Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, trollu napisał:

pytanie co chcesz osiągnąć i co kto rozumie przez "lepiej się jeździ". W domyśle - krótszy mostek pozwala na bardziej wyprostowaną pozycję - w długim treku (chociaż dzisiaj to już raczej standard) - ok, można to zrozumieć. Szersza kierownica - jeśli chwycisz szerzej to musisz się bardziej pochylić - wychodzi na zero. Zyskujesz szerszy czyli mocniejszy chwyt na kierownicy - tylko pytanie czy do turystyki Ci to potrzebne? Bo wg mnie - jeśli nie latasz w dół jakimiś singlami - to szersza kierownica jest bez sensu. Piszę to jako były posiadacz X-calibra z kierą 690mm, obecnie mam 780 w trailu i nie wiem ile w baranku (na pewno mniej niż w x-celibrze) 

Skracając mostek odciążysz przednie koło - w terenie rower może bardziej myszkować przodem i stanie się bardziej nerwowy - w trailach czy enduro są krótkie mostki ale też inne kąty na główce ramy. Oczywiście przy przejsciu z 90mm na 80mm mostek rower nie stanie się dzikusem ale jak założysz ędurowy 30 to może być wesoło 

Miałem dokładnie ten sam rower. 19.5 w kolorze Wipler Red blue i nigdy bym do niego krótszego mostka nie założył mimo , że zwykle jeżdżę z mostkiem 50mm. Po pierwsze ten x caliber nie ma geometrii progresywnej a po drugie rama jest stosunkowo krótka co w połączeniu z główką ramy 71 stopni sprawia raczej , że rower jest wybitnie asfaltowym góralem. Fajny szybki ale z mocno wiotkimi kołami więc skrócenie mostka wywoła tylko zmniejszenie stabilności. Kolega ma tam jeszcze mustangi TRL czy zostały już wymienione gwarancyjnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, revolta4 napisał:

Połamałem skuwacz właśnie dziś na siostrzeńca rowerze. Tool firmy krzak... 

Czas kupić coś lepszego. Żeby skuwacz działał i nie był z plasteliny 

Alien- może i fajny ale duży. Wygląda bynajmniej

CB - różne opinie jak piszecie 

Topeak mini pro 20 - hymm? 

Mam tego topeka. Dobry.

Ale do warsztatu nie lepiej skuwacz jako samodzielne narzędzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Sceptyczny Sceptyk napisał:

Miałem dokładnie ten sam rower... Kolega ma tam jeszcze mustangi TRL czy zostały już wymienione gwarancyjnie?

Proszę o dopisanie do grona posiadaczy ?

Przy okazji - co to za mustangi TRL ⁉️


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Jędrula.wawa napisał:

Proszę o dopisanie do grona posiadaczy ?

Przy okazji - co to za mustangi TRL ⁉️

To model kół który był wkładany przez Treka/Bontragera do budżetowych rowerów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, egzo18 napisał:

Mam tego topeka. Dobry.

Ale do warsztatu nie lepiej skuwacz jako samodzielne narzędzie?

Nie do warsztatu. Jako Tool do plecaka a dłuższa wyprawę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, trollu napisał:

pytanie co chcesz osiągnąć i co kto rozumie przez "lepiej się jeździ". W domyśle - krótszy mostek pozwala na bardziej wyprostowaną pozycję - w długim treku (chociaż dzisiaj to już raczej standard) - ok, można to zrozumieć. Szersza kierownica - jeśli chwycisz szerzej to musisz się bardziej pochylić - wychodzi na zero. Zyskujesz szerszy czyli mocniejszy chwyt na kierownicy - tylko pytanie czy do turystyki Ci to potrzebne? Bo wg mnie - jeśli nie latasz w dół jakimiś singlami - to szersza kierownica jest bez sensu. Piszę to jako były posiadacz X-calibra z kierą 690mm, obecnie mam 780 w trailu i nie wiem ile w baranku (na pewno mniej niż w x-celibrze) 

Skracając mostek odciążysz przednie koło - w terenie rower może bardziej myszkować przodem i stanie się bardziej nerwowy - w trailach czy enduro są krótkie mostki ale też inne kąty na główce ramy. Oczywiście przy przejsciu z 90mm na 80mm mostek rower nie stanie się dzikusem ale jak założysz ędurowy 30 to może być wesoło 

Dziękuję za odpowiedź , czyli według Ciebie zostawić jak jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, revolta4 napisał:

Nie do warsztatu. Jako Tool do plecaka a dłuższa wyprawę 

Użytkuje go tak.

Parę razy dupe uratowało. Wredna w nim jest ta spineczka, lubi się zgubić.

Oprócz tego jak najbardziej ok.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, Sceptyczny Sceptyk napisał:

Miałem dokładnie ten sam rower. 19.5 w kolorze Wipler Red blue i nigdy bym do niego krótszego mostka nie założył mimo , że zwykle jeżdżę z mostkiem 50mm. Po pierwsze ten x caliber nie ma geometrii progresywnej a po drugie rama jest stosunkowo krótka co w połączeniu z główką ramy 71 stopni sprawia raczej , że rower jest wybitnie asfaltowym góralem. Fajny szybki ale z mocno wiotkimi kołami więc skrócenie mostka wywoła tylko zmniejszenie stabilności. Kolega ma tam jeszcze mustangi TRL czy zostały już wymienione gwarancyjnie?

