Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

mam nadzieję, że uda zrobić jakiś mały trip w demoday to czegoś bym się dowiedział na własnej skórze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jezdziles juz szosa ? To zupelnie inna "jakosc" niz MTB :)

Ja teraz gdybym robil jakies ruchy w rowerach i chcialbym kupic grawela, a dokladniej tylko slate, to raczej pozbylbym sie mtb i zostawil szose.

Rozumiem jednak, ze w Polsce pewnie myslalbym troche inaczej. Jakosc drog i kultura jazdy jest nieco inna niz w Szwajcarii, przez co wyjazd szosa wiaze sie ze sporym ryzykiem utraty zycia lub zdrowia, a przynajmniej permanentnym stresem. Wybor Mtb lub grawela to przede wszystkim, w polskich warunkach, zdrowy rozsadek i praktycznosc.

 

Mozecie koledzy polecic jakis sklep internetowy, ktory sprzedawalby koronki do kaset. Postanowilem troche pozonglowac zebatkami i nie moge nic sensownego znalezc.


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja lubię jeździć tam, gdzie nie ma ruchu, jakieś boczne drogi przez lasy a wtedy to często zapomniane drogi - dziury, asfalt podniesiony przez korzenie drzew. Ostatnio jechałem właśnie dość uczęszczaną drogą ale asfalt super bo nowo położony tylko że wcześniej założyłem sobie, że będę zjeżdżał w las - jakaś droga pożarowa. Na początku asfalt ale "zapomniany", później szutrówka a na koniec po prostu leśna droga. XC jedzie i tyle, gravel spokojnie dałby sobie radę na równi z xc ale nie wiem czy chciałbym jechać tam szosą 

 

screen z gugla - 2km wcześniej był lekko dziurawy ale czysty asfalt, tutaj zaczyna się odcinek szutrowy  :P  ja jechałem prosto, 500m dalej była już zwykła leśna droga, jechałem tam pierwszy raz, nie wiedziałem czego mam się spodziewać ale takie klimaty pasują mi najbardziej. Teraz jedynie pełno grzybiarzy ale oni nie spychają z drogi  :lol:

Beznbsptytuu.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam być przerażony, bo od kiedy mam szosę, to Anthem stoi, łapie kurz i robi za element wystroju pokoju... Chyba muszę go przeprosić i wyprowadzić na spacer ;)


Mniejsza z perfekcją, wystarczy być bardzo dobrym...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja złożyłem szosę z myślą, że będzie odskocznią od mtb. Wyszło odwrotnie. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Beznbsptytuu.jpg

 

zegarkowo  ;)

 

ale tak ogólnie - co to za łańcuch?  :ph34r:

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnienie zapasów.

Nogawki, na krótko rano za zimno.

Multi od crank, Mo ile łyżki, łatki i smar aby się śruby nie zapiekaly. 75b5215763afc8c49ba852dc6ea298fc.jpg

 

Dodam, że profilaktycznie zakupiłem perfumy dla małżonki aby jej humor poprawić po moim zakupach

Edytowane przez suqub

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwis :)

Nigdy nie przypuszczałem, że do odkręcania małego blatu będę się zabierał z metrową dźwignią :)

69cb25792b711db8f2eb081dbe5f8e8e.jpg

 

Suqub, to łyżki park toola? Nie polecam ich. Chory kąt mają. Niewygodne.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Blunio

Pytanie dotyczy opon. W swoim starym Giancie Granite mam klasyczne opony, takie z drutami w stopce. Przez XX- naście lat zdarzyło mi się złapać kapcia ze dwa razy, chociaż sporo jeździłem i nie tylko po szosie, ale i po bezdrożach. Teraz w X- calibrze mam takie opony co to się je składa jak dętkę. I przez rok złapałem również dwa kapcie. Zadaję sobie pytanie, czy to po prostu pech, czy "ten typ tak ma" i już się ani na chwilę nie rozstawać z zapasową dętką ? :wacko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@egzo18, tak park tool. Drucianke zdejmuje za ich pomocą bez większego wysiłku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blunio, rodzaj stopki a oplot to dwie różne sprawy. Opona drutowa ma drut w stopce, przez co jest ona (stopka) sztywniejsza. Opona zwijana ma włókna aramidowe zamiast drutu w stopce. Ale nie wpływa to w żaden sposób na odporność opony na przebicie  

 

