Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Tektro Novela także mają taką regulację i w działaniu są identyczne (jeździłem i mam przed sobą takie rowery).

Czy aby na pewno model BB5 nie miał regulacji nieruchomego klocka (czy istnieją jakiekolwiek hamulce mechaniczne bez regulacji nieruchomego klocka?) ? Pytam gdyż nie pamiętam tego modelu już.

Czy to nie jest ta regulacja?

 

Pardon, pomyliłem strony, drugi klocek jest w piątkach nieregulowany. W BB7 oba są regulowane. W miejscu gdzie w BB7 jest pokrętło, w BB5 jest zaślepka

Tu jest BB7 avid-hamulec-tarczowy-ball-bearing-7-bb7

a tu BB5 avid--hamulec-tarczowy-ball-bearing-5-bb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem go z miesiąc temu, bo strasznie chciałem mieć szosowego pomykacza. Niestety CZAS, a raczej jego brak podsunął mi takie rozwiązanie. Rzadko kiedy udaje mi się w tym roku wyskoczyć na MTB, więc szoska stoi i niestety stać będzie. A szkoda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pardon, pomyliłem strony, drugi klocek jest w piątkach nieregulowany. W BB7 oba są regulowane. W miejscu gdzie w BB7 jest pokrętło, w BB5 jest zaślepka

Tak myślałem :)

Prawdopodobnie pod zaślepką do regulacji będzie nakrętka ze sprężyną która służy do tego samego tylko trudniej z tego skorzystać.

Ale tylko prawdopodobnie bo nie mam obecnie jak sprawdzić.

Nawet gdyby nie było takiej regulacji to i tak jest to tylko bajer. Odległość klocka można ustawić także naprężeniem linki przy klamce lub przy zacisku (BB5).

Jedynym faktem jest to że BB7 maja większą powierzchnię styku klocka z tarczą (większe klocki) więc prawdopodobnie lepiej hamują, choć to dalej mechaniki...


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi. Podumałem trochę i pewne rzeczy otworzyły mi się w głowie. Doszedłem do następujących wniosków:

*wymiana tych tektro na mechaniczne avidy chyba nie jest najmądrzejszą rzeczą. Za bardzo uprzedziłem się do tektro po lekturze forów rowerowych, gdzie przeważnie wieszają na nim psy

*jak już koniecznie chcę wydać pieniądze to jednak hydraulika. Z tym że lepiej to wtedy połączyć ze zmianą napędu, ale koszt takiej zabawy to połowa ceny roweru

*w takim razie rozsądniejsze wydaje się podzielenie tej operacji na dwa razy. Zacząć od napędu, a hamulce zostawić ewentualnie na później i zapewne tak zrobię.

 

Mam jeszcze na koniec lamerskie pytanie o montaż hamulców. Przy przednim nie widzę żadnych problemów z montażem, nie wiem natomiast jak jest z tyłem. Czy ramy przygotowywane przez producentów do montażu tarczówek są identyczne zarówno przy mechanikach, jak i przy hydraulice? Czy może są jakieś niuanse przy uchwytach na linki czy przewody?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z moich doświadczeń wynika, że nie powinno być problemów. System mocowania jest taki sam. To nie v-brake, do których potrzebne są piwoty. Jeśli się mylę, poproszę o sprostowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie tak jak mówi Hogg. Ewentualnie możesz potrzebować adapterów z systemu IS na PM ale to akurat żaden problem i koszt.


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi. Podumałem trochę i pewne rzeczy otworzyły mi się w głowie. Doszedłem do następujących wniosków:

*wymiana tych tektro na mechaniczne avidy chyba nie jest najmądrzejszą rzeczą. Za bardzo uprzedziłem się do tektro po lekturze forów rowerowych, gdzie przeważnie wieszają na nim psy

*jak już koniecznie chcę wydać pieniądze to jednak hydraulika. Z tym że lepiej to wtedy połączyć ze zmianą napędu, ale koszt takiej zabawy to połowa ceny roweru

*w takim razie rozsądniejsze wydaje się podzielenie tej operacji na dwa razy. Zacząć od napędu, a hamulce zostawić ewentualnie na później i zapewne tak zrobię.

 

Avidy BB7 uważane są za jedne z najlepszych mechanicznych tarczówek. Serwis mechaników jest banalnie prosty, jeśli miałeś kiedyś klucz i śrubokręt w ręku ;)

Jeszcze inna sprawa związana z tarczówkami - zależy jakich klocków używasz (żywiczne, półmetaliczne, metaliczne), to ma niebagatelny wpływ na zachowanie się hamulca. Ponadto są jeszcze inne elementy, które musisz uwzględnić: odpowiednia średnica tarczy, odpowiednia klamka (żeby nie była "gumowa"). Nie będę pisał, że np pancerze Jagwire będą lepsze niż standardowe, na pewno będą droższe, ale czy poczujesz różnicę? Nie wiem...

