Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Teoretycznie mozesz zyskac kilka watow w stosunku do butylowych, najmniejsza strate daja detki lateksowe, ale one przepuszczaja powietrze najbardziej.

Kilka linkow:

https://www.aero-coach.co.uk/inner-tube-rolling-resistance


https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/tpu-inner-tubes


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja te teorie znam, ale nie mam jak i nie zamierzam tego mierzyć. Natomiast byłem ich po prostu ciekawy i stwierdziłem, że samemu warto się przekonać, jak to z nimi jest 😉

Edytowane przez zegarkowo_rowerowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja te teorie znam, ale nie mam jak i nie zamierzam tego mierzyć. Natomiast byłem ich po prostu ciekawy i stwierdziłem, że samemu warto się przekonać, jak to z nini jest

Chyba nie ma co mierzyc samemu Mozna zadbac, aby uklad tworzyl jak najmniejsze opory i tyle. Finalnie, jesli nie zalezy Ci na wygrywaniu zawodow, jakie to ma znaczenie...

Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, SzefSzefow napisał(-a):


Chyba nie ma co mierzyc samemu emoji848.png Mozna zadbac, aby uklad tworzyl jak najmniejsze opory i tyle. Finalnie, jesli nie zalezy Ci na wygrywaniu zawodow, jakie to ma znaczenie... emoji4.png

 

Mi nie tylko nie zależy na wygrywaniu. Ja w żadnych wyścigach nie zamierzam startować 😉 Jeżdżę bo ...lubię i dzięki temu po prostu dobrze się czuję i to w zupełności mi wystarczy 😉

Edytowane przez zegarkowo_rowerowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 
Mi nie tylko nie zależy na wygrywaniu. Ja w żadnych wyścigach nie zamierzam startować Jeżdżę bo ...lubię i dzięki temu po prostu dobrze się czuję i to w zupełności mi wystarczy

Wiec nie ma sensu sie zamartwiac o jakies waty czy kilogramy

Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było jechane rekraacyjnie, bez apki, japy i pokazu mody. default_wink.png

a49797877730f3022eaabf5066a0b8f4.jpg

032d7ceee8eab89b0fc6a1631fcb6118.jpg

Edytowane przez mario1971

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, mario1971 napisał(-a):

Było jechane rekraacyjnie, bez apki, japy i pokazu mody. default_wink.png

a49797877730f3022eaabf5066a0b8f4.jpg032d7ceee8eab89b0fc6a1631fcb6118.jpg504cd8c6e2d984ac978fbd284972859b.jpg

 

 

Ale zes kurzu nalapal 😳


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

 

Ale zes kurzu nalapal 😳

Nie wrzucam roweru na myjnię po każdej jeździe. ;)


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, mario1971 napisał(-a):

Nie wrzucam roweru na myjnię po każdej jeździe. ;)

 

 

aaaa... myslalem ze po jakis piaskach jezdziles 😅


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

 

aaaa... myslalem ze po jakis piaskach jezdziles 😅

Dzisiaj bardziej po polach i tym podobnych wertepach.

 

Z drugiej strony słyszałem, że jak umyjesz rower, ogolisz giry, wdziejesz obcisłe rajtuzy, a nie daj Boże masz dodatkowo czerwony lakier, jesteś niedościgniony. Piszę tak, bo dzisiaj taki jeden mnie łyknął bez trzymanki. Co mnie zdziwiło, na jałowym biegu jego rower wydawał taki dźwięk, jak mój rower z dzieciństwa, kiedy to do widelca na klamerkę mocowało się kawałek plastiku, który terkotał uderzany przez szprychy.     

Edytowane przez mario1971

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, mario1971 napisał(-a):

Dzisiaj bardziej po polach i tym podobnych wertepach.

 

Z drugiej strony słyszałem, że jak umyjesz rower, ogolisz giry, wdziejesz obcisłe rajtuzy, a nie daj Boże masz dodatkowo czerwony lakier, jesteś niedościgniony. Piszę tak, bo dzisiaj taki jeden mnie łyknął bez trzymanki. Co mnie zdziwiło, na jałowym biegu jego rower wydawał taki dźwięk, jak mój rower z dzieciństwa, kiedy to do widelca na klamerkę mocowało się kawałek plastiku, który terkotał uderzany przez szprychy.     

 

 

Na pewno koles mial elektryka! Kto by Cie lyknal bez dodatkowego wspomagania? 😁

Godzinę temu, mario1971 napisał(-a):

Dzisiaj bardziej po polach i tym podobnych wertepach.

 

Z drugiej strony słyszałem, że jak umyjesz rower, ogolisz giry, wdziejesz obcisłe rajtuzy, a nie daj Boże masz dodatkowo czerwony lakier, jesteś niedościgniony. Piszę tak, bo dzisiaj taki jeden mnie łyknął bez trzymanki. Co mnie zdziwiło, na jałowym biegu jego rower wydawał taki dźwięk, jak mój rower z dzieciństwa, kiedy to do widelca na klamerkę mocowało się kawałek plastiku, który terkotał uderzany przez szprychy.     

