Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Pokaż spód buta a jak nie chcesz to weź gwoździa lub blachowkręt i sprawdź czy jesteś go w stanie wbić napierając samym kciukiem chociaż na 3mm. Jeżeli podeszwa to guma jak w butach mtb to akresywne pedały mogą pomóc pod warunkiem, że piny będą miały się w co wbijać. Jeżeli to bardzo twardy plastik czy związek gumy nie do ruszenia jak w butach szosowych to będzie jeszcze gorzej bo but bedzie się opierał tylko na pinach, czyli bardzo mała powierzchnia styku a nie o to chodzi. Platforma to punkt podparcia, piny to punkt zaczepu. Nie ma albo, albo. 

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wieczorem sprawdzę, z czego wykonany jest spód butów. Wrzucę zdjęcia. Zrobię też test gwoździa.


Wojtek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, wojtech napisał(-a):

Niecały rok temu pożegnałem się z pedałami spd. Stwierdziłem, że to nie dla mnie. Zostały jednak buty (przeznaczone do mtb). Tanie nie były, więc szkoda wyrzucać, ale jednocześnie zakładam, że już ich nie sprzedam. Wczoraj na wycieczce sprawdzałem, czy da się jeździć w nich na platformach. O ile sztywna podeszwa sprawuje się świetnie, to niestety ślizgają się nieco po pedałach. Nic strasznego, ale jednak. Nawet przez chwilę przyszła myśl, by wrócić do zatrzasków (w domu mam jeszcze jeden komplet, który należy do zony :) ). Mimo wszystko zostanę już przy platformach. Czy w Waszej ocenie bardziej agresywne platformy, np z wysokimi pinami sprawdzą się w przypadku tych butów, czy gra nie warta świeczki? Bardziej chodzi o zasadę, niż dogłębne analizowanie modelu butów, platform etc.

 

Jesli buty nie sa uszkodzone lub nie wygladaja, jakby nadawaly sie na smietnik to na luzie sprzedasz :)  W tym roku sprzedalem stare buty MTB i ostatnio moje szosowe po kilku sezonach. Dorzucilem nowe wkladki, ktore mi zostaly i poszly w 5 dni :) 

Edytowane przez fonfelinni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyszły łakocie z aliexpress

IMG_20210510_162606.jpg


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, suqub napisał(-a):

To małe czarne to co to je?

Niech omawia po kolei, czarne (małe i duże), śrebne i niebieskie 😁


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, suqub napisał(-a):

To małe czarne to co to je?

Klucz do wentylka, ale nie mam siły w ręce poza felgą go odkręcić. Zaraz zrobię eksperyment, zobaczę czy domowym sposobem uda mi się uzyskać w oponie drutowej ciśnienie.

2 minuty temu, Jędrula.wawa napisał(-a):

Niech omawia po kolei, czarne (małe i duże), śrebne i niebieskie 😁

Srebrne to sprawdzacz łańcucha i napędu, niebieskie taśma do otworów na nyple, chyba wziąłem za szeroką.

Edytowane przez albiNOS 01

Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, albiNOS 01 napisał(-a):

niebieskie taśma do otworów na nyple, chyba wziąłem za szeroką.

 

Mówisz ? ( to taśma bezdętkowa a nie nyplowa w sensie chroniąca dętkę przed dziurami od nypli - taka wysublimowana różnica)

Zapoznaj się może najpierw z tym, nim przekombinujesz:

https://www.1enduro.pl/tubeless-opony-bezdetkowe/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio

Dzień dobry 😎

IMG_20210511_070426-01.jpeg

IMG_20210511_071458-01.jpeg

IMG_20210511_060933-01.jpeg

Screenshot_20210511_074729_com.garmin.android.apps.connectmobile-01.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, fidelio napisał(-a):

Dzień dobry 😎

 

IMG_20210511_071458-01.jpeg

 

 

 

Ta droga wygląda nieciekawie, nie chciałbym  się nią rano przemieszczać wśród średnio obudzonych kierowców spieszących się do pracy ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio
5 minut temu, Burns napisał(-a):

 

Ta droga wygląda nieciekawie, nie chciałbym  się nią rano przemieszczać wśród średnio obudzonych kierowców spieszących się do pracy ...

