Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

QuadrifoglioVerde

Kentex Japan Skyman Pilot Automatic 43mm

Rekomendowane odpowiedzi

Całkiem fajny, prosty czytelny, ładna forma, a koronka nie jest trochę przyduża? (chyba że zdjęcie przekłamuje- perspektywa)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musiałbym kiedyś tego kentexa na żywo zobaczyć. Ciekawe jak się on ma do np. auguste reymonda pilota. Zresztą - to już drugi kentex który mi się podoba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Iko
      W sumie post nietypowy, więc jeśli moderator przeniesie go np. do działu Recenzje... , nie będzie problemu.
      Tylko, że to nie jest recenzja, gdyż rzeczonego zegarka nie miałem w rękach, to raczej opis inicjatywy zegarkowej, łączącej się z polską historią.
      A zatem proszę się nie rozchodzić, być może znajdziecie w poniższym wpisie coś ciekawego dla siebie.
       
      Dziś ponownie napiszę parę słów o brytyjskim microbrandzie zegarkowym, który jeden ze swoich najnowszych modeli zadedykował Dywizjonowi 303.
      Tribus Watch - zrobiliście to dobrze!
       
      Do niedawna stereotyp zegarka lotniczego opierał się o Navitimera firmy Breitling i jego cokolwiek naszpikowaną cyframi i informacjami tarczę sugerującą obliczenia nawigacyjne w trakcie lotu.  Czyli - tu nastawiam coś, odczytuję tam, potem to przekręcam, odczytuję tam, znów nastawiam itd., po mniej więcej paru minutach powinienem wiedzieć gdzie na kuli ziemskiej się znajduję i jak szybko się poruszam.
      Jak znam życie, rozliczne funkcje tego zegarka (i jego naśladowców) użyte zostały tylko raz - zaraz po zakupie, gdy świeżo upieczony właściciel próbował zaimponować sam sobie kręcąc pierścieniami zegarka w rytm przewracania kartek instrukcji obsługi.
      No ale ile razy na pytanie znajomych zauważających u Ciebie nowy zegarek "a jak to działa?" możńa odpowiadać "to skomplikowane, musiałbym Ci długo tłumaczyć" maskując swoją niewiedzę?
      No właśnie, po co się męczyć.
      I tu pojawiła sie potrzeba poszukania czegoś, co jest zegarkiem stricte lotniczym, ale prostszym w odbiorze.
      A w ogóle to po co mieć zegarek lotniczy? Tu już wchodzimy w tematy w stylu "co prawdziwy zegarkomaniak powinien mieć w kolekcji?". Otóż powinien mieć: garniturowca, chronograf, nurka, pilota, Rosjanina, Szwajcara, Polaka, wintydża, automat, Niemca i jeszcze coś pewnie, co trzeba mieć ale zapomniałem, bo na pewno nie mam.
      Czyli pilota vel lotnika trzeba po prostu mieć, nie dyskutujmy z tym, deal with it.
      Wracając do mody - stety czy niestety pojawiła się moda na zegarki kopiujące lub naśladujące niemieckie B-Uhry z czasów II WŚ. Producentów i zegarków tego typu są setki i tysiące.  Dlaczego? Z wielu wymagań Ministerstwa Lotnictwa III Rzeszy aktualne pozostało w zasadzie tylko jedno: czytelność tarczy i wskazań. Odpadła koperta o średnicy 55 mm, gdyż można nią zmasakrować kogoś przy przypadkowym otarciu, korytarze w domu i biurze też mogą mieć głębokie rysy na wysokości Twojego nadgarstka. A co zostało? Czarna tarcza, proste arabskie indeksy, mocna luma no i obowiązkowy trójkącik na dwunastej. Fakultatywnie - koronka w kształcie cebuli.
      Tylko że to już każdy zna. 

