Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Recommended Posts

1 godzinę temu, Jędrula.wawa napisał(-a):

https://naszosie.pl/2021/08/31/nowy-shimano-dura-ace-9200-studia-nad-nauka-o-predkosci/

Przeczytałem i widzę, że „to nie są tanie rzeczy, panie Boczek” ... pytanie tylko czy w pogoni za km/h, sekundami, gramami i % nie gubimy gdzieś przyjemności z jazdy ?

W przypadku Rafała jest to o tyle dziwne, ze w tym wieku (sorry) raczej już nie ma szans dołączyć do wyczynowców, skąd wiec ta napinka ? 
Nie ganię, nie pochwalam, po prostu głośno myślę .... ale w końcu jak Jego to cieszy, to tylko wypada pogratulować :wub:

Wszak „jeden lubi ogórki a drugi ogrodnika córki” :rolleyes:

 

Dlaczego uważasz, że idzie o pogoń za gramami, itp.? Gdyby tak było, szukałbym np. korby FSA, która przy takich samych wymiarach, jest lżejsza... A tak mam korbę, która jest nie tyllo cięższa od tej, którą mam (bo ta jest kompaktowa), ale i właśnie od możliwej do dostania od FSA. Więc ta teza o pogoni za sekundami, gramami i czymś tam jeszcze, to tak nie do końca 😉 Oczywiście zgoda, stary już jestem, za pewne rzeczy zabrałem się zdecydowanie za późno, bo o jakieś kilkadziesiąt lat, ale gdyby nie podobało mi się to, co robię, to uwierz mi, nie robiłbym tego. Przecież gdyby nie chodziło o fan, gdyby nie sprawiało mi to radości (co do miny, to  z natury jestem ponury), to raczej nie wstawałbym skoro świt, żeby pojeździć 😉 I jak już pisałem odpowiadając na post Marcina, jeśli uznam, że to nie dla mnie, że to bez sensu, to po prostu wrócę do tego, co mam teraz 🤓

Do tego, każdy kto trochę się na tym zna wie, że nie jeżdżę na najnowszej konstrukcji. To rower topowy, ale sprzed kilku lat. Gdybym miał napinkę, to i z tym fantem coś bym robił, a tak nie jest 😉 Miałem różne pomysły po drodze, a to Ceramic Speed, a to płaska i zintegrowana kierownica i odradzono mi to, bo w moim przypadku koszty byłyby niewspółmierne do nakładów, skoro właśnie nie walczę o każdy gram i inne takie. Natomiast co do korby doradzono mi, żebym ...spróbował i sam się przekonał 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Jędrula.wawa napisał(-a):

https://naszosie.pl/2021/08/31/nowy-shimano-dura-ace-9200-studia-nad-nauka-o-predkosci/

Przeczytałem i widzę, że „to nie są tanie rzeczy, panie Boczek” ... pytanie tylko czy w pogoni za km/h, sekundami, gramami i % nie gubimy gdzieś przyjemności z jazdy ?

W przypadku Rafała jest to o tyle dziwne, ze w tym wieku (sorry) raczej już nie ma szans dołączyć do wyczynowców, skąd wiec ta napinka ? 
Nie ganię, nie pochwalam, po prostu głośno myślę .... ale w końcu jak Jego to cieszy, to tylko wypada pogratulować :wub:

Wszak „jeden lubi ogórki a drugi ogrodnika córki” :rolleyes:

 

Masa osób raczej też nie zostanie kierowcami rajdowymi,  a kupuje sportowy samochód i jeździ nim do supermarketu. Zawsze mnie dziwi ten argument, że ktoś już nie dołączy do grona zawodowców, a się napina. Ja też nie dołączę, ale chcę być najmocniejszy na miarę swoich możliwości. Większość zawodowych tenisistów też raczej nie zagra w US Open, więc mogliby w sumie od razu zakończyć karierę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, tessio napisał(-a):

 

Masa osób raczej też nie zostanie kierowcami rajdowymi,  a kupuje sportowy samochód i jeździ nim do supermarketu. Zawsze mnie dziwi ten argument, że ktoś już nie dołączy do grona zawodowców, a się napina. Ja też nie dołączę, ale chcę być najmocniejszy na miarę swoich możliwości. Większość zawodowych tenisistów też raczej nie zagra w US Open, więc mogliby w sumie od razu zakończyć karierę.

Żeby nie było, abstrahując od kolegi bo on nie z tych. Wiesz, że jest spora grupa bardzo bogatych, którzy kupują co najdroższe az reguły idzie za tym najlepsze. Tylko później bardzo komicznie wyglada laik na rowerze za 50k, ktory nawet dobrze przełożeń zmieniać nie umie. W enduro poszli w najdroższe elektryki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, wiem, że tacy są ;) Z drugiej strony skoro ich stać to kupują najlepsze, bo po po prostu nie jest to dla nich odczuwalny wydatek i są przyzwyczajeni do kupowania rzeczy najwyższej jakości 🤷‍♂️ Jak ktoś ma kasę to raczej nie kupuje tanich rzeczy, nieważne o jaką dziedzinę chodzi.