Nic nie jest zmienione ,mimo że rok w rok serwisowany w miejscu zakupu.

Co można "ulepszyć" w tym modelu ,czy też zostawić jak jest? 

Używam tylko do jazdy po asfalcie ,bo niestety za ciężki jestem na jakieś "wygibasy" po lasach ;)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Zibi8 napisał:

Nic nie jest zmienione ,mimo że rok w rok serwisowany w miejscu zakupu.

Co można "ulepszyć" w tym modelu ,czy też zostawić jak jest? 

Używam tylko do jazdy po asfalcie ,bo niestety za ciężki jestem na jakieś "wygibasy" po lasach ;)

Pozdrawiam

Jeśli wszystko działa to nic bym nie zmieniał a z czasem opony na lepsze. Napęd ma mega, amorek też do złych nie należy. Oczywiście ergonomia i siła hamulców to dyskusyjna sprawa ale są tanie w utrzymaniu. Do jazdy po asfalcie sztyca regulowana jest zbędna. Jednym słowem tylko jeździć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Sceptyczny Sceptyk napisał:

Jeśli wszystko działa to nic bym nie zmieniał a z czasem opony na lepsze. Napęd ma mega, amorek też do złych nie należy. Oczywiście ergonomia i siła hamulców to dyskusyjna sprawa ale są tanie w utrzymaniu. Do jazdy po asfalcie sztyca regulowana jest zbędna. Jednym słowem tylko jeździć :)

Ok ,bardzo dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Dobrze wiedziec na przyszlosc. Mam ten model ale 26cali w mtb i praktycznie sa bezobslugowe. Jedynie co mnie draznilo to brak cisnienia na mleku jak dluzej rower stal nieuzywany ale jestem na detkach znowu 

Też mam te koła 26" w rowerze mtb i nic złego się nie dzieje. Kręcą się prosto, bębenek fajnie cyka. A kupiłem używane. Z tym, że zrobiłem na nich może z 1500 km bo jeżdżę głównie na szosie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

90% pytań o mody w rowerze -  "co można zmienić". Tak z czapy, dla samej zmiany. To pytanie w stylu - "mam auto i nie wiem co moge sobie do niego dokupić". Jeśli rower sprawia problemy to wtedy można szukać rozwiązania, jeśli chcesz zmienić coś dla samej zmiany - hulaj dusza, piekła nie ma. Tylko sensu też w tym nie będzie.

A co do geo w x-calibrze - Sceptyk - nie wiem skąd wziąłeś kąt na główce 71st - tyle to jest w szosach.

Dwa - miałem takiego x-celibra - rama 19.5 , wzrost 182cm. Jako rywal - pierwszy z brzegu - Canyon Grand canyon - dane z www czyli aktualny model  - rozmiar L (182-192 cm)

Reach trek 444, canyon 455

stack trek 601, canyon 637

Wymiary treka z tabeli z 2016r. Rzuciłem okiem też na Speca Chisela - reach 441, stack 619. Scott Scale? Reach 443, stack 617.

Nie wiem co wg Ciebie jest progresywnym geo i krótką ramą ale kiedy Trek wypuszczał takie geo to reszta miała mostki długości kija od miotły. Dzisiaj dopiero się to nieco zatarło bo reszta "dogoniła" treka. Co do haseł, że jest to "asfaltowy" xc - jeśli chodzi o koła - to tak, to budżetowy model. Jeśli chodzi o geo - wystarczy spojrzeć na wymiary x-calibra (może być nowy, geo zmienili kosmetycznie) i porównać je do zawodniczych procalibrów czy supercalibrów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, trollu napisał:

90% pytań o mody w rowerze -  "co można zmienić". Tak z czapy, dla samej zmiany. To pytanie w stylu - "mam auto i nie wiem co moge sobie do niego dokupić". Jeśli rower sprawia problemy to wtedy można szukać rozwiązania, jeśli chcesz zmienić coś dla samej zmiany - hulaj dusza, piekła nie ma. Tylko sensu też w tym nie będzie.

A co do geo w x-calibrze - Sceptyk - nie wiem skąd wziąłeś kąt na główce 71st - tyle to jest w szosach.

Dwa - miałem takiego x-celibra - rama 19.5 , wzrost 182cm. Jako rywal - pierwszy z brzegu - Canyon Grand canyon - dane z www czyli aktualny model  - rozmiar L (182-192 cm)

Reach trek 444, canyon 455

stack trek 601, canyon 637

Wymiary treka z tabeli z 2016r. Rzuciłem okiem też na Speca Chisela - reach 441, stack 619. Scott Scale? Reach 443, stack 617.

