Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Recommended Posts

Z tego co wiem to jest globalna gwarancja, ale nastawialbym sie raczej, ze tylko na rame :)  

Jesli szukalbym MTB i ten rower by mi odpowiadal to bralbym za taka cene, nawet dla samej ramy. Pamietaj tez, ze rower mimo ze jest nowy to tak naprawde powinien byc rozebrany i zlozony od nowa zgodnie ze sztuka. W przypadku MTB dochodzi jeszcze kwestia zawieszenia, gdzie w amortyzatorze potrafi byc sucho  :)  Krzywe haki/tarcze hamulcowe, zla regulacja, zle momenty dokrecenia, opony krzywo zalozone i tak dalej to standard w nowych rowerach zwlaszcza kupionych droga online, dlatego dla swietego spokoju i 100% przyjemnosci z jazdy warto dorzucic do ceny roweru prawilny serwis. 

 

Pomijam Canyona/Rose, ale te firmy maja tylko sprzedaz online, wiec sie przykladaja do prawidlowego montazu, choc i tutaj male poprawki czasem sa potrzebne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

 

Wcześniej poczytałem o nim i kusiła mnie cena mocno, ale po obejrzeniu tej recenzji chyba odpuszczę jednak - za bardzo "sporty", a ja potrzebuję czegoś bardziej uniwersalnego / rekreacyjnego.

Poza tym trochę za dużo wpadek jakościowych jak na tak uznanego producenta 😮 (m.in. oryginalny suport do bani, uszczelnienie dolnego łożyska sterów podobnie, problemy z ramą: montaż tylnego hamulca i dokręcaniem nakrętki osi do ramy) - no ludzie...

Jedzie po sramie SX, jedzie po judym... ogólnie jedzie po nim jak po kobyle...;)

 

 

Dodatkowo, przy wzroście 186 cm zawsze mam problem z rozmiarem online - bo zazwyczaj jestem na granicy rozmiarówki L/XL ...

Edited by StaryWilk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat po SX czy Judy nie ma co oczekiwac cudow :)  On z tego co kojarze to kupil ten rower w zblizonej cenie do katalogowej, a tutaj ten rower jest za 3,5k. Jesli nie masz pewnosci to nie ma co sie zastanawiac, bo cena 'spoko' tylko szukac cos co bedzie pasowalo ideolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, fonfelinni napisał(-a):

To zalezy od modelu, jak widac. GP5000 jest najbardziej oklepana opona na szose, wiec mozliwe ze cene trzymaja :)  Ja za cinturato gravel h i m 45mm zaplacilem ~190pln/szt, gdzie  u nas najtaniej byly za 280pln/szt :)  

Różnie z tymi cenami jest.

Mniej oklepana Vittoria Corsa Pro 28c też jest droższa. A wielu najnowszych modeli nie ma, np. Tufo Comtura Prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A vittoria corsa n.ext tl jest tansza, niz u nas:)   Mozna tak szukac przykladow, ale pamietaj ze to ogromny sklep i dzis to moze byc 230pln/szt., a za kilka dni bedzie 180pln.

Poza tym jak masz taniej w Polsce to git, przesylka szybciej dotrze i latwiej o zwrot :)  W moim przypadku juz drugi raz z rzedu jak szukalem nowych opon to mieli najtaniej modele, ktore mnie interesowaly i nie byla to roznica 20zl.

Edited by fonfelinni

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.03.2024 o 23:07, StaryWilk napisał(-a):

 

Wcześniej poczytałem o nim i kusiła mnie cena mocno, ale po obejrzeniu tej recenzji chyba odpuszczę jednak - za bardzo "sporty", a ja potrzebuję czegoś bardziej uniwersalnego / rekreacyjnego.

Poza tym trochę za dużo wpadek jakościowych jak na tak uznanego producenta 😮 (m.in. oryginalny suport do bani, uszczelnienie dolnego łożyska sterów podobnie, problemy z ramą: montaż tylnego hamulca i dokręcaniem nakrętki osi do ramy) - no ludzie...

Jedzie po sramie SX, jedzie po judym... ogólnie jedzie po nim jak po kobyle...;)

 

 

Dodatkowo, przy wzroście 186 cm zawsze mam problem z rozmiarem online - bo zazwyczaj jestem na granicy rozmiarówki L/XL ...

