Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Recommended Posts

działa Wam strona YT ?

 

Burns - żyje :) nie mogę nic odpalić i zobaczyć szczegółów do poszczególnych rowerów na ich stronie

03_CAPRA29_CF_Pro_Ghostship_Green_Front_

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Co do napędu, to praktycznie nie zmieniam przerzutek, chyba że jakaś górka się trafi. Dlatego też wcześniej rozważałem Octane One Kode. Nogi mam raczej mocne. Kadencja 80 na trasie 2x38 km. Ogólnie nie jeżdżę za dużo na rowerze ale chciałbym to zmienić.

Jeszcze o tym myślałem, ale jak dobrze widzę nie ma sztywnych osi.

https://www.dobrerowery.pl/giant-toughroad-slr-0-blue?from=listing

W najbliższych dniach wybiorę się do sklepu i przymierze się do Fuji i breezera, akurat takie mają."

 

To najlepsze wyjście. Idź i zobacz w którym ci najlepiej. Co do Żanta :) to o tyle że jest prosta kiera, musisz się przymierzyć do baranka i do prostej.

Edited by sbsqad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Capra ma teraz 170 z przodu a tył ile ?

Nie mogę doczytać, bo wszystko działa z tyłka, ale po rozmiarze dampera sądzę, że to też przekłada się na 170mm

No i rama nie jest w Jotę z 2019, 3mm różnicy i kąt główki i podsiodłówki 0,5 stopnia mniej - może to wynikć  grubości lakieru  :D  :lol:  B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozmawialiśmy o tym kto (ja) i dla czego woli Aluminium od Carbonu = więc to mamy wyjaśnione.

Ja nadal nie rozumiem tego parcia na carbon i usilnego uśmiercania alumium jak w przypadku YT, bo zysk z tego niewielki a problemów więcej. Chyba, że takie mamy czasy i łatwiej produkuje się tą tekturę.

Tylko czemu robią takie hallo wypuszczając wersję LTD z czystego gołego aluminium (wiadomo, dla wyciągnięcia kasy, czymś trzeba podgrzać atmosferę)

Nie ma AL w modelu Jeffsy, została jedna aluminiowa Capra w wersji very bida!

 

Przejdźmy do konkretów dla rowerów Full na przykładzie enduro Capra 29:

- Wersja Aluminiowa Capra Base = waga 15,6kg

- Wersja Carbon bieda Capra Comp = waga 15,4kg

-- Wersja Carbon Capra PRO = waga 14,9kg

-- Wersja Carbon FULLWYPAS PRO Race = waga 14,8kg

 

Wagi dla tego samego rozmiaru, raczej prawdziwe na pewno nie zaniżone (może Niemcy nauczeni przypałami koncernów samochodowych). Moja XL29 waży 16kg 

Nie mamy wagi samej ramy, nie mamy wagi podzespołów i nie mamy rowerów na tym samym osprzęcie, ale raczej trafnie założyć można, że nim rower na wyższej grupie osprzętu tym ona lżejsza.

 

W takim wypadku ja się pytam jakie hallo z tym carbonem jeżeli różnica w wadze tyle co dobre siku ?!? (odejmować każdy potrafi więc widać ile to gram 200/700/800) - dla mnie śmiech na sali (a jeszcze większy byłby jakby z tym samym osprzętem ważyły tyle samo).

Edited by Burns

Share this post


Link to post
Share on other sites

wczoraj wieczorem ( jak zaczęła działać strona ) przyjrzałem się nowemu rocznikowi YT i jestem naprawdę rozczarowany, Jeffsy nie ma w alu chociaż pisali gdzieś że może wypuszczą, Capra alu porażka, osprzęt dużo gorszy niż był, ogólnie lipa, jedyne co mi się podoba to kolory :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ns na 2020 podobnie.

Karbonowe define.. a snabba alu 2 modele na słabym wyposażeniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeffsy nie ma alu bo to była stara rama. Być może nie zrobią kopii węglowej tylko wypuszczą już kolejną, odświeżoną, kto wie. Może oleją temat i w ogóle zrezygnują z alu. Alu dalej się trzyma ale nie oszukujmy się - węgiel jest na topie. Ebajki niby drogie a sprzedają się jak złoto, coraz to nowe modele. W dzisiejszych czasach wytworzenie ramy z węgla raczej nie jest już droższe niż alu a pewnie nawet i tańsze, daje możliwości stworzenia ładniejszej ramy - która lepiej się będzie sprzedawać - koło się zamyka. Oni (producent) widzą słupki sprzedaży - jeśli alu się sprzedaje słabo to je odpuszczają, część klientów kupi węgiel, część (zatwardziali fanboje alu :P )pójdzie do konkurencji i tyle. Santa od dawna zepchnęła alu na margines i chyba nikt nie płacze z tego powodu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty w każdym temacie (czyli tutaj rowery i dział Seiko ) masz typowo konsumpcyjne podejście i karmisz nim właśnie producentów do trzymania się przy swojej jedynej słusznej polityce. Ciekawy jestem czy tylko tak pier, czy stoją za tym twoje prywatne ciężko zarobione pieniądze. Naprawdę chcesz tak karmić kabzy tych wszystkich korporacji, które produkują ten chłam ? (to trochę sporo kasy na tak krótką żywotność obecnych przedmiotów i takie wpisy znajdziesz od bardziej zamożnych krajów np. na FB pod wpisami YT)  

 

Tak to później wygląda:

 

https://www.facebook.com/Tuttomtbeciclismo/videos/498814484085384/

Edited by Burns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już dzisiaj wiadomym jest że produkcja w karbonie jest tańsza niż w alu czy stali. To że firmy narzucają nam karbon to nic innego jak czysty marketing. Szosa ok może materiał przyszłości itp ale w ciężkim enduro? Przecież tutaj sztywność uzyskuje się z innych elementów konstrukcyjnych roweru niż z osi suportu :D

Zobaczcie jak zmieniają się standardy i jak zataczają koło :D teraz znów wracają suporty na gwincie gdzie gwint był be i fe. Wracają sprężynowe widelce i sprężyny na tył przechodzą swój renesans. Wiele jest takich rzeczy.

