Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

ogólnie - heble na linkę są ok ale hydraulika lepsza. Ja mam linki w Domance - nie zmieniam na hydro bo po prostu w tym momencie to za duży wydatek do tego co otrzymam za wydane pieniądze. Seryjnie klocki są podłej jakości, podobno jak założyć lepszy klocek to hebel mechaniczny też nabiera rumieńców. Na razie moje ori klocki żyją więc na nich jeżdżę. Hebel TRP SpyreC. Co do Rondo vs Romet - Rondo na pewno jest zrobione z większym polotem (tylny trójkąt), może nieco lżejsze (jeśli mają lepsza technologię hydroformowania) ale tutaj podchodziłbym z dużym dystansem do wagi. Ogólnie mam wrażenie, że Rondo od początku miało wyższe aspiracje jeśli chodzi o pozycjonowanie marki i to chyba tyle. Tą zmienną geo - bajer do chwalenia się kumplom przy piwie i tyle. Na prawdę. Chcesz inną pozycję za barankiem? Podkładki pod mostkiem, inny mostek, wystarczy. A za ten bajer w Rondo trzeba płacić. 

Co do szos na grubych oponach/ graveli - ja mam Treka Domane GRVL - opona 35c- Schwalbe G-one Allround. Chyba tylko przez rok wychodziły Domanki z dopiskiem "grvl" - od kiedy wszedł Checkpoint zniknęła "gravelowa domanka" a przynajmniej tak mi się kojarzy, nie śledzę aż tak ich marketingu. Co nie zmienia faktu, że w fabryce rowerów kiedyś już mówili, że do Domane dawno temu wkładali opony 30c i większe bo rama na to pozwalała. Po prostu szosa endurance na nieco szerszej oponie. A takiego czystoprawnego gravela z milionem mocowań na sakwy, bidony etc sam bym nie kupił bo po co mi to? Za to opona 35c daje komfort (szczególnie jak się jeździ bez pampersa chociaz czasami o nim myślę) i możliwości zjechania z asfaltów co sobie cenię - ostatnio z kumplem mieliśmy jechać asfalty a jakoś wyszło że 2/3 było lasach, dużo piachów, jedne już nawet odpuściliśmy z jazdą (było pchane) bo tam na 2.0" było ciężko, 2.4" w fullu na niskim ciśnieniu idzie ok. Na szosie - wycieczka po korzeniach, kamieniach i szyszkach w lesie raczej słaba. Mi do ideału brakuje nieco szybszych opon a najlepiej drugiego kompletu kół z jakimiś gładkimi 30c. Asfalty byłyby super, latem leśne drogi pożarowe spokojnie bym oblatał a na jesień/wiosenne roztopy wrzucałbym g-one allround. Może kiedyś...

 

Speca z amortyzowanym mostkiem oglądałem jak szukałem "gravela" - wydał mi się przerostem formy nad treścią. W treku mam iso-speed na podsiodłówce, fajnie by było gdybym miał też na główce ramy ale wtedy to było tylko w carbonie (teraz wersje alu chyba wogóle nie mają iso). Ogólnie każdy ma swoją filozofię i fajnie, że może kupić towar do niej dopasowany - dla mnie iso w treku jest ok, kupuję to - ma tłumić jakieś małe drgania, pęknięcia asfaltu etc. Ten "zawias" w specu - no nie wiem, jak już wybieram się na trasę gdzie przydałby się zawias to wolę prawdziwego fulla albo chociaż xc na większym balonie. Zawias to jedno ale w gravelu na dużych kamieniach, korzeniach - czyli tam gdzie ten zawias miałby "działać" - ja widzę większy problem w szerokości opony - to nigdy nie będzie szeroka opona mtb na niskim ciśnieniu, która ułoży się na kamieniu i jakoś się przetoczy. Jak ktoś chce mieć miękko pod tyłkiem - to na asfalcie ten zawias pewnie coś tam da tylko że zaraz zlecą się goście od liczenia watów i średniej na dystansie, policzą straty i wyjdzie, że to wszystko bez sensu 

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobrze że napisałeś bo bym przegapił :ph34r: już koniec października prawie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, trollu napisał(-a):

dobrze że napisałeś bo bym przegapił :ph34r: już koniec października prawie...

może Szymon w końcu coś ugra :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fajnie by było. O ile mnie pamięć nie myli to 2 lata temu jako jedyny kręcił frontflipy i miałem wrażenie, że mógł być lepiej oceniony. Zobaczymy jak będzie w tym roku, trzymamy kciuki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bedzie flip na kanionem. Moze nawet flip z jakąś wariacją ale na pudło nie wiem czy wystarczy, martwi mnie to że sędziowie bardzo wysoko oceniają zawodników z widelcem jednopółkowym bo mogą ładowac barspiny i tailwhipy

 

 

 

 

 


Szukam podstawki na zegarek (watchstand) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, nav napisał(-a):

 

 

satanic Pooglądam Youtube, nie spieszy mi się z zakupem.

 

tessio no właśnie podejrzewam, że będzie tak jak mówisz, dziś pojeździłem Rondo jutro zobaczę Rometa. Szosę mam na oponach 23mm i zwykłych hamulcach i świetnie mi się na niej jeździ, a z tego co się orientuję, teraz sprzedaje się szosówki na grubych oponach i z tarczami- nie mówię nie, ale czy to ma znaczenie dla kompletnego amatora? Dziękuję Wam za odpowiedzi.