 

 

Na pewno koles mial elektryka! Kto by Cie lyknal bez dodatkowego wspomagania? 😁


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

 

Na pewno koles mial elektryka! Kto by Cie lyknal bez dodatkowego wspomagania? 😁

Ja w te klocki jestem cienki Bolek. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mario1971 napisał(-a):

Nie wrzucam roweru na myjnię po każdej jeździe. ;)

Ale raz na kilka lat byś mógł, to nie jest kurz z jednej przejażdżki tylko stary syf.

 

IMG_20220424_114751.jpg

IMG_20220424_130240.jpg

IMG_20220424_130246.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 20.04.2022 o 19:13, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

Ze specjalną dedykacją dla Kolegi @SzefSzefow bo to chyba on mocno nad redukcją wagi pracuje 🤜🤛🍻 Kwiato z takich korzysta, więc nie dość, że lekkie, to pewnie z +10 Watt do mocy dodają 😉

IMG_20220420_195428.jpg

IMG_20220420_195509.jpg

IMG_20220420_200647.jpg

IMG_20220420_200658.jpg

 

Jeszcze tylko tytan w śrubkach i jest wypas :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu wspominałem o zmianie korby z długości 172,5 mm na 165 mm (180 cm wzrostu, dł. nogi 84 cm, Trek domane al. 4 rozm. 56).

Spodziewałem, że różnica będzie na granicy percepcji, bardziej autosugestia niż realna zmiana.

Założyłem korbę, podniosłem siodełko o te 7,5 mm i już przy pierwszych obrotach zmieniłem zdanie. Bardzo duża różnica na plus, kręci się lepiej, utrzymanie wyższej kadencji przychodzi naturalnie. Zupełnie inne odczucia w trakcie pedałowania, jadę na miękkim przełożeniu z kadencją ok. 95 i nie muszę myśleć, pilnować.

Dla mnie to o tyle istotne, że wcześniej udawało mi się ogarnąć pozycję na tyle, żeby nie bolały kolana i żebym nie miał zbyt dużych wychyleń miednicy, natomiast pedałowało mi się zawsze "tak sobie", teraz jest świetnie. Mam nadzieję, że w trakcie majówki pogoda pozwoli na jakiś dłuższy dystans, żeby zweryfikować jakie będą odczucia powyżej 100 km.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Stierlitz napisał(-a):

Jakiś czas temu wspominałem o zmianie korby z długości 172,5 mm na 165 mm (180 cm wzrostu, dł. nogi 84 cm, Trek domane al. 4 rozm. 56).

Spodziewałem, że różnica będzie na granicy percepcji, bardziej autosugestia niż realna zmiana.

Założyłem korbę, podniosłem siodełko o te 7,5 mm i już przy pierwszych obrotach zmieniłem zdanie. Bardzo duża różnica na plus, kręci się lepiej, utrzymanie wyższej kadencji przychodzi naturalnie. Zupełnie inne odczucia w trakcie pedałowania, jadę na miękkim przełożeniu z kadencją ok. 95 i nie muszę myśleć, pilnować.

Dla mnie to o tyle istotne, że wcześniej udawało mi się ogarnąć pozycję na tyle, żeby nie bolały kolana i żebym nie miał zbyt dużych wychyleń miednicy, natomiast pedałowało mi się zawsze "tak sobie", teraz jest świetnie. Mam nadzieję, że w trakcie majówki pogoda pozwoli na jakiś dłuższy dystans, żeby zweryfikować jakie będą odczucia powyżej 100 km.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
 

 

Wow... jestem pod wrazeniem, ze sie zdecydowales na 165, zejscie w dol o 7,5 to bardzo duza zmiana 🤔

A jak z moca? Przyspieszeniami? Pedalowaniem w pozycji stojacej?


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach





 
Wow... jestem pod wrazeniem, ze sie zdecydowales na 165, zejscie w dol o 7,5 to bardzo duza zmiana 
A jak z moca? Przyspieszeniami? Pedalowaniem w pozycji stojacej?


Nie mam pojęcia jak z mocą, nigdy nie używałem pomiaru. Tętno mi trochę spadło przy tych samych prędkościach, ale może to kwestia tego, że na długich podjazdach w końcu przestałem się szarpać z pedałowaniem i jedzie mi się "gładko", więc jestem bardziej zrelaksowany.

Obawiałem się pedałowania w pozycji stojącej, bo choć jeżdżę rekreacyjnie, to z uwagi na równoległe użytkowanie single speeda często pokonuję krótkie podjazdy o dużym wzniosie na stojąco. Jak dla mnie bez zmian. Przyspiesza mi się lepiej, bo łatwiej się rozkręca nogi do wysokiej kadencji. Nie zauważyłem, żebym miał zauważalnie niższy moment, ale przy tak miękkich przełożeniach, to chyba nie do wyłapania.



Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Stierlitz napisał(-a):


Nie mam pojęcia jak z mocą, nigdy nie używałem pomiaru. Tętno mi trochę spadło przy tych samych prędkościach, ale może to kwestia tego, że na długich podjazdach w końcu przestałem się szarpać z pedałowaniem i jedzie mi się "gładko", więc jestem bardziej zrelaksowany.

Obawiałem się pedałowania w pozycji stojącej, bo choć jeżdżę rekreacyjnie, to z uwagi na równoległe użytkowanie single speeda często pokonuję krótkie podjazdy o dużym wzniosie na stojąco. Jak dla mnie bez zmian. Przyspiesza mi się lepiej, bo łatwiej się rozkręca nogi do wysokiej kadencji. Nie zauważyłem, żebym miał zauważalnie niższy moment, ale przy tak miękkich przełożeniach, to chyba nie do wyłapania.
 

 

 

Interesujace... 🤔


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Stierlitz napisał(-a):

Jakiś czas temu wspominałem o zmianie korby z długości 172,5 mm na 165 mm (180 cm wzrostu, dł. nogi 84 cm, Trek domane al. 4 rozm. 56).

Spodziewałem, że różnica będzie na granicy percepcji, bardziej autosugestia niż realna zmiana.

Założyłem korbę, podniosłem siodełko o te 7,5 mm i już przy pierwszych obrotach zmieniłem zdanie. Bardzo duża różnica na plus, kręci się lepiej, utrzymanie wyższej kadencji przychodzi naturalnie. Zupełnie inne odczucia w trakcie pedałowania, jadę na miękkim przełożeniu z kadencją ok. 95 i nie muszę myśleć, pilnować.

Dla mnie to o tyle istotne, że wcześniej udawało mi się ogarnąć pozycję na tyle, żeby nie bolały kolana i żebym nie miał zbyt dużych wychyleń miednicy, natomiast pedałowało mi się zawsze "tak sobie", teraz jest świetnie. Mam nadzieję, że w trakcie majówki pogoda pozwoli na jakiś dłuższy dystans, żeby zweryfikować jakie będą odczucia powyżej 100 km.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
 

 

Z całym szacunkiem, ale coś chyba masz namieszane w ustawieniach.

Przy krótszej korbie podniosłeś siodło o 75mm i mimo to wsZystko jest ok ?

To jakie było ustawienie przy korbie 172 ?  Było niżej ustawione o te 7,5mm ? 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 
Z całym szacunkiem, ale coś chyba masz namieszane w ustawieniach.
Przy krótszej korbie podniosłeś siodło o 75mm i mimo to wsZystko jest ok ?
To jakie było ustawienie przy korbie 172 ?  Było niżej ustawione o te 7,5mm ? 
 
Dokładnie tak - 7,5 mm. Skracasz korbę to podnosisz siodło. Wysokość siodła ogranicza Ci pozycja stopy w najniższym położeniu korby. Przy krótszej korbie ten "punkt" będzie odpowiednio wyżej.


Cały problem w moim przypadku to był dyskomfort w momencie gdy stopa była w najwyższym położeniu - za bardzo zginałem staw kolanowy i miałem za duże ruchy w stawie biodrowym. Teraz mam po pierwsze korbę krótszą o 7,5 mm, po drugie mogę o tyle samo podnieść siodło. Realnie mam 1,5 cm różnicy, co zmniejsza ugięcie stawu kolanowego i kąt pomiędzy kolanem w najwyższej pozycji względem miednicy.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, Stierlitz napisał(-a):

Dokładnie tak - 7,5 mm. Skracasz korbę to podnosisz siodło. Wysokość siodła ogranicza Ci pozycja stopy w najniższym położeniu korby. Przy krótszej korbie ten "punkt" będzie odpowiednio wyżej.


Cały problem w moim przypadku to był dyskomfort w momencie gdy stopa była w najwyższym położeniu - za bardzo zginałem staw kolanowy i miałem za duże ruchy w stawie biodrowym. Teraz mam po pierwsze korbę krótszą o 7,5 mm, po drugie mogę o tyle samo podnieść siodło. Realnie mam 1,5 cm różnicy, co zmniejsza ugięcie stawu kolanowego i kąt pomiędzy kolanem w najwyższej pozycji względem miednicy.

 

 

Pytam dlatego, bo mam dwa rowery w domu. Jeden ma korbę 165,  a drugi korbę 175.

Trochę je zmodyfikowałem i finalnie komfort mam taki sam na jednym i drugim, ale na tym z korbą 165 jeździ mi się jak na 'małym reksiu'

Po prostu czuję, że muszę się bardziej napedałować - dlatego trochę zgłupiałem, gdy przeczytałem że lepiej się jeździ wam na krótszych korbach.

Chciałem to sobie wyjaśnić.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba jakiś nowy trend z tymi krótszymi ramionami korby. Za 2 lata wszyscy będą zmieniać na 140 mm ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.