy urok i idealne proporcje.

Carrery są bardzo duże (subiektywnie; mam małą łapę)i grube. Podoba mi się u innych, nie podoba na moim nadgarstku. Nie bardzo wiem, o co chodzi z bransoletą speedy'ego? nic w niej nie klekoce...

I zupełnie niemerytorycznie - kupując carrerę będziesz się tłumaczył, że nie byłeś na urlopie w Turcji... :P

Pozdrawiam


Wasyl
Mam różne zegarki

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Równorzędne zegarki.

 

Nie jestem obiektywny, wolę Omegę, ale TH Carrera jest równie świetna.


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brałbym omegę ,ten model naprawdę świetnie wygląda na łapie.Tagów wszędzie pełno i mnie jakoś nie wzruszają..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poście sam sobie przecież odpowiedziałeś, że Tag. Takie też jest moje zdanie. Kiedyś byłem zakochany w Speedmasterze, ale skutecznie się wyleczyłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do jakiej kwoty szukasz zegarka?


"Nikt nie wymaga od Was samych zwycięstw. Czasem i przegrać przychodzi. Ale każdy ma prawo żądać od Was ambitnej i nieustającej walki. Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali Was za niegodnych podania ręki" - Henryk Reyman.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wspomniałeś o innych propozycjach...

 

- Bell&Ross, któryś z serii vintage

- któryś z Chrono Ebeli

- Alpina Startimer Chrono

- któryś z Fortisów np. Marinemaster albo Stratoliner

- Longines Admiral

- FC vintage Racing

- Hamilton Pan Europ

- Eberhard Nuvolari

- B&M Capeland (10000,10001,10002,10003)

- Raymond Weil Freelancer

- Mido All Dial Chrono

- Union Belisar bądz Noramis

- któryś z Sinnów np. nowy 358 Jubilaum

- ML Pontos Chrono

- Tudor Heritage (polecam), albo nowy Fastrider, ewentualnie również fajny Grantour. W ogóle Tudor moim zdaniem jest super alternatywą dla TH jak i Omegi - bardzo fajne zegarki.

 

itd itd...


"Nikt nie wymaga od Was samych zwycięstw. Czasem i przegrać przychodzi. Ale każdy ma prawo żądać od Was ambitnej i nieustającej walki. Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali Was za niegodnych podania ręki" - Henryk Reyman.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michał... groch z kapustą :P

Jeśli motoryzacja, historia i dusza to może GULF od TH albo któryś z chronorisów?


kupię doxę sub...zawsze i każdą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i groch z kapustą, ale skoro kolega szuka chrono, a wspomniał też o jakiś alternatywach, to wrzuciłem na szybko z głowy pare propozycji zegarków w rozsądnej cenie. A nóż weźmie coś pod uwagę.


"Nikt nie wymaga od Was samych zwycięstw. Czasem i przegrać przychodzi. Ale każdy ma prawo żądać od Was ambitnej i nieustającej walki. Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali Was za niegodnych podania ręki" - Henryk Reyman.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadałem egzemplarz z lat 90-tych i tam żadnych niedoróbek nie stwierdziłem. Uważam Moonwatcha za zegarek kultowy i basta :) . Polecam zapoznanie się z wątkiem

http://zegarkiclub.pl/forum/topic/10387-omega-speedmaster-professional-moonwatch/

 

A Tag no cóż jak ktoś lubi....... a widać są tacy - celebryci :P


JACEK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie Tag.

 

Jeśli szukasz na rynku używanych zwróć szczególną uwagę na kod bransolety:

CV2010.BA0786 starsza bransoleta, węższe ogniwa

CV2010.BA0794 nowa bransoleta grubsze ogniwa, bardziej masywna - dużo fajniejsza do tej carrery, obecnie produkowana, grubość taka jak w modelu day date

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

>>Carlito

 

Kwota do jakis 10-15kzl. Z Twoich propozycji mierzylem juz (niedawno i kiedys tam) ML Pontos Chrono (nie gadal do mnie, chociaz wykonanie na +), Alpina Startimer Chrono (fajny, chociaz z serii Startimer najbardziej podoba mi sie model z firmowym werkiem - swietny zegar!), Longines Admiral (niestety poza reedycjami starych modeli Lonziny mnie nie biora ;-) ) i FC Vintage Racing (bardzo ladny, ale zle lezy u mnie na rece). Podoba mi sie Tudor Heritage Chrono, ale nie mam gdzie przymierzyc a w ciemno nie kupie.

 

>>Karol

 

Monaco Gulf wyglada strasznie (nic nie poradze - takie moje odczucie). Jesli Monaco to tylko niebieskie :P Jednakze chyba wole ten zegar podziwiac na czyims nadgarstku niz na wlasnym.

 

>>Jacus

 

Mam wrazenie, ze kiedys Omega dbala o swoja reputacje i jakosc swoich produktow a teraz... Te wszystkie wpadki, o ktorych pisalem sa dla mnie nieakceptowalne za takie pieniadze. Jak ktos nie potrafi zamontowac prosto tarczy w zegarku za prawie 17kzl to ja takiemu komus dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi sie Tudor Heritage Chrono,

W MI4 Tom Cruise go ma na łapie :P

Zacny jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.