Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Recommended Posts

Posted (edited)
5 minut temu, fonfelinni napisał(-a):

Jesli zalezy Ci na tym, aby naped dlugo zyl to nie jezdzi sie na takich 'przekosach'. Jak jest krotka hopka, a ktos sie sciga/walczy z czasem/sam ze soba to nie ma co zrzucac z blatu, ale regularna jazda na takich przelozeniach to typowy blad nowicjusza. Na zawodowcow nie ma co patrzec, bo oni o sprzet nie musza sie martwic, a i moc w nogach inna...

 

Pytanie Marcina było inne. Czy da się. I fakt, da się... I zgoda, na dłuższą metę, z punktu widzenia trwałości napędu, dbałości o niego, nie jest to oczywiście wskazane i takich przekosów po prostu należy unikać 😉 Ja mając taki przekos w perspektywie, po prostu wybieram inne przełożenie, inny blat i tyle... 

Edited by zegarkowo_rowerowo

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIe widze nigdzie pytania, czy 'sie da' :P

 

Jak sie dobrze wyreguluje przerzutki to obsluza pelny zakres na dwoch blatach i da sie tak jechac, tylko po co? Przy amatorskim 'kreceniu' predzej zafundujesz sobie zerwany lancuch, niz jakies korzysci. Oczywiscie, pomijam sytuacje, gdzie ktos ma z czego dokrecic  i jakas krotka hopke lyknie troche wolniej, niz jak po plaskim jedzie 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, fonfelinni napisał(-a):

NIe widze nigdzie pytania, czy 'sie da' :P

 

Jak sie dobrze wyreguluje przerzutki to obsluza pelny zakres na dwoch blatach i da sie tak jechac, tylko po co? Przy amatorskim 'kreceniu' predzej zafundujesz sobie zerwany lancuch, niz jakies korzysci. Oczywiscie, pomijam sytuacje, gdzie ktos ma z czego dokrecic  i jakas krotka hopke lyknie troche wolniej, niz jak po plaskim jedzie 😉

 Ja tak zrozumiałem pytanie, czy każdy blat obsluguje pełen zakres kasety. I tak właśbie jest. Podobnie lrawdziwe jest Twoje zdanie o przekosach i tyle...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zgadza sie, dlatego nie zaprzeczylem. Odnioslem sie bardziej do drugiej czesci posta burnsa i przede wszystkim zalaczonego zdjecia :)

Edited by fonfelinni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak się ma kwestia przekosu łańcucha do napędów 1x?

Pytam, bo osobiście (przy moich umiejętnościach) bardzo mi to odpowiada.


Time matters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj, az tak to nie boli, bo blat masz zamontowany w miejscu 'mniejszego' w korbie szosowej, czyli obsluguje pelny zakres kasety zaczynajac od najwiekszej, a niezdrowy przekos jest na najmniejszej zebatce, gdzie w MTB raczej rzadko sie go uzywa :)  Nie wiem jakie masz wozidlo, ale w nowszych rowerach i z tym zbytnio nie ma problemu, bo linia lancucha jest dopracowana pod napedy 1x i wszystko hula jak nalezy.

 

Poza tym w 1x piekna jest prostota, brak manetki,kabla,przerzutki i latwiejsze czyszczenie. W swoim juz 'retro' MTB wywalilem ten szpej, mimo, ze mam naped 9 biegowy. W teorii nie powinno to dzialac, bo przerzutka nie ma sprzegla, ale jednak co SRAM to SRAM i stara x9 z blatem narrow-wide daje rade i na najwiekszych wertepach jadac w dol lancuch nigdy nie spadl :)  A, ze czasem zabraknie przelozenia? Who cares... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, fonfelinni napisał(-a):

Tutaj, az tak to nie boli, bo blat masz zamontowany w miejscu 'mniejszego' w korbie szosowej, czyli obsluguje pelny zakres kasety zaczynajac od najwiekszej, a niezdrowy przekos jest na najmniejszej zebatce, gdzie w MTB raczej rzadko sie go uzywa :)  Nie wiem jakie masz wozidlo, ale w nowszych rowerach i z tym zbytnio nie ma problemu, bo linia lancucha jest dopracowana pod napedy 1x i wszystko hula jak nalezy.

