Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
johndeacon

Jaki olej pełny syntetyk polecacie?

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam lotos 5w40 do diesla, zrobiłem już 88 km i silnik nie wybuchł jeszcze.

Nie bardzo Ciebie rozumiem... nie lubisz swojego auta?  :P


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam lotos 5w40 do diesla, zrobiłem już 88 km i silnik nie wybuchł jeszcze.

To silniki wybuchaja po Lotosie???

 

Możesz co najwyżej go zatrzeć, a na pewno skrócisz mu żywot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza będzie turbina... Ale to nie nasze auto, przecież kolega może je ładnie podpalić i zepchnąć ze skały... Przeca to jego fura :P


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę nie jest aż tak istotne jakiej marki, oby klasa się zgadzała, i obyśmy nie przeciągali wymian, czy wręcz wymieniali częściej jeżeli coś tańszego. No zobaczymy ile warty jest olej w cenie nieco ponad 100 z przesyłka za 8 litrów. Ale Janusz ze mnie, jak padnie turbo to sprzedam hiehie... na złom.


Dobra, objasniam. Silnik już swoje przejechał, można by zalać najdroższy na rynku i... wymienić go po tygodniu, bo to co jest w silniku ,,wypełni" olej i od tego momentu mamy taki jakby bez właściwości myjących. Tańsze oleje mają mniej dodatków między innymi odpowiadających za czystość silnika.

 

Oczywiście mam zamiar wymienić go jak w motorze, za 6000. Pytanie, wymienić co 6000 olej za stówkę polskiej marki, czy zalać coś za 4x więcej i przeciągać wymianę, czy nawet zrobić jak kazał producent. Co będzie lepsze dla silnika? 

 

Słyszałem też o ludziach, którzy... nie wymieniają oleju. Dolewają olej i wymieniają jedynie filtr. Jest ponoć człowiek, który jeździ tak od wielu lat, no trudno mi w to uwierzyć, taka ciekawostka.

 

A tu takie cósik:

 


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

" Oczywiście mam zamiar wymienić go jak w motorze, za 6000. Pytanie, wymienić co 6000 olej za stówkę polskiej marki, czy zalać coś za 4x więcej i przeciągać wymianę, czy nawet zrobić jak kazał producent. Co będzie lepsze dla silnika?"

 

 

Pozwolę się wtracic, czy olej jest Polskiej produkcji czy też nie, nie ma specjalnego znaczenia, jeżeli spełnia te same wymagania żeby dostać np certyfikat MB 229.5 Porsche A40 VW 502/507 .

Najważniejsza różnica polega w opisie umieszczonym na opakowaniu, " recommended for...." a " approved for". Nie wiem jak opisują to na waszych opakowaniach, pierwsze to znaczy tylko tyle że producent myśli i ma nadzieję że ten product nadaje się do użytkowania w takich silnikach, drugie sformułowanie pokazuje że olej był testowany i spełnia wymogi producenta silnika.

Język podobny a znaczenia jednak dużo inne


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klasa oleju ma znaczenie. To, że  dany producent aut stosuje olej takiej firmy nie wynika z tego, ze to lepszy olej, tylko, że firma złożyła korzystniejszą ofertę współpracy. Biznes się kręci.

Podobnie z filtrami do oleju. Kiedyś tez była mowa, ze filtry Filtrona beznadziejne, filtry  Manna  jest lepszy.  Już dawno Mann wykupił Filtrona i to jest jedna firma :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do normalnej jazdy bez "upalanek" - MILLERS EE Longlife C3 5W30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem- specyfikacja do subaraka.

Ale majac wczesniej i inne auta to lepkosc ta sama.

Raz zdarzylo mi sie sti i tam lałem 0/50 i wymiana co 7 tys- ale tam upalałem ze ho ho :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Mann wykupił Filtrona

wszystko nam wykupią  <_<

inna sprawa, że np do mojej e46 - filtr kabinowy Filtrona jest 2 klasy lepiej zrobiony. Mann to kawałek twardej plastikowej ramki z bibułką, Filtron - lepszy plastik (nie taki chamski), gąbka dookoła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat, do BMW n47 zalać

 

Ravenol VMP USVO 5w-30

Dichte bei 20°C kg/m³ 853,0 EN ISO 12185 Aussehen/Farbe gelbbraun visuell Viskosität bei 100°C mm²/s 12,1 DIN 51 562 Viskosität bei 40°C mm²/s 69,7 DIN 51 562 Viskositätsindex VI 172 DIN ISO 2909 HTHS bei 150°C mP?*s 3,7 ASTM D5481 CCS Viskosität bei -30°C mPa*s 4740 ASTM D5293 Low Temp. Pumping viscosity (MRV) bei -35°C mPa*s 13.200 ASTM D4684 Pourpoint °C -60 DIN ISO 3016 Noack Verdampfungstest % M/M 7,2 ASTM D5800/b Flammpunkt °C 238 DIN ISO 2592 TBN mg KOH/g 7,1 ASTM D2896 Sulfatasche % 0,7

 

czy 

 

Total Quartz INEO Long Life ART 5w-30 do tego dodatek ARCHOIL 9100?


