Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Recommended Posts

10 godzin temu, sanik napisał(-a):

Ładne bidony 😜

Jakos zwykle bidony zawsze nadaja wodzie swoisty posmak tworzywa sztucznego. Butelki po coli sa pod tym wzgledem lepsze.

A w srodku woda zrodlana z gor🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Flyxii FE-02 :) na Koozerach cx1800 :)

Napęd Deore :D , a więc klamki Sensah Ignite 2x9 :)

Edited by kaido2

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jak oceniasz samo wykonanie tej ramy? Gwint w suporcie,wymiary, nic nie jest krzywe etc? :D  Wiem, ze majfrendy juz potrafia robic dobre rzeczy, ale jakos do framesetow nie moge sie jeszcze przekonac mentalnie. Jestem na etapie sztycy/podkladek/detek tpu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie! Jakie dętki tpu do opony 28c? Nie muszą być najlżejsze, byle wytrzymałe.

Mam Vittoria lateksowe, ale już mi się znudziło codzienne pompowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nie ma się do czego przyczepić. Ale wiedziałem, że tak będzie, bo producent jaki i jego wyroby sa sprawdzone przez wielu i złych opinii tutaj tez nigdzie nie spotkałem.

Krótko:

Za tysiącsiedemsetzłotych łącznie z cłem :D  dostałem towar wart milion dolarów xD

 

Jedyny myk to walneli się z gwintem w widelcu pod sztywną oś zamiast M12 *1,5  był 1,75 i gdybym się wcześniej kapnął, to po prostu bym przegwintował, ale wybrnałem z  tego problemu w inny sposób( zresztą tu jest wiele możliwości). Nie takie wtopy zdarzają się dużo lepszym. Mogłem reklamować wideł i za  dwa tygodnie dostałbym nowy, ale chciałem złożyć  rower i potestować, potłuc nim trochę :D Reszta gwintów (BSA68, gniazda pod bidony , torby, czy tylną nakretkę osi 142), gniazd pod stery bez  najmniejszych zastrzeżeń.  Ramę sobie dogłębniej pomacałem w środku i tak, w miejscach najbardziej obciążonych ma wewnątrz dodatkowe wsporniki( ścianki). Rama trzyma wymiary,  koła wchodzą idealnie na styk. Niczego w samej ramie nie trzeba było dopasowywać, poprawiać, oprócz wspomnianego gwintu pod sztywną oś w widelcu. Gwint pod BSA jak i ten w widelcu nie miał najmniejszego zadziorka, samo składanie to była czysta przyjemność. Linki i pancerze wewnątrz prowadziło się bez najmniejszych problemów, szybciej jak na zewnątrz, nie było sytuacji, ze coś się gdzieś zablokowało. Są oczywiście słomki. Te dodatkowe ścianki oprócz elementów szkieletu konstrukcji, która ją wzmacnia w newralgicznych miejscach są  też elementem trzymającym linki,pancerze, przewody hydrauliczne przez co na kamiorach, sporych nierównościach, dołach, na dużej prędkości nic nie tłucze.Materiał ramy Toray T700 ( a nie jakieś ichnie zamienniki). Konstrukcja jest bardzo dobrze przemyślana,  nic nie tłucze jak wspomniałem , nic nie zachodzi pod jakimś dziwnym kątem w środku co powoduje często złe działanie przełożeń, czy hamulców i rzecz najważniejsza, rama na wybojach działa,  a więc wpadając na kamiory ładnie tłumi drgania. Przy teście struktury musiałem użyć sporej siły i mocno zniekształcić element, żeby materiał zaczął się rozwarstwiać ( kawałek odcietego nadmiaru rury sterowej) Nie ma zadziorów,  nic się nie rozłazi, do niczego nie można się przyczepić. Lakier nie odpryskuje , a trochę kamienia na siebie już przyjął :D Z mojej strony jak najbardziej polecam.

8 minut temu, Stierlitz napisał(-a):

Właśnie! Jakie dętki tpu do opony 28c? Nie muszą być najlżejsze, byle wytrzymałe.

Mam Vittoria lateksowe, ale już mi się znudziło codzienne pompowanie.

No to jak nie muszą być najlżejsze :D

Niezawodne butyle z Deca bym założył :)

Natomiast TPU może zamówie Newbolera,( torby mają spoko), albo Ridenow :)

Edited by kaido2

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Stierlitz napisał(-a):

Właśnie! Jakie dętki tpu do opony 28c? Nie muszą być najlżejsze, byle wytrzymałe.

Mam Vittoria lateksowe, ale już mi się znudziło codzienne pompowanie.

