Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Rhotax

Wodoszczelność — wymiana baterii — gwarancja...

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zegarek Casio.

Już po gwarancji.

Poszedłem do "cywilnego" zegarmistrza, żeby wymienił baterię.

Zdziwiło mnie, że bez jakiś wielkich ceregieli i dodatkowych procedur "bezpieczeństwa" otworzył i zamknął zegarek...określony jako wodoszczelny (WR 200M) (nawet pływałem z nim w jeziorze, używałem na śniegu i rzeczywiście potwierdził swoja wodoszczelność).

 

Po tej wymianie zwątpiłem czy pozostał wodoszczelny ? :|

 

Teraz chcę kupić inny zegarek CASIO i już zawczasu chciałem mieć pewność co do tej sytuacji, czyli:

1. Czy mając zegarek CASIO na gwarancji, mogę FORMALNIE dokonać wymiany baterii w dowolnym miejscu i nie utracę w ten sposób gwarancji? Czy też wymiana musi być dokonana tylko w "autoryzowanych" serwisach ?

2. Czy oddając zegarek do naprawy gwarancyjnej (lub wymiany baterii) odsyłam zegarek do sklepu, w którym kupiłem zegarek czy do jakiegoś oficjalnego punktu serwisowego CASIO ?

3. Gdy zegarek określony jako wodoszczelny — przecieka — to jak najbardziej podlega to reklamacji i wymianie bądź naprawie gwarancyjnej ? .

 

I teraz najgorsze jest to, że zadałem te pytanie w 3-4 różnych "sklepach" gdzie chciałem kupić zegarek i ... dostałem różne odpowiedzi :unsure:

 

Tak, np.:

- na allegro: gwarancja importera TECHNO SERWIS [..] w razie naprawy wysyłka do nas [..] Gwarancja nie obejmuje zalania oraz zaparowania zegarka nawet jeżeli produkt posiada oznaczenie lub informację o wodoszczelności.

- ze sklepu do którego akurat miałem najbliżej fizycznie (chociaż i tak 1,5h jazdy samochodem):[..] w obu przypadkach ( gwarancji i wymiany baterii ) udaje się Pan do jednego z regionalnych, autoryzowanych punktów serwisowych lub serwisu centralnego z Sochaczewa. Lista serwisów [..]

- z innego sklepu: [..] w razie jakichkolwiek problemów wynikłych z winy producenta kontaktuje się Pan z naszym sklepem a my wysyłam kuriera (na nasz koszt) pod wskazany adres. Zegarek oczywiście serwisowany jest w autoryzowanym serwisie a czas potrzebny na to mieści się w przedziale 2-3 tyg. [..] Żywotność baterii to minimum 2 lata, jednakże większość oferowanych modeli G-Shock działa bez potrzeby wymiany 3 do 7 lata. Baterie oczywiście należy wymieniać w autoryzowanym serwisie Casio, gdyż w zegarku znajdują się uszczelki, które również należy wymienić aby zegarek nie uległ rozszczelnieniu.

 

Czy jest jedna "słuszna" wersja ? Czy jest jakiś ... podmiot w Polsce reprezentujący firmę CASIO u którego można potwierdzić jednoznacznie jakie są zasady reklamacji/wymiany baterii itd. ? albo gdzie potwierdziłbym listę autoryzowanych sklepów CASIO ?

Bo weźmy np. sklepy z członem CASIO w nazwie: www.casio-polska.pl; www.casiomarket.pl; www.casiosklep.pl; gdzie można potwierdzić, które rzeczywiście są autoryzowanymi sklepami CASIO (albo może ktoś osobiście kupował w którymś z tych sklepów i może to potwierdzić)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam kupiłem G-Shocka u importera TECHNO SERWIS (Daymon-Trade) i faktycznie jest taki zapis jak podajesz. Wydaje mi się to co najmniej nie na miejscu. Jeśli G-Shock okaże się nie szczelny, to po co mi taki G-Shock? Zaprzecza to idei takiego zegarka. Trzeba brać odpowiedzialność na sprzedawane produkty jeśli posiadają wady fabryczne. Kolejna sprawa, jeśli mają takie warunki gwarancji powinni je podawać na aukcji, ponieważ to bardzo istotna informacja. Chyba poruszę tą sprawę zanim wystawie komentarz na allegro. Dziś zegarek zostanie przetestowany na basenie, zobaczymy jak przejdzie próbę. Coraz bardziej skłaniam się żeby dopłacać do zegarków w sklepie i mieć wiarygodną gwarancję Zibi.