Nie ma co się napalać na nowe co roku bo idzie zwariować od tego. To już dawno nie są pasjonaci dwóch kółek tylko korporacje z wyspecjalizowanymi ludźmi od zarządzania, finansów, marketingu i innych nawet niekiedy nie związani z rowerami. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy mam konsumpcyjne podejście? co do seiko to jestem na "nie", nie jestem ich klientem, który łyka "nowości".

Co do rowerów - chyba nie mam konsumpcyjnego  podejścia bo jak kupiłem fulla w 2017 tak mam go cały czas i nie widzę na horyzoncie powodów do zmiany na inny. I żeby nie było - jest z alu  ;) A napisałem to, co zauważyłem. Nie ja kreuję rynek i nie zamierzam robić jakichś krucjat. Dobrze wiesz, że jak coś się komuś nie podoba to może spadać. Niestety to, że sobie coś tutaj wypisujemy nie zmieni podejścia producentów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam pytanie, jeżdżę na Tribanie 100, świetny rower, ma natomiast niewielką przypadłość - spadający łańcuch z korby. Fabrycznie jest zamontowany taki plastikowy ząb, który ma zapobiegać spadaniu, ale nie jest skuteczny, czy macie jakieś sensowne rozwiązanie? Przychodzi mi do głowy tylko zakup jakiejś najprostszej przedniej przerzutki i jej montaż, żeby obejmowała łańcuch.

 

 

Dużo lepszym i tańszym rozwiązaniem będzie wymiana suportu z dłuższą osią.

Spadanie łańcucha to norma w tych rowerach, spada , bo jest zbyt duży przekos na ostatnich 2-ch przełożeniach.

Przy osi 110 w suporcie które tam montują powinna być korba 2x i wtedy problem nie będzie występował, można i taką założyć.

Przy tym przekosie ten ogranicznik nawet jakby... to odradzam, będzie orało.

Koszt dobrego suportu np neco na kwadrat to jakieś 3 dychy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponieważ jest zima niektórzy członkowie forum jeżdżą na rowerach zimowych. Rower zimowy jak sama nazwa wskazuje uzyskujemy latem, ze 100% recyklingu na miejscowym złomowisku. Jeśli ktoś jest zainteresowany jak wygląda rower zimowy mogę dołączyć foto.


Prawda. Ludzie ją lubią, łakną jej są nawet gotowi oddać za nią życie. Pod warunkiem, że nie dotyczy ich samych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest fidelio

Ja zimą jeżdżę na rowerze letnim. Ino grubo się ubieram :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zimą jeżdżę na rowerze letnim. Ino grubo się ubieram :-)

A to błąd. Sól Panie, zżera metal a aluminium zwłaszcza. Trzeba by myć rower po każdej przejażdżce zwłaszcza przy roztopach. No chyba że nie ma śniegu to można bez problemu. U nas jest śnieg, dlatego opcja złom to idealne rozwiązanie. Coś się zepsuje, coś się bez problemu wymieni zrecyclinguje znaczy się.


Prawda. Ludzie ją lubią, łakną jej są nawet gotowi oddać za nią życie. Pod warunkiem, że nie dotyczy ich samych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty w każdym temacie (czyli tutaj rowery i dział Seiko ) masz typowo konsumpcyjne podejście i karmisz nim właśnie producentów do trzymania się przy swojej jedynej słusznej polityce. Ciekawy jestem czy tylko tak pier, czy stoją za tym twoje prywatne ciężko zarobione pieniądze. Naprawdę chcesz tak karmić kabzy tych wszystkich korporacji, które produkują ten chłam ? (to trochę sporo kasy na tak krótką żywotność obecnych przedmiotów i takie wpisy znajdziesz od bardziej zamożnych krajów np. na FB pod wpisami YT)  

 

Tak to później wygląda:

 

https://www.facebook.com/Tuttomtbeciclismo/videos/498814484085384/

 

Orbea - masakra, gdzie to kurde takie złomowisko ?! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dużo lepszym i tańszym rozwiązaniem będzie wymiana suportu z dłuższą osią.

Spadanie łańcucha to norma w tych rowerach, spada , bo jest zbyt duży przekos na ostatnich 2-ch przełożeniach.

Przy osi 110 w suporcie które tam montują powinna być korba 2x i wtedy problem nie będzie występował, można i taką założyć.

Przy tym przekosie ten ogranicznik nawet jakby... to odradzam, będzie orało.

Koszt dobrego suportu np neco na kwadrat to jakieś 3 dychy.

Kaido tylko że mnie łańcuch spada przy wstrząsach- wjeżdżanie/zjeżdżanie z krawężnika itp., jest to nieprzyjemne, bo można zaliczyć glebę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.