 

W dwoch szosach caly zeszly sezon i obecny sa RideOn ta zwykla wersja ~36g. Jedna detka po kilkuset km przestala trzymac cisnienie przy wentylu, tak to bez zarzutow :)  W moim przypadku i tak przed kazda jazda sprawdzam cisnienie, takze nie zwracam uwagi ile trzyma. Ogolnie na pewno nie trzymaja tak cisnienia jak butylowe :)

 

 

@kaido2  Ciekawa opcja, zwlaszcza, ze frameset nie kosztuje milionow :)  Kupno samej markowej ramy to jakis dramat, lepiej caly rower i sprzedac czesci, a z gwarancja i tak bedzie kiepsko. Druga opcja - ciekawsza to stalowa na zamowienie i podobna sytuacja, na luzie trzeba wywalic 7-8tys na frameset. Poczekam na podsumowanie Twoje na koniec sezonu i moze w zime ogarne podobny temat, bo wizualnie siada mi ten frameset :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, Stierlitz napisał(-a):

Właśnie! Jakie dętki tpu do opony 28c? Nie muszą być najlżejsze, byle wytrzymałe.

Mam Vittoria lateksowe, ale już mi się znudziło codzienne pompowanie.

Ja mam takie, koniecznie z białymi wentylami, bo lepiej trzymają w porównaniu do czarnych.

IMG_20240415_171450.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, fonfelinni napisał(-a):

 

 

 

 

@kaido2  Ciekawa opcja, zwlaszcza, ze frameset nie kosztuje milionow :)  Kupno samej markowej ramy to jakis dramat, lepiej caly rower i sprzedac czesci, a z gwarancja i tak bedzie kiepsko. Druga opcja - ciekawsza to stalowa na zamowienie i podobna sytuacja, na luzie trzeba wywalic 7-8tys na frameset. Poczekam na podsumowanie Twoje na koniec sezonu i moze w zime ogarne podobny temat, bo wizualnie siada mi ten frameset :)

Staloszczaka na zime i odskocznię ogarniałem na Esce Sport z 1959 roku :D

spacer.png

 

I w sumie tych starych stalowych ram na dobrych rurkach po złomach i różnych miejscach się wala za małe pieniądze.

Wiele marek jedzie na Carbondzie 696 i 707 . O ile u producenta zapłacisz za ramę w malowaniu jakim chcesz te 4 koła, o tyle ta sama rama  pomalowana w Carbondzie, ale już z logo np Ridleya kosztuje 2x tyle :D

A Flyxii różni tylko to, że jest czarny mat, który sam sobie możesz ewentualnie pomalować jak chcesz :)

Waga samej ramy z widelcem i sterami, bo pewnie Cię to interesuje to ok 1,5 kg,a więc jest dobrze.

Jak chcesz brać bezpośrednio od producenta to polecam w black week. Lecą outlety i opróżnianie magazynów w bardzo dobrych cenach.

Flyxii przy tej stalowej Esce lepiej tłumi, no i ciężar tez inny choć jak na stalówce to Eska 11 kg, przy 8,8 kompletnym na Flyxii( z ciężką Deore, alu kołami i kierą, i bidonem :D )

Lubie stal, ale ten karbon bez dwóch zdań :)

Co do Gwarancji,- producent z Chin daje 2 lata, kontra " Europa, zachód" wieczysta. Wieczysta na różnych warunkach. Nawet gdyby było wszystko uwzględniane bez gadania to w cenie "Zachodniej" mam kilka takich, ;) które w przypadku tej są dość konkretne i raczej wątpie , by z nią się coś stało.

 

Takich ciekawych opcji jest wiele, bo np ludzie składają szosy na Trifoxie x16, x8. Ramy sztywne, bo projektowane typowo pod dynamiczne gonitwy , że aż plomby lecą, jednak mają one swoich zwolenników.

spacer.png

Edited by kaido2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z ta stalowa rama to mowilem tylko o wspolczesnym modelu, czyli sztywne osie, tarcze itp. :P  Mam juz jeden 'retro' mtb + szosa i gravel, takze jak cos zmieniac to tak, zeby nadal pozostala ta sama ilosc rowerow :D  Regularnie sobie przegladam z ciekawosci, czy sa jakies fajne ramy na olx i podobnych portalach + sklepy i tak sobie jest ogolnie... Carbonda to znany temat i tez sie nad tym zastanawialem, ale w sumie nie jest to jakas super opcja pod katem cenowym, odkad 'oficjalnie' wiadomo jakie znane firmy maja od nich ramy :)   Historie juz legendarne o dozywotniej gwarancji, typu 'po 10 latach wymiana ramy na nowa' etc. to kazdy chyba juz slyszal, ale ja podchodze do tego dosc sceptycznie. Nie czytalem warunkow gwarancji kazdego znanego producenta, ale w duzej czesci sa zapisy o tym, ze aby utrzymac gwarancje 'dozywotnia' trzeba robic serwis regularnie w wyznaczonych miejscach i w okreslonych terminach. W moim przypadku to srednia opcja, bo w rowerach dlubie sobie sam :)  Frameset z wegla kusi, bo tak jak napisales jest po prostu lzejszy, ale tez sztywniejszy, zwlaszcza w okolicach suportu. W moim szutrowym wozidle na alu ramie i kolach wyszlo ~10,3kg i to czuje przeskakujac z szosy ponizej 8kg xD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
20 godzin temu, ecipeci napisał(-a):

