Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

no to zatoczyliśmy koło:

zmieniać rowery,

zmieniać ogumienie,

 

mała przerwa:

 

bawić się ciśnieniem,

 

olać wszystko pogodzić się z utratą prędkości i oporem na rzecz uniwersalności...

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmiany ciśnienia potrafią dać bardzo wiele. Bawiłem się tym z moimi smart samami i bardzo mocno reagują. Burt był na to nie czuły . Odchodzimy od tematu kolegi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba jeszcze nie wiemy do końca co kolega chce uzyskać i za ile, ale OK dajmy mu szansę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

im zaczynam na to chłodniej patrzeć to temat przełajówki robi się coraz odleglejszy i pewnie padnie na coś w stylu crossa. Budżet podałem wcześniej, w grę będzie wchodzić raczej używka przez co trzeba się uzbroić w cierpliwość ale z drugiej strony nie pali mi się. Kolega który ma crossa cube długo polował na rower, mówił że często ogłoszenia po 3h sa już nieaktualne ale w końcu trafił niedaleko rower w bdb stanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rower którym pokonałem 160km (w ciągu jednego dnia i sporo pod górkę) niestety mi ktoś ukradł. To była Świętej Pamięci Orbea.

 

Na pocieszenie kupiłem sobie Kestrela. Teraz trzeba się zapisać na nowy rajd i ochrzcić.

 

f82165dbd8e44a10fdabf49a78814ad6.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cross   kaseta 11-34 korba 48x36x26

przełaj kaseta 11-32 korba 46x36

 

jak dobrze rozumiem to ilości zębów. kasety - najmniejsza zębatka po 11 w obydwu ale korba na dużej zębatce w crossie ma o 2 zęby więcej. To powinno dawać większą prędkość w crossie. Dobrze myślę?  ;)

 

46x11 przy kadencji 90 daje prawie 50km/h. Dasz radę rozkręcić do takiej prędkości? Ja w szosie 50x12 wrzuciłem może z 2x do tej pory. Nie ma co na to patrzeć. Prędzej bym się bał czy najniższy bieg starczy na podjazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przy korbie 38 i na kasecie 11 dokręciłem na zjeździe do 62.

Ale to tylko momentem, bo szło nogi urwać ;) koła 27,5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przełajówkę odpuszczam, gdybym miał większy budżet to pewnie wziąłbym Accenta. Ostatecznie szukam czegoś w stylu Krossa Level B2/B3. Jakieś ewentualne propozycje rywali? Wymogi - koła 29, hydraulika, jak największe przełożenia. Jak na razie Kross wydaje mi się chyba najrozsądniejszą opcją

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam krossa. Z własnych doświadczeń . Nie ta jakość ram.

Spójrz sobie na ofertę SUPERIORA. 29ery za około 2K na bardzo równym sprzęcie bez min i świetne ramy. Polecam również markę GT , ale ona jest droższa . No i oczywiście Giant.

Miałem supa 749 zanim przesiadłem się na " składaka " i polecam . Te marki mają LEPSZE ramy niż kross i równy osprzęt . Po co sztuczne bić cenę dając prawie cały napęd acera i przerzutkę deore ? Bez sensu...

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj jeszcze oglądałem ofertę Superiora i GT i znalazłbym coś dla siebie ale tak jak pisałem - chodziło raczej o używki a tutaj jest problem bo nic nie ma. Wczoraj pokazał się na olx w/w Kross level B3, dzisiaj telefon, szybka decyzja i jest  :D

13833157_1142758492461299_181542263_o.jp

 

dzięki wszystkim za rady ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładniutki. A jednak poszedłeś w rower do XC. Ja lubię ten typ rowerów . Lubię jechać na teren, błoto ... Ale także na trasę asfaltową i mój rower sprawdza się i tu i tu. Jaki rocznik roweru? Może jeszcze nie trafiłeś na " gumową ramę "

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja o ramę raczej się nie boję, skoki mnie interesują więc mam nadzieję, że przy lekkim użytkowaniu będzie ok. Rower jest z września 2015, jeszcze na gwarancji, poza kilkoma rysami na widelcu od opierania roweru nic mu nie jest. Ogólnie jestem zadowolony :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lekkie skoki- to pierwsze Ci zdechnie wideł. Ale to tani wideł .