      Dlatego z radością powitać trzeba inicjatywy odnoszące się do historii, które przełamują monopol B-Uhrów i wnoszą nowe spojrzenie do definicji zegarka lotniczego.
      Dziś ponownie o pięknej i najbardziej znanej w naszej pamięci historii lotniczej z okresu II WŚ - Dywizjonie 303.
      Oczywiście są już na rynku zegarki upamiętniające polskich pilotów z okresu II WŚ - przykładem jest polska marka Gerlach, która już jakiś czas temu zaprezentowała specjalny model w bodajże 2 odsłonach.
      Ale jeśli nowa marka brytyjska proponuje coś, co upamiętnia "The Few", jak się o nich wyraził Winston Churchill, warto to nagłośnić.
       
      https://tribus-watches.com/

      Tribus Watch jest nowym podmiotem na mapie brytyjskich microbrandów, ale nie tak do końca nieznanym.
      W gronie polskich zegarkomaniaków (i nie tylko) zasłużoną estymą cieszą się zegarki również młodej marki Christopher Ward. Za sukcesem marki stoją porządna jakość, nienaganne i niewtórne (o ile jest takie słowo) wzornictwo za przystępną cenę.
      Na forum mówi się, że kupuje się "Krzyśka" i wszyscy wiedzą o jaką markę chodzi.
      Sam Christopher Ward stojący za sukcesem marki odszedł z firmy, której był współzałożycielem (i która nadal nosi dawną nazwę) i wraz z synami Jamesem i Jonnym założył nową firmę, która nazywa się Tribus Watch.
      Czy osiągnie sukces na konkurencyjnym rynku? Tego nie wiem, jednak im tego z całego serca życzę.
      Zaprezentuję dziś limitkę TRI-05 poświęconą Dywizjonowi 303.
      Czym warto się zainteresować?
       
      Po pierwsze -  historią
       

      Mamy tu odniesienie do historii konkretnego pilota mjr pil. Piotra Łaguny.
      Będąc dowódcą 1 Polskiego Skrzydła Myśliwskiego (ówczesny skład: dywizjony 303, 306, 308) prowadził loty ofensywne na tzw. wymiatanie nad północną Francją i Belgią.
      27 czerwca 1941 mjr Piotr Łaguna prowadził lot Dywizjonu 303 na ostrzeliwanie celów naziemnych w okolicach Calais we Francji.  Podczas ataku na lotnisko niemieckie samolot Łaguny został zestrzelony ogniem artylerii plot i rozbił się niedaleko Coquelles.  Pilot zginął na miejscu, pomimo próby wydostania się z płonącego samolotu i skoku ze spadochronem. Mjr Piotr Łaguna pochowany został w pobliskim Guines na cmentarzu wojskowym.
       
      Uwaga faktograficzna: mjr Piotr Łaguna nie był etatowym pilotem Dywizjonu 303, większość jego kariery na Wyspach to raczej Dywizjon 302 Poznański. Faktem jest, że jako dowódca 1 PSD w feralnym locie pilotował maszynę Sumatra P8331 należącą do Dywizjonu 303.

      Więcej o Piotrze Łagunie tutaj: http://junosza.pl/public/monografie/m_24536.html
       
      Ale co to ma wspólnego z zegarkiem? Już tłumaczę.
      Po wojnie próbowano odnaleźć wrak samolotu i w roku 1985 udało się zlokalizować go w okolicy Coquelles przykryty 3-4 metrową wartswą bagnistej ziemi.
      Szczątki samolotu podzielono - identyfikowalne części jak silniki i śmigło trafiły do Muzeum Wojny w Calais, deska rozdzielcza z instrumentami pokładowymi trafiła do innego muzeum w Calais. Niestety inne fragmenty zestrzelonego samolotu niszczały w czyjejś stodole i ostatecznie zostały zutylizowane w latach 90-tych. Na szczęście dzięki staraniom fundacji Laguna Spitfire Legacy Project  (https://lagunasspitfirelegacy.org/)  oraz lokalnym poszukiwaczom udało się odnaleźć większość resztek Spitfire'a P8331.
      Z tychże części, a konkretnie z pokrywy luku uzbrojenia samolotu, wykonano 303 inserty do dekli zegarków o średnicy 16,7 mm.
       
                                                                                                                              Powyżej: Spit P8331 "Sumatra". Latało na nim w sumie 15 pilotów, którzy wykonalina nim 52 misje bojowe, w których zestrzelili 2 samoloty niemieckie i 2 uszkodzili.
       

      Z tychże części, a konkretnie z pokrywy komory uzbrojenia samolotu, wykonano 303 inserty do dekli zegarków o średnicy 16,7 mm.
       
