Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Rekomendowane odpowiedzi

Może ta?? podobno odpowiednik

image.png.82beaf1447efa8f2e394d2798460b9d0.png

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dam rady. Test robiłem chyba ze 2 lata temu, na własny amatorski użytek, na chłopski rozum, żadnych zapisków nie robiąc.  Czytałem poza tym to, co na forach przede mną napisano, np. tutaj:

 


"Proszę pamiętać, że zdecydowane stwierdzenia, takie jak „wszystko”, „zawsze” i „bez wyjątku” rzadko mają zastosowanie w dziedzinie radzieckich zegarków". (Mroatman)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spoko.

ja również wiele razy robiłem dziwne testy i wyciągałem wnioski.

Czasem prawidłowe, czasem nie.. 

Postanowiłem, że balans, kotwicę i wychwytowe będę traktował moebiusem 8000 a resztę albo przekładniowym, albo silnikowym..

może jakiś 0w20 kiedyś spróbuję zamiast 5w30 5w40..

 

Problem teraz bede miał (teoretyczny) ze smarowaniem sprężyny mechanizmu automatycznego.

ma ktoś jakieś ekonomiczne propozycje?

 

kolejne pytanie:

jak zwolnić napiętą sprężynę w Majaku Kryształowym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 30.11.2020 o 11:08, Mislavo napisał:

W porównaniu do chińczyków to Beco jest w zasadzie nie do porównania. O odkręcających się śrubkach mocujących groty zapomnisz. Używam kilka tych wkrętaków w mniejszych rozmiarach, ale do większych śrubek planuję kupić również bergeona, bo nie zawsze przy silnie dokręconych śrubkach dają rady i muszę się wspomagać czymś innym. 

 

 

Kupiłem Beco w dobrej cenie na sztuki (22 zł/ 1) w Krak-time gdyż w zestawie nie mieli i potwierdzam, że nie ma co porównywać, inna liga do China. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, zadra napisał:

spoko.

Pod jednym filmikiem na yt hobbysta pisze tak:

"Żadna tajemnica ale oczywiście proszę nie traktować tego jako wskazówki do smarowania, full syntetyk, u mnie to 0W30, do sprężyny to olej przekładniowy 85W140 chyba, koło minutowe może być 10W40. Oczywiście najlepiej poszukać profesjonalnych oliw na ebay, cena oczywiście wyższa, dodam linka do opisu poniżej jak tylko znajdę chwilę :)"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, zadra napisał:

spoko.

ja również wiele razy robiłem dziwne testy i wyciągałem wnioski.

Czasem prawidłowe, czasem nie.. 

Postanowiłem, że balans, kotwicę i wychwytowe będę traktował moebiusem 8000 a resztę albo przekładniowym, albo silnikowym..

może jakiś 0w20 kiedyś spróbuję zamiast 5w30 5w40..

 

Problem teraz bede miał (teoretyczny) ze smarowaniem sprężyny mechanizmu automatycznego.

ma ktoś jakieś ekonomiczne propozycje?

 

kolejne pytanie:

jak zwolnić napiętą sprężynę w Majaku Kryształowym?

Silnikowy odpuść, już kiedyś pisałem - nie ta liczba kwasowa, tzn. może powodować mikroubytki w czopach. Z kotwicą jest taka sprawa, że lepiej nie smarować, niż przesmarować - tarcie kamień/metal jest tam stosunkowo małe. Jeśli dasz niewłaściwą oliwę, albo dasz jej zbyt dużo, utrudni to pracę elementów. Ale Moebius 8000 jest OK, tylko nie przesadź z nim. Sprężynę - umyć i przesmarować byle czym, ja dawałem np. olej silikonowy.

Majak Kryształowy....? Masz na myśli budzik? 


"Proszę pamiętać, że zdecydowane stwierdzenia, takie jak „wszystko”, „zawsze” i „bez wyjątku” rzadko mają zastosowanie w dziedzinie radzieckich zegarków". (Mroatman)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Majak Kryształowy - jest temat o dokładnie takiej treści.

Zwykły radziecki chodzik;

39 minut temu, Po Bieda napisał:

Sprężynę - umyć i przesmarować byle czym, ja dawałem np. olej silikonowy.

Majak Kryształowy....? Masz na myśli budzik? 

 tylko, że nie widzę zapadki na wierzchu a maltańska jest pod płytą-trudniej dostępna..

 

co do spręzyny- chodzi o sprężynę nie blokowaną w bębnie- mechanizm automatyczny, więc sprężyna pod zbyt dużym naporem musi się obrócić.

Takie jakby zabezpieczenie cierneprzed zerwaniem..

