Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Recommended Posts

w ht sztywna oś z tyłu to niuans, raczej nie odczujesz różnicy w sztywności 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, StaryWilk napisał(-a):

To znam, ale chodzi o MTB, z amorem przod. 

@Kwiatek kupił ostatnio tego Marina - pytaj jego, mi się podoba, niuansów między pokazanymi modelami jest więcej, niektóre dadzą o sobie znać w ciężkim górskim terenie, bez niektórych można żyć na szutrach i lasach. Taki czasy, że kasują za każdy pierdalnik jak za zboże.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Teufel26 napisał(-a):

niespodziewanie wpadło kilka kilometrów

Jak wrzucasz takie fotki to chociaż napisz co one przedstawiają. Bo tak, to wiesz .... :wacko:


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, Jędrula.wawa napisał(-a):

Jak wrzucasz takie fotki to chociaż napisz co one przedstawiają. Bo tak, to wiesz .... :wacko:

Miasto to Nienburg, a rzeka Wezera w Dolnej Saksonii😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomijając żart :) , kojarzycie co to za model roweru?

1438344726_igtidd_600.jpg.b48106b22f1a42334aa4c7cce387465c.jpg

Edited by Ritter

Nie noszę zegarków do zegarmistrza, to takie staroświeckie. Psuję je sam...

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, StaryWilk napisał(-a):

chodzi Ci o wał kardana?

 to na fotce to nie "wał kardana" to zwykła przekładnia katowa...

wał Cardana

  to raczej to coś z przekładnią Cardana

WAŁ KARDANA 320P-2302010 ORYGINAŁ PRONAR MTZ 320 CZĘŚCI MTZ

Edited by mkl1

Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

masz rację, jednak rowery z wałkiem opisują potocznie jako "z napędem kardana".

 

rozwiazanie z wałem i przekładnią stosowane jest od konca XIX wieku, do dziś...

 

https://www.forumrowerowe.org/topic/230123-2018-prototyp-napędu-z-wałem-ceramicspeed/

 

spacer.png

 

https://www.forumrowerowe.org/topic/230123-2018-prototyp-napędu-z-wałem-ceramicspeed/

 

najbardziej popularne do spotkania i kupienia (czasami za grosze) jest wał w tej postaci:

spacer.png

 

z tym, że mało popularne.

 

Ja chciałbym spróbować paska z rohloffem. Miałem rohloffa na łańcuchu. Nowe napędy 1x11, czy 1x12 mnie nie przekonują (w teorii).

Rozwiązanie z rohloffem i paskiem będzie moim zdaniem duuużo bardziej trwałe i o bardzo fajnych właściwościach.

https://roweroweporady.pl/rower-z-napedem-na-pasek-czy-warto/

 

na tej grafice ładnie widać przekładnie kątowe połączone wałkiem, z przegubami kardana, na przykładzie motocykla BMW:

spacer.png

Edited by StaryWilk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedy to zobaczyłem pierwszy raz, skojarzyłem z napędem przez wał motocykli BMW. Firma twardo trzymała się rozwiązania stosując je w motocyklach wojskowych.

Rower wygląda stylistycznie na okres z początku XXw albo późny XIXw. Obstawiałbym raczej francuskiego producenta bo jest nieco udziwniony :) .

Edited by Ritter

Nie noszę zegarków do zegarmistrza, to takie staroświeckie. Psuję je sam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie rozwiązania i inne mają olbrzymi potencjał, jednak przez nakłady do niesprawdzonej, ale pomysłowej technologii musi dopłacić odbiorca. Nadal wymiana łańcucha co pół roku bez sprawdzania rozciągnięcia wyjdzie taniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sie sprawdza i czesto jest używane w miejskich rowerach, układ napędu jest izolowany więc to ze rowery stoją pod chmurką nie stanowi problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Teufel26 napisał(-a):

Miasto to Nienburg, a rzeka Wezera w Dolnej Saksonii😉

To rozumiem :wub:

Thx  :)

 

 


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Burns napisał(-a):

Takie rozwiązania i inne mają olbrzymi potencjał, jednak przez nakłady do niesprawdzonej, ale pomysłowej technologii musi dopłacić odbiorca. Nadal wymiana łańcucha co pół roku bez sprawdzania rozciągnięcia wyjdzie taniej.

 

moja praktyka zatrzymała się na 3x9. Jak bedzie z trwałością i kosztami utrzymania przy 2x10 i 1x11/12, przy założeniu, że dbam i jezdze tak samo, i utrzymujemy się w grupie ~deore? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj trochę w Czechach - Nachod 🚲

B8F39414-9414-47A3-AD43-6268C609966F.png

1485C352-CD27-48E5-9C97-921D01C7615E.jpeg

759A3ACB-AAD0-470F-8F28-716EA096A355.jpeg


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Share this post


Link to post
Share on other sites

22 km w 7h ? To Ty pchałeś ten rower tyłem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Burns napisał(-a):

22 km w 7h ? To Ty pchałeś ten rower tyłem ?

Zwiedzanie, podziwianie widoków, obiadowanie, zakup pamiątek i takie tam ... poza tym byłem z żoną. :wub:
Własną niestety :unsure:

A km było więcej, tylko po czasie włączyłem apkę. Z wyliczeń wynika ze pokonaliśmy ich aż czydziesci  :)

ps. na usprawiedliwienie dodam, że wyszło 188 m w górę i 99 m w dół. Aha, spaliłem 1391 kcal ;)

 

 

Edited by Jędrula.wawa
Post Scriptum

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

 

IMG_20210905_103825-01.jpeg

 

 

 

 

Może i się czepiam, ale jeżeli jeździsz na takim przekosie, to trwałości napędu nie wróżę…


Mniejsza z perfekcją, wystarczy być bardzo dobrym...

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, zaq napisał(-a):

Może i się czepiam, ale jeżeli jeździsz na takim przekosie, to trwałości napędu nie wróżę…

 

Fakt, czepiasz się 😉 Na takim przekosie, a po mojemu lekkim obrocie jeżdżę 5-10 minut na początku i tyle samo pod koniec. Po pierwsze żeby nie zaczynać mocno, a po drugie, żeby końcówka była na uspokojenie, na niższym tętnie i z mniejszym obciążeniem. Reszta to najtwardsze przełożenie, na jakie danego dnia mnie stać. Czyli generalnie blat + oś 😉

Edited by zegarkowo_rowerowo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.