"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do swojego autka (2.0 TDI CR 223 KM) po chipie od kilku lat bez zmian:

 

1. płukanka: LIQUI MOLY MOTORSPULUNG PŁUKANKA PRO-LINE 2662

2. olej: MILLERS EE LONGLIFE 5W30 504/507

 

Silniczek chodzi jak brzytwa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja stosuję 5w40 - lepiej zabezpiecza silnik przy wysokich temperaturach niż 5w30 i są też głosy, że jest mniejsze prawdopodobieństwo nacięcia się na podróbę - 5w30 to teraz taki "standard", leją to wszędzie i do wszystkiego. Przez to, że 5w40 ma być bardziej wytrzymały na wyższe temperatury można też założyć, że powinien być lepszy jakościowo. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś ostro pałuje silnik to pewnie tak 5w40 będzie może i lepsze. Jednak dla klasycznych dupowozów raczej lał by to co zaleca producent. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie boje się podrób, gdyż kupuję tylko z pewnych źródeł, które są oficjalnymi dystrybutorami danej marki, oraz mają nieposzlakowaną opinie na różnych forach, więc problem podróbki mnie nie dotyczy. Pytanie, czy lepszy olej z większą zawartością PAO, czyli Ravenol, czy lepiej olej HC z mniejszą ilością PAO (TOTAL), ale z dodatkiem AR9100 (bor, molibden, wolfram)?

Edytowane przez bobwoj

"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ostatnio czytałem " study" przeprowadzone przez jakiś instytut, gdzie porównywali dokładnie to o co się pytasz. Czyli co lepiej chroni silnik,lepszy olej bazowy że słabszym dodatkami uszlachetniajacymi, czy też gorszy olej bazowy ale z bardzo dobrymi dodatkami. W normalnym użytkowaniu ta druga wersja środków smarnych wygrała pojedynek w znaczący sposób. Musiałbym poszukać czy mam ten pdf, tam jest chyba ze 100 stron, tylko w mocno technicznym angielskim jest napisane.

 

W sumie ten problem raczej nie dotyczy Twojego przypadku, te study to był taki problem czysto teoretyczny

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, co ogólnie sądzisz o Total Ineo Long Life 5W-30 nowa formuła z ART( Age Resistance Technology)

Tutaj jest analiza tego oleju.

Tutaj analiza Ravenol VMP USVO 5w-30 który też mnie zastanawia.

 

Do Total mogę dodać ten dodatek: Archoil 9100 i tak wyjdzie taniej niż Ravenol VMP.


"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w jakiej perspektywie przebiegu różnica w specyfikacji oleju będzie miała wpływ na stan silnika? Zakładając, że olej wymieniamy często (do 15.000km lub raz w roku) i trzymamy się markowych producentów - naprawdę będzie widać różnicę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mnie to zastanawia, czy jest sens dopłaty w moim przypadku prawie 100 zł do oleju Ravenol z większą zawartością baz PAO (ok. 75%)  w stosunku to Total. Ja mam zamiar wymieniać co 10tyś. ze względu na przewagę jazdy typowo miejskiej.


"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zmienisz np. Mobil1 lub Castrola na Motula, Valvoline, Millersa to poczujesz różnicę i usłyszysz.


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Panowie, w jakiej perspektywie przebiegu różnica w specyfikacji oleju będzie miała wpływ na stan silnika? Zakładając, że olej wymieniamy często (do 15.000km lub raz w roku) i trzymamy się markowych producentów - naprawdę będzie widać różnicę?

Różnica może być zmierzalna w warunkach laboratoryjnych, ale nizauwazalna dla posiadacza samochodu. Pomijam jakieś chore okresy zalecanej przez producentów samochodów, wymiany oleju typu 30k km lub 2lata.

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Różnica może być zmierzalna w warunkach laboratoryjnych, ale nizauwazalna dla posiadacza samochodu. Pomijam jakieś chore okresy zalecanej przez producentów samochodów, wymiany oleju typu 30k km lub 2lata.

 

Ja kupiłem samochód w lipcu zeszłego roku, zrobiłem pierwszą wymianę oleju po 2500km, a teraz planuję wymieniać nie rzadziej niż co 15.000km. 90% przebiegu to długie trasy (300-400km za 1 razem), reszta miasto. Wiadomo, że różnica w cenie oleju nie jest porażająca - zastanawia mnie bardziej czy na przegląd jest sens jechać z własną bańką oleju czy zaufać ASO w tej kwestii :)

Edytowane przez Mariusz Kowalczyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zmienisz np. Mobil1 lub Castrola na Motula, Valvoline, Millersa to poczujesz różnicę i usłyszysz.

 Obecnie mam zalany Valvoline XL-III i żadnej różnicy nie odczuwam. Zresztą wystarczy poczytać analizy na oilclub.pl, oilclub.de, tam już dawno czar Motula i Millersa został ujawniony. Są to normalne oleje HC z pakietem Infineum, wyjątek stanowią tylko serię Racingowe na PAO i Estrach.  


"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ASO powiadasz

 

Kiedyś jeździłem Mercedesami bo zanim uroslem to myślałem że " nie ma jazdy bez gwiazdy" :)

Wszystkie swoje serwisowalem w korporacyjnym servisie ( unas były salony i serwis Mercedesa prowadzone przez firmę), i ani razu w trzech samochodach jaki miałem nie użyli zalecanego przez siebie oleju :D.

Tzn używali syntetyczny Mobil1 5w30 ale ten który nie spełniał norm MB229.5 ani ACEA A3/B4.

Tak że wiesz....


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie proponują CASTROL EDGE 5W30 VW 504.00 / 507.00 a wiec spełniające ich normy. Przynajmniej taką pozycją jest na FV. Co rzeczywiście leją? Pewnie nigdy się nie dowiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.