Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Recommended Posts

8 minut temu, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

 

Jest tu w okolicy kilka miejsc, gdzie można to sprawdzić. Np. Kalonka czy okolice Góry Kamieńsk. Zapraszam 😉

nie skorzystam z zaproszenia, poniżej wytłumaczenie :)

- jazda na szosie jest dla mnie nudna jak flaki z olejem

- zapraszałem już dawno Kolegę na rundkę po TPK, do tej pory brak chęci z Kolegi strony 

 

tak naprawdę o jeździe po górach i pod obciążeniem to powinien się wypowiadać np. Kolega tessio, który góry ma pod nosem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, szczerze mowiac, zrozumialbym, ze moga byc 'niefajne' odczucia pod duzym obciazeniem w gorach, jakbys mial pod noga rozklekotanego Clarisa, a nie nowa Ultegre, sorry :P

 

Jedyne z czym moge sie zgodzic to przy Di2 wszystko chodzi na 'klik', a w mechanicznej, aby wrzucic na duzy blat to klamke trzeba przeciagnac przy uzyciu sily. Pytanie, jaki jest problem w gorach przy zrzucaniu z duzego blatu na maly? Dwa kliki i wozek przedniej przerzutki cofa sie maksymalnie w strone ramy :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, ecipeci napisał(-a):

nie skorzystam z zaproszenia, poniżej wytłumaczenie :)

- jazda na szosie jest dla mnie nudna jak flaki z olejem

- zapraszałem już dawno Kolegę na rundkę po TPK, do tej pory brak chęci z Kolegi strony 

 

tak naprawdę o jeździe po górach i pod obciążeniem to powinien się wypowiadać np. Kolega tessio, który góry ma pod nosem :)

 

Z zaproszenia kiedyś z przyjemnością skorzystam. Oczywiście wówczas zimowym przyjadę 😉

5 minut temu, fonfelinni napisał(-a):

Hmmm, szczerze mowiac, zrozumialbym, ze moga byc 'niefajne' odczucia pod duzym obciazeniem w gorach, jakbys mial pod noga rozklekotanego Clarisa, a nie nowa Ultegre, sorry :P

 

Jedyne z czym moge sie zgodzic to przy Di2 wszystko chodzi na 'klik', a w mechanicznej, aby wrzucic na duzy blat to klamke trzeba przeciagnac przy uzyciu sily. Pytanie, jaki jest problem w gorach przy zrzucaniu z duzego blatu na maly? Dwa kliki i wozek przedniej przerzutki cofa sie maksymalnie w strone ramy :P

 

Zgadza się. I ja nie piszę i nie napiszę, że się nie da, że to nie ma sensu, że mechanika jest ble i tak dalej, bo sam na niej do tej pory jeździłem i w zimowym dalej tak będzie. Ale jak nie tak dawno byłem w Górach Świętokrzystkich i tam przy podjeżdżaniu pod Święty Krzyż zechciało nam się trochę pościgać, to doskonale widziałem, jak w moim przypadku wyglądało "depnięcie" i wrzucenie na duży blat, a jak wyglądało to w przypadku tych kolegów, którzy jechali na elektryce... W ich przypadku ta zmiana była błyskawiczna, a u mnie chwilę to trwało i przy okazji dźwięk tej zmiany był średnio przyjemny...

Oczywiście w tym wszystkim niebagatelne znaczenie mam to, że dzięki pomocy ze strony kolegi mogę tą grupę mieć w bardzo dobrej cenie 😉

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, ecipeci napisał(-a):

tak naprawdę o jeździe po górach i pod obciążeniem to powinien się wypowiadać np. Kolega tessio, który góry ma pod nosem :)

 

W tym roku jakoś opornie idzie mi "kolarstwo kolejowe" to i przewyższenia marne ;)

 

 

Screenshot 2023-09-28 at 14-30-54 Paweł Odziewa Strava Cyclist Profile.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, tessio napisał(-a):

 

W tym roku jakoś opornie idzie mi "kolarstwo kolejowe" to i przewyższenia marne ;)

 

 

Screenshot 2023-09-28 at 14-30-54 Paweł Odziewa Strava Cyclist Profile.png

Możliwości jeżdżenia w górach i przewyższeń to Ci zazdroszczę... U mnie wygląda to nieco gorzej... No ale na swoje usprawiedliwienie napiszę, że 90 % moich jazd to płaskopolska, a jak wieść gminna niesie, tam nie ma gdzie podjeżdżać 😉👋