Opony są w różnych wariantach, z różną gęstością oplotu. Ogólnie każda opona to kompromis pomiędzy wagą, odpornością na przebicie. Producenci starają się znaleźć złoty środek ale nie ma opon niezniszczalnych. Ja przez rok w x-calibrze gumy nie złapałem. Fuel jeździł tydzień na dętkach i było ok, przy przerabianiu na tubelesy wyszło, że jedna opona jest dziurawa (ale dętka była nietknięta) i trzeba było ją łatać. Nie ma reguły 

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To czy drut, czy zwijana, to tylko różnica wagowa i zwijana się łatwiej zakłada. Odporność na przebicia to oplot. :)

Sposobem na kapcia może być bezdętka, do pewnego stopnia. Opona z wkładką antyprzebiciową, albo opony grafenowe. ( chyba tylko vittorie) . Te ostatnie są diabelnie mocne i lekkie. Ale i drogie... :)

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Blunio

Dzięki za zainteresowanie tematem. Zdaję sobie sprawę że drut jest tylko w stopce, ale go przywołałem dla identyfikacji tych starszych i bardziej masywnych opon. ( no i cięższych :). )

Te nowego typu opony zwijane są tak cienkie że nie budzą zaufania,ale może jestem uprzedzony. :wacko:

BTW jaki rząd wielkości wynosi cena za oponę grafenową ?

 

Insza inszość to zaworki w dętkach, te cienkie z zakrętką wentyla. Jakoś nie mogę się do nich przekonać. W starym rowerze mam zaworki samochodowe i można je dopompować na każdej stacji benzynowej. Zapiąć pompkę na tych cienkich to magia. Ratunkiem jest redukcja jaką dostałem w gratisie z rowerem :unsure:

Edytowane przez Blunio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wentyl presta najlepiej trzyma wysokie ciśnienie. Zawsze można wozić ze sobą przejściówkę. Grafenowa, zwijana vittoria rubino pro g + ( do szosy) to około 150 zł. Nie wiem, czy są takie do mtb. W mtb mam maxxisy crossmarki w systemie tubeless.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Blunio

Może z innej beczki. Kiedyś w rowerze miało się licznik przebiegu całkowitego, dziennego i parę innych prostych funkcji. Teraz nic nie mam, ale próbowałem korzystać z aplikacji Endomondo na komórce. I niby fajnie, ale raz że zżera baterię, dwa że coś gada po angielsku, trzy że jakieś reklamy i inny syf.

I tu pytanie, czy używacie czegoś w miarę prostego, nieklopotliwego ale dającego jakies pojęcie o sposobie użytkowania rowera ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam stravę, nie ma reklam, nic nie gada a bateria jak to przy aplikacji, coś tam leci. Neta nie trzeba mieć włączonego cały czas bo strava zapisuje ścieżkę z gps, żeby dodać trasę do historii wystarczy połączyć się na koniec z netem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio

A ja jeżdżę rowerem żony  :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Używam sportstracker i od kilku miesięcy strave. Pewnie przejdę na tą drugą.

 

 

Wysłane z ciemniejszej strony Słońca

Edytowane przez kkwpk

rXQHFG4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozecie koledzy polecic jakis sklep internetowy, ktory sprzedawalby koronki do kaset. Postanowilem troche pozonglowac zebatkami i nie moge nic sensownego znalezc.

A próbowałeś roznitować 2 kasety i złożyć coś z tego? Wykonalne w kasetach bez pająka. Próbowałem - działa :)

Edytowane przez Margrave

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myslalem raczej o dokupieniu pierwszej koronki 12z, tych zintegrowanych raczej bym nie ruszal. Lezy u mnie kaseta 14-28 i jest za miekka. Pomyslalem, ze wyrzuce z niej 19z i zaloze 12z. No moze powinienem tez wymienic tez ta 14z, ale nie znalazlem za bardzo sklepow internetowych, ktore sprzedawalyby same koronki.


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie dotyczy opon. W swoim starym Giancie Granite mam klasyczne opony, takie z drutami w stopce. Przez XX- naście lat zdarzyło mi się złapać kapcia ze dwa razy, chociaż sporo jeździłem i nie tylko po szosie, ale i po bezdrożach. Teraz w X- calibrze mam takie opony co to się je składa jak dętkę. I przez rok złapałem również dwa kapcie. Zadaję sobie pytanie, czy to po prostu pech, czy "ten typ tak ma" i już się ani na chwilę nie rozstawać z zapasową dętką ? :wacko:

Przez XX - naście lat mogłeś zrobić niewiele km i mieć przy tym szczęście, teraz szczęścia było o wiele mniej. Jazda bez zapasowej dętki to jak proszenie się o kłopoty.

