Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Ritter

Powodem niewielkiej rezerwy chodu Poljota 17. kamykowego i nie tylko może być:
1. Rozwarstwienie bębna sprężyny naciągowej. Źle założony dekielek oddzielił się częściowo lub w całości i trze o płytę.
2. Skrócona sprężyna naciągowa. Mało prawdopodobne bo ten mechanizm jest łatwo dostępny czyli części również a zrobienie w sprężynie otworu na zaczep wałka albo zgrzanie poprzecznego zaczepu do szczeliny bębna mało realne.
3. Brak smarowania lub zły smar zastosowany do sprężyny naciągowej.
4. Zmęczona życiem sprężyna naciągowa.
5. Uszkodzenie łożyska wałka bębna sprężyny naciągowej co powoduje przekoszenie bębna i tarcia o płytę. Należy sprawdzić czy nie ma śladów tarcia na płytach mechanizmu.
6. Skrócenie rezerwy chodu spowodowane zatarciem lub poważnym ograniczeniem sprawności przekładni chodu lub koła zdawczego czyli koła przenoszącego napęd z ćwiertnika na koło godzinowe. Trzeba bardziej wysilić sprężynę naciągową by mechanizm zaczął działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yakovlev

O ile się nie mylę to wszystkie Sportiwne miały stopsekundę. Jeśli masz taki bez niej, to albo kombinowany albo brak/usunięta/złamana jest dźwignia stopsekundy..

A balans będzie pasował, od innych Pobiedopochodnych mechanizmów też

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mylę to wszystkie Sportiwne miały stopsekundę. Jeśli masz taki bez niej, to albo kombinowany albo brak/usunięta/złamana jest dźwignia stopsekundy..

A balans będzie pasował, od innych Pobiedopochodnych mechanizmów też

Hmmm, zerknij na focie. Jeśli wszystkie sportiwne mają stop sekundę to zostałem lekko oszukany. Werk nie ma nawet wciecia na drut do blokady. Więc podejrzewam mam kame, pobiede, lub zima z tarcza i wskazówkami sportiwnyja. Kupiłem go w miarę tanio jako uszkodzonego. Wodzik wypadł z beczki i cwiertnik dałem z innego trupka.

2e462a5c3385ccaba5011d6a021ba798.jpg

5723c1b97935d91e1fc852ef896f5822.jpg

0e6165ef363c34e4027c2977fc48f710.jpg

51af8441cb73188f666cf96cf5c25e88.jpg

248a9e446601d16d0a4332b33aa2508c.jpg

 

wypassportowane z tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yakovlev

Tak to wygląda po małym demontażu.

Niebieską strzałką zaznaczona główna dźwignia, czerwoną włos/sprężynka odpowiedzialna za stopowanie balansu.

I fotka bez demontażu, też widać element stopsekundy.

 

 

Edytowane przez Yakovlev

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yakovlev

mój werk nie ma wcięcia na drut ani otworu gwintowanego na srubke trzymającą dzwignie. Więc skladak:(

W Sportiwnym powinien być 17 kamieniowy mechanizm, a tam u Ciebie o ile dobrze widzę jest 15 kamieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Sportiwnym powinien być 17 kamieniowy mechanizm, a tam u Ciebie o ile dobrze widzę jest 15 kamieni.

 

ano. Przepatrzyłem inne swoje sportiwne i wszystkie mają 17 kamyków. Cóż, nie zawsze jest możliwość poproszenia sprzedającego o zdjęcia werku gdy 10 minut do końca aukcji :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yakovlev

ano. Przepatrzyłem inne swoje sportiwne i wszystkie mają 17 kamyków. Cóż, nie zawsze jest możliwość poproszenia sprzedającego o zdjęcia werku gdy 10 minut do końca aukcji :)

Nie ma co rozdzierać szat ;) Zdarza się. Wielokrotnie dałem się tak nabrać.

Wskazówki tez nie są z jednego kompletu. Będziesz miał na uzupełnienie innych.

Niech leży i czeka na swoją kolej do przeszczepów. Nie będziesz musiał pisać postów w stylu "kupię jakąśczęść do czegośtam" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Udało mi się kupić słabe arbuza. A jestem zielony w kwestii mechanicznej zegarków. Na obecną chwilę mam 4 minuty spóźnienia na 12h czy da się to wyregulować w domowych warunkach czy szukać zegarmistrza? Niestety z tym w Bydgoszczy mam kłopot bo jeden za szybkę do Poljota kostki ( ktora na alle kupilem za 8.50zl) chciał 80 zł a resztę których pamiętam z przed lat już nie ma. Chyba że ktoś zna rozsądnego zegarmistrza w Bydgoszczy to poproszeni o adres.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

to chyba właściwy temat, na moje pytania, mianowicie, czy zegarmistrzowie mają jakieś reguły, zasady "cechowe" wyceny usług?