 

Poza tym w 1x piekna jest prostota, brak manetki,kabla,przerzutki i latwiejsze czyszczenie. W swoim juz 'retro' MTB wywalilem ten szpej, mimo, ze mam naped 9 biegowy. W teorii nie powinno to dzialac, bo przerzutka nie ma sprzegla, ale jednak co SRAM to SRAM i stara x9 z blatem narrow-wide daje rade i na najwiekszych wertepach jadac w dol lancuch nigdy nie spadl :)  A, ze czasem zabraknie przelozenia? Who cares... 

 

Już sie tłumaczę. Moje pytanie o przekosie było nieco trollerskie, gdyż ujeżdżam naped 1x od około 4 lat.
1. Rower górski, pełen custom zbudowany na ramie Da Bomb XLR XC. Na początku gdy wywaliłem przednie tryby (korba Deore M440 zdaje się) i wstawiłem zębatkę narrow-wide raceface 38T. Z tyłu była kaseta deore 9 trybów i uwaga przerzutka XT z 1997 - solidna japońska produkcja na której jeździłem dobre 12 lat. Wszystko chulało pięknie i pewnie tak by zostało, ale miasto w którym mieszkam jest mocno pofalowane. Przerzutka miała krótki wózek i nie mogłem wstawić tam kasety wiekszej jak 30 zębów zdaje się. Od około roku siedzi w tym rowerze 11-trybowa kaseta zdaje się SLX 11-40 i przerzutka SLX
2. Rower szosowy Felt VR40 rocznik 2018 z serii endurance. Oryginalnie było 50-34 na przedzie i kaseta 10 trybowa 11-34. Przednia przerzutka została zdemontowana, a blaty trafiły do kartonu na części zbędne, a w to miejsce wszedł blat od majfrienda z Ali, narrow-wide 44 zęby. Kaseta została oryginalna, Tiagra z tyłu obsługuje to idealnie jak na moje potrzeby. Kalkulator przełożeń wyrażnie podał iż straciłem 2 najszybsze przełożenia i jedno najwolniejsze, albo jakoś tak i teraz korzystam z pełnego zakresu przełożeń.

 

Ogólnie rzecz biorąc jeżdże mało (około 5k km rocznie na odbydwu rowerach) i nie zauważyłem dramatycznie szybszego zużycia łańcucha (obydwa rowery mają łańcuchy XT)


Time matters

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tez kilka razy myslalem o 1x w szosie, ale zawsze pierwszy wyjazd w gorki, albo gory wybija mi to z glowy :)

 

A co do starej XT to ciekawa sprawa, ze i tutaj 1x sie sprawdzil, bo pamietam, ze shimano dosc pozno sie obudzilo z tak prosta rzecza jak chociazby obijanie wozka o tylne widelki, gdzie dopiero wersje 'Shadow' ten problem mialy rozwiazany. Taki SRAM chyba od poczatku nie mial z tym problemu i ogolnie jakies sztywniejsze byly ich zmieniarki, pomijajac kulture pracy, gdzie kazdy bieg twardo i jakos bardziej zdecydowanie wchodzil. Zawsze jezdzilem na shimano w MTB, az sprobowalem SRAMa i przy nim zostalem. Jestem ciekaw jak obecnie wyglada kultura pracy  w grupach shimano i SRAM. Dalej shimano 'miekko' chodzi, a SRAM 'topornie ? Ktos ma porownanie?

Edited by fonfelinni

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
6 godzin temu, fonfelinni napisał(-a):

NIe widze nigdzie pytania, czy 'sie da' :P

 

Jak sie dobrze wyreguluje przerzutki to obsluza pelny zakres na dwoch blatach i da sie tak jechac, tylko po co? Przy amatorskim 'kreceniu' predzej zafundujesz sobie zerwany lancuch, niz jakies korzysci. Oczywiscie, pomijam sytuacje, gdzie ktos ma z czego dokrecic  i jakas krotka hopke lyknie troche wolniej, niz jak po plaskim jedzie 😉

Oczywiście, że nie pytałem czy da się !!!

 

Pytałem jak poprawnie jeździć zarówno dla napędu (w mniejszym stopniu bo to trochę przetworzonej stali, którą można wymienić) a przede wszyskim dla budowania wytrenowania bo chyba po to się kula na szosie takie dystanse. Chyba, że ktoś ma satysfakcję z samych kilometrów na liczniku.