 

Dzięki za zainteresowanie tematem. Zdaję sobie sprawę że drut jest tylko w stopce, ale go przywołałem dla identyfikacji tych starszych i bardziej masywnych opon. ( no i cięższych :). )

Te nowego typu opony zwijane są tak cienkie że nie budzą zaufania,ale może jestem uprzedzony. :wacko:

BTW jaki rząd wielkości wynosi cena za oponę grafenową ?

 

Insza inszość to zaworki w dętkach, te cienkie z zakrętką wentyla. Jakoś nie mogę się do nich przekonać. W starym rowerze mam zaworki samochodowe i można je dopompować na każdej stacji benzynowej. Zapiąć pompkę na tych cienkich to magia. Ratunkiem jest redukcja jaką dostałem w gratisie z rowerem :unsure:

 Na wytrzymałość opony składają się materiały z jakich są wykonane, oraz niejednokrotnie stosowane rozwiązania, a nie grubość. Zwykłe gumiaki nawet najgrubsze poddadzą się na kamolu, większe dobicie i można załatwić ją na cacy, natomiast " cieńkie " z odpowiednim zabezpieczeniem nie tak łatwo zabić, w tych oplot umiera śmiercią naturalną do tego jak dodać odpowiednią mieszankę to i przejedziesz z przyjemnością naprawdę sporo km i nie zabijesz się na mokrym. Ogólnie nie opłaca się kupować tanich opon.

 

Wspomniane Vittorie Rubino Pro G+ testowałem przez 2,5 miesiąca. Przez ten czas pękło lekko ponad 10 tyś km, tył się trochę wypłaszczył. Wiele km po brukach i parszywych kamolach, dziurawe asfalty, szutrówki. Przez ten cały okres jeden kapeć bo długa igła jednak pokonała zabezpieczenie, rozbite butelki praktycznie nie robiły im krzywdy. Pod treningi, czy ściganie w trudnych warunkach bardzo dobry kompromis.

 

Zabił je bruk, ale w sumie na upartego można jeszcze na nich jeździć, poddała się jedna warstwa oplotu, na uszkodzonej zrobiłem jakieś 500 km jednak dalej nie chciałem ryzykować zabawą z dala od domu.

 

Kolega ostatnio zaproponował mi takie do szosy:

 

schwalbe-durano-plus-fahrrad-reifen-28-r

 

 

Tu już gwoździe nie przejdą, zobaczymy :)

 

Może z innej beczki. Kiedyś w rowerze miało się licznik przebiegu całkowitego, dziennego i parę innych prostych funkcji. Teraz nic nie mam, ale próbowałem korzystać z aplikacji Endomondo na komórce. I niby fajnie, ale raz że zżera baterię, dwa że coś gada po angielsku, trzy że jakieś reklamy i inny syf.

I tu pytanie, czy używacie czegoś w miarę prostego, nieklopotliwego ale dającego jakies pojęcie o sposobie użytkowania rowera ?

Z tymi reklamami nie przesadzajmy, na dole mały pasek ledwie widoczny. W telefonie zawsze można ustawić tryb eco, poza tym wiele zależy od samego telefonu. Ch...wy sprzęt wiąże się z gubieniem sygnału, krótkim trzymaniem na baterii. Na X-perii E4 bat starczała na 500 km, tak samo mam w podobnie budżetowym Lenovku C2. W wersji 6 na androida jest możliwość wyboru języka polskiego, choć rozumienie komunikatów po angielsku w wersji 4 nie sprawiało mi problemów ;) Dla mnie to dobra rzecz.... Info co km, dst, czas, tempo..., tel mogłem trzymać w plecaku , tylnej kieszeni i skupić się na tym co jest do zrobienia itd...

 

 

 

Myslalem raczej o dokupieniu pierwszej koronki 12z, tych zintegrowanych raczej bym nie ruszal. Lezy u mnie kaseta 14-28 i jest za miekka. Pomyslalem, ze wyrzuce z niej 19z i zaloze 12z. No moze powinienem tez wymienic tez ta 14z, ale nie znalazlem za bardzo sklepow internetowych, ktore sprzedawalyby same koronki.

Jaka wielkość blatu?

Edytowane przez kaido2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.