 

Firma Cube ma bardziej rekreacyjne ramy - choć nie wiem jak teraz, bo wiem że świat rorwerowy miał za złe firmie Cube za tą 'przymusową rekreacje' nawet przy sportowych modelach..i coś czytałem kiedyś że mieli się tym zajać :)  ale to było około 10 lat temu.

 

Krótki mostek 50mm-60mm tez bardzo dużo zmienia 'na plus' w stronę rekreacji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem do luftu są też te napędy 1x...

Najgorsze, że alternatywy za bardzo nie ma, jeśli chodzi o nowe MTB, z ciekawszą ramą i gazowym amorem, do 5-6 tys zł...

 

Ja zatrzymałem się na 3x9 w trekingu, jeździłem trochę na rohloffie, chciałbym spróbować kiedyś pinion na pasku, bo wydaje mi się trwały i mało wymagający, jeśli chodzi o obsługę. A te 1x12 ponoć mało trwałe są, a kosztują krocie...

Napęd 3x9 był chyba ostatnim napędem, o dobrej rozpiętości przełożeń, ze względnie niskimi kosztami eksploatacji i niezłą trwałością. 2x10 lepszy performance, ale trwałość już gorsza. 

 

Tez macie takie doświadczenie? 

 

 

To co mnie teraz by kręciło, ale jest poza budżetem i potrzebami to np:

piękny byłby MTB na pinionie np. od nicolai, ehh...

spacer.png

spacer.png

 

Ewentualnie tańszy, ale wciąż drogi Prioity na pinionie:

spacer.png

spacer.png

 

Bardzo podoba mi się "nowa" Santa chameleon. Wiem, że do starszych zakładali rohloffa, czy do najnowszej też się da?

spacer.png

I tak poza konkursem - do yeti arc da się wdrożyć rohloffa? 

spacer.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam 1x12 i bym nie zamienił na inny, ja wiem czy krocie zależy ile jeździsz, kasetę i łańcuch wymieniłem po dwóch latach. Kaseta 12 rzędowa deore koszt około 500 zł nowej, można drożej to samo z łańcuchem są tańsze i droższe. Co do roweru to mam złożony na ramie Octane One przez chłopaków z Warszawy, nasmarowany tam gdzie trzeba i komponenty jakie sam chcesz, ograniczenie tylko cena.

20240303_110911.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Właśnie o to chodzi. Napęd 1x11 / 1x12 jest wg opinii powiedzmy ok 2 razy mniej trwały niż 3x9 i jest to uzasadnione odchudzeniem komponentów i mniej korzystnymi warunkami pracy (np. duże przekosy). 

 

Weźmy do porównania ceny z allegro (sklepy internetowe) napędu klasy deore / alivio (dla napędu 9 speed, bo juz 9-ki z deore nie uświadczymy) zestaw: kaseta, łańcuch + blat(y) korby. 

 

Zestaw 3x9 kaseta HG400: 65 zł + łańcuch HG53: 55 zł + blat(y) 22T + 30(32)T + 40(42)T: 160 zł (lub cała korba typu hollowtech 2 ok 200 zł)  - suma 280 zł

 

Zestaw 2x10 Deore M4100: kaseta: 150 zł + łańcuch HG54: 60 zł + blaty 26T + 36T: 110 zł  (lub tanio cała korba 26/36 bo nawet poniżej 180 zł)- suma 320 zł 

 

Zestaw 1x12 M6100 kaseta: 270 zł + łańcuch: 70 zł + blat od 120 zł - suma 460 zł (lub prawie 600 zł dla Sram NX, bo sporo rowerów ma założonego Srama)

 

Zakładając, że zestaw 1x12 wymieniam 2 razy częściej, eksploatacja wychodzi 3-4 razy drożej (bo jeszcze usługa wymiany i regulacji, jeśli nie robimy tego sami), przy bardziej optymistycznych założeniach dla 1x12, że trwałość jest na podobnym poziomie - co najmniej 2-3 razy drożej od 3x9, czy 2x10.

 

Edited by StaryWilk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko weź jeszcze porównaj wagę, nie na rowerze tylko jak zdejmiesz, trzy blaty to kowadło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 godzinę temu, StaryWilk napisał(-a):

Właśnie o to chodzi. Napęd 1x11 / 1x12 jest wg opinii powiedzmy ok 2 razy mniej trwały niż 3x9 i jest to uzasadnione odchudzeniem komponentów i mniej korzystnymi warunkami pracy (np. duże przekosy). 

