Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
ken-wawa

Pancerny GW-9010 Mudman po raz trzci do naprawy!

Recommended Posts

Oczywiscie, ze znam. Wystapilem do Zibi o wymiane zegarka na nowy i nowy trzyletni okres gwarancji (dolaczylem stosowne dlugasne pismo).

 

Wczoraj wyslalem maila do Zibi. Dzis otrzymalem odpowiedz, cyt

 

"Zegarek nie wróci już do Pana. W najbliższych dniach otrzyma Pan dokumenty uprawniające do rozliczenia się ze sprzedawcą u którego nabył Pan zegarek. Sama reklamacja zegarka została rozpatrzona zgodnie z umową w trybie przyspieszonym. Ponieważ rozwiązaniem problemu jest rezygnacja z naprawy zegarka przez serwis wymaga to przygotowania stosownych dokumentów dla sprzedawcy i Pana w celu rozliczenia się. Zgodnie z warunkami gwarancji serwis na rozpatrzenie reklamacji ma 28 dni a nie 14 o których Pan wspomina poniżej ."

 

Problem w tym, ze roszczenie z tytulu gwarancji jest roszczeniem wobec gwaranta a nie sprzedawcy (sklepu) (zegarek zostal kupiony nie u Zibi tylko u sprzedawcy, z ktorym Zibi wspolpracowal). Napisalem Zibi oczywiscie, ze zadna wspolpraca ze sprzedawca mnie nie interesuje i oczekuje niezwlocznie nowego zegarka lub jesli im wygodniej pieniedzy bezposrednio od nich.

 

Ze juz nie wspomne, ze jesli tryb przyspieszony oznacza 2,5 tygodnia i informacje dopiero po mojej wiadomosci, to ciezko to nazwac trybem przyspieszonym, przynajmniej w mojej ocenie.

 

Dodatkowo Zibi nie zna swoich kart gwarancyjnych, co juz rzuca na kolana. W mojej pisze, cyt.:

 

"5.Wady ujawnione w okresie gwarancji beda usuwane bezplatnie przez autoryzowane punkty serwisowe w terminie 14 dni od daty dostarczenia urzadzenia do punktu uslugowego.

6. W celu dokonania naprawy reklamujacy zobowiazany jest dostarczyc urzadzenie do punktu serwisowego lub punktu zakupu wraz z wazna karta gwarancyjna. W przypadku braku mozliwosci usuniecia usterki, sklep lub punkt serwisowy dostarczy dany towar do Centralnego Punktu Serwisowego i odbierze go po zakonczeniu naprawy. W tym przypadku okres rozpatrzenia reklamacji moze ulec wydluzeniu do 28 dni."

 

W zadnej sytuacji zegarek nie byl przesylany z punktu serwisowego do centralnego punktu. Bo raz punkt zalatwil to sam, a w pozostalych trzech sytuacjach wysylalem bezposrednio do serwisu centralnego. Stad moim zdaniem nie ma tu zadnych watpliwosci, ze max. czas naprawy to 14 dni.

 

Jestem na tyle na nich wsciely, ze nie jest wykluczone, ze wysle im pismo przedprocesowe wzywajace do ostatecznego polubownego zlatwienia sprawy, a jesli to nie pomoze cos mi sie zdaje, ze sad rejonowy w sochaczewie bedzie mial dodatkowa sprawe do swojej kolekcji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

teraz to Oni - mogłeś tak od razu napisać

i bardzo dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

wstyd , nie rozumiem dlaczego tak poważne firmy , banki itp. wolą za kilka złotych zszargać sobie wizerunek przekora czy złośliwość?

Share this post


Link to post
Share on other sites

znając prawo reklamacyjne i czerpiąc ze swoich doświadczeń najlepiej sprawe odrazu skierować do rzecznika konsumenta.wtedy sprawa nabiera odpowiedniego tempa i powagi.

z drugiej strony to żenada ze strony zibi,że traktuje tą sprawe za zło konieczne

PS.ja mam swojego mudmana jakis czas i nic mu nie dolega jak narazie <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slowem czy warto kupowac zegarek z gwarancja Zibi?

