Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

Wiem, że może. Ale bez pomiaru mocy, możliwości sprawdzenia z innymi kołami, różnica może być na tyle nieduża, że ja jej nie zauważę... 

 

Powinienes wyczuc ze lepiej ciagnal, latwiej jest utrzymac stala wyzsza predkosc. Moze to bedzie placebo, ale moze i nie 😅


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żona pozazdrościła, więc dziś przyszła druga para😎

IMG_6787.thumb.JPG.d0fe845f62adeeda92a6598ae53a594e.JPGIMG_6786.thumb.JPG.c6078a246445dfcf3a1e37e59c5872ba.JPGIMG_6785.thumb.JPG.2caef7cc6461dc84332ef430fd1c8400.JPG


"Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukuję fajnego, mocnego kasku na E-MTB do lasu i góry. Na żywo przymierzyłem Bontrager Rally WaveCel - super wykonany, pasuje na moją głowę ale w środku jest dodatkowa warstwa amortyzująca - na pewno będzie ograniczać wentylację mocno i to mnie powstrzymuje przed zakupem. Możecie coś ew. solidnego podobnego polecić ?  Waga nie ma znaczenia, po jesiennych wywrotkach w lesie stawiam na bezpieczeństwo :). Rower 25+120+mały plecak to będzie razem 150 kg 😁 . Full face to chyba jednak przesada ? 

 

kask-mtb-bontrager-rally-wavecel-khaki-5.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, łowca napisał(-a):

Poszukuję fajnego, mocnego kasku na E-MTB do lasu i góry. Na żywo przymierzyłem Bontrager Rally WaveCel - super wykonany, pasuje na moją głowę ale w środku jest dodatkowa warstwa amortyzująca - na pewno będzie ograniczać wentylację mocno i to mnie powstrzymuje przed zakupem. Możecie coś ew. solidnego podobnego polecić ?  Waga nie ma znaczenia, po jesiennych wywrotkach w lesie stawiam na bezpieczeństwo :). Rower 25+120+mały plecak to będzie razem 150 kg 😁 . Full face to chyba jednak przesada ? 

 

kask-mtb-bontrager-rally-wavecel-khaki-5.jpg

 

 

Kask z MIPSem chyba bedzie lepszym rozwiazaniem jesli chodzi o wentylacje.

Zobacz sobie ten ranking / test wystrzymalosciowy kaskow:

https://helmet.beam.vt.edu/bicycle-helmet-ratings.html#!

 

Wspomniany przez Ciebie Bontrager zajmuje 57 miejsce, natomiast na 2gim jest calkiem tani Specialized Tactic 4 🤔


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.01.2023 o 20:27, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

 

Dlatego właśnie odradzano mi założenie ich na sam wyjazd. Mam tu je sprawdzić. 

 

 

W Evanlite zalecaja zrobic jakis dystans, zeby pozniej 'dociagnac' szprychy? 🙄 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, fonfelinni napisał(-a):

 

 

W Evanlite zalecaja zrobic jakis dystans, zeby pozniej 'dociagnac' szprychy? 🙄 

Nie, takich zaleceń nie ma. Zresztą w przypadku kół od Dandy Horse też takuch zaleceń nie było... Co więcej, w instrukcji od Evanlite piszą, że z uwagi na wielokrotne rozprężanie szprych na etapie budowy kół, co do zasady nie powinno być tak, że pojawi się konieczność korekty naciągu szprych po przejechaniu jakiegoś tam dystansu. Niemniej jednak chcę tutaj choć chwilę na tych kołach pojeździć... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, fonfelinni napisał(-a):

 

 

W Evanlite zalecaja zrobic jakis dystans, zeby pozniej 'dociagnac' szprychy? 🙄 

 

 

U duzych producentow, po zapleceniu, kola leca na rolki i pozniej je sie ponownie koryguje. Budowacze kol, albo zamawiacze kol z chin, takich mozliwosci nie maja zazwyczaj, wiec po kiludziesieciu / kiulkuset km, nalezy sie zazwyczaj skorygowac.

 

Nigdy nie musialem korygowac nowych Mavicow, DT, Campa / Fulcrum. Wsyzstkie skladane owszem ;)


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

 

U duzych producentow, po zapleceniu, kola leca na rolki i pozniej je sie ponownie koryguje. Budowacze kol, albo zamawiacze kol z chin, takich mozliwosci nie maja zazwyczaj, wiec po kiludziesieciu / kiulkuset km, nalezy sie zazwyczaj skorygowac.