 

Weźmy do porównania ceny z allegro (sklepy internetowe) napędu klasy deore / alivio (dla napędu 9 speed, bo juz 9-ki z deore nie uświadczymy) zestaw: kaseta, łańcuch + blat(y) korby. 

 

Zestaw 3x9 kaseta HG400: 65 zł + łańcuch HG53: 55 zł + blat(y) 22T + 30(32)T + 40(42)T: 160 zł (lub cała korba typu hollowtech 2 ok 200 zł)  - suma 280 zł

 

Zestaw 2x10 Deore M4100: kaseta: 150 zł + łańcuch HG54: 60 zł + blaty 26T + 36T: 110 zł  (lub tanio cała korba 26/36 bo nawet poniżej 180 zł)- suma 320 zł 

 

Zestaw 1x12 M6100 kaseta: 270 zł + łańcuch: 70 zł + blat od 120 zł - suma 460 zł (lub prawie 600 zł dla Sram NX, bo sporo rowerów ma założonego Srama)

 

Zakładając, że zestaw 1x12 wymieniam 2 razy częściej, eksploatacja wychodzi 3-4 razy drożej (bo jeszcze usługa wymiany i regulacji, jeśli nie robimy tego sami), przy bardziej optymistycznych założeniach dla 1x12, że trwałość jest na podobnym poziomie - co najmniej 2-3 razy drożej od 3x9, czy 2x10.

 

Az tak zle nie jest. Zmieniajac odpowiednio czesto lancuch (polecam kupno jakiegos dobrego narzedzia do pomiaru zuzycia lancucha np.

https://www.amazon.pl/Park-Tool-CC-3-2-narzędzie-niebieskie/dp/B000BR3LHQ )

to wymiana podzespolow bedzie sie sprowadzala jedynie do wymiany lancucha.

Kasety tez nie trzeba zmieniac calej. Najczesciej wycieraja sie te mniejsze trybiki (10/12/14/16/18). Te trzy ostatnie rozmiary to jakies 10zl za trybik wiec jest to przystepna cena za odswiezenie tej czesci kasety ktora najszybciej sie zuzywa.

Jesli chodzi o korbe to przynajmniej w Shimano nawet jesli zebatka jest zrobiona z alu to zeby sa wykonane ze stali i az tak szybko sie nie zuzywaja.

Wiec cena eksploatacji to praktycznie rzecz biorac cena jedynie nowego lancucha raz na jakis czas.

Edited by jlw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porady szukam, bo mnie rozpacz ogarnia. Już chyba czwarty raz gumę złapałem na trenażerze. Wahoo kickr snap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekka rozgrzewka na Gassach 😜☀️🚴

IMG_20240323_153649.jpg

IMG_20240323_151957.jpg

IMG_20240323_124943.jpg

IMG_20240323_152024.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
15 godzin temu, StaryWilk napisał(-a):

@jlw co ile kkm mniej więcej wypada u Ciebie wymiana łańcucha / elementów kasety ?

Ciezko oszacowac bo uzywam kilku rowerow z roznie wytrzymalymi lancuchami. Po za tym nie mierze raczej kilometrow.

Ale jesli wziac pod uwage Deore M6100 i sprobowac estymowac wytrzymalosc to mysle, ze warto wymienic lancuch 2 razy w roku (raz po "brudnym" sezonie jesienno-zimowym i jeszcze raz po wiosenno-letnio-jesiennym).

Z powodu rotacji kilku rowerow kaset jeszcze nie wymienialem ale przy normalnym uzyciu jednego roweru i zwracanie uwagi na zuzycie lancucha mysle, ze kasete lub jej czesci warto wymienic mniej wiecej co drugi rok.

Edited by jlw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malownicza trasa przez Puszczę Dulowską, Tenczyński Park Krajobrazowy, Kraków oraz Puszczę Niepołomicką. Świetna trasa z połową dróg asfaltowych i połową dróg nieutwardzonych z finiszem w Dębicy (Podkarpacie). Wycieczkę zwieńczyłem wizytą w sklepie Pafaro.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orbeę mam 6 lat, tydzień temu wymieniłem kasetę na nową, poprzednia od nowości i jeszcze kilka km by zrobiła a widziała niejedno błoto i śnieg, to tak a propos dyskusji o napędach 1x

1x11 Sram Rival - nie mam zastrzeżeń :)

 

IMG_20240324_123511.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, ecipeci napisał(-a):

Orbeę mam 6 lat, tydzień temu wymieniłem kasetę na nową, poprzednia od nowości i jeszcze kilka km by zrobiła a widziała niejedno błoto i śnieg, to tak a propos dyskusji o napędach 1x