 

Nie warto! Moje wszystkie 4 g-shocki nie były kupowane od zibi, żaden się nie zepsuł i oczywiście kosztowały mniej.


Casio: MQ-30W, DBC-30, G100-1BV, GW6900-1JF / Byl DW-6620 Scorpion, G2300-9V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otrzymalem dzis telefon od Zibi, a nawet kilka. Krazymy troche w kolko. Zibi upiera sie na procedurze - przesla mi jakies papiery do zwrotu (bez zegarka), mam skontaktowac sie ze sklepem i na podstawie tych papierow wystapic o zwrot pieniedzy do sklepu. Nie usmiecha mi sie ta procedura. Poki co napisalem maila do sklepu (YESAP.com), gdzie kupilem, jak oni do tego podchodza. Zobaczymy czy i co odpowiedza. Zastanawiam sie, czy jesli napisza, ze nie ma problemu, nie machnac reka i dac sobie spokoj (znaczy zastosowac procedure proponowana przez Zibi).

 

Dla mnie zupelnie niezrozumiala jest sytuacja, gdy Zibi zabiera zegarek (bo go nie zwracaja), a pieniadze ma zwracac inna firma.

 

Zibi powoluje sie na art. 13 Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego i twierdzi, ze zegarek moze naprawiac w nieskoczonosc, a za niedotrzymanie terminu naprawy podanego w karcie nie groza zadne sankcje. Traktuje wiec zaproponowane przez siebie rozwiazanie jako pojscie na reke.

 

Dla mnie jest utrudnieniem i to ja ponosze ryzyko, jesli sprzedawca nie zwroci pieniedzy.

 

Swoja droga bede musial w wojnej chwili dokladnie sprawdzic, jak ma sie podany artykul dokladnie do zapisow o gwarancji w kodekscie cywilnym. Co prawda ustawa na samym poczatku wyłącza część przepisów kc "Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny", ale z drugiej strony należy pamiętać, że ustawa ta kształtuje relację sprzedawca-konsument natomiast w tej sprawie sprzedawca nie jest gwarantem. Stad wydaje mi sie, ze w relacji gwarant-uprawniony moge bezposrednio skorzystac z kodeksu cywilnego. Ja w swoim pismie do Zibi powolalem sie m.in. na 577 § 1, 393 k.c, 391 k.c., 5 k.c, 581. § 1 k.c, 580. § 1 k.c.

 

Swoja droga, czy jest tu na grupie ktos, kto na biezaca sledzi orzecznictwo w sprawach konsumenckich i moglbym odpowiedziec na zadane pytanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jedno krotkie spostrzezenie, mam wrazenie, ze interesy konsumenta byly najlepiej chronione za.... czasow PRL. Tam bylo jasne, ze jesli juz przy pierwszej naprawie nie zostanie dochowany termin naprawy zwraca sie pieniadze. Byla tez mozliwosc zwrotu niektorych towarow w ciagu kilku dni po zakupie (i nie mowie tu o sprzedazy wysylkowej, ktorej wowczas praktycznie nie bylo, tylko o zwyklym zakupie w sklepie, swoja droga ponoc niektore Panie niezle to wykorzystywaly kupujac sukienke w piatek na jakas impreze i w poniedzialek zwracajac ja do sklepu ;P). Pozniej przepisy sie zmienily, ale na gruncie naszej krajowej rekojmii i uwzgledniajac owczesne orzecznictwo tez nie bylo tak zle. Nastepnie zaczelismy dostosowywac nasze prawo do przepisow UE i sytuacja konsumenta jeszcze sie pogorszyla. Jak tak dalej pojdzie, to bedziemy przepraszac sklep, za to ze po zakupie zepsul nam sie telewizor czy komputer i ze mamy z nim problem....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ken - popłynąłeś, z Mudem on ma tyle samo wspólnego co Fiat z Ferrari

podstawową wersję można kupić za jakieś 2k

tak czy siak, po swoich przygodach masz nadal ochotę na Casio :D:P:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Burns - moze troche :P

 

P.S. Minelo juz 3.5 tygodnia odkad kurier zabral mojego mudmana, a pieniedzy jak nie bylo, tak nie ma....