Nie może być każdy zwykły olej..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy na tym jest jakaś powłoka czy to surowy bezel?(jest "złoty") Pytam bo chciałbym szlifować/polecować i nie wiem czy mogę;]

image.thumb.png.5f757255e73168b5d1a80fcefe2a834b.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mosiądz, chromowany gdy jest biały lub złoty w powłoce TIN. Ten wyglada na odchromowany, ale niedokładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, Brat Pit napisał:

Mosiądz, chromowany gdy jest biały lub złoty w powłoce TIN. Ten wyglada na odchromowany, ale niedokładnie.

tak zdjęcie chyba wyszło, czyli TIN, nie ruszam zostaje jak jest, dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.12.2020 o 20:30, mkl1 napisał:

Może ta?? podobno odpowiednik

image.png.82beaf1447efa8f2e394d2798460b9d0.png

dotarł już moebius 8000 (ale to małe "coś" ten 1ml..) natomiast dzis w jakimś euro RTV widziałem taki specyfik.

Wstawiam jako ciekawostkę i zap6tanie,.może ktoś się spotkał albo używa..

20201205_170009.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś szukał pęset, to dzisiaj mi przyszła paczka od żółtych braci.

Dość dokładnie oszlifowane groty, ostre i twarde.

Płaciłem za sztukę jak widać w aukcji, są takie same o połowę tańsze, ale HRC30, ja kupiłem HRC40.

Link do aukcji:

https://pl.aliexpress.com/item/4000318635581.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6b015c0f11JbGa

Nadole strony są tabele z wymiarami poszczególnych typów.

20201209_093623.jpg

 

Edytowane przez Wieniek1410

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak twardość tych pęset?

Nie za twarde?

 

Mam jednego Vetusa ale twardy jak diabli. Nie nadaje się do delikatnych robót

Edytowane przez loituma

Cierpię na chroniczny brak czasu... dlatego kupiłem stary zegar, żeby łapać każdą jego chwilę...
Arkadiusz K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o sprężystość, siłę potrzebną do zamknięcia pęsety ?

Jeśli tak, to średnie są, ani miękkie, ani twarde, ale ja mam łapę jak kowal to jestem mało miarodajny :D (ale mogły by być trochę delikatniejsze w zamykaniu)

Natomiast twardość materiału, to jest jak na opakowaniu 40HRC, czubki/ostrza są twarde i sprężyste.

Osobiście uważam zakup za udany, bo płaciłem po około 8 zł za sztukę, a nie jest to w żadnym wypadku bubel.

Edytowane przez Wieniek1410

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Chodzi mi o siłę potrzebną do zamknięcia
Moja jest sztywna jak cholera.


Cierpię na chroniczny brak czasu... dlatego kupiłem stary zegar, żeby łapać każdą jego chwilę...
Arkadiusz K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

 

W dniu 6.12.2020 o 01:27, zadra napisał:

natomiast dzis w jakimś euro RTV widziałem taki specyfik.

Wstawiam jako ciekawostkę i zap6tanie,.może ktoś się spotkał albo używa..

Za lepkie, ciekły wosk a przede wszystkim to jest środek do doraźnego stosowania na krótko.

Edytowane przez Ritter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy bęben wraz ze sprężyną z 23kamieniowego Poliota będzie pasował do 2614 2h?

Chciałem sobie przygotować przed rozbiórką zegarka gotowca .

Czy w automacie sprężyna jest blokowana w bębnie podczas nakręcenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Możesz użyć z 2614.2H jedynie do testu manualnej części mechanizmu. W automacie sprężyna jest zamocowana na sprzęgle tarciowym czyli ~1...3 zwojach dodatkowej sprężyny zamocowanej równolegle do naciągowej z mocowaniem na jej końcu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Ritter napisał:

Możesz użyć z 2614.2H jedynie do testu manualnej części mechanizmu. W automacie sprężyna jest zamocowana na sprzęgle tarciowym czyli ~1...3 zwojach dodatkowej sprężyny zamocowanej równolegle do naciągowej z mocowaniem na jej końcu.

czyli jest "zablokowana" w bębnie.

Można smarować ją tak samo jak sprężyny od 2614 2H  ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, zadra napisał:

czyli jest "zablokowana" w bębnie.

Można smarować ją tak samo jak sprężyny od 2614 2H  ?

 

W automacie sprężyna nie jest blokowana w bębnie. Przy maksymalnym naciągu puszcza sprzęgło cierne, nie da się nakręcić "do oporu".