      Ponieważ w zasadzie zacząłem opisywać zegarek, to kontynuuję od tej tam strony, tej drugiej.
      Dekiel oprócz kawałka "polskiego" Spiftire'a ma pierścień w biało-czerwoną szachownicę - symbol polskiego lotnictwa (stosowaną do dziś, ale co ciekawe w odwrotnym porządku kolorystycznym) oraz wygrawerowany w szkle napis "Za naszą i waszą wolność" i "For our freedom and yours". Część dekla jest przezroczysta umożliwiając sprawdzenie, jak pracuje Sellita.
      Z kolei na tarczy mamy kolejne nawiązanie do polskiej historii w postaci logo Dywizjonu 303.  Pełna nazwa jednostki to 303 Dywizjon Myśliwski Warszawski im. Tadeusza Kościuszki, stąd proweniencja logo wydaje się być wyjaśniona.

      Jest to okrągły znak, w którym znajdziemy skrzyżowane kosy i czapkę "krakuskę" będące symbolami Powstania Kościuszkowskiego z 1794. Z kolei pionowe amarantowe pasy oraz 13 niebieskich gwiazd (13 stanów USA) okalające odznakę to oczywiście symbole uczestnictwa Kościuszki w walkach niepodległościowych w USA w 18 wieku.
       
      Po drugie - zegarkiem - limitowana seria licząca jak łatwo zgadnąć symboliczne 303 sztuki.
       



      Napęd: porządny automat Sellita 200 będąca odpowiednikiem Ety 2824 - koń roboczy, napędza chyba setki milionów zegarków i robi to z sukcesem.
      Koperta: stal 316L szczotkowana, szkło szafirowe wypukłe, dekiel również szafirowy, rozsądna średnica koperty 41 mm, wysokość 14 mm, zakręcana polerowana koronka z embosowanym logo Tribusa, grawerowany nr seryjny. Zakręcana koronka determinuje mocną wodoodporność - rzadko spotykane w zegarkach o nienurkowym przeznaczeniu 150m.
      Tarcza: czarna matowa, białe drukowane indeksy, na godz.6 logo Dywizjonu 303, tu w stonowanej wersji czarno-szarej - i dobrze, kolory odebrałyby trochę militarnego charakteru zegarkowi, 3 wskazówki, zarówno indeksy, jak i wskazówki mają zieloną lumę, cyfry z kolei białą.
      Pasek: 20 mm włoska skóra, sprzączka z nazwą marki, dodatkowy pasek z poliestru (Nato?), teleskopy z pinami do szybkiej zmiany paska.
      Cena: coż jak na microbrand nie jest to mało, ale pamiętajmy o limitce i pewnej niepowtarzalności tego zegarka.  Niemniej £2,458.33 robi wrażenie
       
      Reasumując: zegarek o militarnym i wintydżowym stylu. Dużym plusem jest świadome odejście od dziś już mocno generycznej stylistyki B-Uhrów.  Wygląd mocno klasyczny, ale trafiony, biorąc pod uwagę profil konsumenta konserwatywnego, nienależącego raczej do generacji millenialsów i późniejszych. 
      Nawiązania do historii tam gdzie to potrzebne (tarcza) stonowane, tam gdzie mniej rzucają się w oczy (dekiel) bardziej zaakcentowane.
      Podoba mi się.
      Niezależnie od tego warto promować biznesy, które nawiązują do naszej historii i choć trochę oddają cześć tym, których rząd brytyjski nie zaprosił na Brytyjską Defiladę Zwycięstwa w Londynie w marcu 1946 roku.
      Wielkie podziękowania dla panów Ward za fantastyczną inicjatywę.
    • Przez zegarek_watch
      Kilkanaście dni temu założyłem wątek z ankietą: Zegarek "PILOT" Zenith Pilot Heritage vs IWC Pilot`s Classic w celu uzyskania informacji jaki styl zegarka typu pilot bardziej się podoba  użytkownikom forum oraz jakie alternatywne zegarki w stylu pilota, ale bardziej przystępne cenowo proponują dla wymienionych w ankiecie.
       