 

Co do Twojej sprawy. Idź do dobrego zegarmistrza na próbę szczelności. Gdy wymieniasz baterię u fachowców to zawsze taką próbę robią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do Twojej sprawy. Idź do dobrego zegarmistrza na próbę szczelności. Gdy wymieniasz baterię u fachowców to zawsze taką próbę robią.

I tylko tym różni się wymiana baterii w autoryzowanym serwisie. Nie ma jakichkolwiek "specjalnych" procedur, by zegarek zachował wodoszczelność, to żadna filozofia. Ewentualnie można starą uszczelkę przesmarować silikonem, by zachowała swoje właściwości (lub całkiem ją wymienić jeśli jest już bardzo wiekowa i zaczyna wykazywać symptomy dezintegracji), ale dobry zegarmistrz powinien to zrobić.

 

Nie przypominam sobie, bym słyszał o przypadku, że G-Shock obarczony jest wadą fabryczną w postaci nieszczelności. Ten zapis w gwarancjach prywatnych importerów jest po to, by mieć krycie na wypadek reklamacji związanych ze znanym już problemem parowania niektórych modeli, który de facto nie ma żadnego związku ze szczelnością (parują nawet zegarki, które nigdy nie miały kontaktu z wodą).

 

Zibi też nie jest takie skore do przyjmowania reklamacji każdego zaparowanego zegarka. Taką odpowiedź od ww. firmy w kwestii parującego Mudmana GW-9010 otrzymał ostatnio jeden z forumowiczów z sąsiedniego forum:

 

Jeśli zaparowanie zniknie w przeciągu około minuty nie ma problemu. Natomiast gdy zaparowanie będzie utrzymywać się dłużej należy zegarek zareklamować. W takim przypadku należy zareklamować zegarek w jednym z naszych serwisów autoryzowanych, lub do punkcie zakupu. Może Pan również wysłać zegarek do Serwisu Centralnego w Sochaczewie.

 

To, że zegarek paruje w jakichś tam określonych warunkach (np. po wyjściu na zewnątrz w zimny dzień), wcale nie musi oznaczać, że zaparuje podczas ekspertyzy w serwisie, kiedy go tam odeślesz celem dokonania diagnozy, bo nie wiadomo jak takowe testy u nich wyglądają i co jest według ich standardów jeszcze "normalnym" parowaniem, a co już wadą fabryczną.

 

I odpowiadając na pytanie Rhotaxa: Mianem "autoryzowanych sprzedawców" możesz nazwać każdy sklep, który współpracuje z Zibi. Każdy taki sklep czy sprzedawca na allegro na ogół wyraźnie odnotowuje ten fakt na swojej stronie internetowej lub w swoich ofertach na allegro. W przypadku zegarków zakupionych u takich właśnie sprzedawców, przysługuje Ci bezpłatna wymiana baterii w ciągu roku od dnia jego nabycia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój dwie godziny pływania wytrzymał, więc jest dobrze ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zegarek ma gwarancję, wymiana baterii powinna odbywać się w autoryzowanym serwisie.

Dodam jeszcze, że wymiana powinna odbyć się w ramach usługi gwarancyjnej, czyli bezpłatnie.

Żony zegarek (Festina) oddałem do autoryzowanego serwisu.

Bateria została wymieniona bezpłatnie, a zegarek wrócił z wydrukiem testu szczelności.

Niestety, trwało to około miesiaca...

 

 

Mój dwie godziny pływania wytrzymał, więc jest dobrze ;).