Edited by ken-wawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatecznie po czterech tygodniach otrzymalem przelew za zegarek. Ale nie od Zibi tylko od sprzedawcy.

 

Z jednej strony fajnie, ze ostatecznie udalo sie odzyskac pieniadze, ale sama procedura wola o pomste do nieba. Juz nie wspominajac, ze lacznie bylem bez zegarka niecale 3.5 miesiaca. Czy tak dziala renomowany przedstawiciel renomowanego producenta?

 

Kwestia sporna pozostal jeszcze zwrot przez Zibi pieniedzy za odeslanie zegarka do naprawy. Kwota smieszna, ale zamierzam sie przypomniec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wróżę Tobie z fusów, że dla załagodzenia sprawy dostaniesz Inny model, zwrot kasy lub wymianę na nówkę sztukę Mudmana

 

;):P:DB):ph34r:

 

to co teraz kupujesz ? może Seiko dla odmiany ?

Edited by Burns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widac Twoje wrozenie z fusow sie sprawdzilo, szkoda tylko, ze tak dlugo to trwalo. :P

 

Czy serwis Seiko lepiej dziala? :P

 

P.S. Dzis dostalem maila z Zibi - nie chca zwrocic pieniedzy za przesylke do serwisu. Ale powalczymy....

Share this post


Link to post
Share on other sites

my tutaj - posiadacze seiko - lejemy na serwis (ten w PL) - te zegarki chyba sie nie psuja. Troche czesci jest na ebay. A zeby bylo smieszniej serwis jest ten sam

Share this post


Link to post
Share on other sites

To juz troche odchodzimy od tematu, ale skoro juz powstala kwestia, co dalej kupic - czy seiko ma odpowiednik wave ceptor (albo ewentualnie czas z gps). Nie potrzebuje specjalnych bajerow, jedynie dwie rzeczy - precyzyjny czas samoustawialny i 200 metrow wodoodpornosci (plus oczywiscie data). Zadnych stoperow, timerow, ani innych bajerow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma, ale to sa chyba 100metrowce cena okolo od 2k dla WC i 4/6k dla gps->pisze na szybko bez sprawdzania. W granicach tysiaka idzie wyrwac przyzwoitego CITIZENa z WC. Czego nie kuisz, zeby byl stalowy z zakrecanym deklem i najlepiej koronkami...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile mi wiadomo to paczki wysłane na koszt odbiorcy nie są w ogóle przez nich odbierane i wracają do klienta ( nieodebrane ) .

Więc to raczej marny pomysł . Bynajmniej ilekroć coś gdziekolwiek odsyłałem to jeszcze się nie udało na koszt odbiorcy..

 

 

Pozdrawiam,

Wojtek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedy ja zamierzałem wysłać zegarek do Sochaczewa na naprawę gwarancyjną i pytałem, czy mogą ode mnie go odebrać za pośrednictwem firmy kurierskiej to nie poinformowano mnie o takiej możliwości, powołując się na zapis w warunkach gwarancji mówiący o tym, iż klient zobowiązany jest dostarczyć zegarek na swój koszt. Jeśli faktycznie istnieje taka możliwość, o której piszesz, to bardzo niemiło z ich strony. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

nr klienta przeznaczony jest raczej dla podmiotow do tego uprawnionych majacych podpisana umowe serwisowa. Np sklepow czy regionalnych punktow serwisowych. Jezeli ktos dostal przypadkowa zgode niech sie cieszy, ale nie robcie cyrku, i nie wymagajcie obslugi jakiej Patek nie ma :P . W gwarancji o obsludze door to door, wpisu brak

Edited by Burns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Zarejestrowałem się specjalnie na tym forum, aby podzielić się swoim doświadczeniem odnośnie parujących g-shocków.

