Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie w Tarnowie w bikebrothers:

Orbea, Lapierre, Giant, GT, Cannondale ;)

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ma stracha... jego wybór

Ja kombinowałem, ale zbyt dużo kombinowania

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podświadomość czy jak to się tam nazywa :)

jak jadę na platformie to wiem, że zdążę z nogą a tak bym miał "lęki" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że jakbyś się przejechał, to by Ci te " lęki " przeszły

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ten weekend jest Bike Expo w Warszawie. Będzie można Rondo dotknąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te platformy wielkieeee po zbóju :).

A strach przed spd przechodzi po 2 pierwszych glebach ;).

Edytowane przez Keniutek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to platformy dedykowane do dh

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, ale przeciez jazda w SPD nie jest obowiazkowa i nie zawsze mozliwa :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę pod tym podpisać. ;)

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie - asfalt, szutry i turlanie się po okolicy - spd lepsze. W terenie tam gdzie koła odrywają się od ziemi tak samo, nie ma strachu, że będzie trzeba lądować d*pą na siodełku bo pogubiliśmy pedały w locie. Ale za to jest strach tam gdzie widzimy, że będzie mała prędkość, czy to na podjeździe czy jakimś ciężkim technicznie zjeździe. Zawsze zostaje z tyłu głowy "a co będzie jak nie zdążę się wypiąć". Wiadomo co będzie - gleba  :P

Ja po zimowej przerwie wolałem najpierw pojeździć na platformach, trzeba się znowu wczuć w rower ale ostatnio już coraz częściej nachodzą mnie myśli, że to już czas wkręć spd.

Do mnie przyjechały ochraniacze na kolana i łokcie więc gleby nieco mniej straszne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://www.canyon.com/pl/mtb/spectral-on/

 

największe zaskoczenie dla mnie to dwa rozmiary kół w jednym rowerze,

Ciekawe kiedy coś takiego wejdzie do tradycyjnych na pedały.

 

Jednym słowem tego jeszcze nie grali!

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rowerowi nic nie brakuje mimo tego co Szaj mówi, ja tylko nie rozumiem tak małego (wręcz śmiesznego) skoku.

A możecie mi przypomnieć co się stało w gravelach z otworami / przelotkami do montażu bagażników ? Bo chyba tak uniwersalnie miały być odbierane te rowery. Bez to chyba mogą istnieć CX.

Znowu zaszło poplątanie z pomieszaniem czy ja coś pomyliłem ?

 

Skok w tym rowerze właśnie według mnie go pretenduje do długich jazd w średnio trudnym terenie. Z tego co pamiętam w tym lub w zeszłym roku koleś na nim wygrał wyścig DirtyKanza 200 (200 mil po szutrach). I do tego jest ten rower a nie do jazdy po szosach czy turystyki. Jak się zacznie jeździć długie trasy (powyżej 150 km) to człowiek zaczyna odczuwać różnicę w oponach rzędu 5 mm. Szczególnie jeśli jedzie się kilka dni. Nie odważyłbym się jechać na tym Slate'cie kilka dni jeśli nie byłoby to związane z jazdą w terenie conajmniej 70-80%. A teren to szutry, ścieżki leśne, drogi polne.

 

A co do mocowań to faktycznie używają tego głównie hardcore'owi raiderzy. Na kilku dniowe nawet wyprawy, szczególnie jeśli nie targa się namiotu, śpiworów i sprzętu obozowego to nie ma sensu obciążać się jakimiś stelażami itp. Teraz moda na bike-packing. :D Sakwy mocujesz paskami i nie ma targania stelaży itp. I ma to taką przewagę że zazwyczaj jak chcesz wykorzystać dedykowane mocowania na rowerze właściwie to dobrze kupić firmowe, co robi duże koszty. A sakwy możesz kupić różne i nawet - najlepiej - robione na zamówienie, które wychodzą taniej niż marek rowerowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Burns, grali grali. Stare dh i mieszanie kół 24, 26. Albo state rowery torowe gdzie różnice w rozmiarze potrafiły być kolosalne.

Bądź co bądź, kolejny dziwolag

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba niektóre marki cały czas produkowały modele z mieszanym rozmiarem kół, tyle że w PL mniej znane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to nowe zjawisko.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- Skok w tym rowerze właśnie według mnie go pretenduje do długich jazd w średnio trudnym terenie.

- Teraz moda na bike-packing. :D

Odp.1 A mi pretenduje do tego, że za czas jakiś wyjdzie identyczny ze skokiem 50-70 (wartość dowolna) i będzie droższy o 2-4k, a ci co kupili z obecnym będą mogli zrobić upgrade w podobnych lub większych pieniądzach.

