Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Recommended Posts

Koła na prostych insertowych sprychach aero na zaplocie promieniowym mają niskie tendencje do rozcentrowywania się, tak  naprawdę tutaj centra = uszkodzenie obręczy.

Co rozumiesz przez niski stożek? Dla wielu 30 cm to nie stożek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Granice 50mm.

Ale to bardzo daleka przyszłość.

Edited by egzo18

Share this post


Link to post
Share on other sites

I piny. Piny i kulki to gwarancja, maszyny i spinki to można by rzec wygoda, co dla mnie jest bez różnicy.

Przejeździłem w życiu na wielu piastach tych na klasycznych konusach jak  i maszynowych. Szkopuł tkwi w użytych materiałach i precyzji wykonania. Górna bieżnia ma tendencje do pękania w łożyskach maszynowych od działania na nie sił bocznych, ale spoko to są sytuacje jednostkowe i marginalne ( jak to się mówi pech).

Cena odstrasza dlatego uśmiecham się do friendów z za wschodniej granicy. Biorę zazwyczaj na maszynach, bo cena łożysk w razie gdy pierdyknie śmieszna, a wymiana też łatwa pomimo, że konusy też, tylko nie zawsze od ręki można dostać odpowiedni.

 

Mimo to polecam się karnąć na omawianych Ultegrach, albo nawet na zabytkowych 1055 ( 105).

 

Ostatnio kupiłem takie przełaje za 420 łącznie z przesyłką.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Do takiego sprzętu:

 

 

 

A tak się zap..la tym po lesie:

https://www.strava.com/activities/2678806094

Jak nówki, takie trafiłeś czy tak je odmłodziłeś ? No i mocowanie pod tarcze. Bębenek też ma wiele zapadek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba trochę przesadzasz. Mam kolegów, którzy czynnie uprawiają kolarstwo górskie i kupują rowery salonowe. Fakt, modyfikująca je często, ale jeszcze od nich nie słyszałem, aby rower po wyjechaniu z salonu nie nadawał się wręcz do użycia.

A ja mam ciotkę w Hameryce ;)

Żadna fabryka nie składa roweru jak w przykładowym filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=Rvxcf6Vwb3M

Nawet nie będę pomijał różnicy między częściami OEM a wersjami pudełkowymi, zarówno w cenie jak i poziomie złożenie i nasmarowania. Niska cena wynika z niskiej kontroli jakości = liczy się ilość a nie jakość dla OEM...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nówki, takie trafiłeś czy tak je odmłodziłeś ? No i mocowanie pod tarcze. Bębenek też ma wiele zapadek.

Nówki, nówki.

https://pl.aliexpress.com/item/4000126123563.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.4c2d5aa6NXdwib&algo_pvid=c0bded67-eda5-41a7-809f-bfec63a6cd61&algo_expid=c0bded67-eda5-41a7-809f-bfec63a6cd61-15&btsid=2b4bb4d1-f34a-44c9-b5b7-1e1101797b99&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_8,searchweb201603_52

I to nie są jedyne koła które kupowałem z tego sklepu, bo brałem też i szosowe Mavic Cosmic jako drugą parę do rozje..ki, a obciążałem je naprawdę sporo robiąc np bunny hopy przez pojedyńcze przejazdy kolejowe i inne spoko przeszkody na dużej prędkości.

Za tą kasę to nawet nie chce mi się grzebać w jakiś starych zajechanych trupach pod kątem wymiany piasty, przeplotu itd.

 

Nawet nie będę pomijał różnicy między częściami OEM a wersjami pudełkowymi, zarówno w cenie jak i poziomie złożenie i nasmarowania. Niska cena wynika z niskiej kontroli jakości = liczy się ilość a nie jakość dla OEM...

OEM-y też mi się zdarzało brać Shimano z punktów, które składały rowery i z jakiś tam powodów(  nowy model, zmiana grupy itd) wyprzedawały asortyment za śmieszny hajs.

Od wersji pudełkowych rózniło się to tym, że kupowałeś same klamki, te same klamki bez pudełka , czy nawet linek.  Sam sprzęt jak najbardziej ok, to samo co bym kupił w boxie.

Ale to Shimano, co nie oznacza, że u innych może to wyglądać inaczej.