Widziałem ten film parę dni temu:

 

Postawił by Sekę zamiast tego Trifoxa i już by nie było pompowania jaki to Factor za 35 koła (frameset, sztyca kiera) super hiper. Nie oszukujmy się obydwa rowery to zupełnie inny klient. Trifox sztywny pod ściganie, Factor komfortowy co nie oznacza, że do ścigania zły,- jak najbardziej się nadaje. Ten materiał w moich oczach to typowe promo Factora, który jest partnerem, a więc celowa zagrywka ;)

Edited by kaido2

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, fonfelinni napisał(-a):

Z ta stalowa rama to mowilem tylko o wspolczesnym modelu, czyli sztywne osie, tarcze itp. :P  Mam juz jeden 'retro' mtb + szosa i gravel, takze jak cos zmieniac to tak, zeby nadal pozostala ta sama ilosc rowerow :D  Regularnie sobie przegladam z ciekawosci, czy sa jakies fajne ramy na olx i podobnych portalach + sklepy i tak sobie jest ogolnie... Carbonda to znany temat i tez sie nad tym zastanawialem, ale w sumie nie jest to jakas super opcja pod katem cenowym, odkad 'oficjalnie' wiadomo jakie znane firmy maja od nich ramy :)   Historie juz legendarne o dozywotniej gwarancji, typu 'po 10 latach wymiana ramy na nowa' etc. to kazdy chyba juz slyszal, ale ja podchodze do tego dosc sceptycznie. Nie czytalem warunkow gwarancji kazdego znanego producenta, ale w duzej czesci sa zapisy o tym, ze aby utrzymac gwarancje 'dozywotnia' trzeba robic serwis regularnie w wyznaczonych miejscach i w okreslonych terminach. W moim przypadku to srednia opcja, bo w rowerach dlubie sobie sam :)  Frameset z wegla kusi, bo tak jak napisales jest po prostu lzejszy, ale tez sztywniejszy, zwlaszcza w okolicach suportu. W moim szutrowym wozidle na alu ramie i kolach wyszlo ~10,3kg i to czuje przeskakujac z szosy ponizej 8kg xD

Ogólnie jak się trochę pokręci w temacie to tych producentów którzy robią dobre ramy w cenie poniżej Carbondy kilku się znajdzie.

Dożywotnia gwarancja już kiedyś była i to w dosłownym tego słowa znaczeniu dopóty x lat temu polskie cebulaki nie zaczęły cwaniaczyć, łamać tych ram w celu wymiany na wyższy model. Obecnie najczęściej jest na pierwszego właściciela i ramę /rower trzeba zarejestrować, przeglądy( nieraz odpłatne) itd. Jeżeli chodzi o ramy karbonowe to są dwa rodzaje, sztywne ( generalnie do wyścigowych rowerów  szosowych) i dobrze pochłaniające drgania. Bardzo dobrze pomyślane konstrukcje zawierają w sobie rozwiązania sztywne( tam gdzie ta sztywność jest  jest pożądaną np suport) i pochłaniające drgania ( np cześć powierzchni rur). Tak, czy siak,jeżeli ktoś chce nie tylko sobie pojeździć zwłaszcza po nierównościach to rama karbonowa tłumiąca drgania jest tutaj lepszą opcją jak stal, zwłaszcza , ze nowa stalowa rama nie będąca kowadłem Cro-Mo potrafi więcej kosztować jak taka karbonowa z Chin. Inn inszość wrażenia z jazdy lekkim rowerem który rozkręca się w mig też są zupełnie inne ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, kaido2 napisał(-a):

Widziałem ten film parę dni temu:

 

Postawił by Sekę zamiast tego Trifoxa i już by nie było pompowania jaki to Factor za 35 koła (frameset, sztyca kiera) super hiper. Nie oszukujmy się obydwa rowery to zupełnie inny klient. Trifox sztywny pod ściganie, Factor komfortowy co nie oznacza, że do ścigania zły,- jak najbardziej się nadaje. Ten materiał w moich oczach to typowe promo Factora, który jest partnerem, a więc celowa zagrywka ;)

tak tylko tu wrzuciłem dla ożywienia dyskusji ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

brawo :0 a swoją drogą ciekawa nazwa ulicy na finał :)


Szukam podstawki na zegarek (watchstand) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Jan napisał(-a):

brawo :0 a swoją drogą ciekawa nazwa ulicy na finał :)

hu...owy mur ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.