Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Bartheck

Szybka piłka z oponami

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy dla teścia potrzebuję zamówić 4 opony do SUVa (235/60/18) co polecacie? Na razie na tapecie i do rozmyslania: Michelin, Conti, Nokian i Pirelli :)

 

co z tego najlepsze ew. co jeszcze polecacie?


"A był dla kierowania zespołem tym, czym Herod dla Towarzystwa Przedszkolnego w Betlejem"

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lato, zima czy wielosezonowe?

 

wielosezonowka to bzdura.

chyba ze masz dobre 4x4 i tylko do miasta.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michelin jako szybka piłka. A jako wolna trzeba brac pod uwage budzet, model opony, moc silnika, czas na jaki auto jeszcze zostanie, w jakich warunkach i predkosciach uzywany jest samochod.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4x4, 200KM, Diesel, budżet gra mniejszą rolę, lato :) opona ma być wszystkomająca (cicha, ekonomiczna, dobrze na mokrym i na suchym trzymająca no i słabo scieralna :D )

Na liście są:

Conti Crosscontact

Michelin Latitude

Goodyear Excellence

Nokian Z

Pirelli Verde

na razie teściu najbardziej się skłania do Michelina potem do Nokiana, opinie na necie różne dlatego pytam :)


"A był dla kierowania zespołem tym, czym Herod dla Towarzystwa Przedszkolnego w Betlejem"

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Litości, przecież to są auta codziennego użytku i każda (oprócz oczywiście jakiś najtańszych typu dębica itp itd) spełni wymagania "zwykłego zjadacza chleba). Wątpię abyś zauważył, że ta lepiej odprowadza wodę od tamtej a ta lepiej klei od innej. Wiadomo, że każdy Ci poleci to co ma. Kup opony średniej klasy, jeśli masz kaprys i fundusze to wyższej i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj kupiłem komplet nowych Goodyear Excellence. Miałem takie w poprzednim samochodzie i nigdy mnie nie zawiodły.


[wysłane z mojego Atari 65XE]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz lotek jest różnica i w odprowadzaniu wody i w głośności itd. Jeżeli nie widzisz różnicy to znaczy, ze w deszczu jeździsz 30-40km/h...

 

dla prównania szybkiego, mając na tym samym aucie nowe Bridgestony przy przejeździe przez wodę spływającą z estakady przy 70km/h szarpało kierownicą, w tym samym miejscu i przy tej samej prędkosci na Vredesteinach kierownicą nie szarpało.

 

Dzięki Szlamfajer a jak z głośnością w GY? Jaki przebieg wytrzymały?


"A był dla kierowania zespołem tym, czym Herod dla Towarzystwa Przedszkolnego w Betlejem"

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może coś miałeś z oponami, może jakaś wada. Bo wątpię, aby takie opony ( w sensie, które szarpią co się równa z powodowaniem zagrożenia na drodze) zostały dopuszczone do sprzedaży. Jedyne kryterium zauważalne przez" cywilnego" kierowcę to szybkość zużywania opon a tak to tylko subiektywne odczucia poszczególnych kierowców. Miałem różne opony i naprawdę , oprócz faktycznie nisko budżetowych takich jak dębica różnice są żadne. No ale pewnie zaraz usłyszę nie nie mam racji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostateczną decyzję podejmowałem pomiędzy oponami Uniroyal Rainexpert a Goodyear Excellence.

Zadecydowało w końcu to, że Goodyear'y są nieco sztywniejsze, Uniroyale wydały mi się bardzo miękkie i nieco "balonowate", a ja czasami zbaczam z dobrych dróg i robię trochę kilometrów po dziurach, szutrach, polnych drogach, kocich łbach i korzeniach.

Poprzednim autem (Nissan Primera 1.8) zrobiłem na Goodyear Excellent ok. 60 tys. km i jak go sprzedawałem to były w przyzwoitym stanie, nabywca nie musiał ich wymieniać. Nigdy nie doświadczyłem na nich aquaplaningu, solidnie trzymały się drogi nawet w deszczu, hamowanie też bez zarzutu. Niestety trochę szumią, bardziej niż Pirelli.


[wysłane z mojego Atari 65XE]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinię :)


"A był dla kierowania zespołem tym, czym Herod dla Towarzystwa Przedszkolnego w Betlejem"

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja Firma jak i mój ostatni prywatny zakup to Michelin, jak dbasz tak masz, niestety nawet bez dbania wychodzi, że Goodyear nie jest tak żywotny jak Michelin;

wybrzuszenia, ząbkowanie i inne przypadłości - generalnie temat rzeka, bo zaraz ktoś napisze, że jak się jeździ po krawężnikach, czy ma kombi to tak jest...(też pewnie cześć prawdy)

Najważniejsze, dobrać odpowiednie współczynniki nośności i prędkości a nie tylko rozmiar.

Niestety @lotek - nie mogę się z tobą zgodzić, to widać przy dużych i długich przebiegach, po mieście to można się tłuc nawet na Dębicy...

niestety parametr komfortu opony raczej średnio przekłada się na ścieralność (albo jedno, albo drugie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto teścia nie pojedzie szybciej niz 190km/h więc H wystarczy, nosność ma w papierach podaną 103.

 

Kupiłes Latitudy? Tour czy Sport?

 

A na Nokianach nikt nie jeździł?


"A był dla kierowania zespołem tym, czym Herod dla Towarzystwa Przedszkolnego w Betlejem"

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam Continentale. Mam drugi komplet w rozmiarze 255/55/19 bodajże, wytrzymały przyzwoity przebieg, w deszczu są naprawdę niezłe (biorąc pod uwagę szerokość), na suchym bardzo dobre. Ojciec też jeździ na tych gumach na 18 cali i również jest zadowolony. Szczerze polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem na nokianach cały poprzedni sezon ( około 70 tys km ) i jak je dojadę, to na obecny sezon wrócę jednak na opony yokohama - według mnie nokiany są gorsze od yokohamy, ale to chyba moja subiektywna opinia. Poza tym yokohamy są sztywniejsze według mnie, a ja nie lubię jak mi "buja" samochodem przy nagłych manewrach

 

Tylko czy pytasz też o producenta czy o konkretny model ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej konkretne modele - pod SUV to są dość specyficzne rozmiary, nie wszystkie gumy występują. Bierz Conti CrossContact! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teść przegryzł temat i będą Michelin Latitude Tour. Temat można skoszować, dzięki wszystkim za opinie i porady :)


"A był dla kierowania zespołem tym, czym Herod dla Towarzystwa Przedszkolnego w Betlejem"

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to dobra droga więc szerokiej drogi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.