1695913984904-01.jpeg

1695913957945-01.jpeg

Screenshot_2023-09-28-17-12-09-839_com.garmin.android.apps.connectmobile-01.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

 

Z zaproszenia kiedyś z przyjemnością skorzystam. Oczywiście wówczas zimowym przyjadę 😉

 

Zgadza się. I ja nie piszę i nie napiszę, że się nie da, że to nie ma sensu, że mechanika jest ble i tak dalej, bo sam na niej do tej pory jeździłem i w zimowym dalej tak będzie. Ale jak nie tak dawno byłem w Górach Świętokrzystkich i tam przy podjeżdżaniu pod Święty Krzyż zechciało nam się trochę pościgać, to doskonale widziałem, jak w moim przypadku wyglądało "depnięcie" i wrzucenie na duży blat, a jak wyglądało to w przypadku tych kolegów, którzy jechali na elektryce... W ich przypadku ta zmiana była błyskawiczna, a u mnie chwilę to trwało i przy okazji dźwięk tej zmiany był średnio przyjemny...

Oczywiście w tym wszystkim niebagatelne znaczenie mam to, że dzięki pomocy ze strony kolegi mogę tą grupę mieć w bardzo dobrej cenie 😉

 

Ja doskonale rozumiem chęć przejścia na elektrykę, szczególnie jak się lata w ustawkach z tymi co ją już mają.

Dodatkowo dochodzi wątek zaspokojenia ciekawości i kolejnego istotnego kroku w upgrejdzie szosy 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

Możliwości jeżdżenia w górach i przewyższeń to Ci zazdroszczę... U mnie wygląda to nieco gorzej... No ale na swoje usprawiedliwienie napiszę, że 90 % moich jazd to płaskopolska, a jak wieść gminna niesie, tam nie ma gdzie podjeżdżać 😉👋

 

Z tymi górami to już nie przesadzajcie, ja mieszkam w Krakowie i do jakiś tam gór to mam minimum 100 km. Koło domu to mam hopeczki. W tym roku też celowo jeździłem dużo po płaskim, bo łatwiej zrobić interwały z zaplanowaną mocą. I tak nabiłeś nawet dosyć sporo tego pionu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam panowie i panie Proszę o pomoc  jakąś podpowiedź Chcę kupić nowy rower i zastanawiam się nad Trek x kaliber 8 bardzo mi się podoba zwłaszcza biały kolor z czerwonym napisem biorę również pod uwagę Kellys Spider 90 Który z tych dwóch byście polecieli chyba że macie jakąś inną propozycję dla mnie w podobnym budżecie Pozdrawiam .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kto z Was przeszedł na mleko i co może z własnego doświadczenia o realnych korzyściach powiedzieć?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kto z Was przeszedł na mleko i co może z własnego doświadczenia o realnych korzyściach powiedzieć?

Ja jeżdżę na mleku. Co do korzyści, to pomimo trzech dziur w oponie, dojechałem do domu. Fakt, że jeśli już dojdzie do przebicia, to mleko robi sporo bałaganu. Trzeba pamiętać o dolewkach, bo po kilku miesiącach wysycha. Ja średnio co trzy miesiące dolewam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

"Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Teufel26 napisał(-a):


Ja jeżdżę na mleku. Co do korzyści, to pomimo trzech dziur w oponie, dojechałem do domu. Fakt, że jeśli już dojdzie do przebicia, to mleko robi sporo bałaganu. Trzeba pamiętać o dolewkach, bo po kilku miesiącach wysycha. Ja średnio co trzy miesiące dolewam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A jak często czyścisz całość i zalewasz od nowa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tym czyszczeniem to wg mnie dyskusyjna sprawa, na oponie tworzy się warstwa zaschniętego mleka, ona raczej pomoże niż przeszkodzi przy "zalepianiu" przebicia, u mnie pewnie już dawno wyschło ale 2 sezony bez dolewania przejeździłem na caffelatex

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, sanik napisał(-a):

Kto z Was przeszedł na mleko i co może z własnego doświadczenia o realnych korzyściach powiedzieć?

Mam w gravelu, założyłem, bo cały Internet mówił, że tak jest prawilnie, ale nie jestem zadowolony, trzeba dokładnie założyć taśmę, oponę, wentyl, mnie regularnie puszcza powietrze na styku wentyl/obręcz i po 4 poprawkach, w tym dwóch w serwisie mam już dość tubless. W codziennym rowerze mam dętki i zero problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A jak często czyścisz całość i zalewasz od nowa?