1x11 Sram Rival - nie mam zastrzeżeń :)

 

 

 

pewnie z lepszej partii przedcovidowej ;) pewnie na napędzie 9 speed byś pojeździł 12 lat w podobnych warunkach ;) 

 

Z ciekawości - czy wraz z kasetą wymieniałeś blat korby? Ile łańcuchów poszło przez 6 lat? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wyobrażam sobie innego napędu niż 1x

blat korby od nowości ten sam, jeszcze długo pojeździ

łańcuchów kilka poszło ale ile to nie wiem bo nie liczę takich rzeczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

na zalando lounge jest klika rzeczy rowerowych, można złapać okazje typu kask Bell SUPER AIR (niebieski) za 640zł


Szukam podstawki na zegarek (watchstand) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, ecipeci napisał(-a):

Orbeę mam 6 lat, tydzień temu wymieniłem kasetę na nową, poprzednia od nowości i jeszcze kilka km by zrobiła a widziała niejedno błoto i śnieg, to tak a propos dyskusji o napędach 1x

1x11 Sram Rival - nie mam zastrzeżeń :)

 

IMG_20240324_123511.jpg


 

Rower można mieć 25 lat i przejechane 200 km na nim i kaseta ta sama 😜 na 

wyniana napędu kasety łańcucha składa się na bardzo wiele rzeczy :

warunki w jakich jeździsz 

km ile przejechałeś 

z jaką kadencja jeździsz 

jak często zmieniasz łańcuch pilnujesz żeby nie bał za bardzo wyciągnięty bo później  zniszczy  kasetę i blaty nowy łańcuch już się nie przyjmie itd itd 

 

Ja mam kadencję około 85 obrotów tak jakoś wyszło 😏 jeżdżę po suchym rzadko w deszczu i błocie napęd mam 2x10 łańcuch wymieniam co 2 tys bo przymiar wpada, kasetę i duży blat co 8 tys .czasem najmniejszą koronkę kasety też muszę wymienić bo nowy łańcuch skacze , 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, revolta4 napisał(-a):


 

Rower można mieć 25 lat i przejechane 200 km na nim i kaseta ta sama 😜 na 

wyniana napędu kasety łańcucha składa się na bardzo wiele rzeczy :

warunki w jakich jeździsz 

km ile przejechałeś 

z jaką kadencja jeździsz 

jak często zmieniasz łańcuch pilnujesz żeby nie bał za bardzo wyciągnięty bo później  zniszczy  kasetę i blaty nowy łańcuch już się nie przyjmie itd itd 

 

Ja mam kadencję około 85 obrotów tak jakoś wyszło 😏 jeżdżę po suchym rzadko w deszczu i błocie napęd mam 2x10 łańcuch wymieniam co 2 tys bo przymiar wpada, kasetę i duży blat co 8 tys .czasem najmniejszą koronkę kasety też muszę wymienić bo nowy łańcuch skacze , 

 

 

ok dzięki za info ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, ecipeci napisał(-a):

ok dzięki za info ;) 

He he 

 

 

Wiem że to wszytsko wiesz ale dyskutować zawsze można .

 

 

ile robisz rocznie rowerkiem Orbea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do zasady, który rower ma bardziej rekreacyjną geometrię, mniej męczącą na dłuższe wycieczki, bardziej "uniwersalną" dla amatora - typowe XC (skok widelca 100 mm), czy Trail (skok widelca ~130 mm)? 

 

spacer.png

spacer.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie jest takie proste i trzeba sprawdzić całą geometrię roweru. Najważniejsze jest do czego i w jakim terenie chcesz go używać? 

 

Bardzo generalizując rower trailowy ma geometrię ułatwiającą między innymi stabilne zjazdy, nieco większy amortyzator żeby lepiej tłumić wertepy i często szersze opony dla lepszej trakcji w podczas zjazdu. Ergo to nie jest rower na długie płaskie trasy więc jeżeli szukasz czegoś takiego to XC będzie lepszy.

 

Natomiast jeżeli nie planujesz ładować "maratonów" rowerowych, tylko jakieś tam wycieczki, troszkę podjazdu, troszkę zjazdu, mieszany teren to trail może być dla Ciebie. To nie jest tak ze na 20-30 km wyprawie po płaskim zejdziesz z roweru mówiąc że nie da się na tym jeździć.

 

 


Szukam podstawki na zegarek (watchstand) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.