 

Edit. Taka ciekawostka, spotkałem kiedyś chłopa na bulwarach, jechał se 25 km/h limitowaną wersją S-worksa w malowaniu mistrza świata, do kompletu miał kask i strój ;) Kosztowało to pewnie wszystko z 6 dych. Rozmawiałem z nim trochę i mówił, że jest po wypadku, a lekarz zalecił mu jazdę na rowerze. Poszedł więc do salonu Speca i powiedział, żeby mu dali najszybszy rower ;) Ile w tym prawdy to nie wiem.

Edited by tessio

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

Dlaczego uważasz, że idzie o pogoń za gramami, itp.?

Aaaaa, być może za bardzo się zainspirowałem artykułem, który podlinkowałem w poprzednim poście :huh:

Tam właśnie opisują jak udało się skrócić czas działania przerzutki o 0,0001 sekundy i odchudzić manetkę o dwa gramy. Może to tylko popisy inżynierii rowerowej dla snobów, o których pisze @Burns powyżej


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Jędrula.wawa napisał(-a):

Aaaaa, być może za bardzo się zainspirowałem artykułem, który podlinkowałem w poprzednim poście :huh:

Tam właśnie opisują jak udało się skrócić czas działania przerzutki o 0,0001 sekundy i odchudzić manetkę o dwa gramy. Może to tylko popisy inżynierii rowerowej dla snobów, o których pisze @Burns powyżej

 

Może, ja się tym nie podniecam 😉 Artykuł traktuje o nowej grupie, która pokazała się parę chwil temu (zresztą Shimano pokazało przy okazji także nową ultegrę Di2), a moja nowa (używana) korba to R9100, czyli chyba (póki co) ostatnia mechaniczna grupa Dura Ace. I jak pisałem, będzie cięższa od tej którą mam i od odpowiednika FSA 53/39T. Więc gdybym chciał za czymś gonić, to raczej w inną stronę musiałbym iść.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przełożenie 53/11 i kadencja 90 to 52 km/h, ile Panie tak ujedziesz? 2 minuty? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, tessio napisał(-a):

Przełożenie 53/11 i kadencja 90 to 52 km/h, ile Panie tak ujedziesz? 2 minuty? ;)

może jakieś zakłady w STS 1:3 czy 3:1 ? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, tessio napisał(-a):

No w sumie nic ;)

 

No właśnie...

Swoją drogą to nie spodziewałem się, że jeden post dotyczący ewentualnej zmiany przeze mnie korby może spowodować tyle fermentu... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja chyba nie siałem ;) Dla mojej nogi i terenu w jakim głownie jeżdżę takie przełożenia są bez sensu. Na płaskim terenie też spokojnie wystarczy mi kompakt, bo 50/11 i kadencja 90 to 49 km/h. Byłem ciekawy po co Ci takie przełożenia, bo kompakt wystarczy dla 99% amatorów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, tessio napisał(-a):

Ja chyba nie siałem ;) Dla mojej nogi i terenu w jakim głownie jeżdżę takie przełożenia są bez sensu. Na płaskim terenie też spokojnie wystarczy mi kompakt, bo 50/11 i kadencja 90 to 49 km/h. Byłem ciekawy po co Ci takie przełożenia, bo kompakt wystarczy dla 99% amatorów.

 

Ty nie 😉 🤜🤛

 

Tak jak pisałem już parę razy, chcę spróbować, jak to będzie grało z kasetą 11-28. Co więcej, nie wykluczam takiej ewentualności, że przejadę się kilka razy i stwierdzę, że to jednak nie dla mnie. Ale przynajmniej będą o tym wiedział nie dlatego, że twierdzi tak ktoś, kto nie zna ani mnie, ani sposobu mojej jazdy, ale dlatego, że sam się o tym przekonałem 😉  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co ma nie grać, będzie grało tylko będziesz wykorzystywał częściej większe zębatki niż przy kompakcie, a prędkości się nie zmienią 😛 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 3.09.2021 o 18:17, StaryWilk napisał(-a):

To znam, ale chodzi o MTB, z amorem przod. 

 

Znalazłem takiego krossa na rurkach reynoldsa, ktoś wie czemu to wycofali tak szybko? Nie było ssania? Fajna specyfikacja recon gold, sztywne osie... 

 

Pure Trail 2018 - bikes and accessories | Kross.eu

spacer.png

 

Oprócz tego jeszcze parę innych stalówek mtb jest, ale to również rzadkie zjawisko. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, tessio napisał(-a):

Co ma nie grać, będzie grało tylko będziesz wykorzystywał częściej większe zębatki niż przy kompakcie, a prędkości się nie zmienią 😛 ;)

 

Na razie plan jest taki, żeby tak nie było, ale zobaczymy, na co nogi pozwolą... 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, StaryWilk napisał(-a):

 

Znalazłem takiego krossa na rurkach reynoldsa, ktoś wie czemu to wycofali tak szybko? Nie było ssania? Fajna specyfikacja recon gold, sztywne osie... 