Ile powinno kosztować serwisowanie radzieckiego vintydża np. 40 letni wostok):

- przegląd i smarowanie

- wymiana tarczy (bez częsci, mam wlasną))

- wymiana wskazówek (j.w.)

- wymiana tarczy datownika (j.w.)

 

Gdzie we Wrocławiu można zlecić takie usługi, żeby było dobrze i w rozsądnej cenie? NA ul. Jedności jest babka-zegarmistrz, widziałem, że "dłubie" też w mechanikach, ale nie znam tego punktu.... A coś w ok. Powstańców Sl.?

 

Z góry dziękuję za pomoc :)

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wątpię aby był taki cennik odgórny dla usług zegarmistrzowskich - jak jest dobry to i się ceni bo ludzie i tak przyjdą - jak jest paprokiem to nawet jak by za darmo robił to nikt nie przyjdzie - my tylko możemy potem sobie polecać albo odradzać jegomościa 

Gdzieś na forum widziałem listę polecanych i odradzanych 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie we Wrocławiu można zlecić takie usługi, żeby było dobrze i w rozsądnej cenie? NA ul. Jedności jest babka-zegarmistrz, widziałem, że "dłubie" też w mechanikach, ale nie znam tego punktu.... A coś w ok. Powstańców Sl.?

 

Z góry dziękuję za pomoc :)

 

pozdrawiam

Poczytaj tu:

http://zegarkiclub.pl/forum/topic/32882-debata-o-zegarmistrzach


Nawet popsuty zegarek dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ze zgrozą zauważyłem, że w moim 3133 przesuwają się samoistnie wskazówki. Po ciut mocniejszym ruchu ręką faktycznie to się dzieje. Czy świadczy to ,że są poluzowane lekko na osiach czy może od strony werku coś dzieje niedobrego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli minutowa rozjeżdża się względem godzinowej, to na osiach.


Cierpię na chroniczny brak czasu... dlatego kupiłem stary zegar, żeby łapać każdą jego chwilę...
Arkadiusz K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dygresja: w sprawie kosztów serwisowania.


 


Jeden z zegarmistrzów, za zamianą tarczy i wskazówek w komandirze na takie z analogicznego Wostoka + wyrównanie lumy na wskazówkach + dodatkowo zaproponował serwis mechanizmu (skoro i tak będzie w dużej mierze rozłożony przy wymianie tarczy - chyba, że coś źle zrozumiałem, nie znam się) zażyczył sobie 150 zł (140 zł z rabatem, o który zapytałem).


Moim zdaniem za dużo. 


 


Pytanie: czy wymiana tarczy wiąże się z taką ingerencją w mechanizm, że można porównać to z serwisowaniem (poza rzecz jasna czyszczeniem i smarowaniem)?


 


Rezygnując z serwisu pełnego, cena 60-80 zł za wymianę to chyba  adekwatna cena?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostro. Ja w Wawie, za podmianę tarczy w zegarku zapłaciłem 10zł i było to zrobione od ręki w 10 minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrocław, to Wrocław, noblesse oblige ;)

 

tam było jeszcze smarowanie, uzupełnienie lumy na wskazówkach... ale zrezygnowałem, cena przerosła moje obawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Tomek z Wrocławia - gdzie Ty łazisz chłopie?

Pewnie do jakiś majstrów od "swiss made", którzy za zbrukanie swych wirtuozerskich rączek dotykiem obleśnego sowieta, dowalają słony narzut

 

Jak nie jest problemem dla Ciebie pojawienie się w okolicach pl.Pereca, to w 60-80 zł zmieścisz nie tylko full serwis komandira (wymiany tarcz,wskazówek i co tam jeszcze w cenie) ale przypuszczam, że także amfibii automata


koszyk tourbilliona do hublota ...niebity! kupię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Tomek z Wrocławia - gdzie Ty łazisz chłopie?

Pewnie do jakiś majstrów od "swiss made", którzy za zbrukanie swych wirtuozerskich rączek dotykiem obleśnego sowieta, dowalają słony narzut

 

Jak nie jest problemem dla Ciebie pojawienie się w okolicach pl.Pereca, to w 60-80 zł zmieścisz nie tylko full serwis komandira (wymiany tarcz,wskazówek i co tam jeszcze w cenie) ale przypuszczam, że także amfibii automata

Potwierdzam, ode mnie bierze 60 za automat i 30-40 za zwykły. A większość jakichś pierdół mam gratis...

 

Ps. Tylko nie powolujcie się na forum bo prosił żeby go nie reklamować bo to różnie z tym bywa... Jeden jest zadowolony a drugi będzie się czepiał i gadał ze spieszy mu 20s w starym trupie...

Edytowane przez 25kamil25

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.