Skoro w tym temacie tyle golinóg to liczyłem na gotową odpowiedź, zamiast samemu robić doktorat np za pomocą tego artykułu:

https://naszosie.pl/2018/12/11/trening-kolarski-technika-doboru-przelozenia/

Poczekam na @SzefSzefow może on napisze jak kręci po Alpach

 

@fonfelinni grupy mtb od Japońców chodzą miękko a Amerykańskie po prostu pewnie, jak pierdyknie to słyszysz a przede wszystkim wiesz, że wskoczyło, że to masz i ciągnie, ale toporności nie ma, więcej zdecydowania i tyle. Oni zawsze mięli mocniejsze sprężyny a brakowało im nacięć i rowków przez to przegrywali z JP. Opracowali swoje, może podejrzeli coś w Shimano i dzieki temu są do przodu. 

 

https://www.bikeradar.com/news/sram-to-license-narrow-wide-chainring-design/

Edited by Burns

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 9.05.2022 o 20:55, fonfelinni napisał(-a):

Tez kilka razy myslalem o 1x w szosie, ale zawsze pierwszy wyjazd w gorki, albo gory wybija mi to z glowy :)

 

A co do starej XT to ciekawa sprawa, ze i tutaj 1x sie sprawdzil, bo pamietam, ze shimano dosc pozno sie obudzilo z tak prosta rzecza jak chociazby obijanie wozka o tylne widelki, gdzie dopiero wersje 'Shadow' ten problem mialy rozwiazany. Taki SRAM chyba od poczatku nie mial z tym problemu i ogolnie jakies sztywniejsze byly ich zmieniarki, pomijajac kulture pracy, gdzie kazdy bieg twardo i jakos bardziej zdecydowanie wchodzil. Zawsze jezdzilem na shimano w MTB, az sprobowalem SRAMa i przy nim zostalem. Jestem ciekaw jak obecnie wyglada kultura pracy  w grupach shimano i SRAM. Dalej shimano 'miekko' chodzi, a SRAM 'topornie ? Ktos ma porownanie?

 

Sam byłem w szoku ze ten ponad 20-letni XT obsłużyl to idealnie. Naprawdę to podejrzewałem że mogą być jakieś problemy, ale okazało się że nie. Może wlaśnie ten fakt sprawił że nigdy nie myslałem żeby zmieniać "stajnie" Shimano na cokolwiek innego. Tym bardziej że zawsze było bezproblemowo.

 

Edytka: Co do zębatek NW to przetestowałem kilka sztuk. Objeździłem Raceface, Hope i dwa chińczyki z Ali, bo były zmiany korb, a więc inne BCD i inne ilości ramion korby. Zatem możliwości do testowania były. Hope - najdroższy i wygrał jakością, ale chińczyki przy mojej jeździe też póki co nie połamały się i nie zużywają się też jakoś tragicznie.
Szczerze nie interesuje mnie do końca kto to wymyślił, kto opatentował itd, itp. Cieszę się że to się pojawiło, bo nie zamierzam nigdy wracać do przednich przerzutek.  

Edited by Triptical

Time matters

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pelna zgoda. Dla mnie rowniez rower 'w teren' to 1x, nawet kosztem przelozenia. Powiedzmy sobie szczerze, przy optymalnym pod siebie doborze zebatek,  ile razy zdarzy sie sytuacja, ze go zabraknie? :)

 

@BurnsPytalem z ciekawosci, czy moze cos zmienilo sie na przestrzeni lat, ale wyglada na to, ze rewolucji nie bylo. Ogolnie przy kupnie nowego MTB i tak SRAM bylby grany. Z prostej przyczyny, Shimano nie ma w ofercie prawilnych gripshiftow :P

 

Edited by fonfelinni

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, fonfelinni napisał(-a):

Pelna zgoda. Dla mnie rowniez rower 'w teren' to 1x, nawet kosztem przelozenia. Powiedzmy sobie szczerze, przy optymalnym pod siebie doborze zebatek,  ile razy zdarzy sie sytuacja, ze go zabraknie? :)

 

@BurnsPytalem z ciekawosci, czy moze cos zmienilo sie na przestrzeni lat, ale wyglada na to, ze rewolucji nie bylo. Ogolnie przy kupnie nowego MTB i tak SRAM bylby grany. Z prostej przyczyny, Shimano nie ma w ofercie prawilnych gripshiftow :P

 

W aktualnym setupie w górskim rowerze nie zabrakło mi nigdy przełożenia, a i na płaskim jest całkiem dobrze.

Gripshift? To jest jeszcze gorsze od przerzutki na korbie 😂😉


Time matters

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Triptical napisał(-a):

W aktualnym setupie w górskim rowerze nie zabrakło mi nigdy przełożenia, a i na płaskim jest całkiem dobrze.