 

Nigdy nie musialem korygowac nowych Mavicow, DT, Campa / Fulcrum. Wsyzstkie skladane owszem ;)

 

W świetle tego, co pisze Evanlite, chyba jest już jednak inaczej... Na DH przejechałem jakieś 8-10k km, jak dobrze liczę. Były na serwisie i żadnej korekty nie wymagały. Oczywiście nie są to koła pokroju Enve, Lightweighta czy nawet Zippa, ale jednak widać, że i u nas potrafią sensownie te koła składać. A już pisanie o "zamawiaczach kol z chin" pachnie raczej ignorancją i nieznajomością realiów. Nikt nie ukrywa, że podstawowe komponenty - karbon, to daleki wschód. No ale cały proces składania, tak w przypadku Evanlite, jak i DH (a pewnie i kilku innych polskich firm), odbywa się już tutaj... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to wybrzmialo z posta, a wyszlo, ze to bardziej Twoja wola po prostu, niz kwestia, ze cos sie 'poluzuje' :)

 

Nie znam Evanlite, ale ludzie raczej nie narzekaja, dlatego troche mnie zdziwil ten post. Chlopaki z DH maja tyle sprzetu do budowania kol, w tym specjalna prase, ze nie ma mowy o dociaganiu szprych czy innych poprawkach 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

 

W świetle tego, co pisze Evanlite, chyba jest już jednak inaczej... Na DH przejechałem jakieś 8-10k km, jak dobrze liczę. Były na serwisie i żadnej korekty nie wymagały. Oczywiście nie są to koła pokroju Enve, Lightweighta czy nawet Zippa, ale jednak widać, że i u nas potrafią sensownie te koła składać. A już pisanie o "zamawiaczach kol z chin" pachnie raczej ignorancją i nieznajomością realiów. Nikt nie ukrywa, że podstawowe komponenty - karbon, to daleki wschód. No ale cały proces składania, tak w przypadku Evanlite, jak i DH (a pewnie i kilku innych polskich firm), odbywa się już tutaj... 

 

 

Nie odnosilem sie do Evanlite, a do ogolu, z tego co pamietach akurat oni zamawiaja obrecze w chinach, ale skladaja kola w PL. Jest wiele firm, ktore zamawiaja gotowy produkt w chinach, ze swoja nalepka, co nie jest zle - chinczycy robia naprawde dobra robote.

3 minuty temu, fonfelinni napisał(-a):

Tak to wybrzmialo z posta, a wyszlo, ze to bardziej Twoja wola po prostu, niz kwestia, ze cos sie 'poluzuje' :)

 

Nie znam Evanlite, ale ludzie raczej nie narzekaja, dlatego troche mnie zdziwil ten post. Chlopaki z DH maja tyle sprzetu do budowania kol, w tym specjalna prase, ze nie ma mowy o dociaganiu szprych czy innych poprawkach 😉

 

mozna miec sobie prasy, ale nic nie zastapi rolki albo jazdy na rowerze


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, fonfelinni napisał(-a):

Tak to wybrzmialo z posta, a wyszlo, ze to bardziej Twoja wola po prostu, niz kwestia, ze cos sie 'poluzuje' :)

 

Nie znam Evanlite, ale ludzie raczej nie narzekaja, dlatego troche mnie zdziwil ten post. Chlopaki z DH maja tyle sprzetu do budowania kol, w tym specjalna prase, ze nie ma mowy o dociaganiu szprych czy innych poprawkach 😉

No ale co Cię zdziwoło? Mi po prostu zalecono (i nie było to zalecenie ze strony Evanlite), żebym nie zakładał tych kół przed samym wyjazdem do Hiszpanii i żebym nje jeździł tam na "dziewiczym" zestawie, tylko żebym tu chwilę na nich pojeździł. To nadal przecież coś, co zawsze może mieć jakiś feler - przecież to każdemu się zdarza. I po prostu chodziło o to, żebym te pierwsze kilometry na tych kołach zrobił u siebie, na miejscu. To trzecie moje karbonowe koła od polskich "zamawiaczy". Każde od innego "zamawiacza". Z żadnymi nie było problemów, żadne nie wymagały korekt i zakładam, że tą razą też tak będzie 😉

2 minuty temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

 

Nie odnosilem sie do Evanlite, a do ogolu, z tego co pamietach akurat oni zamawiaja obrecze w chinach, ale skladaja kola w PL. Jest wiele firm, ktore zamawiaja gotowy produkt w chinach, ze swoja nalepka, co nie jest zle - chinczycy robia naprawde dobra robote.

 

mozna miec sobie prasy, ale nic nie zastapi rolki albo jazdy na rowerze

 

Pomijając pewne wyjątki, to chyba nawet sporo ram karbonowych renimowanych producentów z tamtąd pochodzi. Moja dla przykładu z Tajwanu 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

Pomijając pewne wyjątki, to chyba nawet sporo ram karbonowych renimowanych producentów z tamtąd pochodzi. Moja dla przykładu z Tajwanu 😉

 

Uznaje roznice miedzy tajwanem, a chinami. Chinskim producentom do tajwanu jeszcze brakuje. Na tajwanie robia prawie wszyscy, i to tylko w kilku fabrykach 😅


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

 

Nie odnosilem sie do Evanlite, a do ogolu, z tego co pamietach akurat oni zamawiaja obrecze w chinach, ale skladaja kola w PL. Jest wiele firm, ktore zamawiaja gotowy produkt w chinach, ze swoja nalepka, co nie jest zle - chinczycy robia naprawde dobra robote.