Dwie godziny pływania, to żaden test.

Ale, z drugiej strony, czego wiecej potrzebujesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za konkretne odpowiedzi.

 

Czyli można powiedzieć, że oficjalnym importerem/przedstawicielem producenta CASIO jest "Zibi" ?

 

A to gdzie wysyłam zegarek w związku z naprawą gwarancyjną (czy wymianą baterii) — do sklepu gdzie kupiłem czy do któregoś z autoryzowanych serwisów — to już zależy indywidualnie od sklepu w którym kupuję i nie ma na to "nadrzędnej zasady CASIO" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, Zibi jest jedynym oficjalnym importerem w Polsce. Jeśli kupujesz zegarek od sklepu, który z nimi współpracuje, dostajesz gwarancję Zibi. Jeśli chcesz skorzystać z roszczeń gwarancyjnych (czym jest także wymiana baterii w ciągu roku), masz spory wybór. Możesz odnieść zegarek do sklepu, w którym go zakupiłeś, możesz odnieść do autoryzowanego serwisu lub też możesz odesłać go (niestety na swój koszt) prosto do serwisu centralnego firmy Zibi w Sochaczewie.

 

A tak na marginesie to na 99% i tak z tej gwarancji nie skorzystasz, no chyba że tylko w kwestii wymiany baterii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Parowaniem zegarka od środka nie ma co się przejmować...Zegarki ( materiały, z jakich są wykonane ) różnie reagują na zmiany temperatur i są to podstawowe zagadnienia z zakresu fizyki ( rozszerzalność / kurczliwość materiałów pod wpływem określonej temperatury ). Przy nagłej zmianie temperatur i powietrza w stylu: ciepłe / gorące - zimne, większość zegarków od środka na chwilę zaparuje. Jeśli zaparowanie po ustabilizowaniu temperatury szybko ustąpi, to żaden problem. Jeśli natomiast utrzymuje się od środka zegarka przez dłuższy czas, to wtedy można już mówić o nieszczelności zegarka. Czynniki, powodujące parowanie zegarka od środka mogą przedostawać się również przez przyciski, a dokładnie przez gumy / uszczelki w otworach i tak dostawać do środka zegarka. Parowanie zegarka od środka może być również spowodowane złym dokręceniem dekielka ( zakręcany, lub na śruby ) i niewłaściwym założeniu uszczelki ( przykręcając dekielek zegarka po otwarciu w celu wymiany baterii ). Logicznym jest, że częste wciskanie przycisków ( wiek zegarka ) powoduje wyrobienie ich i uszczelek w otworach, przez co zegarek będzie bardziej narażony na parowanie od środka ( guma z czasem ulega wulkanizacji, robi się sztywna, często pęka, kurczy się ). Czasem warto po prostu otworzyć zegarek, wyjąć ze środka moduł i tak pozostawić w suchym pomieszczeniu na jakiś czas...W warunkach domowych można zastosować patent z suszarką do włosów i wysuszyć zegarek od środka. Potem złożyć, ewentualnie przesmarować / wymienić uszczelkę od dekielka, lub wszystkie uszczelki ( również te w przyciskach ), dokładnie wszystko skręcić i pod sprawie. Najważniejsze, jeśli podczas kontaktu z wodą nie dostaje się ona do środka zegarka. To właśnie świadczy o wodoszczelności. Raczej nie zdarza się, aby zegarek zaparował od środka pod wpływem wysokiej temperatury, kiedy np: myjemy ręce, kąpiemy się ( bierzemy prysznic ), lub pływamy w basenie...Najczęściej zegarki parują od środka w niskich temperaturach i w nagłych, gwałtownych zmianach temperatur ( o czym wyżej ). Istotne jest również to, jaka temperatura panowała podczas montażu zegarka, gdyż taka będzie w zegarku zamknięta...Od czasu do czasu wszystkie zegarki parują ( zwłaszcza w ekstremalnych temperaturach ). Tak kwarcowe, jak mechaniczne...Tak już jest...Nie ma reguły...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.