 

Kwestia hamulców. Ma i nie ma znaczenia. W przypadku kół karbonowych, przy założeniu, że nie jeździsz po ekstremalnych górach, a do tego raczej unikasz jeżdżenia w deszczu, hamulce szczękowe w zupełności wystarczą. Do tego cały setbjest lżejszy i sprawia mniej kłopotów w serwisie. Wystarczy już jedbak jazda w deszczu, trochę wody na obręczach i efektywność hamowania zdecydowanie spada. Pod tym względem hamulce tarczowe będą oczywiście lepszym wyborem. No ale chyba jeszcze w zwszłym roku Pogacar wygrywał TdF rowerem na hamulcach szczękowych, więc chyba nie są one takim najgorszym wynlborem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

 

... No ale chyba jeszcze w zwszłym roku Pogacar wygrywał TdF rowerem na hamulcach szczękowych, więc chyba nie są one takim najgorszym wynlborem. 

Wygrał, bo pewnie nie mógł wyhamować :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

 

Kwestia hamulców. Ma i nie ma znaczenia. W przypadku kół karbonowych, przy założeniu, że nie jeździsz po ekstremalnych górach, a do tego raczej unikasz jeżdżenia w deszczu, hamulce szczękowe w zupełności wystarczą. Do tego cały setbjest lżejszy i sprawia mniej kłopotów w serwisie. Wystarczy już jedbak jazda w deszczu, trochę wody na obręczach i efektywność hamowania zdecydowanie spada. Pod tym względem hamulce tarczowe będą oczywiście lepszym wyborem. No ale chyba jeszcze w zwszłym roku Pogacar wygrywał TdF rowerem na hamulcach szczękowych, więc chyba nie są one takim najgorszym wynlborem. 

mowa chyba była o tarczówkach na linkę lub tarczówkach hydraulicznych 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, ecipeci napisał(-a):

mowa chyba była o tarczówkach na linkę lub tarczówkach hydraulicznych 

 

Kolega @nav w poście #26825 pisał o zwykłych hamulcach i tarczach. I tak to dokładnie ujał. Dla mnie to oznacza, że te "zwykłe", to szczękowe. Bo gdyby chodziło o rozróznienie linka/hydraulika w przypadku tarcz, to byc może inaczej należałoby to sformułować? No ale dopuszczam też inne rozumienie tego co kolega @nav napisał w poście #26825 😉 Tak czy inaczej, ja swoje zdanie w tym temacie podtrzymuję, bo jeździłem zarówno na szczękach (zarówno na obręczy aluminiowej jak i karbonowej), a teraz korzystan z hamulców tarczowych (hydraulika). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

 

Kolega @nav w poście #26825 pisał o zwykłych hamulcach i tarczach. I tak to dokładnie ujał. Dla mnie to oznacza, że te "zwykłe", to szczękowe. Bo gdyby chodziło o rozróznienie linka/hydraulika w przypadku tarcz, to byc może inaczej należałoby to sformułować? No ale dopuszczam też inne rozumienie tego co kolega @nav napisał w poście #26825 😉 Tak czy inaczej, ja swoje zdanie w tym temacie podtrzymuję, bo jeździłem zarówno na szczękach (zarówno na obręczy aluminiowej jak i karbonowej), a teraz korzystan z hamulców tarczowych (hydraulika). 

Romet Boreas ma tarczówki, Kolega nav szuka gravela, z resztą nieważne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, trollu napisał(-a):

Godziek drugi po pierwszym przejeździe, no nieźle :D

świetnie pojechał 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I wygrywa w głosowaniu widzów. Ciekawe co w 2 przejeździe bo ewidentnie kilku zawodników się wstrzymało w pierwszym. Szymon zna swoje limity i nie będzie niepotrzebnie ryzykował więc może zostać z aktualną punktacją 


Szukam podstawki na zegarek (watchstand) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

 

Kolega @nav w poście #26825 pisał o zwykłych hamulcach i tarczach. I tak to dokładnie ujał. Dla mnie to oznacza, że te "zwykłe", to szczękowe. Bo gdyby chodziło o rozróznienie linka/hydraulika w przypadku tarcz, to byc może inaczej należałoby to sformułować? No ale dopuszczam też inne rozumienie tego co kolega @nav napisał w poście #26825 😉 Tak czy inaczej, ja swoje zdanie w tym temacie podtrzymuję, bo jeździłem zarówno na szczękach (zarówno na obręczy aluminiowej jak i karbonowej), a teraz korzystan z hamulców tarczowych (hydraulika). 

 

13 godzin temu, ecipeci napisał(-a):

Romet Boreas ma tarczówki, Kolega nav szuka gravela, z resztą nieważne...

 

Tak, szczękowe i tarczowe i tak nieważne :)

Edytowane przez nav

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ehh ja czuję mały niedosyt bo zawsze jest myśl „może by poprawił” ale Szymon zrobił wynik życia, zasłużył 😄

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie brawa dla niego! I jeszcze nagroda publiczności (47% głosow) gdzie drugi Semenuk miał 20% 🔥


Szukam podstawki na zegarek (watchstand) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może i ja się pochwalę... :)

Aktualnie jeżdżę na Giant TCR Advanced Pro 2 i do zabawy w lesie na Kross Esker 4.

 

Specjalizuję się w kolarstwie długodystansowym (ultrakolarstwie) i zwiedzam dzięki temu całą Polskę (która jest piękna, tak poza tematem :) ). Wszystkie trasy realizuję "na raz" i bez przerwy na sen. Taki akurat system obrałem :) 

Jeżeli ktoś chciałby też przejechać takie trasy (rzędu 1000, 800, 500, czy 300 km) siedząc w domu to zapraszam na mój kanał youtube, gdzie jest tego sporo :) 

Poniżej przykładowe filmy :) 

 

 

 

 

 

Edytowane przez pietrek117

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.