Nie czyszczę całości, dolewki robię co około trzy miesiące. Jak spuszczę powietrze, oceniam ile mleka zostało.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

"Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czołem, jesień nadeszła - nadszedł też czas sensownych obniżek cenowych z bieżących linii modelowych więc może to czas "coś" podebrać dla siebie.

Zaczynam szczególnie ze starszym z dzieci wjeżdżać w leśne dukty i mniej ubite tereny, młody ma jakiegoś MTB od Speca ja gonię za nim na Specu Sirrus i tutaj rodzi się problem w postaci przejazdu przez bardziej sypkie nawierzchnie.

Zabawa w zmianę opon nie wchodzi w rachubę - zostawię go typowo na ścieżki.

Do meritum: bazując na Waszym doświadczeniu podpowiedzcie proszę jak odczytywać poprawnie schematy geometrii roweru - kryteria to MTB 29" i chciałbym żeby możliwie był jak najbardziej zwarty z możliwie wyprostowaną pozycją.

Nie lubię jeździć nadmiernie pochylony - jeśli się nie mylę odpowiada za to parametr opisywany jako "reach" oraz "TT"?

W lokalnym sklepie proponowano gravela od Krossa (Esker 4.0) a z MTB NS Bike Eccentric Lite, wizualnie i cenowo leży mi Orbea Onna 10 tylko szkopuł w tym że nijak nie jestem w stanie się przymierzyć lokalnie.

 

Pozdrawiam ;)


"Pies jest jedyną istotą na świecie , która bardziej kocha Ciebie niż samego siebie"./J. Billings /

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Pajak80 napisał(-a):

Nie lubię jeździć nadmiernie pochylony - jeśli się nie mylę odpowiada za to parametr opisywany jako "reach" oraz "TT"?

reach i stack, w skrócie to długość i wysokość ramy. Jeśli chcesz wyprostowaną pozycję to szukasz krótkiej ramy - możliwie mały reach i dyży stack. Kąt podsiodłówki też tutaj odgrywa pewną rolę bo im bardziej pionowa podsiodłówka tym siodełko bardziej przesunięte do przodu. A długość górnej rury to wypadkowa tych parametrów. Na chłopski rozum dużo łatwiej zmierzyć długość podsiodłówki i górnej rury zwykłą metrówką dlatego kiedyś na tym bazowali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. Może jeszcze owijkę brąz wrzucę I tyle. Ew porządne korby i blat.

 

Edited by eye_lip

Instagram.com/jfszymaniak

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, trollu napisał(-a):

reach i stack, w skrócie to długość i wysokość ramy. Jeśli chcesz wyprostowaną pozycję to szukasz krótkiej ramy - możliwie mały reach i dyży stack. Kąt podsiodłówki też tutaj odgrywa pewną rolę bo im bardziej pionowa podsiodłówka tym siodełko bardziej przesunięte do przodu. A długość górnej rury to wypadkowa tych parametrów. Na chłopski rozum dużo łatwiej zmierzyć długość podsiodłówki i górnej rury zwykłą metrówką dlatego kiedyś na tym bazowali

 

 

Dzięki za podpowiedź, czas pogrzebać  w tabelach producentów ;)


"Pies jest jedyną istotą na świecie , która bardziej kocha Ciebie niż samego siebie"./J. Billings /

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, trollu napisał(-a):

reach i stack, w skrócie to długość i wysokość ramy. Jeśli chcesz wyprostowaną pozycję to szukasz krótkiej ramy - możliwie mały reach i dyży stack. Kąt podsiodłówki też tutaj odgrywa pewną rolę bo im bardziej pionowa podsiodłówka tym siodełko bardziej przesunięte do przodu. A długość górnej rury to wypadkowa tych parametrów. Na chłopski rozum dużo łatwiej zmierzyć długość podsiodłówki i górnej rury zwykłą metrówką dlatego kiedyś na tym bazowali

A prościej to przy jakim nachyleniu w dół, szybciej lub z większym prawdopodobieństwem polecisz przez kierę na twarz...

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Burns napisał(-a):

A prościej to przy jakim nachyleniu w dół, szybciej lub z większym prawdopodobieństwem polecisz przez kierę na twarz...

Panie, to tylko braki techniki w zjeżdżaniu :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.