Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mrovka

Podjąłem dziś próbę zdjęcia korby w ns. W celu poprawnego nasmarowania gwintów korby i suportu.

Ni cholery...

Zapryskałem wd 40. Zostawię do jutra

 

A coś tam sie dzieje ? Czy to tylko takie dmuchanie na zimno ? Bo zazwyczaj tych elementów sie nie rusza jak wszystko pracuje dobrze

Ja sie czujesz nie penie,to raczej zrobiłbym mini przegląd amora - bo to one lubia suche wychodzić z fabryki,przynajmniej RockShock na to cierpiały

 

Z tym WD40 to nie wiem czy to jest dobry pomysł...bo jak nie odkręcisz tego teraz to tylko naruszy ci konsystencje oryginalnego smarowidła

 

Edit: A czy ty nie potrzebujesz tam specjalnej śruby do sciągania korb ?

Edytowane przez mrovka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 1 powinien najpierw i przede wszystkim pojeździć,

Po 2 tam jest śruba 50Nm, czyli praktycznie trzeba na tym stanąć i/lub mieć długą dźwignię. Ja nie wiem czy egzo waży 50kg,więc czym ma to zrobić?

Po 3 smaru nigdy za wiele, na osi (firmowo dają jednego gluta) nadmiar najwyżej wycieknie przez otwór w suporcie. Jak sie napcha za dużo i będzie się kręcił na zewnątrz przy łożyskach to dojdzie do zapiaszczenia łożysk i ich zatarcia mimo niby uszczelnień.

Po 4 WD to kiepski patent

Po 5 najwyżej sp***doli nowy rower! Ale jak się nudzi zamiast się przejechać to co zrobisz jak nic nie zrobisz.

Po 6 w tym przypadku ściągacz jest zbędny.

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wd 40 pomogło fa933f5ecbd81cf924faa0c1c94af7b4.jpg

 

Suport poszedł bez problemu.

Wszędzie smaru gorzej jak mało.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Użyj smaru miedzianego lub aluminiowego albo antisizera od shimano. Z tego co widzę masz suport bsa na gwint, nie używaj kleju bo na nowych miskach już jest jak zmieniasz suport a na starych wystarczy aby trzymało. Z doświadczenia serwisowego wiem że w porządnym odkręceniu ręka standardowym kluczem uzyskasz spokójńie 30 niutków. Jaką masz korbę?

Ok korby Sramowskie :) bardzo mocno dokręcają śrubę 8mm imbusową na montażu. Kilka nowych korb w karierze trzeba było reklamować.

Potwierdź jeszcze suport czy jest pressfit czy na gwint bo jak pressfit to smaku nie dawaj tylko lekki film miedzianego lub aluminiowego. Pozdrawiam.

P.S. Korbę po dwóch trzech jazdach możesz jeszcze raz dokręcić dla pewności.

Korzystając z okazji zaprezentuję zgodnie z tematem: zielony mój :) steel is real! Kanadyjski Chromag, klasyczny sztywniak, 160mm skoku, koło 29", ceglany znajomego :)

post-106433-0-32849300-1578422701_thumb.jpeg

Edytowane przez sbsqad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

egzo 

masz wkład suportu w ten deseń ?

77268447_2545117575814677_91234232902688

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pasta miedziana to pierwszy wybór ale przy alu może być problem bo miedź z alu niby reaguje. wiadomo, że nie zajdzie syfem bo taki suport nie jest wieczny ale ja bym użył pasty z alu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pasta miedziana to pierwszy wybór ale przy alu może być problem bo miedź z alu niby reaguje. wiadomo, że nie zajdzie syfem bo taki suport nie jest wieczny ale ja bym użył pasty z alu

Jeszcze kwestia czy pasta miedziana jest pastą czy sprayem. Pasta bernera nie wchodzi w reakcje z ramą, jest dośč droga ale sprawdzona. Najpewniejszy wybór dla mechanika domowego to albo antisizer Parktoola (on jest właśnie na bazie alu) lub właśnie pasta antisizer od shimano.

Generalnie jak nie ma się takich wynalazków można użyć dobrego stałego smaru wodoodpornego. Smar litowy też da radę ale tylko stosować smary nie cierne jako film na gwint. :)

Edytowane przez sbsqad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Burns, tak. Suport bsa

Już zmontowane.

Używam anty zapieka Shimano

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kwestia czy pasta miedziana jest pastą czy sprayem. Pasta bernera nie wchodzi w reakcje z ramą, jest dośč droga ale sprawdzona. Najpewniejszy wybór dla mechanika domowego to albo antisizer Parktoola (on jest właśnie na bazie alu) lub właśnie pasta antisizer od shimano.

Generalnie jak nie ma się takich wynalazków można użyć dobrego stałego smaru wodoodpornego. Smar litowy też da radę ale tylko stosować smary nie cierne jako film na gwint. :)

tak, macie rację

ale kto mi wytłumaczy na kiego grzyba kolega egzo wymontował wkład suportu z mufy w nowym rowerze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo nie było ni cholery smaru na gwincie.

I po sezonie była by bida

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe aby unikną trzasków, zgrzytów i innych :) albo wizja suchego suporty męczyła tak że trzeba było tam zajrzeć :)

Suporty na gwint żeby trzeszczały na łączeniu z ramą muszą być wyjątkowo trefne albo ramy nuszą być piekielnie źle wyfrezowane.

 

@egzo18 dobra robota!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyś nie widział rowerów co tu pokazywałem co składałem kolegą od zera?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo nie było ni cholery smaru na gwincie.

I po sezonie była by bida

Aż tak źle by nie było. Tam jest gwint drobny na dużej długości więc syf nie groźny. Przesmarowałeś aby łatwiej było serwisować w przyszłości. Sram nie daje dużo kleju na gwint więc na bank by poszło. :). Ale rozumiem nadgorliwość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No po sezonie może jeszcze by to poszło.

Ale zapieczony suport to coś okropnego..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem. Czasami klucz w imadlo i się ramą kręciło :) były akcje ze szlifierką, palnikiem ale w większości przypadków były to rowery z amsterdamskich kanałow albo słabej jakości rowery. Nie generalizuje i wiem że była rożnie i w nowych rowerach też nie jest za wesoło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja raz w starym rowerze z gwinten wykręciłem niemal. Posypał się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo nie było ni cholery smaru na gwincie.

I po sezonie była by bida

Może wsiąkł w aluminium? Zdjecia masz? Zaraz donoszę na Ciebie do NSa ;)

 

Teraz czas na stery.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stery tam są zintegrowane. Demontaż tego zawsze się uda. Ale może i zajrzę też.

Przeziębiony jestem, to dłubie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

strona YT "zdechła"

coś się kroi chyba :)

było na FB, żeby czekać bo nadchodzi odsłona 2020

 

a tymczasem ciekawe co dzisiaj egzo smaruje, może już spojler dołożył ?

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to czekam / y :)

Ty tak, ja nieszczególnie, ale to chyba jeszcze trochę potrwa ... Chyba, że mają Asa w rękawie i nauczeni dostępnością (jej brakiem) 2019. zamówili produkcję na 2020 wcześniej, żeby zapewnić dostępność swoich produktów w tym roku.

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.