 

Granice 50mm.

Ale to bardzo daleka przyszłość.

No to już będzie koszt no bo węgiel:

https://pl.aliexpress.com/item/32881020250.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.4c2d5aa6NXdwib&algo_pvid=c0bded67-eda5-41a7-809f-bfec63a6cd61&algo_expid=c0bded67-eda5-41a7-809f-bfec63a6cd61-21&btsid=2b4bb4d1-f34a-44c9-b5b7-1e1101797b99&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_8,searchweb201603_52

Piasty ok, proste szprychy.

Zapewne da się tam na sklepie znaleźć te koła bez naklejek

Edited by kaido2

Share this post


Link to post
Share on other sites

I gitara. Poza tym chyba nie zrozumiałeś bo z pewnością nie chciałem nikomu doj**ać. Sam jestem lekko zakręcony na punkcie sportu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Być, może, bo tekst jest wieloznaczny.

Odebrałem to tak, jak mi wielu sadzi takie hity na żywo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie taka pasja, to super sprawa. Sam mam basen, tenis i koszykówkę, które zajmują mi 14-15h tygodniowo. Na więcej niestety nie pozwalają finanse, czas... no i zdrowie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moja bestia :P:)

poka real foto a nie z neta  ;)

 

a Trek dzisiaj pokazał nowy model - Supercaliber

https://www.pinkbike.com/news/first-look-treks-new-supercaliber-2020.html

p5pb17686051.jpg

 

jako tako nic nowego nie wymyślili - na filmiku widać (chociaż patrząc na foto można dojść do tego wniosku), że tylne widełki są elementem amortyzującym. Kiedyś już któraś firma próbowała tego rozwiązania w "pseudo-hardtailu", tutaj jest o tyle lepiej, że jak tylny trójkąt się rozleci to można go wymienić. Damper - mi przypomina dolny "damper" w Yeti - tylko tutaj nieco urósł. Koniec końców - jako maszyna do zadań specjalnych na zawodach - super. Dla zwykłego śmiertelnika - no nie wiem. Na pewno będzie wielu, którzy się rzucą z kartami płatniczymi żeby mieć coś "wow" do pokazania znajomym ale Trek chyba nie szykuje się na szturmowanie rynku skoro chwilę temu wypuścili nowego TopFuela - a jakby nie było - to bliźniaki. Dwujajowe ale jednak  ;)  

 

ciekawe też są foty na końcu artykułu z prototypami, nie często widać takie obrazki a pewnie niektórzy myślą, że tworzenie nowego roweru to nabazgranie czegoś w programie komputerowym i tyle

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coraz większe dziwadla robią i droższe w utrzymaniu te nasze rowerki za chwilę tylko na stojaku serwisowym będzie ładnie chodził bo kurz w trasie sprawi że będzie skrzecza skrzypial.... A serwis roczny trzeba będzie liczyć w tysiącach

Share this post


Link to post
Share on other sites

to nie jest tak, że tylny trójkąt będzie się łamał po tygodniu ale jak ktoś o wadze 100+ wybierze się na trasę enduro "bo przecież może" to może być ciekawie  :lol:

ceny startują od 3800 ojro za sam frameset. Kompletny rower startuje od 4500 a kończy się na 10500 ojro więc to nie jest tania zabawka 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaido2, nie podszedł bym w karbonową powierzchne hamowania :)

Bo?

No nie ważne, w tej sytuacji pozostaje alu 40 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to, że damper 60mm to nie minus bo taki sport, to nie zjazdówka ale tak - 20k plnów i NX na pokładzie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To źle widzicie. To najwyższa grupa XX1!

 

Z innej beczki. Czy jakiś producent albo osoba prywatna zastosowała Magurę hudrauliczną na obręcz w kolarzówce?

014e143b6e8f6ff17bae65ca2c685070.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kaido2, bo hamowanie. Jechałem na szosie z karbonową powierzchnią hamowania. Nie chcę za darmo :). 40mm też by było. Na obręczy alu-karbon pewnie. W najbliższej przyszłości nie zmieniam.

@burns, tego nie założysz do kolarki. To sie zakłada na piwoty od V. Były obręczowe systemy do szos, ale nie wiem kto to robi. Stosowane w rowerach tt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.