 

Tematu założyć nie mogę, więc podłączam się pod już istniejący.

 

Posiadam G-Shocka MUDMAN G9000R 4ER od roku 2012.

Zegarek już raz wylądował w serwisie - okropnie parował ( wymiana uszczelki itd.)

 

Jakiś czas później efekt ponownie zaczął występować. Strasznie to irytuje, nikt nie opisał jak z tym walczyć. Można tylko przeczytać na forach, że tak musi być , Mudmam tak ma itd.

 

Przejdźmy zatem do sedna sprawy.

 

MUDMAN to skupowisko brudu (ma taką konstrukcję że cały syf zbiera się pod bezelem, pod paskiem i w środku) Ta niezawodność, szczelność - amatorszczyzna.

 

Co należy zrobić:

 

1. odkręcić pasek

 

2. ściągnąć bezel

i wszystko w środku wyczyścić.

 

Parowania brak,

 

Mam nadzieję że kiedyś komuś się to przyda.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale co mamy przez to rozumieć ? że w/g Ciebie brud jest przyczyną parowania ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale co mamy przez to rozumieć ? że w/g Ciebie brud jest przyczyną parowania ?

Też się nad tym zastanawiam <_<

Może autorowi chodziło o to iż Mudmany są wtedy za szczelne i ubrudzony nie oddaje pary, przez brak dostępu powietrza :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

dla sprostowania :)

 

Brak szczelności - woda w niewielkiej ilości dociera do środka zegarka, tak samo jak brud.

Brud nie jest powodem parowania, woda "Tak".

 

Zegarek na 20BAR, a nie daje sobie rady z ciśnieniem wody z prysznica.

 

W czasie zmiany temperatury powietrza, powstaje efekt parowania szybki od środka.

 

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By BlasiusG
      Moi drodzy. Nie znam się za bardzo, a chciałbym wiedzieć czy w takim zegarku jaki jest na zdjęciu, da się bez problemu wymienić szkiełko? Oczywiście nie chcę sam tego robić tylko u jakiegoś fachowca.
       

    • By madrock
      Szanowni Koledzy,
       
      Prosiłbym w miarę możliwości o pomoc w stwierdzeniu oryginalności kieszonkowych zegarków ( udało mi się kupić je za grosze, dosłownie) Dwa rzekome IWC i zegarek oznaczony jako Tavannes Watch Co. Czy ktoś może mi coś więcej powiedzieć o Tavannes? Czy opłaca się je naprawiać i czyścić - chodzi o jedno IWC i Tavannes, drugi IWC sprawny i pięknie chodzi. Czy ktoś ewentualnie może mi podsunąć dobrego zegarmistrza? Serdecznie dziękuję z góry za pomoc.  
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       











    • By Rhotax
      Czy komuś kiedyś udało się naprawić coś takiego:

       
      Zasadniczo chodzi o to jakim klejem (i czy w ogóle) to 'chyci'.
      To od paska w zegarku serii Casio Tough Solar i czasami w specyfikacji piszą, że to pasek z żywicy
      https://www.skywatches.com.sg/reviews/brands/casio-watches/men/aq-s810wc-4av-casio-mens-tough-solar-sports-watch-aq-s810wc.htm
      a czasami piszą, że to..."plastik" (polyutherane ?)
      https://www.qoo10.sg/item/CASIO-AQ-S810W-TOUGH-SOLAR-ANALOGUE-DIGITAL-100M-MEN-WATCH-NEW/415488240?__langcd=en&__currency=USD
    • By czasik
      Dzień dobry 
      Kto już odbił swoją kartę kontroli Czasu pracy🤔


    • By ewa_942
      Witam, 
      Szukam zegarmistrza na Śląsku który naprawia stare rosyjskie zegarki 
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.