Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Recommended Posts

Ile skoku ma amor?

Co to za amor?

Co to za rama?

Ile ma tarcza z przodu?

Amor: Suntour Raidon 100mm Air

Rama: Da Bomb XLR XC 1550g wagi, z roku 2001

Tarcza przód 180mm, tył 160mm obydwie Avid, Hamulce M6000

Z ciekawostek: przerzutka tył Shimano XT z 1998r jeszcze prawilne Made In Japan. Fabrycznie do 7-8 trybów max niby. U mnie działa jak marzenie na 9

Na zwykłej korbie M440 tylko jedna zębatka RaceFace Narrow-Wide 38T - coś wspaniałego, polecam gorąco do setup'u 1 x 9.


Time matters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajny rowerek.

Współczesne grupy Shimano od slx bodajże są ful made in Japan. Same przerzutki chyba od deory, nie pamiętam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, taka sytuacja :) potrzebuję rower dla Żony. Budżet 3000-4000 zł rower ma być na asfalt, do lasu (ścieżki leśne nie downhill czy inne ekstremum) w przyszłym roku planujemy objechać na rowerach Bornholm więc ma być też turystyczny. Doradźcie coś sensownego w tym budżecie, bo ja znowu kupię ostre koło :D ewentualnie podpowiedzcie w czym szukać gravel, mtb ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym wybrał jakiegoś krosa – np. https://www.liv-cycling.com/pl/rove-1-dd-disc-2019

Dobrałbym do tego 2 rodzaje opon. Np. na ten objazd dałbym z niewielkim bieżnikiem i nie za grube + 2 detki w zapasie

 

MTB – wg mnie (do takiej jazdy jak napisałeś) szkoda tracić siłę na tych grubych oponach w takiej pozycji. Do tego zbyt „drobne” przełożenia. Na ścieżki to przerost formy, a na asfalt dużo zmarnowanego wysiłku.

 

Gravel – sam teraz ujeżdżam, dla mnie to strzał w 10 . Tylko dla kogoś, kto wcześniej nie jeździł na rowerze, albo bardzo mało, to może okazać się mało komfortowe. Zwlaszcza jak będzie się jezdzic w adidasach.

 

Dziewczyna jezdzi na scott sub cross i bardzo zadowolona. Teraz namawiam na szosę bo ma potencjał :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny ten liv.

Też bym w niego poszedł. Koncepcja na 2 komplety opon też sensowna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niedawno wróciłem z krótkiej przejażdżki.

Przejażdżki o pierwszej w nocy ? Ryzyko duże, jak człowieka nie skopią żule to spałują "Struże Porzondku". :(

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przejażdżki o pierwszej w nocy ? Ryzyko duże, jak człowieka nie skopią żule to spałują "Struże Porzondku". :(

 

Nie jest źle, a tzw. żule to co najwyżej poprosza kierownika o pisiont groszy. Niebezpieczni raczej nie są, poza tym, staram się jeździć tam, gdzie nie spotkam niebezpiecznych sytuacji. Stróży Porządku nie widziałem, ani jednego.. A jechałem raczej przepisowo, po ścieżkach i ulicach. 01.08 to czas wycieczki, jechałem nie za szybko. Zatrzymywałem się, podziwiałem Wrocław ;) Wycieczka była mniej więcej w godz. 22.30 - 23.40. Zdjęcia wyszły ciemne (zwłaszcza to z kolumnami wokół Pergoli, ale nie było tak ciemno. W zasadzie cała trasa po miejscach dobrze oświetlonych, w wiekszości uczęszczanych. Park Szczytnicki, Pergola, potem wzdłuż odnogi Odry via Most Grunwaldzki na Wzgórze Polskie, potem Most Uniwersytecki i meta. 

Edited by worientom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podoba mi się ten układ, kółka blisko siebie.

Uwalnia agresję, czyż nie?

Ja zaczynam doceniać większy rozstaw kół. Jak przesiadam się z xcalibra na Gianta o mniejszych kołach i mniejszym rozstawie, musi upłynąć chwila zanim złapię równowagę. Inna sprawa to jazda w terenie. Tam gdzie Gianta zarzucało i się "kopał", xcaliber przechodzi jak przecinak. Oprócz rozstawu kół na pewno jest to rownież zasługa 29 calowych kół i balonowego profilu opony.

Co do fabrycznych opon, zauważyłem wyraźne zużycie bieżnika z tylu. Pomimo że nie robię na rowerze żadnych akrobacji i hardkorów :) widać że guma musi być cokolwiek mnientka :huh:


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mała baza w mtb to nic dobrego.

W szosie tak.

 

Prowadzenie mtb w większości zależy od geo niż od bazy kół.

Edited by egzo18

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale baza kół to wypadkowa geo. Jeśli chcesz stabilnego roweru to długi reach i płaska główka w efekcie dają dużą bazę kół

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj była pierwsza jazda - spokojny leśny teren i trochę asfaltu.

Jeszcze szukam optymalnej pozycji, ale jest naprawdę dobrze.

Bardzo fajny rower.


I'm not myself, but not dead and not for sale...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.