 

Ruchliwy był tylko odcinek 710ki, między Kwiatkowicami a Lutomierskiem, jakieś 7 km. Poza tym to raczej powiatowej i gminne, na których ruch był niewielki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, fidelio napisał(-a):

Dzień dobry 😎

Dzień dobry. :wub:
Znowu nie ogolony :unsure:


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio
4 minuty temu, Jędrula.wawa napisał(-a):

Dzień dobry. :wub:
Znowu nie ogolony :unsure:

 

Ale za to szczęśliwy 😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, fidelio napisał(-a):

 

Ale za to szczęśliwy 😁

Ja to doskonale rozumiem. Ale zdradź tajemnicę, gdzie jest ukryty sens tych jazd poza zadowoleniem ? Zdobycie kondycji, nabicie kkm, czy może oderwanie się choć na chwilę od rzeczywistości ? 
No bo kariera kolarstwa to już chyba odrobinę za późno ? 


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio
6 minut temu, Jędrula.wawa napisał(-a):

Ja to doskonale rozumiem. Ale zdradź tajemnicę, gdzie jest ukryty sens tych jazd poza zadowoleniem ? Zdobycie kondycji, nabicie kkm, czy może oderwanie się choć na chwilę od rzeczywistości ? 
No bo kariera kolarstwa to już chyba odrobinę za późno ? 

 

Ścigał się nie będę. I tak po prawdzie, to nigdy nie było to moim celem - za stary jestem, za ostrożny i takie tam... Po pierwsze więc, z uwagi na moją pracę, kolarstwo to doskonały sposób na zresetowanie głowy. Po drugie, ja w ogóle powróciłem do roweru po tym, jak dostarło do mnie, że za dużo wolnego czasu spędzam na kanapie, w pozycji horyzontalnej i z piwem pod ręką... Więc to kwestia jakiejś tam dbałości o formę, kondycję. No i wreszcie postanowiłem sobie, że choć nie będę się ścigał, to chcę jednak jeździć nieco inaczej niż do tej pory. Nadal będzie to kolarstwo romantyczne, czy jak tam się je określa, ale przy okazji chcę jeździć nieco mocniej (z kolanami się dogadałem), a to wymaga większej częstotliwości. Tyle 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, fidelio napisał(-a):

 

Ścigał się nie będę. I tak po prawdzie, to nigdy nie było to moim celem - za stary jestem, za ostrożny i takie tam... Po pierwsze więc, z uwagi na moją pracę, kolarstwo to doskonały sposób na zresetowanie głowy. Po drugie, ja w ogóle powróciłem do roweru po tym, jak dostarło do mnie, że za dużo wolnego czasu spędzam na kanapie, w pozycji horyzontalnej i z piwem pod ręką... Więc to kwestia jakiejś tam dbałości o formę, kondycję. No i wreszcie postanowiłem sobie, że choć nie będę się ścigał, to chcę jednak jeździć nieco inaczej niż do tej pory. Nadal będzie to kolarstwo romantyczne, czy jak tam się je określa, ale przy okazji chcę jeździć nieco mocniej (z kolanami się dogadałem), a to wymaga większej częstotliwości. Tyle 😉

Widzę że motywacje mamy podobne, aczkolwiek ja nie poszedłem w cienkie oponki i barankową kierownicę :unsure:

Mówiac o kolanach i wyższej częstotliwości masz na myśli kadencję ? 


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio
39 minut temu, Jędrula.wawa napisał(-a):

Widzę że motywacje mamy podobne, aczkolwiek ja nie poszedłem w cienkie oponki i barankową kierownicę :unsure:

Mówiac o kolanach i wyższej częstotliwości masz na myśli kadencję ? 