 

mozna miec sobie prasy, ale nic nie zastapi rolki albo jazdy na rowerze

 

Cos na poparcie tej tezy, czy teoretyzujemy? 🙂

 

 

@zegarkowo_rowerowo  Spoko, sam tez wole cos sprawdzic dla pewnosci, niz potem sie zdziwic. Ja tak odebralem to info, ze kola trzeba oddac na poprawki :P

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

4 minuty temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

Uznaje roznice miedzy tajwanem, a chinami. Chinskim producentom do tajwanu jeszcze brakuje. Na tajwanie robia prawie wszyscy, i to tylko w kilku fabrykach 😅

 

Uważaj, bo jak ty uznajesz taką różnicę, to tym sposobem możesz się narazić Komunistycznej Partii Chin. My sobie możemy tu tak pisać, ale z nimi żartów nie ma 😉

2 minuty temu, fonfelinni napisał(-a):

 

Cos na poparcie tej tezy, czy teoretyzujemy? 🙂

 

 

@zegarkowo_rowerowo  Spoko, sam tez wole cos sprawdzic dla pewnosci, niz potem sie zdziwic. Ja tak odebralem to info, ze kola trzeba oddac na poprawki :P

 

 

 

Nie, ja o żadnych poprawkach nie myślałem... Ale może faktycznie tak to brzmiało? 

Edytowane przez zegarkowo_rowerowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, fonfelinni napisał(-a):

 

Cos na poparcie tej tezy, czy teoretyzujemy? 🙂

 

 

@zegarkowo_rowerowo  Spoko, sam tez wole cos sprawdzic dla pewnosci, niz potem sie zdziwic. Ja tak odebralem to info, ze kola trzeba oddac na poprawki :P

 

 

 

Czyste doswiadczenie wynikajace z tego, ze zadne z kol wyprodukowanych przez duzego producenta, ktore mialem nie wymagalo poprawek, czy w kilku przypadkach nawet centrowania przez cale ich zycie ze mna. Wszystko, co mialem od mniejszych, wymagalo jakiejs poprawki po zakupie.

Roznica moim zdaniem, wynika z zastosowania rolki i dociagania pozniej kol jesli jest taka potrzeba.

12 godzin temu, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

 

 

Uważaj, bo jak ty uznajesz taką różnicę, to tym sposobem możesz się narazić Komunistycznej Partii Chin. My sobie możemy tu tak pisać, ale z nimi żartów nie ma 😉

 

 

Uwazaj, bo pokaze to mojej przyjaciolce pochodzacej z Tajwanu. Jestem pewny, ze bylaby gotowa, zeby wsiasc w samolot i wyjasnic roznice osobiscie 😂


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, fonfelinni napisał(-a):

A Ci od 'mniejszych' rozumiem, ze taka specjalna prase mieli i musiales mimo to oddac do poprawki kola? :)

 

 

ztcw jeden tak, drugi nie wiem :)


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe. Takie urzadzenie 'uklada' kolo w bezpiecznych warunkach na kazdej plaszczyznie, z o wiele wieksza sila, niz przytoczony przez Ciebie jeden z dwoch 'najlepszych' sposobow, czyli jazda rowerem.

Ci 'duzi' producenci rowniez z pras pneumatycznych korzystaja :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, fonfelinni napisał(-a):

To ciekawe. Takie urzadzenie 'uklada' kolo w bezpiecznych warunkach na kazdej plaszczyznie, z o wiele wieksza sila, niz przytoczony przez Ciebie jeden z dwoch 'najlepszych' sposobow, czyli jazda rowerem.

Ci 'duzi' producenci rowniez z pras pneumatycznych korzystaja :)

 

 

No i co to wnosi? Nie to o czym pisze? 


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

 

 

 

mozna miec sobie prasy, ale nic nie zastapi rolki albo jazdy na rowerze

 

 

 

To napisales, czyli farmazon. Dla mnie eot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, revolta4 napisał(-a):

A takie patrzałki przyszły po taniości 

20230126_183323_copy_1156x867.jpg

Fotochromatyczne czy zwykłe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, satanic napisał(-a):

Fotochromatyczne czy zwykłe

 

 

Fotochromy 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co to za firma/model, bo ładne, napisz proszę czy fotochrom dobrze działa, jak sprawdzisz w praktyce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.