 

Odp.2 Słowo klucz "moda" chociaż w tym wypadku całkiem ciekawa. Mi natomiast chodziło o to co obiecywali dla definicji gravel. Ja to widzę tak, że kombinacji na wyciągnięcie kasy od klientów jest tysiące, bo nawet tym co trochę się znają na tym przemyśle ciężko już połapać się. Zakup roweru, nawet drogiego to jedno, zakup rzeczy około-rowerowych to drugie - wspólny mianownik, równie wysoka cena. Bo wszystkich sytuacji nigdy nie przewidzisz na co i gdzie pojechać najdzie ochota w danym roku. (np.dzisiaj w koło komina jutro do Skandynawii)

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Burns

Chyba jednak nie wyraziłem się jasno - mnie też ten Slate nie przekonuje. Uważam go za czysto marketingowy chwyt, tj. ostatnie wariacje Canyona na temat kierownicy do gravela. Generalnie teraz jest czas na wydziwianie wokół graveli/wypraw. Ale to wszystko marketing. Nawet jak ktoś dużo jeżdzący kupi taki rower to wróci do normalnego sprzętu. Była "marketingowa moda" na fatbike'i, była (i jeszcze trochę trwa) na gravele a od zeszłego sezonu wciskają gdzie się da e-rowery. Jak zobaczyłem e-rower do enduro to myślałem że to żart w zeszłym roku. Ale nie dość że coraz tego więcej to teraz robią szosówki z silnikami. To szaleństwo ale nikt "poważnie" jeźdzący na rowerze a to nie pójdzie. Marketing swoją drogą, a życie - swoją.

 

I tak było z tym Slate'em. Cannondale musiał zrobić szum wokół marki to wymyślili szosówkę z amorem. Tj. teraz Canyon szosówkę z "dwupółkową" kierownicą. Najśmieszniej jak różne kanały/gazety starają się zrobić dobrze producentom i szukają za co by pochwalić produkt który nawet im się nie podoba. Oglądałem ostatnio Bikeradar na temat tego Grail'a. Uśmiać się można.

 

A co bike-pack'ingu i sakw zamiast jakiś bagażników to jestem zwolennikiem. Wygodnie, lekko i z jakimś takim "powiewem nostalgii". :D


A co do kwestii definicji gravela... Generalnie chodzi o to żeby wsadzić grubą oponę z bieżnikiem. I "grubą" tzn. tak do 35-38 mm, a nie jak teraz sugerują w "gravelach" 40 mm lub 2 cale. Chciałbym wysłać takiego co to wymyślił na rowerze z oponą 2 cale żeby pojeździł w mieszanym terenie (szuter/asfalt/polne drogi) tak 100-150 km. Ciekawy jestem jak by wyglądał.

 

I to wszystko, bo geometria to kwestia ustawienia stosunku kierownica/mostek/siodło. Wiem że według purystów geometria to więcej ale kąt główki ramy tak naprawdę może mieć znaczenie ale czy duże? Albo kąt rury podsiodłowej? Przesuwasz siodło w tył lub przód i generalnie sprawa załatwiona. Pomijając sprawę że geometria ma znaczenie przy ściganiu na wysokim poziomie, ale przy amatorskiej jeździe? Ja przejechałem ponad 400 km w dwa dni na przełajowym rowerze w mieszanym terenie z sakwami. Jak opowiadam innym jeźdzącym to się dziwią, że przecież CX to inny rower i nie ta pozycja, itd. Ale mi było bardzo dobrze i wygodnie. Trzeba tylko rower ustawić pod siebie i jeździć.

Edytowane przez Krathor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to sobie wyjaśniliśmy - nic dodać, nic ująć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Apropos różnych kół

1c7439b088b6e0911290a9bb17e1a79b.jpga87c3e42e5d1d97961f0f65854e2ad33.jpg

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to już jest lekkie przegięcie i wariacki pęd w sporcie zawodowym za byciem najlepszym za wszelką cenę. Coś jak to:

546b3c4c749dd_-_001tyrrell-lg.jpg?crop=1

jeździło. Tyle i aż tyle  ;)

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się w jaki sposób optymalnie przewozić rower w samochodzie. Bo te całe montaże rowerów na dachuu czy nawet na platformie na haku, to wcale nie jest taka prosta sprawa. Kręgosłup boli, później się długo odczuwa bóle. Zastanawiam się nad jakimś rowerem składanym. No właśnie i tutaj mam dylemat, bo nie należą one do najtańszych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.