 

Pure Trail 2018 - bikes and accessories | Kross.eu

 

 

Oprócz tego jeszcze parę innych stalówek mtb jest, ale to również rzadkie zjawisko. 

 

Oni mają a raczej mieli takie strzały (by pokazać, że mamy, że potrafimy ?), sam czaiłem się na jednego z serii URBAN. Chyba tak jak piszesz, brak realnego ssania, cena wysoka, waga średnia a i tak telepie tylko, że inaczej - już pisałem na ten temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już od roku śmigam na Scott Scale 940 ... jeszcze udało się go kupić przed szalonymi czasami braku rowerów i szalejącymi cenami... 1.700 km nalatane po leśnych ścieżkach :)

 

 

1Bez nazwy.jpg

2Bez nazwy.jpg

3Bez nazwy.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kwiatek

Mój plan na ubranie Marina na nowy sezon... zobaczymy ile się uda zrealizować B)

 

2020 Marin Pine Mountain 2 Review

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zegarkowo_rowerowo z jaką kadencją jeździsz?

 

Nadal jesteś początkującym i jeżeli już nie starcza Ci 50/11 to strach pomyśleć co będzie dalej.

Chyba że jesteś przekocur.

Po zmianie rozmiaru koronek nic się nie zmieni w prędkościach na dłuższych odcinkach ale za to zaczniesz jeździć na większych przekosach. Wbrew pozorom te 3 zęby to przepaść…

 

I chcąc się przekonać jak to będzie, to zamiast inwestować w sprzęt dla prosów wystarczyło zmienić koronki :)


Mniejsza z perfekcją, wystarczy być bardzo dobrym...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, zaq napisał(-a):

@zegarkowo_rowerowo z jaką kadencją jeździsz?

 

Nadal jesteś początkującym i jeżeli już nie starcza Ci 50/11 to strach pomyśleć co będzie dalej.

Chyba że jesteś przekocur.

Po zmianie rozmiaru koronek nic się nie zmieni w prędkościach na dłuższych odcinkach ale za to zaczniesz jeździć na większych przekosach. Wbrew pozorom te 3 zęby to przepaść…

 

I chcąc się przekonać jak to będzie, to zamiast inwestować w sprzęt dla prosów wystarczyło zmienić koronki :)

 

Średnia z ostatnich trzech wyjazdów to 93 i 1/3.

 

Nigdzie nie napisałem, że mi nie wystarcza 50/11, tylko że chcę spróbować. To subtelna, acz istotna różnica semantyczna, której być może nie dostrzegasz, ale na to już wpływu nie mam 🤷‍♂️

 

Ja wiem już, że Ty lubisz przekosy tropić 😁

 

Do reszty się nie odnoszę, bo i po co? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a tu taka szybka refleksja z mojej strony poniżej :

 

jak sobie czytam to wszystko o tych kadencjach, przekosach, zębatkach, korbach, kasetach i innych tam przerzutkach to zdaje mi się, że Kolega zegarkowo_rowerowo po prostu tego może nie kumać

 

mam Kolegę, który niedawno zaczął przygodę z gravelem, ma dwa blaty z przodu, rzadko używa małego blatu, jeździ na przekosach, opór na pedałach jakby był Saganem, tłumaczę mu, że to chyba nie tak powinno być, że kolana, że to że tamto, on się niby słucha a i tak jeździ swoje

 

sam nie jestem kocurem, jeżdżę na tyle na ile mi zdrowie pozwala ( nie mam licznika i innych urządzeń pomiarowych ) i tak mi się zdaję, że z rowerem jest jak ze wszystkim - albo to czujesz ( i kumasz ) i rower jedzie sam albo nie udajesz greka ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tego nie wykluczam nawet.

 

I tylko jedno małe zastrzeżenie, ja się teorią nie zajmuję, tylko jeżdżę. I zamiast tworzyć teorie, zastanawiać się, jak to będzie, czy ma to sens czy nie, po prostu to sprawdzę 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, zegarkowo_rowerowo napisał(-a):

 

Na razie nie wiem, ale co mi szkodzi spróbować? 😉

 

7 godzin temu, tessio napisał(-a):

Przełożenie 53/11 i kadencja 90 to 52 km/h, ile Panie tak ujedziesz? 2 minuty? ;)

Ja w swoim Romecie mam 29 calowe koła, z przodu na największej tarczy 44 zęby a na najmniejszej z tyłu 11.  Na płaskim nie udało mi się zbliżyć do 50 ale z górki to co chwilę widzę na liczniku jakieś 55 na godzinę. No jak tą kadencje obliczyć się zastanawiam, ale bez obwodu napędzanego koła pod obciążeniem (ugięciem opony od ciężaru) to się chyba nie da obliczyć. Trzeba będzie pójść do piwnicy z metrówką.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.