Jeździć i mieć frajdę , to najważniejsze .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

katować go nie będę, serwisy będę mu robić i będę miał nadzieję, że trochę pożyje  :P  Jak coś siądzie to będzie trzeba wymienić ale w tym roku chyba nie będę musiał inwestować, kupię smar do łańcucha i powinno mu na razie wystarczyć  ;)  jedyne co to przerzutki są do wyregulowania ale to w wolnej chwili i jakieś folie na ramę pod pancerze linek ale to estetyka  :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przełóż odblask z tylnego koła na przednie  :P  B)

 

niech dobrze 4 litery wozi - bezpiecznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup jeszcze brunox do amorka. Dobrze mu zrobi. Napęd to nawet nie tyle co smarować ( żeby nie zrobić breji) tylko porządnie wyczyścić, nasmarować, poczekać aż dobrze " wejdzie " i wytrzeć z nadmiaru. Tak przy każdym myciu , lub częściej w razie potrzeby. Tak samo czyścić amorka i psikać go brunoxem.

Lampki załóż jak po zmroku jeździsz lub w deszczu.

A no i warto osłonę na ramę pod łańcuch dać. Takiego neoprena na rzepie albo naklejka taka długa .

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przełóż odblask z tylnego koła na przednie  :P  B)

 

niech dobrze 4 litery wozi - bezpiecznie

te odblaski ogólnie mi nie pasują w takim rowerze i zastanawiam się czy ich nie zdjąć :P Po zmroku czasami się zdarzy jechać więc jakieś oświetlenie na pewno będzie.

Czyszczenie łańcucha na pewno będzie, widać że rower dużo nie jeździł, łańcuch nie jest pokrytym jakimś zaschniętym brudem ale poprzedni właściciel ostro z jakimś smarem pojechał i nadmiaru nie usunął  :P

Brunox do goleni kupię, smar do łańcucha z tej firmy też jest ok? osłona pod łańcuch też będzie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Boczne odblaski są bardzo ważne i przydatne. Wygląd trzeba olać jeżeli użytkuje się polskie drogi. Tylne koło zamiata więc szybko zajdzie kurzem i nawet nie będzie się z niego domywał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do łańcucha używam Morgan Blue Race Oil . Sprowadza go tarnowski sklep bikebrothers i sygnuje swoją nazwą. Według mnie, najlepszy smar, ale nie wiem, czy go gdziekolwiek dostaniesz.

Na cylkomania.pl go mają .

Koniecznie kup kask jeśli nie masz.

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy w kasku nie jezdzilem ale sie zastanawiam nad zakupem, smary raczej przez internet bede zamawiać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brunoxa do łańcucha szczególnie nie polecam chociaż w którejś z gazet rowerowych miał bardzo dobre oceny. Ja lubię gęste oleje, a ten jest jak mleko (biały i rzadki). Szybko się "wyciera".

Kask kupowałem z trzy lata i w końcu się przemogłem. Podczas pierwszych jazd trochę denerwował, ale idzie szybko się przyzwyczaić. Może i warto go mieć, bo nigdy nic nie wiadomo. W ubiegłym tygodniu wyprzedzał mnie autobus i spod kół wyleciał kamień. Dostałem nim właśnie w kask i to na tyle mocno, że jest mały uszczerbek na skorupie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Morgan Blue Race Oil. Najlepszy smar do łańcucha .

Jeśli kask dostał " cios " to nadaje się do wyrzucenia .