Z czym musisz się liczyć przy hydraulikach, to to, że będą droższe: same hamulce i klamki, potem płyny, uszczelki, odpowietrzanie...

 

Sam montaż jest taki sam przy hydr. i mech. Zwróć tylko uwagę, czy na Twojej ramie są odpowiednie przelotki, żeby poprowadzić przewód hamulcowy do tylnego koła. Jeśli nie ma, będziesz musiał przymocować go do ramy np taśmą, tertytkami lub czymś podobnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do speców. Co powoduje, że zmienia się twardość amortyzatora przy zmianach temperatury? Elastomery, olej w tłumiku?

 

Czy możliwe jest wykonanie czyszczenia amortyzatora przez laika w domowych warunkach? Ma już kilka lat i mimo, że chodzi jeszcze całkiem dobrze, to myślę, że nie zaszkodziłoby mu małe spa od środka. Amortyzator ma w jednej goleni sprężynę + chyba elastomer w drugiej tłumik olejowy z blokadą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do speców. Co powoduje, że zmienia się twardość amortyzatora przy zmianach temperatury? Elastomery, olej w tłumiku?

 

Czy możliwe jest wykonanie czyszczenia amortyzatora przez laika w domowych warunkach? Ma już kilka lat i mimo, że chodzi jeszcze całkiem dobrze, to myślę, że nie zaszkodziłoby mu małe spa od środka. Amortyzator ma w jednej goleni sprężynę + chyba elastomer w drugiej tłumik olejowy z blokadą.

Elastomer nie ma z tym nic wspolnego.

Oczywiscie sprezyna stalowa jak najbardziej zmienia swoje wlasciwosci pod wplywem temperatury, tak samo roznego rodzaju oleje. Olej ma chyba w karcie charakterystyki taki parametr jak temperatura plyniecia.

Jesli masz zamkniety tlumik olejowy to nie widze przeszkod by rozkrecic taki amortyzator w domu, wyczyscic, posmarowac sprezyne, ewentualnie wymienic uszczelki.

Na wiecej info nie licz chyba ze zdradzisz co to za model amortyzatora.


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze pytanie z innej beczki. Czy ktos ma doswiadczenia z kitami gatesa gear do przerobki rowerow na Alfine z lancucha na pasek klinowy?

Interesuja mnie osobiste doswiadczenia nie info z manuali czy netu.

Edytowane przez Marcinkowski

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Amor to RST Gila sprzed kilku lat, tak jak pisałem w jednej goleni sprężyna + chyba elastomer w drugiej tłumik olejowy z blokadą przyciskiem. O twardość pytam dlatego, że różnica jest naprawdę odczuwalna i przy temperaturach zimowych mam z przodu praktycznie sztywny widelec. Przy 10 st. tak jak teraz też nie jest zbyt fajnie pod tym względem i amor jest zauważalnie twardszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, legenda polskiego kolarstwa górskiego, przynajmniej dla mnie. Niech spoczywa w pokoju.


IWC Schaffhausen Cal. 83 INCA, JLC Master Control Ultra thin, Audemars Piguet cal. 2003 i cal. 2001, ML Pontos Automatique PT6117

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech spoczywa w pokoju .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój Spec, trochę już jeżdżony w tym roku.

esazu8es.jpg

 

wysłane z mojego Commodore 64


Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajna maszyna. Ja cały czas na full'u, ale szosówka chodzi mi po głowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głupie pytanie - czemu w szosówkach używa się tych dziwnych hamulców, a nie V?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawiają wrażenie bardziej masywnych, bo dochodzą łuki nad oponą, których w V nie ma. Musiałbym porównać w jakimś sklepie jak to faktycznie wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są lżejsze, np porównując np v-brake XTR (kiedyś) z Dura Ace to około 1/3 wagi roznicy.

Są bardziej aerodynamiczne ;) jakkolwiek to brzmi.

Może jest w tym jakiś element tradycji?

A tak serio to nigdy się nad tym nie zastanawiałem. ;)


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepisy też mają jakieś znaczenie. UCI dopiero od niedawna zezwoliła na korzystanie z tarczówek w przełajówkach i pewnie jeszcze musi upłynąć trochę czasu zanim nastąpi jakiś przełom w szosówkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już czas ruszać, nasmarowany jutro wycieczka.

 

 

 

Wysłane z Lumia 920

post-59414-1395347836,2099_thumb.jpg


"Jeśli bałagan na biurku świadczy o bałaganie w głowie, o czym świadczy puste biurko?" Albert Einstein

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie w porównaniu do V to szosowe są chyba znacznie słabsze? Może to też ma jakieś znaczenie, że ramy szosowe są jednak słabsze i V mogłyby działać na nie zbyt dużą siłą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.