Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Recommended Posts

No i? Chyba logiczne ze co grubsze wytrzyma dłużej i będzie mocniejsze na siły / przeciążenia jakie wywrze 100kg żywej wagi.

 

Albo inaczej, gdyby nie było sensu producenci nie pogrubialiby tych osi. Przecież muszą zużyć więcej metalu a nawet Ikea odchudza średnicę swoich podzespołów jak metalowe nogi do stołu...

Edited by Burns

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak czy inaczej treking to rower do "ostrego" trzaskania po ddr czy ścieżce w parku. Jak ktoś chce zjeżdżać na partyzanta z 20cm krawężnika to musi się liczyć, że to hardcore na takim rowerze ale bez ryzyka nie ma zabawy.

Rowery przeważnie sa liczone na 100kg z małym hakiem przy użytkowaniu wg zaleceń producenta. Więc ja bym nie kombinował bo nie ma sensu. Ośki nic nie zmienią bo one wytrzymają. Jak coś będzie padać to szprychy i obręcze - kupić zestaw z max możliwą ilością szprych, zainwestować w jakieś dobre obręcze i szprychy i będzie hulać.

W x-calibrze pogiąłem obręcz na jakimś pitu pitu korzeniu, w Domane na połowę węższej oponie jeździłem już po niezłych kamiorach i nic, tak więc nie ma reguły a nie zawsze to co masywniejsze będzie wytrzymalsze bo zamiast alu może być gównolit i od byle pierdnięcia będzie się giąć/pękać 

Share this post


Link to post
Share on other sites

? Napisałem coś nie tak ?

Wyraźnie posze, że treking .

Nie miałem na myśli dicinki do Ciebie a to, że dwa identyczne rowery z identycznym przebiegiem będą wykazywały inne zużycie pod dwoma skrajnymi wagami

Trollu, liczone na 100-120kg. Tylko co innego jak z krawężnika pierdolenie 70kg a co innego 100kg. Taz zapas prawdopodobnie jeszcze jest innym razem brakuje a może zamortyzował nogami i wyszło na 0.

70kg skoczy może pęknie za 100 razem. Skoczu 100kg będzie cud jak wytrzyma 20x...

Edited by Burns

Share this post


Link to post
Share on other sites

true tylko chodziło też o to, że to nie rower do napiepszania po krawężnikach. Szukać dobrych komponentów, użytkować z głową i będzie hulać

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy ja piszę, że nie ma sensu stosować sztywnych osie ? Nie .

Czytaj @burns ze zrozumiem.

Kolega nie ma możliwości montażu takich .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za ożywioną dyskusję:)

 

Złożę koła w znanym sklepie - obręcz DT do elektryków (waga zestawu do 140) i piasty Novatec pierwotnie przeznaczone do dh i dirtu. Potwornie ciężkie, ale miejmy nadzieję, że wytrzymałe.

 

Jeżdżę dość spokojnie, staram się umiejętnie pokonywać przeszkody - co ja poradzę, że Wawie na niektórych odcinkach "ścieżek" jest górzej niż na niejednym singlu, choć przyznam, że z roku na rok jest coraz lepiej.

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przed przeszkodą należy rower zatrzymać, zejść z niego, przenieść. Po tym manewrze można kontynuować jazdę dalej, do następnej przeszkody gdzie czynność powtarzamy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli to schody albo wysoki krawężnik to tak. Nie będę schodził z roweru przed każdą dziurą czy wystającą kostką, bo musiał biegać z rowerem na plecach jak w wyścigach przełajowych:)

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może zamiast tego żelastwa wystarczy nie taranować krawężników i innych takich...

No wiesz więcej balansu ciałkiem.

Ja w moim treku-crosie mam felgi Open Pro Mavica (polecam-lepszych chyba nie ma) do tego szprychy DT cieniowane i o tych dodatkowych zbrojeniach nie myślę nawet.

Edited by DEMEL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ważę 111kg :) , niestety tu tanio się nie da, podzespoły mogą być lepsze, bądź gorsze, ale tani amorek szybko siądzie w najprostszym nawet  terenie. Ja  u siebie mam oś  z przodu ø15mm - jak dla mnie rewelacja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w swoim x calibrze 9 mialem fabryczne bontragery co dwa miesiace i cetrowanie. w sezonie dwie szprychy do wymiany bo strzelaly .

Wymienilem kola i w tym sezonie 3150 km kola proste i wszystkie szprychy :)

Moja waga to 108-110 kg a kola aktualnie piasty DT350. szprychy champion.obrecze DT e512

Share this post


Link to post
Share on other sites

Centrowałem koła raz. Jak po glebie rower leciał i mocno koziołkował.

Ale moja mała waga ma w tym zasługę. Bo lekko nie jeżdżę .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze nim nie jeżdżę, ale....jeszcze nie;-)


post-87500-0-59613300-1549286179_thumb.jpg


fot. ze strony Cervelo


Edited by DeepBlue

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyprzedaż w biedrze rozne haki do wieszania rowerow po 12 zl . ja wzialem sobie podsufitowy

 

48cb297d8e5aaa6bmed.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem taki długo . Tylko z Lidla . Nie wiem czy czymś się różni . Bardzo dobry .

 

@Trollu, wspomniałeś coś parę dni temu o dynamometryku. Jaki chcesz kupić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiś tani do kręcenia śrubek w rowerze. Mam dynamometryka ale do samochodu, zakres 10-110 chyba a tutaj potrzebny od 5Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet mniej niż 5 .

1-25 optymalnie .

 

A ja chyba dokonam zakupu za jakiś miesiąc framesetu 52. Również giant contend .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.