      Oba zegarki, które wymieniłem w ankiecie mi się podobają jak również zegarki z propozycji podanych przez użytkowników którzy zamieścili swoje wypowiedzi w wymienionym wątku. Bardziej jednak skłaniam się ku stylowi Zenitha Pilota, głownie ze względu na czcionkę liczb dla indeksów godzinowych. W wyniku poszukiwań zegarka w takim stylu natrafiłem na zegarek Biatec Corsair taki jak poniżej na zdjęciu:

      Więcej o zegarku na stronie internetowej link do strony www i na filmiku link do filmu.
       
      Czy ten zegarek to dobry wybór jako alternatywa dla Zenitha Pilota czy lepiej szukać innego? A jeśli szukać, to jakie macie propozycje?
       
      Wymagania: zegarek w stylu pilot wintage jak Zenith Pilot (głównie krój czcionki dla liczb indeksów godzinowych), średnica koperty 42-45 mm (wiem ten ma 40mm ), koperta w kolorze ciemnym niebieskim ewentualnie czarnym, może być automat lub nakręcany ręcznie np. na mechanizmie Unitas, może być z subtarczą dla małej wskazówki sekundowej (nie mam takiego więc byłoby fajnie) najlepiej gdyby nie było to jednak kosztem obcięcia liczb dla indeksów godzinowych, ale niekoniecznie, pasek brązowy lub jaśniejszy najlepiej z zapięciem motylkowym ale pasek można zmienić, kwota do około 1/4 ceny Zenitha Pilota przy zachowaniu wysokiej jakości.
    • Przez zegarek_watch
      Ostatnio przyglądam się zegarkom typu "PILOT" różnych marek i w związku z tym chciałbym zaprosić do wzięcia udziału w ankiecie i wybrania zegarka który bardziej Ci się podoba/wolałbyś nosić czy w stylu klasycznego pilota na przykładzie IWC Pilot`s Classic/Antoine de Saint Exupery Edition "Le Petit Prince" czy w stylu pilota heritage na przykładzie Zenith Heritage Pilot Type 20/Extra Special/GMT.
       
      Proszę o zamieszczanie uzasadnień dlaczego wybrany został klasyczny pilot lub pilot heritage.
       
      Proszę również o zamieszczanie propozycji zegarków o podobnej stylistyce, które byłyby dobrą alternatywą dla tych z ankiety, natomiast były bardziej przystępne cenowo a jednocześnie zachowały wysoką jakość. Pisząc o przystępnej cenie, powiedzmy że mam na myśli kwotę do około 1/4 ceny zegarków wymienionych w ankiecie.
       
      Zenith Heritage Pilot Type 20 Extra Special

       
      Zenith Heritage Pilot Type 20 GMT

       
       
      IWC Pilot`s Classic

       
      IWC Pilot`s Antoine de Saint Exupery Edition "Le Petit Prince"

       
      Zdjęcia ze stron internetowych marek zegarków.
    • Gość JanuszSzrom
      Przez Gość JanuszSzrom
      Dzień dobry. jestem nowy.
      Zdaję sobie sprawę, że temat, który poruszam nie należy do działu "Przedstawiamy się", ale w dziale "Allegro" nie mam uprawnień do dodawania postów.
      Mam wielką prośbę o jakieś informację na temat:  http://allegro.pl/show_item.php?item=5457010998&msg=Obserwujesz+t%C4%99+ofert%C4%99.%3Cbr+%2F%3E%0ANie+przegap+jej+zako%C5%84czenia.+Ustaw+przypomnienie+w+zak%C5%82adce+%3Ci%3E%3Ca+href%3D%22%2Fmyaccount%2Fwatch.php%22%3ETrwaj%C4%85ce%3C%2Fa%3E%3C%2Fi%3E.&watched=1&msgtoken=2588db2f0d2284939d6df5b28ebc72fd553da4b654bb8a05ab6d91f2d6ed1ca0
       
      Chciałbym sobie zakupić swój pierwszy zegarek naręczny w życiu. Nigdy nie nosiłem.
      Interesuję się II Wojną Światową, stąd taki wybór...
       
      Będę zobowiązany za wszelkie informacje na temat przedmiotu oraz jego ew. ceny..
       
      Pięknie dziękuję z góry!
       
      -Janusz Szrom
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.