Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Krzysiek_W

DZIAŁ TECHNICZNY

Recommended Posts

Usterka prosta do usunięcia. Wypadła beczka. A konkretnie spadł wodzik odpowiedzialny za przesuwanie beczki.

Do tej usterki dochodzi prawie zawsze jak wyjmujesz wałek naciągu ustawiony w pozycji nastawu godziny a nie nakręcenie.

 

Werk osadzony w kopercie jak nie masz imaka przyklejasz do blatu na taśmę dwustronną np piankową.

Po zdjęciu mostka przesłaniającego bęben sprężyny. Masz dostęp do beczki i półbeczki.

Wprowadzasz wałek naciągu tak aby przeszedł przez półbeczkę i  zaczepił z beczkę. I go podtrzymujesz.

Drugą ręką przy pomocy np. igły ustawiasz przez otwór dźwignię przesuwki tak aby weszła w wycięcie w beczce.

Wałek  wsuwa się na swoje miejsce. I po sprawnie. Sprawdzasz działanie remontuaru i po sprawie.

Montujesz to co wcześniej było okręcone.

Delikatnie oklejasz zegarek od blatu tak aby szkiełko nie wylazło w koperty. 

I już  :)

W rakiecie to łatwa czynność.

Dzięki na pewno się przyda twoja pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jest jakiś "specjalny" sposób na odkręcenie śruby koła naciągowego w rodinie ?? Siedzi tak ciasno, że nie chciałbym jej zerwać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy szkiełko w Amfibia można polerować normalną polerką zakładaną na diax?

Edited by Fuwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy szkiełko w Amfibia można polerować normalną polerką zakładaną na diax?

Zupełnie nie wiem co to takiego diax?

Ale nic mechanicznie wszystko ręcznie papier wodny pasta polerska. Łatwiej kontrolować cały proces.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Proszę o radę odnośne zegarka Slava Lodówka 26 kamieni.

Zegarek przez przypadek mi upadł i obecnie działaja jedynie szkłem w dół. W oryginalnej pozycji szkłem do gory staje od razu praktycznie. Druga sprawa to problem z podwójnym kalendarzem- dni tygodnia zmieniają sie razem z obrotem wskazówek na wyciągniętej koronce.

 

 

Wysłane z mojego iPhone 5s przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zlamany jeden z czopów na osi balansu a w kalendarzu to trzeba zerknąć do srodka aby stWierdzić usterkę


KUPIĘ - TROCHĘ WOLNEGO CZASU ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jest jakiś sposób żeby przykleić, itp. ucho do koperty (krab)? Nie sądziłem, że to jest aż tak delikatna sprawa... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kto doradzi jak dobierac nowe szkielka do koperty? Jaka jest roznica miedzy szkielkiem wypukłym a soczewkowym? Musze wymienic szkielka w Sportiwnyje, Majaku i Wostoku i chce je dobrze dobrac.


Cyk...cyk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jest jakiś "specjalny" sposób na odkręcenie śruby koła naciągowego w rodinie ?? Siedzi tak ciasno, że nie chciałbym jej zerwać.

Raczej nie masz wyboru - musisz próbować odkręcić "konwencjonalnym" sposobem czyli dobrze zaostrzonym wkrętakiem. Oczywiście im większa średnica rękojeści wkrętaka, tym większy moment obrotowy odkręcania. Zerwanie łba od tej śruby nie jest wielką tragedią, bo po takiej akcji gwint przestaje być napięty i "resztkę" śruby możesz odkręcić czymś ostro zakończonym (zwykła igłą). Dla pewności przed wykręcaniem tej resztki można zaaplikować WD-40 lub inny odrdzewiacz - na wypadek gdyby gwint był zapieczony.

Mój powyższy wywód podyktowany jest tym, że ostatnio przerabiałem taką akcję z zerwaniem śruby koła naciągowego (ale w zegarku nieradzieckim). Tyle, że u mnie stało się to, ponieważ odkręcałem w złą stronę - okazało się, że śruba miała gwint lewozwojny, ale łeb tej śruby miał tylko jedno nacięcie (a nie trzy nacięcia, jak to zwykle bywa przy śrubach z lewym gwintem).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ritter

W mechanizmach chińskich śruby lewe także nie są oznaczane. Nie znając mechanizmu lepiej jest odkręcić śrubę bębna następnie zdemontować koło, które mocowała a potem odkręcić półmostek i sprawdzić kierunek gwintu od drugiej strony. Łatwiej też odkręcić felerną śrubę na zdemontowanym półmostku i można nasmarować przyrdzewiały gwint.

Edited by Ritter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki bardzo za podpowiedz.

Już jedną śrubę bębna w Rodinie urwałem i za chiny ludowe nie mogę wydłubać jej pozostałości ośki bębna.
Nie chcę zerwać kolejnej tym bardziej że mechanizm jest delikatnie mówiąc rzadko spotykany.
Może delikatnie podgrzać ośkę ??
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ritter

Do podgrzewania to bym się tak nie palił ;) . Może użyjesz nafty? Ale nie do podgrzewania a do odrdzewiania. Nabierasz na pincetę małą kroplę i upuszczasz ją dokładnie tam gdzie masz problem. Pomaga kilka niezbyt mocnych pokręceń luzujacych lewo-prawo. Potem jeszcze kropla nafty i pozostawiasz to na pewien czas by ta się wgryzła. To działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja muszę przyznać, że długo nie mogłem się przekonać do nafty jako środka odrdzewiającego, ale jak już ją wypróbowałem "w boju", to nie wypada mi się nie zgodzić z Kolegą Ritterem, co do zasadności jej stosowania ;)

Odnośnie odkręcania urwanych śrub: w sumie urwałem już co najmniej kilkanaście śrub w radzieckich zegarkach i tylko jeden z przypadków okazał się beznadziejny (urwana śruba mocująca tarczę w Rakiecie 2609HA - nic nie działało). Reszta przypadków to albo "luźny" kawałek gwintu, albo też precyzyjne wykręcenie po zaaplikowaniu środka penetrującego.

