Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
gezu

Kolejowe zegarki kieszonkowe - w jednym miejscu

Recommended Posts

Coś nikt nic nie dodaje.

Takie dwa dołączyły do kolekcji dzięki uprzejmości kolegi Grzegorza. Dziękuję.

 

IMG_7875.jpeg

IMG_7877.jpeg

IMG_7779.jpeg

IMG_7780.jpeg

IMG_7782.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nikt nie doceni takich rarytasów... piękne rzeczy i spróbujcie znaleźć podobne!

 

A dla rozruszania tematu:

 

Seiko Railroad i to prawdziwie służbowy, z 1973 r., przypisany do konkretnej stacji kolejowej.

 

A do tego ze służbowym sznurkiem/dewizką!

 

 

Seiko rail-watch 1973.jpg

Edited by Grigoris1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma tematu z kolejowymi narecznymi więc się podepnę 

20230115_110219.jpg

20230115_110227.jpg

20230115_110239.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dawno nic nie było i Paweł przyszedł z pomocą.

 

IMG_9721.jpeg

IMG_9722.jpeg

IMG_9723.jpeg

I takie porównanie z moją Saksonią z kolekcji. Mechanizmy te same. 

 

IMG_9725.jpeg

IMG_9724.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boston kolejowy od Pawła Burego. Dzięki.

 

IMG_9923.jpeg

IMG_9924.jpeg

IMG_9925.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Może nie kieszonkowy ale kolejowy Ball timemaster lata 60/70 prosto z kraju Jankesów. Ciekawy werk eta 2822 jakby cosc bo adjusted in 5 positions.

 

 

PXL_20230701_134345567.jpg

Edited by lobo82

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, lobo82 napisał(-a):

Może nie kieszonkowy ale kolejowy Ball timemaster lata 60/70 prosto z kraju Jankesów. Ciekawy werk eta 2822 jakby cosc bo adjusted in 5 positions.

 

 

PXL_20230701_134345567.jpg

Ładny i czytelny. Gratuluję 

U mnie też nie kieszonkowy ale dzisiaj ze Świdnicy. Od Pawła. 

 

IMG_0068.jpeg

IMG_0069.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kieszonka aby było ok. Kupiona jeszcze w Lublinie.

 

IMG_0075.jpeg

IMG_0077.jpeg

IMG_0076.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

SUPER


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, polimerek napisał(-a):

Mołnia

DSCN9815.JPG

DSCN9838.JPG

DSCN9832.JPG

The file you were looking for could not be found


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, mkl1 napisał(-a):

The file you were looking for could not be found

It is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mołnia dla kolei Tureckich :)


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, mkl1 napisał(-a):

Mołnia dla kolei Tureckich :)

To dobry początek na zbieranie Mołni kolejowych. Kolejne wyzwanie. 

IMG_7187.jpeg

IMG_7188.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wszyscy

Od czasu do czasu czytam Wasze posty i za każdym razem meczy mnie jedno pytanie:

Jaka jest definicja zegarka kolejowego?

Milo by mi było gdybym dostał odpowiedz na to pytanie.

Dziekuje.

 

pozdrawiam

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Andrzej Wachowicz napisał(-a):

@wszyscy

Od czasu do czasu czytam Wasze posty i za każdym razem meczy mnie jedno pytanie:

Jaka jest definicja zegarka kolejowego?

Milo by mi było gdybym dostał odpowiedz na to pytanie.

Dziekuje.

 

pozdrawiam

 

 

Chyba nie ma jakieś formalnej definicji zegarka kolejowego. 

Ja na potrzeby kolekcji stworzyłem własną klasyfikację. 

1. zegarki w służbie - zegarki służbowe,

2. zegarki cywilne, wersje cywilne zegarków służbowych,

3. zegarki nawiązujące do kolei - motywy, grawerunki,

4. zegarki okolicznościowe związane z jubileuszami, ważnymi datami związanymi z koleją. 

Co do pkt 1 to w USA po 1891 były formalne wymogi techniczne jakie musiał spełniać zegarek aby można było go używać na kolei. Dodatkowo stworzono dokumentację utrzymania - serwisowania takich zegarków. Istotną rolę w ustaleniu warunków technicznych i serwisowych odegrał W. Ball. Dzisiaj firma Ball wykorzystuje tą historię do celów marketingowych ale w tamtym czasie. była to znacząca zmiana, która poprawiła bezpieczeństwo na kolei.  Obecnie można znależć zarówno zegarki, które były używane jako służbowe. W przypadku Europy można natrafić na zegarki wykorzystywane we Włoszech na kolei pod nazwą Perseo - mechanizmy były Corteberta. Na kopertach miały grawerunek logotypu Kolei Włoskich oraz numer ewidencyjny. W przypadku Turcji również można kupić zegarki produkowane dla państwowego przewoźnika. 

Co do zegarków jubileuszowych to w przypadku Polski można kupić zegarki wręczane kolejarzom z okazji jubileuszu pracy na kolei. Są to zegarki Lanco, Cortebert i Doxa z logotypem PKP na tarczy i kopercie. 

To tak w dużym skrócie. 

Pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hecke

Dziekuje za odpowiedz.

Rozumiem pkt 1 i formalne wymogi techniczne jakie te zegarki musiały spełnić. Oczywiście kiedyś to było bardzo ważne, dzisiaj ? chyba nie.

Według mnie można dzisiaj nazwać zegarkiem kolejowym zegarek zakupiony przez kolej i podarowany pracownikom z jakiejś tam okazji związanej z koleją i chyba powinny te zegarki mieć jakiś element graficzny związany z koleją.

Nie rozumiem pktu 2ego.

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Andrzej Wachowicz napisał(-a):

@Hecke

Dziekuje za odpowiedz.

Rozumiem pkt 1 i formalne wymogi techniczne jakie te zegarki musiały spełnić. Oczywiście kiedyś to było bardzo ważne, dzisiaj ? chyba nie.

Według mnie można dzisiaj nazwać zegarkiem kolejowym zegarek zakupiony przez kolej i podarowany pracownikom z jakiejś tam okazji związanej z koleją i chyba powinny te zegarki mieć jakiś element graficzny związany z koleją.

Nie rozumiem pktu 2ego.

 

pozdrawiam

Np. Elgin produkował zegarki dla kolei, które były przekazywane pracownikom jako służbowe. Natomiast poza produkcją dla firm kolejowych Elgin dokładnie takie same zegarki sprzedawał do użytku cywilnego. Oznaczał je czasami jako Railroad Watch ale nie były one używane na kolei. Podobnie ma się sprawa w przypadku Mołni. Większość zegarków tej marki z wyciśniętym symbolem lokomotywy nigdy nie było używanych na kolei. Ciekawie wygląda sprawa w przypadku Czechosłowacji. Czesi nie zamawiali zegarków u producenta do celów kolejowych. Kupowali zwykłe seryjne Iskry, Mołnie i nadawali im cechy inwentarzowe na deklu i wpisywali je do ewidencji np. CD Cargo. Posiadam takie dwa zegarki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • Guest
      By Guest
      Mechanizm 15 kamieniowy - sygnowany CORTEBERT-15 JEWELS-
      CAL 532-SWISS MADE, koperta z alpaki (chińskie srebro) o średnicy
      48,0 mm, dwa dekielki okrywające mechanizm.
    • Guest
      By Guest
      kieszonka PKP
    • By Danierzyk
      Witam , chciałbym dowiedzieć się więcej o tych zegarkach , byłbym wdzięczny za pomoc .


















×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.