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

ma ktoś jakieś doświadczenia z rowerami przełajowymi/hybrydami? Ostatnio zaczął mnie interesować rower w takim stylu - głównie asfalt ale nie koniecznie dobrej jakości, czasami jakiś szuter czy ubita ale jednak piaszczysta leśna droga, szosówka nie da rady a na górskich się wyjeździłem za młodu   :lol:

 

Jest już niewiele szos które nie przyjmą 700x28c, a takie mamy już Schwalbe marathony które sypkiego piachu nie przejadą, ale po lesie spokojnie idą. ja po szutrach spokojnie śmiagam na 25-kach, jednak nie ukrywam, zdarzało się i na 23-kach.

 

Ale  wiele " dzisiejszych" szos przyjmuje opony 35C, są ramy do który spokojnie włażą koła przełajowe. Niekiedy wymaga to wymiany szczęk. Rzecz jasna po założeniu konkretnych klocków  taki konfig dobrze sprawdza się w lesie.

tutaj jednak przełożenia i rozmiar kół robi swoje.

Ja jednak stawiam na głowę i nogę. Jak umiesz kręcić z rytmu to spokojnie  z miękkiego jesteś w stanie podołać wielu wyzwaniom, warunkiem  tu jest rama, " kręcace się koła" i ogumienie.

szerokość opon tutaj pominąłem ale wiadomo że opona swoje robi. Ja na pewno nie preferowałbym szerokich opon, raczej możliwie najwęższe żeby znośnie szły po piachu i ubitej ziemi ale nie dawały niepotrzebnego oporu na asfalcie. 

Dokładnie to mieszanka, profil i waga robi swoje. Mogę wymienić wiele gównianych 23C i wiele konkretnych 28C. 

Minimalnie . Ale i tak i nie. Bo przełaj ma cieńsze opony. Ale cros pod górkę pojedzie na pewno lepiej.
Ech nie czytałem specyfikacji pisząc post wyżej...

W standardzie stosuje się  opony przełajowe 40C, zaś w crossach i trekingach najczęściej spotykam 32-35C.

Oczywiście na szuter, i ubite ścieżki można założyć przełaje 32C , bo takie też są.

46x11 przy kadencji 90 daje prawie 50km/h. Dasz radę rozkręcić do takiej prędkości? Ja w szosie 50x12 wrzuciłem może z 2x do tej pory. Nie ma co na to patrzeć. Prędzej bym się bał czy najniższy bieg starczy na podjazdy.

12 i 11 T to koronki które sukcesywnie zajeżdżam z  tarcz 50 i 52 , ale - treningi w większości płaskie. W rytmie  z traczy 46 zaorałem jak na razie 13-kę choć 15-ka też dostała.

Z mniejszej tarczy jest łatwiej rozbujać na  wysoki rytm, natomiast są osobniki którym dobrze trzyma się z twardego obrotu i są w stanie szybko przechodzić na miękkie i wysoka kadencję.

Ja przy korbie 38 i na kasecie 11 dokręciłem na zjeździe do 62.
Ale to tylko momentem, bo szło nogi urwać ;) koła 27,5

Na prostej..... 50/11, rytm leciał grubo ponad 100... Ale to jeszcze o niczym nie świadczy. Z górki to i 80 km/h lekko szło, ale znam takich co i ponad 100 mieli na blacie.

 

Ja dzis 45 km machnąłem :)

 

Bez zmian, jadą sety z tym że ostatnio na luzie.

2016Nysaokolice1.JPG

 

 

 

Morgan Blue Race Oil. Najlepszy smar do łańcucha .
Jeśli kask dostał " cios " to nadaje się do wyrzucenia .

Ale w przypadku gdy to jest konkretny cios, nawet w "nakrycie głowy" z marketu, a nie raptem kamień. 

Zazwyczaj przy dzwonie już z 40-ki kask nadaje się do utylizacji.

 

 

To tyle mego mundrowania ;)

Edytowane przez kaido2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.