Nieprzypadkowo poleciłem zastosowanie igły krawieckiej jako narzędzia umożliwiającego odkręcenie urwanego kawałka śruby. Śruby bowiem są wykonywane ze stali o dużej twardości i po ich urwaniu ukazuje się taka ziarnista, matowa struktura przełomu. Gdybyśmy użyli np. wkrętaka płaskiego, to taką strukturę łatwo "wyślizgać" i  wtedy już szanse na odkręcenie "resztek" spadają :) Natomiast ostrze igły (oczywiście przyłożone niecentralnie) idealnie "wgryza" się w ziarna przełomu i mamy szansę na wykręcenie.

Przestawiony sposób ma zastosowanie nie tylko w śrubach zegarkowych - zbliżoną techniką wykręcałem kiedyś urwaną "szpilkę" od głowicy silnika w samochodzie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś mógł by mnie uświadomić z jakiego zegarka pochodzi ten werk, zdjęcia pogladowe mile widziane, dzięki z góry.

Pozdr.

post-68064-0-76837400-1391419884_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam mały problem. w takim poljociku wskazówka sekundnika haczy o wskazówkę minutnika, czy mogę sam jakoś próbować to odgiąć, jeśli tak to jak, czy lepiej oddać do zegarmajstra?

 

Ewidentnie wskazówka minutowa idzie mocno w górę.

 

694e5a4c3316f2a4.jpg

 

Czy ktoś mógł by mnie uświadomić z jakiego zegarka pochodzi ten werk, zdjęcia pogladowe mile widziane, dzięki z góry.
Pozdr.

Jest to dość popularny werk 2614.2H z datownikiem montowany w wielu poljotach i nie tylko, ciężko tu podawać konkretne modele, ponieważ trzeba by było otworzyć nowy temat do tego, ale jak wpiszesz w google grafika 2614.2H to wyświetli Ci dużo pozycji.

Edited by TabaQ

"**wno chłopu nie zegarek..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

są dwa sposoby

1. prosty zdjęć szkło i ustawić wskazówki względem siebie tak aby nie haczyły ( potrzebny pająk )

2. wyjąć werk z koperty i jak powyżej ( potrzebne śubokręty zegarmistrzowskie+ lupa)


KUPIĘ - TROCHĘ WOLNEGO CZASU ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werk wyjąć to nie problem.

 

Głównie włąśnie chodzi mi o to odginanie wskazówek, czy trzeba je zdjęć i jakoś wyrónać, czy po prostu pchac tą "sterczącą" ku dołowi, czy jakimś innym magicznym sposobem, jakimś podważaniem itd.

Dodam, że wskazówek nigdy nie zdejmowałem.

Edited by TabaQ

"**wno chłopu nie zegarek..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wskazówka minutowa prawdopodobnie jest źle nasadzona na oś i dlatego odstaje ku górze, wystarczyą ją delikatnie docisnąć w stronę tarczy przy samej osi. Z wyczuciem. Możesz spróbować uczynić to przy pomocy dwóch malutkich śrubokrętów dociskając z obu stron równomiernie.

Drugą opcją jest wygięta wskazówka minutowa. Dociśniją ją delikatnie w stronę tarczy, może to wystarczy. Tylko nie śrubokrętem bo porysujesz.


Bartek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wskazówka minutowa prawdopodobnie jest źle nasadzona na oś i dlatego odstaje ku górze, wystarczyą ją delikatnie docisnąć w stronę tarczy przy samej osi. Z wyczuciem. Możesz spróbować uczynić to przy pomocy dwóch malutkich śrubokrętów dociskając z obu stron równomiernie.

Drugą opcją jest wygięta wskazówka minutowa. Dociśniją ją delikatnie w stronę tarczy, może to wystarczy. Tylko nie śrubokrętem bo porysujesz.

 Dziękuję, problem rozwiązany, poprzez dociśnięcie wygiętej wskazówki. Z tego co się przyjrzałem to teraz wszystkie kręcą się osiowo i żadna nie przeszkadza drugiej.


"**wno chłopu nie zegarek..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś mi powie czego tu brakuje - koło datownika nie obraca się gdy powinna się zmienić data natomiast jest ruchome cały czas' obraca się palcem.

Będę wdzięczny za zdjęcia pogladowe.

Dzięki.

post-68064-0-64200400-1391673478_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ritter
Tutaj masz mechanizm kalendarza po zdemontowaniu blaszki:

P2614 cal1


 

 

To zdjęcie przedstawia nieco bardziej rozebrany mechanizm kalendarza. Widoczny jest mechanizm zapadkowy nastawnika kalendarza:

P2614 cal2


Edited by Ritter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.