Możesz smarować ją jak w manualu, ja daję troszkę ekstra oleju na część cierną


TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w moim Krabie jakimś cudem przesunęła się wskazówka godzinowa o kilka mm do przodu tak że nie pokazuje dokładnie godziny i wskazuje gdzieś pośrodku cyfr. Da się to w jakiś w miarę prosty sposób wyregulować czy konieczny zegarmistrz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale daje się normalnie nakręcać i przestawiać godzinę...? Bo "samo" to się nic nie robi, jeśli wskazówka jest nie w swoim miejscu, to znaczy, że albo jest luźno założona, albo przeskoczyła razem z kołem, na którym jest osadzona .  Tak czy tak, trzeba dobrać się do wskazówek, zdjąć wszystkie, założyć poprawnie. Nie jest to trudne, ale przy braku wprawy/narzędzi jest ryzyko uszkodzenia tarczy.


"Proszę pamiętać, że zdecydowane stwierdzenia, takie jak „wszystko”, „zawsze” i „bez wyjątku” rzadko mają zastosowanie w dziedzinie radzieckich zegarków". (Mroatman)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Progfan_87 napisał:

Panowie, w moim Krabie jakimś cudem przesunęła się wskazówka godzinowa o kilka mm do przodu tak że nie pokazuje dokładnie godziny i wskazuje gdzieś pośrodku cyfr. Da się to w jakiś w miarę prosty sposób wyregulować czy konieczny zegarmistrz?

 

Raczej minutowa się przeunęła, bo to znacznie częściej się zdarza - ma mniejszą powierzchnię tarcia i może mieć objechane osadzenie. I teraz albo rusza się bo ma już luźno na ćwiertniku albo przyhaczyła o godzinową i się przez to przesunęła. Wyjmij mechanizm, zaprzyj/przytrzymaj lekko wskazówkę minutową i delikatnie (na tyle żeby jej nie wygiąć jeśli siedzi ciasno) przekręć koronką w pozycji do nastawiania godziny. Jak godzinowa drgnie, a minutowa pozostanie w miejscu to masz ją luźno. Jak poczujesz opór na koronce, to trzeba szukać dalej. Może być luźna godzinowa, może nie być podkładki pod tarczą, która dopych koło godzinowe do ćwiertnika i się nie zazębia z drugim kołem (mało możliwe). Ale to trzeba zrzucić tarczę 

Edytowane przez mkoch

TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak chyba jednak sam się tego nie podejmę. Zegarek da się nakręcać normalnie tylko przy przestawianiu godziny koronką czuć trochę większy opór niż zwykle a wskazówki współpracują raczej normalnie tylko przy delikatnym cofnięciu widać jak godzinowa lekko porusza się na boki w górę i w dół tak że lewa strona wskazówki jest bliżej tarczy a druga odchyla się w stronę szkiełka ale trzeba się naprawdę przyjrzeć żeby to zauważyć.

35 minut temu, Po Bieda napisał:

Ale daje się normalnie nakręcać i przestawiać godzinę...? Bo "samo" to się nic nie robi, jeśli wskazówka jest nie w swoim miejscu, to znaczy, że albo jest luźno założona, albo przeskoczyła razem z kołem, na którym jest osadzona .  Tak czy tak, trzeba dobrać się do wskazówek, zdjąć wszystkie, założyć poprawnie. Nie jest to trudne, ale przy braku wprawy/narzędzi jest ryzyko uszkodzenia tarczy.

 

14 minut temu, mkoch napisał:

 

Raczej minutowa się przeunęła, bo to znacznie częściej się zdarza - ma mniejszą powierzchnię tarcia i może mieć objechane osadzenie. I teraz albo rusza się bo ma już luźno na ćwiertniku albo przyhaczyła o godzinową i się przez to przesunęła. Wyjmij mechanizm, zaprzyj/przytrzymaj lekko wskazówkę minutową i delikatnie (na tyle żeby jej nie wygiąć jeśli siedzi ciasno) przekręć koronką w pozycji do nastawiania godziny. Jak godzinowa drgnie, a minutowa pozostanie w miejscu to masz ją luźno. Jak poczujesz opór na koronce, to trzeba szukać dalej. Może być luźna godzinowa, może nie być podkładki pod tarczą, która dopych koło godzinowe do ćwiertnika i się nie zazębia z drugim kołem (mało możliwe). Ale to trzeba zrzucić tarczę 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.12.2020 o 19:57, Progfan_87 napisał:

 

 

Spójrz do wiadomości priv


"Proszę pamiętać, że zdecydowane stwierdzenia, takie jak „wszystko”, „zawsze” i „bez wyjątku” rzadko mają zastosowanie w dziedzinie radzieckich zegarków". (Mroatman)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.