Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Grzesiek Ż.

Tissot T033410 i mechanizmy ETA F06.111, ETA 955.112

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Jestem tu nowy i zielony w sprawach zegarków, więc proszę o wyrozumiałość.

Ponad rok temu kupiłem Tissota T033410. Niedawno zegarek przestał działać. Zegarmistrz orzekł, że konieczna jest wymiana mechanizmu, bo zamontowany w nim ETA 805.112 jest nierozbieralny. Postanowiłem samodzielnie go naprawić i wstawić jakiś lepszy mechanizm. Z tego co się dowiedziałem do wyboru mam dwa: ETA F06.111 i ETA 955.112. Proszę o podpowiedź, który z nich jest bardziej warty polecenia. Chyba, że ktoś ma inna sugestię odnośnie rodzaju mechanizmu.

Dziękuję z góry za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Witam

955 lepszy i droższy. Komentować samodzielnej naprawy nie będę :P .

Pozdrawiam

Zegarki kwarcowe to maszynki do odmierzannia czasu a nie prawdziwe zegarki.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Dzięki za niekomentowanie samodzielnej naprawy, bo nie o to prosiłem ;)

Mechanizm wymieniłem z jednym "ale". Ośka wymaga skrócenia bo koronka wystaje poza kopertę. Czy jest jakiś domowy sposób ucięcie ośki bez zniszczenia gwintu czy muszę tym razem udać się do zegarmistrza?

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Dzięki za niekomentowanie samodzielnej naprawy, bo nie o to prosiłem ;)

Mechanizm wymieniłem z jednym "ale". Ośka wymaga skrócenia bo koronka wystaje poza kopertę. Czy jest jakiś domowy sposób ucięcie ośki bez zniszczenia gwintu czy muszę tym razem udać się do zegarmistrza?

Masz na myśli wałek ?

Skróć przez zeszlifowanie. Uważaj, bo wałki są b. kruche i możesz złamać.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Masz na myśli wałek ?