Nie wiem co wg Ciebie jest progresywnym geo i krótką ramą ale kiedy Trek wypuszczał takie geo to reszta miała mostki długości kija od miotły. Dzisiaj dopiero się to nieco zatarło bo reszta "dogoniła" treka. Co do haseł, że jest to "asfaltowy" xc - jeśli chodzi o koła - to tak, to budżetowy model. Jeśli chodzi o geo - wystarczy spojrzeć na wymiary x-calibra (może być nowy, geo zmienili kosmetycznie) i porównać je do zawodniczych procalibrów czy supercalibrów

Tak jak napisałem na samym początku ... jestem totalnym amatorem ... ilość kilometrów co dla mnie jest łał ,to dla Was rozgrzewka ,jeździ mi się dobrze na moim rowerze ,ale "ktoś" podpowiadał mi że niewielkie zmiany mogą jeszcze polepszyć ten komfort jazdy.

Dlatego zapytałem Was "fachowców" ,czy ów zmiany faktycznie wpłyną pozytywnie na jakość ,komfort dalszej jazdy ,napisaliście że nie ma sensu ,grzecznie dziękuję ,na pocieszenie kupię sobie nóżkę do roweru :)

Pozdrawiam ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że zawsze można szukać czegoś lepszego ale trzeba wiedzieć czego się szuka. Np - gdy kupiłem grawela i zaczęła się moja przygoda z barankiem musiałem do niego przywyknąć, dolny chwyt sprawiał mi problem bo po chwili jazdy ręce się buntowały. Delikatna zmiana "pochylenia" kierownicy w mostku i korekta ustawienia siodełka w jarzmie - problem zniknął. Ale jak się kombinuje za dużo to częściej wychodzi gorzej a nie lepiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Zibi8 napisał:

Tak jak napisałem na samym początku ... jestem totalnym amatorem ... ilość kilometrów co dla mnie jest łał ,to dla Was rozgrzewka ,jeździ mi się dobrze na moim rowerze ,ale "ktoś" podpowiadał mi że niewielkie zmiany mogą jeszcze polepszyć ten komfort jazdy.

Dlatego zapytałem Was "fachowców" ,czy ów zmiany faktycznie wpłyną pozytywnie na jakość ,komfort dalszej jazdy ,napisaliście że nie ma sensu ,grzecznie dziękuję ,na pocieszenie kupię sobie nóżkę do roweru :)

Pozdrawiam ?

Kobiety kupują dla polepszenia samopoczucia nowe torebki albo pantofle, a nam pozostaje kupić jakiś szpej do roweru. ?

Sam ujeżdżam xcalibra 8 i starego Gianta Granita. Różnica w geometrii jest kolosalna, jak przesiadam się z Treka na Gianta muszę pilnować się żeby nie wyglebić. Giant wydaje się krótki, chybotliwy i narowisty. Po paru km przyzwyczajam się do jego charakterystyki, ale chętnie wracam do Treka.

za to w Giancie przez cały okres użytkowania (ponad 20 lat) złapałem może ze dwie, trzy gumy. To tyle, co w Treku przez jeden sezon. Przelkleństwo jakieś czy coś, bo styl i miejsca użytkowania rowerów podobne. 

Ps. Dla polepszenia samopoczucia ostatnio kupiłem sobie dzwonek - tyle jest teraz amatorów o2o i pieszych na ścieżkach rowerowych, że lepiej mieć ?


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio
2 minuty temu, egzo18 napisał:

Co to za licznik?

 

CatEye Quick CC-RS100W

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, fidelio napisał:

 

CatEye Quick CC-RS100W

Fajnie wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio
Teraz, trollu napisał:

Wedel tylko 64%? Nie było 80%? ;)

 

Nie było. W Lidlu z Wedla było max. 64%. Ale to dobry woltaż, zalecany przecież przez epidemiologów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no niby tak, powyżej 70% może już język wykręcać na drugą stronę. Chociaż nie zawsze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio
Teraz, egzo18 napisał:

Fajnie wygląda.

 

To prawda. I głównie za ten wygląd się płaci, bo w tej cenie są liczniki, które oferują więcej funkcji. Ale ten jest zdejmowalny (zostaje tylko ramię), mega wygodny i prosty w obsłudze, z łatwym dostępem do przycisków resetujących, a to dla mnie było bardzo ważne, po doświadczeniach z jednym modelem od Sigmy. 

1 minutę temu, trollu napisał:

no niby tak, powyżej 70% może już język wykręcać na drugą stronę. Chociaż nie zawsze ;)

 

Jakby w Lidlu z Wedla było więcej niż 64%, to bym wziął, bo ja uwielbiam gorzką czekoladę. Ale nie było, a specjalnie szukać mi się nie chce, tym bardziej, że ta też daje radę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na ns mam cateye strada slim.

Maleństwo. Mi bardziej na rozmiarze zależało 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio
1 minutę temu, egzo18 napisał:

Na ns mam cateye strada slim.

Maleństwo. Mi bardziej na rozmiarze zależało 

 

A mi zależało na czymś innym, niż inne ?

No i do lampek mi pasuje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.