Gripshift? To jest jeszcze gorsze od przerzutki na korbie 😂😉

 

Tez bylem sceptyczny do tego rodzaju manetki, ale podczas skladania swojego rumaka lata temu, kiedy jeszcze nie bylo to tak nieoplacalne jak obecnie, budzet byl dosc ograniczony. Mialem do wyboru triggera X-7, albo troche doplacic do gripshifta x0. NIe ukrywam, ze sam fakt najwyzszej grupy dzialal na wyobraznie, ale przy okazji jak jeszcze mocno sledzilem forumrowerowe, pewien gosc, swoja droga wielki fan ibisa, ktora mial od nich zlozonego fulla-sciezkowca super opisal jakie sa plusy takiej manetki i jak to dziala. Zaryzykowalem i pierwsza jazda w terenie typu gora-dol sprawila, ze zapomnialem o triggerach :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początku nie byłem pewny do 1x12, ale teraz bym nie zamienił, tam gdzie jeżdżę sprawdza się znakomicie.

 

 

IMG_20220325_142351~2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, satanic napisał(-a):

, tam gdzie jeżdżę sprawdza się znakomicie.

Właśnie tam gdzie jeżdżę......

 

 

Też robiłem analizę czy mi starczy 1x ...

Injednak dla mnie lepsze rozwiązanie to 2x...

 

 

20220508_103018.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wcześniej miałem dwa z przodu w Cannondalu, którego żona przejęła, i jednak na podjazdach 1x12 lepiej wypada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ile masz ?

Przód tył na podjazdy 

 

U mnie jest 24 blat  na 36 kaseta .

 

 

Widzę że masz wielka ta kasetę , 46 ?

Edited by revolta4

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, satanic napisał(-a):

11-51 z przodu 32.

51 ??😮😮😮

21 minut temu, satanic napisał(-a):

11-51 z przodu 32.

Ale za to dokręcić gorzej co na zjazdach 

No zalety i wady,dlatego jak pisałeś zależy jak i kto w jakim terenie jeździ. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
12 godzin temu, Burns napisał(-a):

Oczywiście, że nie pytałem czy da się !!!

 

Pytałem jak poprawnie jeździć zarówno dla napędu (w mniejszym stopniu bo to trochę przetworzonej stali, którą można wymienić) a przede wszyskim dla budowania wytrenowania bo chyba po to się kula na szosie takie dystanse. Chyba, że ktoś ma satysfakcję z samych kilometrów na liczniku.

Skoro w tym temacie tyle golinóg to liczyłem na gotową odpowiedź, zamiast samemu robić doktorat np za pomocą tego artykułu:

https://naszosie.pl/2018/12/11/trening-kolarski-technika-doboru-przelozenia/

Poczekam na @SzefSzefow może on napisze jak kręci po Alpach

 

@fonfelinni grupy mtb od Japońców chodzą miękko a Amerykańskie po prostu pewnie, jak pierdyknie to słyszysz a przede wszystkim wiesz, że wskoczyło, że to masz i ciągnie, ale toporności nie ma, więcej zdecydowania i tyle. Oni zawsze mięli mocniejsze sprężyny a brakowało im nacięć i rowków przez to przegrywali z JP. Opracowali swoje, może podejrzeli coś w Shimano i dzieki temu są do przodu. 

 

https://www.bikeradar.com/news/sram-to-license-narrow-wide-chainring-design/

 

 

Haha... to ze jezdze w Alpach pewnie czesciej niz inne osoby tutaj, nie jest zadnym wyznacznikiem wiedzy 😅

 

Wracajac do Twojego pytania, oczywiscie nie powinno sie stosowac przekosow jak zrobila to osoba na Twoim zdjeciu. Jak sadze jest to fotka z jakiegos amatorskiego wyscigu. Stawiam, ze osoba ze zdjecia, pod wplywem emocji i wyscigowej ekscytacji, zapomniala, ze jest na blacie z przodu i gdy stawalo sie ciezej, to koles przerzucal tyl. Zdarzylo mi sie to tez podczas kilku wyscigow 😅🙈

Edited by SzefSzefow

Pomoc w zakupie, sprzedazy zegarkow high-end, doradztwo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, revolta4 napisał(-a):

No w sumie fajny i laciek nie taki chudy 😀

podobno wchodzi 700c x 50 mm lub 29 x 2,0″

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.