 

Tak, generalnie staram się jeździć na twardszych przełożeniach, z niższą kadencją... Oczywiście bez popadania w jakieś skrajności, początek (5km) i końcówka (też 5 km) to zdecydowanie lżejsze jeżdżenie. Wstyd się przyznać, ale co tam, ja jeszcze 2 miesiące temu, jeżdżąc na szosie korzystałem z mniejszego blatu z przodu i zastanawiałem się, po co ten większy? 😂😜🤔 Ale połapałem się, że coś jest nie tak, bo prędkości początkowo miałem niewiele wyższe niż na gravelu, a kadencja była jakaś kosmiczna. Ale teraz jest już ok 😉

Edytowane przez fidelio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z jaką średnią kadencją jeździłeś? Szczerze to pierwszy raz słyszę, żeby ktoś kto nie ma problemu z jazdą z wysoką kadencją specjalnie ją obniżał. Jazda z wysoką kadencją jest trudniejsza niż siłowa i bardziej wydajna w dłuższym czasie. Jest jeszcze opcja, że kręciłeś bez obciążenia ;) W sumie kolegę do jazdy masz bardzo doświadczonego, dlatego już sam nie wiem 😛

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio
1 minutę temu, tessio napisał(-a):

Z jaką średnią kadencją jeździłeś? Szczerze to pierwszy raz słyszę, żeby ktoś kto nie ma problemu z jazdą z wysoką kadencją specjalnie ją obniżał. Jazda z wysoką kadencją jest trudniejsza niż siłowa i bardziej wydajna w dłuższym czasie. Jest jeszcze opcja, że kręciłeś bez obciążenia ;) W sumie kolegę do jazdy masz bardzo doświadczonego, dlatego już sam nie wiem 😛

 115-120...

 

Aktualnie ok. 90. 

 

Z mojej perspektywy jazda z wyższą kadencją, na lżejszym przełożeniu, jest łatwiejsza. Cięższych przełożeń zawsze się obawiałem, bo z kolanami różnie było. Kolega jak po raz pierwszy z nim pojechałem od razu stwierdził, że jeżdżę bardzo miękko i zasugerował jednak jeżdżenie na twardszych przełożeniach i z niższymi kadencjami, żeby wzmacniać nogi i jeździć bardziej siłowo. Wychodzi z założenia, że u kolarza kolana muszą trochę potrzeszczeć 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

😀

 

115-120 to faktycznie jakiś kosmos, taka kadencja to przy sprintach bardziej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio
2 minuty temu, tessio napisał(-a):

😀

 

115-120 to faktycznie jakiś kosmos, taka kadencja to przy sprintach bardziej ;)

 

Cóż... Ja już to wyżej wyjaśniłem. Roweru szosowego musiałem się nauczyć, tym bardziej, że w gravelu mam 1x11, a 2x11 miałem w mtb, bardzo krótko. Do tego w 1x11 przód ma 42 zęby. W szosie mam 50/34, więc te 42 są po środku. No i jak zacząłem jeździć na szosie, a jakże, na blacie 34, to nagle się okazało, że muszę kręcić jak głupi, żeby jechać szybciej niż moim gravelem. Więc zacząłem się zastanawiać, z czego to wynika? No i wyszło mi, że ja chyba coś nie tak robię i generalnie powinienem jeździć na blacie 50. I faktycznie, pomogło 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Burns napisał(-a):

 

Mówisz ? ( to taśma bezdętkowa a nie nyplowa w sensie chroniąca dętkę przed dziurami od nypli - taka wysublimowana różnica)

Zapoznaj się może najpierw z tym, nim przekombinujesz:

https://www.1enduro.pl/tubeless-opony-bezdetkowe/

A czytałem ten artykuł. Między innymi z jego powodu zaciekawił mnie ten system. Taśma w istocie chyba jest taka do nypli by dentkę osłaniać bo jakąś twarda. Ale grosze to wszystko kosztowało. Z ciekawości jak wczoraj pisałem próbowałem uzyskać ciśnienie w oponie no i niestety porażka. To nic, będę dalej kombinował, wiem oczywiście, że opona drutowa się nie nadaje, ale na zwijaną przyjdzie czas jak te co mam się skończą.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zajumali mi rower 

 

 

 

 

IMG_20210509_154411.jpg

 

 

 

 

Dobra znalazł się, 

 

 

 

 

 

 

IMG_20210509_154455.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, tessio napisał(-a):

😀

 

115-120 to faktycznie jakiś kosmos, taka kadencja to przy sprintach bardziej ;)

Przy takiej kadencji to każde przełożenie jest miękkie 😂

Ale na dłuższą metę to płuca to trzeba mieć ze stali...


Mniejsza z perfekcją, wystarczy być bardzo dobrym...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.